Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaamohinnat karanneet käsistä

Vierailija
05.01.2023 |

En puoleen vuoteen ole raskinut käydä kampaajalla ja alkaessani varata aikaa huomasin, että pitkien hiusten tyviväri ja leikkaus tulisi maksanaan lähes 200 euroa.

Aloin miettiä, että minä saan verojen jälkeen noin 2000 euroa kuussa käteen 20 työpäivästä, joten minun pitää tehdä 2 päivää töitä, jotta saan kampaamokäyntini maksettua. Kampaaja tekee töiyä 2 tuntia ja tietysti maksaa taas tuosta 200 eurosta omat veronsa ja kulunsa. Eihän tässä ole enää mitään järkeä!

Kommentit (206)

Vierailija
181/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelu ja lopputulos ei ole tuon hinnan arvoinen, nousseet kulut on ihan se ja sama. Saman lopputuloksen saa ihan kenen tahansa leikkaamana.

Vierailija
182/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla balayage värjäys maksaa Helsingissä 300€ ja siihen ei siis sisälly leikkausta. Balayage maksaa pitkille hiuksille alken 220€ ja tuohon päälle mulle laitetaan aina värilisä kun kuulemma menee erityisen paljon sitä vaalennusainetta. Mun hiukset on puoleen selkään saakka. Aivan järkyttävän kallista touhua ja käynkin kampaajalla vain kolme kertaa vuodessa.

N29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset on helppo leikata itse. Raidatkin onnistuu. Youtube täynnä hyviä videoita. En ole vuosiin käynyt kampaajalla.

Vierailija
184/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkien hiusten raidat (tyvi), leikkaus ja föönaus 175€ Helsingissä. Mielestäni todella kallis.

DIY!

Vierailija
185/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko te neropatit itse laskuttaisitte jos leikkaisitte ja värjäisitte asiakkaita työksenne? Ja tuo yksikin kehtasi kehua Viron ja Espanjan hinnoilla. Eihän sinne matkustaminen maksa eikä kestä mitään.

Vierailija
186/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolipitkät hiukset,tyviväriraidat,leikkaus,tehohoito,2kk välein 190e. Onhan se kallista,aikaa menee 2-3h mutta tukka kondiksessa aina.

Vierailija
187/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkien hiusten raidat (tyvi), leikkaus ja föönaus 175€ Helsingissä. Mielestäni todella kallis.

DIY!

Menisit töihin.

Vierailija
188/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sille kampaajalle tuolipaikka ja aineet on maksuttomia, samoin esim. vesi ja puhdas pyyhe, jolla hiuksesi kuivata. Tuosta 200 eurosta kampaaja saa noin 16 e netto omalle tilille.

Olen uskollisesti käynyt samalla kampaajalla useamman vuoden, ja hinnat vain nousee. Olenkin nyt siirtymässä malliin, missä voin harventaa käyntejä. Kyllä mun kampaajalla tuntuu jotain jäävän käteenkin, ajelee isolla Porschella, on mökit, talot ja ulkomaan matkat.

Se on vain julkisivua. Et tunne muita kuin vain itsesi ja nuo kaikki on voitu ostaa velkarahalla tai laittamalla rahaa sivuun tekemästään työstä.

Kyllä tunnen. Käymme lastemme juhlilla ja merkkipäivillä. Juttelemme ummet ja lammet, joten siksi olenkin uskollisesti käynyt hänen luonaan. Ei vaan ole enää varaa maksaa joka toinen kuukausi 280 euroa.

Tirsk! Ei kai kukaan maksa 280 euroa kampaajasta ja vielä useamman käyntikerran verran. Itse maksan reilun 130 euroa ja sillä rahalla saa värjäyksen ja leikkauksen. Etkö ole ikinä älynnyt käydä jollain muulla kampaajalla?

Sepä se, ymmärsitkö lukemasi. Toki mun päästä voisi jakaa hiuksia viidelle muulle, että onhan tässä työtä.

Vierailija
189/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun kävin kampaajalla niin se meinas että tähän pitäis tehdä mallinmuutos.eli maksaisi enemmän. En sanonut siihen mitään. Olin niin hämmästynyt. Aina on kampaaja leikannut tukkani hienosti, koska olen sentään varannut TUNNIN ajan tukan leikkaukseen, ja aina on ehditty tehdä mitä pyydän. Nyt sitten ilmeisesti palautettiin asiakas ruotuunsitten se kampaaja sanoi että hän nyt ottaakin sen normihinnan kun meni niin vähän aikaa, siis noin puoli tuntia, vaikka olin varannut tunnin ajan. Pitääkö mun siis muistaa sanoa seuraavalla kerralla että saksi vain sieltä täältä miten huvittaa. Mahdollisimman kiireellä, ja halvalla. Varaankin seuraavalla kerralla nopean ajan ja silpaiskoon tukan miten lystää.

Vierailija
190/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosikausiin raaskinut käydä kampaajalla. Mies leikkaa hiukset ja se saa välttää. Itse värjään 2x vuodessa.

Vierailija
191/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovhoosissa kampaamo kuuluu vuosipalkkaan jouluna ja juhnnuksena.

Ja hinnat ei ole karanneet käsistä vaan kapitalismi on karannut suomesta. Meidän on halpuutettu työntekijöinä. Siksi sovhoisin työntekijöillä ei ole varaa kapitalismin palveluihin.

Vierailija
192/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan toki katsoa televisiosta ohjelmia maista joissa naisilla on varaa käydä kampaajalla. Jos sattuu olemaan pesulahenkareita.

Vierailija
193/206 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko te neropatit itse laskuttaisitte jos leikkaisitte ja värjäisitte asiakkaita työksenne? Ja tuo yksikin kehtasi kehua Viron ja Espanjan hinnoilla. Eihän sinne matkustaminen maksa eikä kestä mitään.

Vertailun vuoksi. Ja virossa suomituristeilta peritaan pelkasta tasotuksesta 50e.

Miksi? Koska suomalaiset maksaa kiltisti. Oli sitten 6e kahvi tai 2000e sahko niin suomiihmisella riittaa ymmarrys vuokrakuluihin, tuotantokuluihin yms ja maksaa onnessaan enemman.

Ja sitten niita asiakkaita on 1. Pienepi hinta suurempi asiakaskanta.

Vierailija
194/206 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy koskaan suomessa kampaajalla ja syyn tietää jokainen.

Vierailija
195/206 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin värjäämiseen syksyllä 2021 just sen takia kun kampamoon meni tonni vuodessa. Nyt mulla on oikeastaan enää vain omaa tukkaa päässä, ehkä jotain vanhaa raidan jämää latvoissa. Aluksi oli tosi ruma ja homssuinen olo, mutta nyt hiukset on hyvässä kunnossa ja luonnollinen värini on oikeastaan ihan jees. Latvojen kunto on parantunut joten leikkausväli on pidentynyt. Ennen hiustenlaitto maksoi tonnin vuodessa, nyt ihan max 200.

Itse lopetin raskuden vuoksi ja jep oma hiusvari oli se sama mita olin purksita puristanut hiuksiini. Elama on niin paljon helpompaa kun ei tarvitse murehtia tyvikasvua. Ei enaan ikina siihen rumbaan

Eikö sulla ole ääkkösiä puhelimessa tai kannettavassa? Kannattaa googlettaa, että miten saat asennettua jompaan kumpaan tai molempiin. Applella varsinkin hyvin helppo vaihtaa näppäimistö. Ihan näin vinkkinä. :)

Vierailija
196/206 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että pitäisi maksaa hölösuille jotka haluavat toteuttaa itseään! Noin 5% Suomen kampaajista on aikaansa seuraavia ja osaavia. Isolla osalla ei ole asiakaspalvelutaitoja. Udellaan ja juorutaan asiakkaiden asioita. Silloin kun haluaisi itse olla rauhassa ja hiljaisuudessa, kampaaja koilottaa kovaan ääneen korvan juuressa. Jos en itse vastaa, hän kertoo muiden asiakkaiden asioita.

Herra mun vereni että olen saanut tarpeeksi!

Kyselin palstalta viime vuonna olisiko kysyntää introverttityyliselle kampaamolle ja ideani lytättiin täysin. En ole vielä pystyttänyt introverttikampaamoa, mutta mieli tekisi.

Introverttityylinen kampaamo eli jätät asiakkaan yksin keräilemään voimia siihen tuoliin?

Miten olisi markkinointikikkana tuollaiselle kampaamolle, että ei puhuta kuin pakolliset? Sillä, että ei puhuta kuin pakollinen tilaus ei ole mitään tekemistä introverttien kanssa, jos sitä hait sinun introverttiydellä? Introvertit voivat olla hyvinkin sosiaalisia ja puheliaita. He tarvitsevat vastapainoksi omaa aikaa palautuakseen. Ekstrovertit palautuvat sillä kun saavat olla ihmisten seurassa. Ambivertit ovat molempia sekoituksena.

Vierailija
197/206 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä tukka ja oikeat hiustenleikkuusakset. Yhdellä hiusten tasauksen hinnalla ostin oikeat sakset ja olen nyt leikellyt tukkaani jo monta vuotta, eikä kertaakaan ole harmittanut kun kampaaja ottikin 20cm kymmenen sijaan.

Lisäbonuksena voin nipsautella vain oikesti huonot latvat pois. Kampaajat ei koskaan leikanneet kunnolla rikottua latvaa, vaan aina olisi pitänyt muka ohentaa koko päätä tai leikata tasainen latva.

Vierailija
198/206 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitten ilmeisesti poikkeus, kun käyn kampaajalla joka viikko. Mutta tiedän, etten ole, koska kampaajallani Espoossa on kalenteri moneksi viikoksi täynnä. Me vakiasiakkaat varaamme aina uudet ajat viikosta toiseen. Myös mökkipaikkakunnallani Nilsiässä on vaikeaa saada kampaamoaikaa, vaikka siellä on monta parturi-kampaamoa. Asiakkaita riittää.

Vierailija
199/206 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungissa kampaajat ovat täystyöllistettyjä. Vauva-palstalaiset ovat ihan erilaisia kuin täkäläiset ihan tavalliset naiset ja miehet, jotka varaavat seuraavan ajan 5-6 viikon päähän. Eikä ole hirveän kallista. Pesu ja leikkaus 42-45€.

Vierailija
200/206 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin värjäämiseen syksyllä 2021 just sen takia kun kampamoon meni tonni vuodessa. Nyt mulla on oikeastaan enää vain omaa tukkaa päässä, ehkä jotain vanhaa raidan jämää latvoissa. Aluksi oli tosi ruma ja homssuinen olo, mutta nyt hiukset on hyvässä kunnossa ja luonnollinen värini on oikeastaan ihan jees. Latvojen kunto on parantunut joten leikkausväli on pidentynyt. Ennen hiustenlaitto maksoi tonnin vuodessa, nyt ihan max 200.

Itse lopetin raskuden vuoksi ja jep oma hiusvari oli se sama mita olin purksita puristanut hiuksiini. Elama on niin paljon helpompaa kun ei tarvitse murehtia tyvikasvua. Ei enaan ikina siihen rumbaan

Eikö sulla ole ääkkösiä puhelimessa tai kannettavassa? Kannattaa googlettaa, että miten saat asennettua jompaan kumpaan tai molempiin. Applella varsinkin hyvin helppo vaihtaa näppäimistö. Ihan näin vinkkinä. :)

Saan kyllä aakkoset, muttei ole vaivan vartti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi