Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaamohinnat karanneet käsistä

Vierailija
05.01.2023 |

En puoleen vuoteen ole raskinut käydä kampaajalla ja alkaessani varata aikaa huomasin, että pitkien hiusten tyviväri ja leikkaus tulisi maksanaan lähes 200 euroa.

Aloin miettiä, että minä saan verojen jälkeen noin 2000 euroa kuussa käteen 20 työpäivästä, joten minun pitää tehdä 2 päivää töitä, jotta saan kampaamokäyntini maksettua. Kampaaja tekee töiyä 2 tuntia ja tietysti maksaa taas tuosta 200 eurosta omat veronsa ja kulunsa. Eihän tässä ole enää mitään järkeä!

Kommentit (206)

Vierailija
201/206 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani yksi iso syy kampaajalla käymättömyyteen on se, että monet kampaajat arvostelevat hiusteni laatua.

Minulla on siis tavalliset suomalaiset hiukset, ohuet ja lasimaiset. Useampikin kampaaja on valittanut, kuinka hiuksiani on ikävä käsitellä ja voi kun hiukseni ovat tällaiset lasimaiset eikä paksut ja tuuheat. En maksa montaa kymppiä siitä, että saan pyytämättä kuulla arvostelua kehoni piirteestä, jolle en voi mitään. En minäkään työssäni mene arvostelemaan asiakkaitani.

Paras oli, kun eräs kampaaja-meikkaaja laittoi minut ylioppilaspäivääni varten. Meikatessaan minua toi erikseen peilin minulle ja käski minua katsomaan, kuinka eripariset amorinkaaren puolikkaat minulla on. En käsitä, mikä noita ihmisiä on vaivannut, kun kokevat tarpeelliseksi valittaa asiakkaan "kauneusvirheistä".

Vierailija
202/206 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että pitäisi maksaa hölösuille jotka haluavat toteuttaa itseään! Noin 5% Suomen kampaajista on aikaansa seuraavia ja osaavia. Isolla osalla ei ole asiakaspalvelutaitoja. Udellaan ja juorutaan asiakkaiden asioita. Silloin kun haluaisi itse olla rauhassa ja hiljaisuudessa, kampaaja koilottaa kovaan ääneen korvan juuressa. Jos en itse vastaa, hän kertoo muiden asiakkaiden asioita.

Herra mun vereni että olen saanut tarpeeksi!

Kyselin palstalta viime vuonna olisiko kysyntää introverttityyliselle kampaamolle ja ideani lytättiin täysin. En ole vielä pystyttänyt introverttikampaamoa, mutta mieli tekisi.

Introverttityylinen kampaamo eli jätät asiakkaan yksin keräilemään voimia siihen tuoliin?

Miten olisi markkinointikikkana tuollaiselle kampaamolle, että ei puhuta kuin pakolliset? Sillä, että ei puhuta kuin pakollinen tilaus ei ole mitään tekemistä introverttien kanssa, jos sitä hait sinun introverttiydellä? Introvertit voivat olla hyvinkin sosiaalisia ja puheliaita. He tarvitsevat vastapainoksi omaa aikaa palautuakseen. Ekstrovertit palautuvat sillä kun saavat olla ihmisten seurassa. Ambivertit ovat molempia sekoituksena.

Et ymmärtänyt nyt yhtään ja tiedän kyllä mitä eroa on introvertilla, ambivertilla ja ekstrovertilla. Olen introvertti, mutta me kaikki olemme yksilöitä. Et ymmärtänyt business ideaani sitten yhtään. Minä en koskaan hylkäisi enkä jättäisi asiakasta yksin kyhnöttämään tuoliinsa. MUTTA minua ei saa pölöttämään suutani puhtaaksi eikä utelemaan asiakkaan rakkaussuhteista. Kuitenkaan en ole töykeä kampaaja enkä ihminen. En ole paljoa puhuva kampaaja, joten sellaiselle voivat mennä asiakkaat jotka kaipaavat virikettä ja runsasta sosialisointia. Haluan palvella asiakasta parhaani mukaan ja työni jälki on aina ensiluokkaista, ei hutaisua kiireessä. Sen vuoksi ottaisin yhden asiakkaan kerrallaan ja kävisimme rauhassa läpi asiakkaan tarpeen hiuksille. Töiden lomassa olisin hiljaa ilman ylimääräistä puhumista, niin molemmat saisimme rentoutua rauhassa ja tarjoaisin asiakkaalle aina siinä lomassa joko kahvia, vettä tai teetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/206 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani yksi iso syy kampaajalla käymättömyyteen on se, että monet kampaajat arvostelevat hiusteni laatua.

Minulla on siis tavalliset suomalaiset hiukset, ohuet ja lasimaiset. Useampikin kampaaja on valittanut, kuinka hiuksiani on ikävä käsitellä ja voi kun hiukseni ovat tällaiset lasimaiset eikä paksut ja tuuheat. En maksa montaa kymppiä siitä, että saan pyytämättä kuulla arvostelua kehoni piirteestä, jolle en voi mitään. En minäkään työssäni mene arvostelemaan asiakkaitani.

Paras oli, kun eräs kampaaja-meikkaaja laittoi minut ylioppilaspäivääni varten. Meikatessaan minua toi erikseen peilin minulle ja käski minua katsomaan, kuinka eripariset amorinkaaren puolikkaat minulla on. En käsitä, mikä noita ihmisiä on vaivannut, kun kokevat tarpeelliseksi valittaa asiakkaan "kauneusvirheistä".

Ikävää tuo mitä olet kokenut. Olen pahoillani, koska tuollaista ei saisi koskaan sanoa asiakkaalle ja en ole kampaaja, mutta olen kokenut samaa kuin sinä. Ylioppilaspäivääni varten kampausta tekevä kampaaja valitteli kovaan ääneen kuinka liukkaat ja lasittuneet hiukset minulla on. Kaikki vika oli minussa ja hiuksissani. Se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta siinä kampaamossa. Never again.

Vierailija
204/206 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy koskaan suomessa kampaajalla ja syyn tietää jokainen.

Hinta? En tiedä mutta kerro ihmeessä.

Vierailija
205/206 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy koskaan suomessa kampaajalla ja syyn tietää jokainen.

Minä en tiedä.

Vierailija
206/206 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paikkakunnallasi sattuu olemaan kampaamoalan koulutusta kysyppäs oppilaitoksesta heidän hintojaan, taitavat tehdä edullisesti harjoitustöitä ja samoin jotkut kampaamot ilmoittavat halvempia hintoja harjoittelijan tekemästä työstä. Täällä länsirannikolla lyhyiden hiusten parin kuukauden välein tehtävä muotoon leikkaus maksaa n. 40 euroa ja värjäyksen kanssa hinta taitaa olla liki 100 euroa. Jos tasosta tinkii löytyyhän täältäkin niitä parturikampaajia jotka ottavat naisten hiusten leikkuusta vain 25 euroa. Minä kyllä ymmärrän kampaamoiden hinnoittelun ja hintatason, melkein tunti sitä on varattava aikaa yhtä pelkkää pesua ja leikkausta kohti ja kustannukset kampaamon ylläpidosta ovat kovat samoin palkkakulut jos on työntekijöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan