Kampaamohinnat karanneet käsistä
En puoleen vuoteen ole raskinut käydä kampaajalla ja alkaessani varata aikaa huomasin, että pitkien hiusten tyviväri ja leikkaus tulisi maksanaan lähes 200 euroa.
Aloin miettiä, että minä saan verojen jälkeen noin 2000 euroa kuussa käteen 20 työpäivästä, joten minun pitää tehdä 2 päivää töitä, jotta saan kampaamokäyntini maksettua. Kampaaja tekee töiyä 2 tuntia ja tietysti maksaa taas tuosta 200 eurosta omat veronsa ja kulunsa. Eihän tässä ole enää mitään järkeä!
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Joku öyhötti että kampaajalla on kerrallaan vain 1 asiakas. Huttua! Yhdellä rullat päässä, toisen hiuksia pesee,rientää leikkaaamaan seuraavaa kuontaloa. Tämä on enemmän sääntö kuin poikkeus. Lyhyet naisten hiukset, pesu, leikkaus ja raidat. Föönillä kuivaksi, 250e Helsingissä Haagassa. Tuon hiusten kuivaamisen jälkeen voi erillismaksusta saada hiuslakkaa, 5e pari suihkusta. Eikä ole mikään hienosto kampaaja.
Tätä olin kans tulossa sanomaan, mun 200€ värjäys- leikkuun aikana parturi saksi aina siinä sivussa jotain viis helppoa muuta leikkuuta.
Olen käynyt halvalla kampaajalla jonka hinta oli pitkään 29e. Nyt noussut hintaan 34e. Halpa on toki yhä mutta on kyseessä maalaispaikkakunta kuitenkin. Prosentuaalisesti on noussut kovinkin tuo hinta.
Vierailija kirjoitti:
Joku öyhötti että kampaajalla on kerrallaan vain 1 asiakas. Huttua! Yhdellä rullat päässä, toisen hiuksia pesee,rientää leikkaaamaan seuraavaa kuontaloa. Tämä on enemmän sääntö kuin poikkeus. Lyhyet naisten hiukset, pesu, leikkaus ja raidat. Föönillä kuivaksi, 250e Helsingissä Haagassa. Tuon hiusten kuivaamisen jälkeen voi erillismaksusta saada hiuslakkaa, 5e pari suihkusta. Eikä ole mikään hienosto kampaaja.
Kampaajia on monenlaisia. Olen vuosikaudet käynyt samalla kampaajalla, hän tekee yhden asiakkaan kerralla. Millekään huseeraajalle, joka vääntää montaa asiakasta samaan aikaan en edes menisi.
Meneekö kouvolatuccaan paljon väriä?
Jos on pihi paska niin sille ei voi mitään. Sitten täytyy leikata itse, lopputulos useimmiten näyttääkin juuri siltä.
En jaksa lukea koko ketjua, mutta surettaa todella kampaajien puolesta nämä kommentit. Yrittäminen on Suomessa ihan helkkarin kallista, kampaajaa ei voi syyttää kalliista hinnoista vaan verottajaa, vakuutusyhtiöitä, energian ja muiden pakollisten kulujen hintaa jne. Kampaajalla ei kuitenkaan useinkaan ole kuukaudet läpeensä asiakkaita 8 h päivässä.
Kuinka monta rikasta kampaajaa tunnette? Vaikuttaako teidän kampaajanne siltä, että kierii rahoissa?
Ymmärrän tavallaan, että valitetaan ravintoloiden, kampaajien ja taksien jne. hinnoista, koska tuntuvathan ne kalliilta kuluttajan kukkarossa. Mutta jos työn myy halvemmalla, sen tekijä tekee lähes orjapalkalla tienistinsä. Vrt. hehkutetut alustapalvelut. Alustojen kehittäjät ovat ainoita, jotka niiden ansiosta tienaavat kunnolla. Eivät työ tekijät, eivätkä palvelun tarjoajat.
Toivoisin, että ihmiset arvostaisivat pienyrittäjien työtä, ja kohdistaisivat valitukset ekl:n ja verottajan suuntaan yrittäjien sijasta.
Ponnarille vaan niin miehet viheltää kadulla 😍
Vierailija kirjoitti:
Eihän kampaajan tarvitse maksaa työtilastaan vuokraa, vettä, sähköjä, työvälineitä eikä aineita. Ihan vaan tahallaan rahastaa. Leikatkaa ja värjätkää sitten itse tukkanne. Kenenkään ei ole pakko käydä kampaajalla. Tai tehkää kuten joku täällä jo kehuikin: ajelee koneella kaikki karvansa pois.
Pyydä mitä huvittaa, en osta palveluitasi. Vuokra varmaan halpenee, kun ei ole yhtään asiakasta.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea koko ketjua, mutta surettaa todella kampaajien puolesta nämä kommentit. Yrittäminen on Suomessa ihan helkkarin kallista, kampaajaa ei voi syyttää kalliista hinnoista vaan verottajaa, vakuutusyhtiöitä, energian ja muiden pakollisten kulujen hintaa jne. Kampaajalla ei kuitenkaan useinkaan ole kuukaudet läpeensä asiakkaita 8 h päivässä.
Kuinka monta rikasta kampaajaa tunnette? Vaikuttaako teidän kampaajanne siltä, että kierii rahoissa?
Ymmärrän tavallaan, että valitetaan ravintoloiden, kampaajien ja taksien jne. hinnoista, koska tuntuvathan ne kalliilta kuluttajan kukkarossa. Mutta jos työn myy halvemmalla, sen tekijä tekee lähes orjapalkalla tienistinsä. Vrt. hehkutetut alustapalvelut. Alustojen kehittäjät ovat ainoita, jotka niiden ansiosta tienaavat kunnolla. Eivät työ tekijät, eivätkä palvelun tarjoajat.
Toivoisin, että ihmiset arvostaisivat pienyrittäjien työtä, ja kohdistaisivat valitukset ekl:n ja verottajan suuntaan yrittäjien sijasta.
Suomalainen yrittäjä osaa vain vinkua ja kitistä.
Pitkien hiusten raidat (tyvi), leikkaus ja föönaus 175€ Helsingissä. Mielestäni todella kallis.
Vuosia sitten kavin virossa kampaajalla. Oli todella pateva ja lopputulos yksi parhaimmissa. Toita teki muutaman tunnin. Varjasi ja leikkasi muotoon. Maksoi 10e. Taisin jattaa 5e tippia.
Vuosia myihemmin kavin virossa satamassa vain tasoittamassa. Aikaa meni, en valehtele, 15min. Ei pesua ei mitaan. 50e. Olin niin aimistynyt, etta maksoin.
Nyt kavin espajanssa ja oli todella pateva kampaaja. Pesi, teki hoidon, leikkasi taidolla muotoon. 35e. Aikaa meniehka 30-45min Se on se hinta, jonka maksan hyvasta palvelusta en yhtaan enempaa.
Jos korkeakoulutetun henkilon tuntitaksa on 80-200e niin herranjestas yhtaan vaheksymatta, en tosiaan maksa sita ammattikoulun kayneelle. Kampaajantyo ei ole mitaan kovin vaativaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kampaajan tarvitse maksaa työtilastaan vuokraa, vettä, sähköjä, työvälineitä eikä aineita. Ihan vaan tahallaan rahastaa. Leikatkaa ja värjätkää sitten itse tukkanne. Kenenkään ei ole pakko käydä kampaajalla. Tai tehkää kuten joku täällä jo kehuikin: ajelee koneella kaikki karvansa pois.
Pyydä mitä huvittaa, en osta palveluitasi. Vuokra varmaan halpenee, kun ei ole yhtään asiakasta.
Ei sun tarvikaan. Itse en voisi kuvitellakaan, että alkaisin äheltämään saksien kanssa ja sotkemaan kylppäriä väriaineilla. Haluan pitää hiukset kauniina ja mielelläni maksan ammattilaiselle siitä työstä.
Ymmärrän yrittäjiä, olen itsekin tehnyt kampaajan töitä yrittäjänä aiemmin, ja aika paljon saa tosiaan tehdä ja tienata että kaikkien kulujen jälkeen jää itselle palkkaa. Silti omastakin mielestä hinnat ovat nousseet liian kalliiksi, ei vähiten sähkölaskujen vuoksi. Ei minulla ole varaa laittaa lähes 300 euroa hiuksiini, jotta saisin pitkän tukkani leikattua ja siihen toivomani balayage-värjäyksen. Käytän tuon summan jotta saan lapsille asioita, ja annan hiusteni olla kuten ovat. Tässä on omatkin rahat niin tiukalla, että valitettavasti ulkoisista asioista on pakko tinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkien hiusten raidat (tyvi), leikkaus ja föönaus 175€ Helsingissä. Mielestäni todella kallis.
Elämä on. Ihan vaan tiedoksi, Helsingissä on kallista kaikki muukin, muun muassa tilojen vuokrat.
Vierailija kirjoitti:
Useinmiten vuokraa maksetan vain tuolista ja kaytetaan halpoja aineita.
Kun mennaan 200e kampaamopalvelyissa silla verruukkeeella ettei asiakkaita ole riittavasta on selvasti yhtalossa vikaa.
Pienempi hinta enemman asiakkaista. Ei muutakaan yrittajat saa saalista kovempia taksoja
On myös aikoja, ettei asiakkaita ole. Palkansaaja saa paljon siltäki ajalta, ellei tee provikalla tai tulosperiaatteella.
Vierailija kirjoitti:
Hintojen takia kasvata oman värin. Siistin tätä aina välillä vaan ja vaikka se on parjattu maantienruskea, sopii se minulle paremmin kuin purkkiväri. Nyt se näyttää hirveältä kun latva on haalea, mutta luotan prosessiin. Ainakin muilla omaväri näyttää kauniilta. Miksei minullakin?
Parjattu? Suurella osalla malleista on maantieruskea. Kaunein väri joka voi olla on juuri maantienruskea, itsellä punaiset hiukset.
Mä lopetin värjäämiseen syksyllä 2021 just sen takia kun kampamoon meni tonni vuodessa. Nyt mulla on oikeastaan enää vain omaa tukkaa päässä, ehkä jotain vanhaa raidan jämää latvoissa. Aluksi oli tosi ruma ja homssuinen olo, mutta nyt hiukset on hyvässä kunnossa ja luonnollinen värini on oikeastaan ihan jees. Latvojen kunto on parantunut joten leikkausväli on pidentynyt. Ennen hiustenlaitto maksoi tonnin vuodessa, nyt ihan max 200.
Saman huomasin. Ei ole enää varaa käydä.
Tai keksin vielä, että käy leikkauttamassa edullisesti Cuttersissa ja värjää sitten itse.