Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveriporukan fine-dining hifistely - polttareitakin pahempaa

Vierailija
05.01.2023 |

Itseä ärsyttää, kun koulutetuilla kavereilla, jotka on aika hyvillä palkoilla, alkaa mennä tähän fine dining-hommaan. Jo pelkkä kaveri-ilta alkaa mennä ruokien ja juomien puolesta sinne osastolle. Ja itse haluaisin vain rauhassa istua jossain peruspaikoissa ruoan ja kaljan ääressä. Varsinkin kun on kaverihommasta kyse, jossa täytyisi olla rentoutta touhussa mukana. 

Kokemuksia aiheesta muilla?

Kommentit (1087)

Vierailija
141/1087 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmenneen Antti Lukkarin instagramista voi käydä katsomassa esimerkkiä mitä on se fine dining ja miten ilta ko. paikoissa etenee. Siellähän ei vaan syödä sitä ruokaa ja aikaa menee paljon enemmän kuin 45-60 min.

Vierailija
142/1087 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan kanssa konstailu on vastenmielistä, tehtiinpä sitä minkä nimikkeen alla hyvänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1087 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nautittaisiinkin niistä hienommista aterioista ystävien kanssa mutta kun kaikki aika menee annosten kuvaamiseen ja hauskanpidon esittämiseen muille somessa.

Vain mäntti kuvaa annostaan someen, jos ei tee sitä työkseen. 

Vierailija
144/1087 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta osanotto noihin tapahtumiin ja sillä siisti.

Ei noihin kannata haaskata rahaa.

Hain juuri lähimmästä pizzeriasta pizzan ja juomaksi ison Pepsi Maxin. Oli niin ihanaa.

Vierailija
145/1087 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokaharrastaminen on jees, fine-dining viinipaketilla on jees, tacot ja drinkit on jees, pizza ja olut on jees.

Snobbailu sen sijaan on ärsyttävää.

Ja se, että fine-diningista tulee helposti kierre, jossa koollekutsujan on aivan pakko yrittää ylittää edellinen kokemus seuraavalla, pitää saada somekuvat, että foodieposse was here ja bubblesss only ja yhtäkkiä huomaat, että ystäväporukasta on tullut kulissiporukka, jonka contentti on yhtä merkityksellistä kuin Anttilan katalogissa.

Tämäpä juuri. Itse en viitsi enää kutsua ruokasnobeja ystäviä kylään, kun ei ole sitä monen tonnin kaasugrilliä, pizzauunia, pastakonetta, saksasta tilattuja erikoisoluita, juureen leivottua leipää ja kaikkea muuta mitä heidän luonaan on ja joka ilmeisesti on välttämätöntä hyvän ruoan aikaansaamiseksi. Ennen oli hauskaa yhdessä, nykyään se on kuin joku kilpailu.

Vastasin kaupassa puhelimeen ja kerroin suuresta ongelmasta, ostaako kilo jauhelihaa lihapulliin, lihaa käristykseen vai karjalanpaistilihat. Toinen heitti heti lihapullat kehiin ja lupasi tulla syömään. Ajattelin, että joopa joo, joku ajaa parisataa kilometriä syömään lihapullia, mutta lupasin tarjota lihapullat muusin ja salaatin kera.  Illalla meitä istui kaksi ruokapöydässä ja toinen kehui itsetehtyjä lihapullia taivaaseen. Mitähän se siellä ravintolassa syö, kun lähes päivittäin syö fine diningista keskiverto ravintoloihin?

Älä kilpaile turhaan - kesällä kalliista grillistä tarjottiin broiskua ja miniannos salaattia. Perinteinen hamppari olisi tuntunut gurmeelta. 

Vierailija
146/1087 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on sun kavereita niin sano suoraan että sua kyllästyttää jo nämä ateriat. Ovat pieniä ja kalliita ja käytät rahan johonkin muuhun ja haluat syödä yksinkertaisesti ravintolassa ja juoda jotakin muuta kuin viiniä

Vierailija
147/1087 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua maksaa turhaan jostain, jonka osaan itse paremmin. Mulla hajoaa pää ranskalaisiin ja paistettuihin perunoihin. En koskaan tilaa annosta, jos jompikumpi on mainittu.

Mikäli kokki on itseäni parempi, voin raottaa rahapussiani, mutten joka kuukausi.

Vierailija
148/1087 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokaharrastaminen on jees, fine-dining viinipaketilla on jees, tacot ja drinkit on jees, pizza ja olut on jees.

Ja se, että fine-diningista tulee helposti kierre, jossa koollekutsujan on aivan pakko yrittää ylittää edellinen kokemus seuraavalla, pitää saada somekuvat, että foodieposse was here ja bubblesss only ja yhtäkkiä huomaat, että ystäväporukasta on tullut kulissiporukka, jonka contentti on yhtä merkityksellistä kuin Anttilan katalogissa.

Tämäpä juuri. Itse en viitsi enää kutsua ruokasnobeja ystäviä kylään, kun ei ole sitä monen tonnin kaasugrilliä, pizzauunia, pastakonetta, saksasta tilattuja erikoisoluita, juureen leivottua leipää ja kaikkea muuta mitä heidän luonaan on ja joka ilmeisesti on välttämätöntä hyvän ruoan aikaansaamiseksi. Ennen oli hauskaa yhdessä, nykyään se on kuin joku kilpailu.

Vastasin kaupassa puhelimeen ja kerroin suuresta ongelmasta, ostaako kilo jauhelihaa lihapulliin, lihaa käristykseen vai karjalanpaistilihat. Toinen heitti heti lihapullat kehiin ja lupasi tulla syömään. Ajattelin, että joopa joo, joku ajaa parisataa kilometriä syömään lihapullia, mutta lupasin tarjota lihapullat muusin ja salaatin kera.  Illalla meitä istui kaksi ruokapöydässä ja toinen kehui itsetehtyjä lihapullia taivaaseen. Mitähän se siellä ravintolassa syö, kun lähes päivittäin syö fine diningista keskiverto ravintoloihin?

Älä kilpaile turhaan - kesällä kalliista grillistä tarjottiin broiskua ja miniannos salaattia. Perinteinen hamppari olisi tuntunut gurmeelta. 

Mä teen hitaasti puuliedellä sellaista läskisoosia, mitä ei saa mistään muualta.

Vierailija
149/1087 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota että näette kahvilassa tai drinkeillä. Sano suoraan, että yrität säästää rahaa esim kohteeseen x. Jos ovat niin tyhmiä, etteivät ymmärrä, niin eivät ole hyviä kavereita.

Vierailija
150/1087 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen hitaasti puuliedellä sellaista läskisoosia, mitä ei saa mistään muualta.

Läskisoosissa on vain yksi vika - nimi. Hyvin tehty soosi on herkullista, huonosti tehty on kyllä todella pahaa, kuin kumipalloja mauttomassa liemessä. Sanat hitaasti ja puuliesi kertovat, että hyvää on.

Vierailija
151/1087 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua maksaa turhaan jostain, jonka osaan itse paremmin. Mulla hajoaa pää ranskalaisiin ja paistettuihin perunoihin. En koskaan tilaa annosta, jos jompikumpi on mainittu.

Mikäli kokki on itseäni parempi, voin raottaa rahapussiani, mutten joka kuukausi.

Muussi on monesti sellaista rasvaista mössöä, jossa sattumia. Se on pahaa. Haluaisin kunnon perunoista sähkövatkaimella tehtyä kuohkeaa muussia, jossa vähän voita, suolaa ja tilkka maitoa.

Vierailija
152/1087 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo liittyvät ketjun aiheeseen, eli "fine-dining hifistelyyn"?

Vierailija
153/1087 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fine dining on vain junttien ja muiden pösilöiden suosiossa.

Juo sinä vaan sitä piimöö.

Vierailija
154/1087 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä harrastus on mahdollinen aika harvassa suomalaisessa kaupungissa. Tarkoittaa käytännössä Helsinkiä.

Taitaa tosiaan olla mahdollista vain kaikkein suurimmissa kaupungeissa.

Jostain Jyväskylästä, Joensuusta tai Kuopiosta löytynee Fransmanni ja 1-2 kpl parempia ravintoloita. Ne on äkkiä käyty läpi.

Joensuussa on yllättävän hyvä ravintolatarjonta. Fine diningiakin löytyy, erittäin hyviä ravintoloita on useita.

On siellä pari kolme hyvää, kuten myös Kuopiossa. Mutta yhtä kaikki, todella nopeasti ne on koluttu läpi kyllästymiseen asti.

Vierailija
155/1087 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön vain kahviloissa. Pari kymppiä on tarpeeksi paljon minulle ja suosikki ateria on varma valinta. Vuosi sitten kävin buffetilla ravintolassa. Vaikka sillä oli hintaa vähän enemmän, niin en suoraan sanottuna tykännyt oikein mistään.

En jaksaisi ajatella noin raskaita ja kalliita iltoja.

Ei mua kiinnosta ruoka niin paljon.

Vierailija
156/1087 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä harrastus on mahdollinen aika harvassa suomalaisessa kaupungissa. Tarkoittaa käytännössä Helsinkiä.

Jostain Jyväskylästä, Joensuusta tai Kuopiosta löytynee Fransmanni ja 1-2 kpl parempia ravintoloita. Ne on äkkiä käyty läpi.

Joensuussa on yllättävän hyvä ravintolatarjonta. Fine diningiakin löytyy, erittäin hyviä ravintoloita on useita.

On siellä pari kolme hyvää, kuten myös Kuopiossa. Mutta yhtä kaikki, todella nopeasti ne on koluttu läpi kyllästymiseen asti.

Ruoka on aina makuasia. Kuopion torilta voi saada mahtavia makuelämyksiä.

Vierailija
157/1087 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:ta, en tuhlaisi rahaani fine dining -paikkoihin. Ruualla vain ei ole kertakaikkiaan minulle sellaista merkitystä. Olen töiden puolesta saanut usein kutsuja niihin, olisin ilmaiseksi saanut siis ruuat ja juomat, mutta en ole viitsinyt mennä. Tykkään enemmän tavallisesta pakastepitsastakin rauhassa kotona.

Minä taas en tuhlaa enää rahojani keskinkertaiseen tai heikkolaatuiseen ravintolaruokaan. Kun menen ravintolaan, maksan mielummin kunnolla ja syön ravintolassa joka kuuluu Suomen top 50 -tasolle.

Vierailija
158/1087 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voi, ei laadukkaasta ja taidokkaasti valmistetusta ravintolaelämyksestä nauttiminen poissulje sitä, etteikö voisi nauttia myös torilta ostetuista muikuista.

Vierailija
159/1087 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuopiossa? Epäilen.

Ehkä vielä joku päivä matkustan niin pohjoiseen ja käyn testaamassa.

Vierailija
160/1087 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne Joensuun ( JKL tai KUO) Fine Diningia. Jos heitto meni väärin, niin pahoittelut.

Mutta jos käyt kerran kuussa syömässsä Finea, riittääkö eri paikkoja puoleksi vuodeksi, vuodeksi vai joko loppuu?

Paikat saattaa loppua mutta muuttuuhan menut joten ei hätää.