Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaamohinnat karanneet käsistä

Vierailija
05.01.2023 |

En puoleen vuoteen ole raskinut käydä kampaajalla ja alkaessani varata aikaa huomasin, että pitkien hiusten tyviväri ja leikkaus tulisi maksanaan lähes 200 euroa.

Aloin miettiä, että minä saan verojen jälkeen noin 2000 euroa kuussa käteen 20 työpäivästä, joten minun pitää tehdä 2 päivää töitä, jotta saan kampaamokäyntini maksettua. Kampaaja tekee töiyä 2 tuntia ja tietysti maksaa taas tuosta 200 eurosta omat veronsa ja kulunsa. Eihän tässä ole enää mitään järkeä!

Kommentit (206)

Vierailija
161/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin viimeksi kampaajalla n. 5 v sitten pikkukaupungissa, pitkien hiusten tasoitus oli silloinkin jo 25 e. Nyt olisi varmasti vielä kalliimpi. Ei minulla ole tuohon varaa. Liki saman lopputuloksen saa kotona leikkaamalla. On opeteltu miehen kanssa leikkaamaan toistemme hiukset.

Vierailija
162/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puolipitkät hiukset n.solisluihin asti. Hiusten leikkaus, värjäys,(pesu ja tyvi piiloon) ja muotoilu nätiksi maksaa 90 e. Aikaa menee melkein kolme tuntia. Kampaaja ei ota muita asiakkaita samaan aikaa. Ei siinä jää paljon mitään tuntipalkkaa. Ensin vähennät Alvin, sitten materiaalit, vesi,vuokra jne. Ei kyllä kateeksi käy. Tämä hinta pienessä kaupungissa. Olisi kuulemma hinnannostopaineita, mutta pelkää ettei sitten käydä niin usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kuuden viikon välein ja maksan ilomielin kampaajalleni.

Vierailija
164/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin viimeksi kampaajalla n. 5 v sitten pikkukaupungissa, pitkien hiusten tasoitus oli silloinkin jo 25 e. Nyt olisi varmasti vielä kalliimpi. Ei minulla ole tuohon varaa. Liki saman lopputuloksen saa kotona leikkaamalla. On opeteltu miehen kanssa leikkaamaan toistemme hiukset.

Jokainen priorisoi mihin rahansa laittaa mutta teitä en ymmärrä.

Vierailija
165/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemma går man hos barberaren ca. 1 gång/1,5 månader. Det tar vanligtvis 45 minuter för damerna att klippa en snygg frisyr. Eventuellt tvätta håret med. Nu efter alla prisförhöjningar kostar det jämt 20 €.

Huvudsaken är att de klipper snyggt och med sax, i stället för att hasta på med maskin och försöka klämma in 2 kunder/h.

Vierailija
166/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sille kampaajalle tuolipaikka ja aineet on maksuttomia, samoin esim. vesi ja puhdas pyyhe, jolla hiuksesi kuivata. Tuosta 200 eurosta kampaaja saa noin 16 e netto omalle tilille.

Olen uskollisesti käynyt samalla kampaajalla useamman vuoden, ja hinnat vain nousee. Olenkin nyt siirtymässä malliin, missä voin harventaa käyntejä. Kyllä mun kampaajalla tuntuu jotain jäävän käteenkin, ajelee isolla Porschella, on mökit, talot ja ulkomaan matkat.

Vierailija
167/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin värjäämiseen syksyllä 2021 just sen takia kun kampamoon meni tonni vuodessa. Nyt mulla on oikeastaan enää vain omaa tukkaa päässä, ehkä jotain vanhaa raidan jämää latvoissa. Aluksi oli tosi ruma ja homssuinen olo, mutta nyt hiukset on hyvässä kunnossa ja luonnollinen värini on oikeastaan ihan jees. Latvojen kunto on parantunut joten leikkausväli on pidentynyt. Ennen hiustenlaitto maksoi tonnin vuodessa, nyt ihan max 200.

Itse lopetin raskuden vuoksi ja jep oma hiusvari oli se sama mita olin purksita puristanut hiuksiini. Elama on niin paljon helpompaa kun ei tarvitse murehtia tyvikasvua. Ei enaan ikina siihen rumbaan

Vierailija
168/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse leikkaaminen ei silti tee teistä kampaajia.

Vierailija
169/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sille kampaajalle tuolipaikka ja aineet on maksuttomia, samoin esim. vesi ja puhdas pyyhe, jolla hiuksesi kuivata. Tuosta 200 eurosta kampaaja saa noin 16 e netto omalle tilille.

Olen uskollisesti käynyt samalla kampaajalla useamman vuoden, ja hinnat vain nousee. Olenkin nyt siirtymässä malliin, missä voin harventaa käyntejä. Kyllä mun kampaajalla tuntuu jotain jäävän käteenkin, ajelee isolla Porschella, on mökit, talot ja ulkomaan matkat.

Se on vain julkisivua. Et tunne muita kuin vain itsesi ja nuo kaikki on voitu ostaa velkarahalla tai laittamalla rahaa sivuun tekemästään työstä.

Vierailija
170/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse leikkaaminen ei silti tee teistä kampaajia.

Ei tietenkään tee, mutta jotain sekin kertonee että sivulliset, tutut ym eivät ole uskoneet että itse olen kaikki tehnyt. Leikannut muotoon , värjännyt jne..

Vierailija
171/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pitäisi maksaa hölösuille jotka haluavat toteuttaa itseään! Noin 5% Suomen kampaajista on aikaansa seuraavia ja osaavia. Isolla osalla ei ole asiakaspalvelutaitoja. Udellaan ja juorutaan asiakkaiden asioita. Silloin kun haluaisi itse olla rauhassa ja hiljaisuudessa, kampaaja koilottaa kovaan ääneen korvan juuressa. Jos en itse vastaa, hän kertoo muiden asiakkaiden asioita.

Herra mun vereni että olen saanut tarpeeksi!

Vierailija
172/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että pitäisi maksaa hölösuille jotka haluavat toteuttaa itseään! Noin 5% Suomen kampaajista on aikaansa seuraavia ja osaavia. Isolla osalla ei ole asiakaspalvelutaitoja. Udellaan ja juorutaan asiakkaiden asioita. Silloin kun haluaisi itse olla rauhassa ja hiljaisuudessa, kampaaja koilottaa kovaan ääneen korvan juuressa. Jos en itse vastaa, hän kertoo muiden asiakkaiden asioita.

Hyvä juttu! Säästät rahaa kun leikkaat omat hiuksesi hiljaisuuden vallitessa.

Vierailija
173/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vain julkisivua. Et tunne muita kuin vain itsesi ja nuo kaikki on voitu ostaa velkarahalla tai laittamalla rahaa sivuun tekemästään työstä.

Kyllä tunnen. Käymme lastemme juhlilla ja merkkipäivillä. Juttelemme ummet ja lammet, joten siksi olenkin uskollisesti käynyt hänen luonaan. Ei vaan ole enää varaa maksaa joka toinen kuukausi 280 euroa.

Vierailija
174/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kampaajalla 6 viikon välein, leikkaus ja väri(lyhyet hiukset), hinta 70e. Koska nautin sekä työstä että tuloksesta en aio tästä palvelusta luopua. Olen melko pienituloinen mutta katson että tähän hemmotteluun täytyy raha löytyä.

Vierailija
175/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselin palstalta viime vuonna olisiko kysyntää introverttityyliselle kampaamolle ja ideani lytättiin täysin. En ole vielä pystyttänyt introverttikampaamoa, mutta mieli tekisi.

Vierailija
176/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vettä saa vitosella kuution ja uusi kylpypyyhe maksaa muutaman euron. Kampaajahinnat ovat täysin poskettomia. Miehille ei saa tuolla hinnalla myytyä muuta kuin karvakolmiota ja sillekkin on hyvin rajat markkinat. Varmaan se on jotenkin miehsten vika että naiset maksaa kampaamokäynnistä 200€. Jos kampaaja saa siitä itse vain 16€, niin joku muu saa ihan hemmetisti.

Niin saakin, ne aineet maksavat semmoisen 30-60 euroa, kampaamon vuokra+lämmitys+vesi jne. aika lailla nekin, pyyhkeitä ei osteta jokaista asiakasta varten, ne on tapana pestä , kampaamo pitää kalustaa, pitää olla virtaa laitteisiin, kassajärjestelmä maksaa jne. eli vaikka yhtä asiakasta kohti kuluja tulee esim. vuokrasta muutamia euroja, niin kun kerrot sen kaikilla pienillä kuluerillä, otat huomioon alvit ja vakuutukset jne., niin huomaat, että tekijälle ei isoa palkkaa jäänytkään.

Jos ajatellaan että yksi kampaamojakkara on kuukausikuluiltaan 2000€, sisältäen vuokran, sähköt vedet ja muut kiinteät kulut ja asiakkaita otetaan vastaan 21 päivää viikossa ja 8 asiakasta päivässä, eli työskennellään suunnilleen virka-aikana, niin se tekee 12€ per asiakas. Jos kaampaaja saa itselle 16€ ja vereoihin toinen mokoma. Mitä siihen asiakkaaseen käytetään, jotta laskua saadaan yhdestä kampaamokäynistä 200€?

8 asiakasta päivässä? Mulla menee aina kampaajalla reilu 3 tuntia. 8 on jo ihan utopiaa muilla kuin partureilla.

Oletko sen 3h ainoa aisiakas? Tuskin.

Useimmissa kampaamoissa, joissa olen käynyt, on yksi paikka kampaajaa kohti, eli ei edes pysty ottamaan toista asiakasta samaan aikaan. En myöskään muista vajaan 20 vuoden ajalta yhtään kertaa, jolloin kampaajallani olisi ollut toinen asiakas samaan aikaan.

Vierailija
177/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tunnen. Käymme lastemme juhlilla ja merkkipäivillä. Juttelemme ummet ja lammet, joten siksi olenkin uskollisesti käynyt hänen luonaan. Ei vaan ole enää varaa maksaa joka toinen kuukausi 280 euroa.

Tirsk! Ei kai kukaan maksa 280 euroa kampaajasta ja vielä useamman käyntikerran verran. Itse maksan reilun 130 euroa ja sillä rahalla saa värjäyksen ja leikkauksen. Etkö ole ikinä älynnyt käydä jollain muulla kampaajalla?

Vierailija
178/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vettä saa vitosella kuution ja uusi kylpypyyhe maksaa muutaman euron. Kampaajahinnat ovat täysin poskettomia. Miehille ei saa tuolla hinnalla myytyä muuta kuin karvakolmiota ja sillekkin on hyvin rajat markkinat. Varmaan se on jotenkin miehsten vika että naiset maksaa kampaamokäynnistä 200€. Jos kampaaja saa siitä itse vain 16€, niin joku muu saa ihan hemmetisti.

Niin saakin, ne aineet maksavat semmoisen 30-60 euroa, kampaamon vuokra+lämmitys+vesi jne. aika lailla nekin, pyyhkeitä ei osteta jokaista asiakasta varten, ne on tapana pestä , kampaamo pitää kalustaa, pitää olla virtaa laitteisiin, kassajärjestelmä maksaa jne. eli vaikka yhtä asiakasta kohti kuluja tulee esim. vuokrasta muutamia euroja, niin kun kerrot sen kaikilla pienillä kuluerillä, otat huomioon alvit ja vakuutukset jne., niin huomaat, että tekijälle ei isoa palkkaa jäänytkään.

Jos ajatellaan että yksi kampaamojakkara on kuukausikuluiltaan 2000€, sisältäen vuokran, sähköt vedet ja muut kiinteät kulut ja asiakkaita otetaan vastaan 21 päivää viikossa ja 8 asiakasta päivässä, eli työskennellään suunnilleen virka-aikana, niin se tekee 12€ per asiakas. Jos kaampaaja saa itselle 16€ ja vereoihin toinen mokoma. Mitä siihen asiakkaaseen käytetään, jotta laskua saadaan yhdestä kampaamokäynistä 200€?

8 asiakasta päivässä? Mulla menee aina kampaajalla reilu 3 tuntia. 8 on jo ihan utopiaa muilla kuin partureilla.

Useimmissa kampaamoissa, joissa olen käynyt, on yksi paikka kampaajaa kohti, eli ei edes pysty ottamaan toista asiakasta samaan aikaan. En myöskään muista vajaan 20 vuoden ajalta yhtään kertaa, jolloin kampaajallani olisi ollut toinen asiakas samaan aikaan.

Tuskin olisi sellaisella kampaajalla asiakkaita. En ole ikinä ollut kampaajalla, jolla olisi monta asiakasta samaan aikaan.

Vierailija
179/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on paksut hiukset ja taitoja itellä, en ole 20v käynyt kampaajalla ku ajelen ja leikkaan ite. Tai no silloinkin kävin vain omiin häihini kampaajalla. Joudun 3 viikon välein ajeleen että kalliiksi tulisi, en myöskään värjää enää, tosi mahtavan väriset kun tummissa vähän hopeaa/valkoista.. Prisman Tälläämöissä on edulliset hinnat.

Vierailija
180/206 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itselläni on n 3 asiakasta yhtä aikaa, yhteen permanett, yhteen värit ja yhteen leikkaus tms missä voi aineet vaikuttaa kauemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä