Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ vuokrafirman kautta - mitä huonoja puolia?

Vierailija
05.01.2023 |

.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos esimerkiksi rakennuksilla vastaavalta mestarilta menee hermot, hän soittaa vain vuokrafirmaan ja sanoo, että nyt nämä jätkät saa lähteä täältä. Omille vakituisille työntekijöille ei voi sanoa niin. Rakennusmestarin on vain nieltävä kiukkunsa. Sen takia vuokrafirmoja käytetään.

Se on metkaa, kun kuitenkin on olemassa koeaika 6kk.

Vuokrafirman käyttö on firmalle paljon kalliimpaa kuin itse palkkaaminen. Ja vuokrafirmojen palkkalistoilta ei ihan ehkä se paras aines ole töihin hakeutumassa.

Yritys maksaa vuokrafirmalle kerrointa, joka on jonkin verran suurempi, kuin firmalle muuten maksettavaksi tulevat työntekijän sivukulut. Toisaalta yritys ei joudu maksamaan palkkaa saikkupäivistä ja on vuokrafirman päänsärky löytää paikalle tuuraaja tarvittaessa. Jos työn tarve on satunnainen, on yritykselle paljon halvempaa ottaa tekijä vuokrafirman kautta, kuin olla jatkuvasti järjestämässä omia rekryjä ja pyörittää työntekijöitä oman järjestelmän kautta. Myös esimiesten aika on rajallista ja heidän työaikansa on kallista.  

Kylläkyllä. Mutta parhaat työntekijät karttavat vuokrafirmoja ja menevät mieluummin töihin yritykseen, johon pääsevät suoraan.

Asiakasyritykset yleensä valitsevat aina halvimman vuokrafirman ja eivät tule ajatelleeksi sitä, että siellä on myös huonoimmat työntekijät, jotka eivät saa muualta töitä.

Monet yritykset käyttävät vain muutamaa hyväksi havaittua vuokrafirmaa. Itse vuokrafirmassa joka saa diilejä nimenomaan osaamisen ja laadun perusteella. 

Vierailija
62/74 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä työ? Minne? Miksi? Vain kerran vai usein?

Työ teollisuusyritykseen, määräaikainen muutaman kuukauden työ, syynä varmaan työntekijän tarve, mikäs muu?

Olen ollut kesän töissä vuokrafirman kautta eikä mulla ole mitään negatiivista sanottavaa. Työ oli määräaikainen ja kaikki toimi kuten piti.

Jos olet pidempään töissä vuokrafirmassa, et voi sairastua ollenkaan. Tulee monoa jos sairastut ja uusi työntekijä tilalle. Vakituisena työntekijänä sinulla on oikeus sairastua ilman pelkoa työpaikan menetyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein jonkun parin kk työrupeaman (kerrossiivousta) vuokrafirman kautta. Ei valittamista, kaikki meni hyvin. Muita töitä ei alkanut kuulua, mutta sainkin sitten töitä muualta, ihan jees. Ja muitten töitten saamisessa se varmasti painoi etten ollut levännyt laakereillani vaan tehnyt sitä siivoushommaa.

Sen jälkeen olen tehnyt ammattilaisena keikkatöitä useamman vuoden. Palkka oli paljon parempi kuin vakituisena olisi ollut ja vuorot sai valita itse, mutta töitten riittävyys vähän epävarmaa ja ympäri suomen reissaaminen rassasi. No, se oli siihen elämäntilanteeseen ihan ok, ja voisin palata siihen uudelleenkin.

Vierailija
64/74 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ teollisuusyritykseen, määräaikainen muutaman kuukauden työ, syynä varmaan työntekijän tarve, mikäs muu?

Olen ollut kesän töissä vuokrafirman kautta eikä mulla ole mitään negatiivista sanottavaa. Työ oli määräaikainen ja kaikki toimi kuten piti.

Jos olet pidempään töissä vuokrafirmassa, et voi sairastua ollenkaan. Tulee monoa jos sairastut ja uusi työntekijä tilalle. Vakituisena työntekijänä sinulla on oikeus sairastua ilman pelkoa työpaikan menetyksestä.

Älkää nyt liioitelko. Minä sairastin koronan enkä saanut potkuja. Rekryfirma jopa maksoi Mehiläisen lääkärinpalkkion. Niin ja neljä vuotta olen ollut nyt töissä sen kautta.  

Vierailija
65/74 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noissa vuokrafirmoissa menee ylityöt? Eli jos teet tehtaassa1 30 viikkotuntia ja tehtaassa2 toiset 30h, niin saako ylityöstä korvausta?

Vierailija
66/74 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomat maksetaan ulos aina keikan jälkeen, toisaalta vähän parempi palkka. Toisaalta ei koskaan lomaa.

Tuo loma-asia varmaakin sitten vaihtelee, tai sinun rekryfirma tekee väärin. Minulla on aina ollut lomaa kesällä. 

Mulle maksettiin lomaraha joka liksassa, kahden viikon välein. Lomaa ja vapaata sain pitää silloin kun huvitti, ei vaan klikkaillut työvuoroja itselleen. Jos pidin useamman viikon loman, kuten kesällä pidin, soitin kyllä vuokrafirmaan ja selitin että jatkan töitä taas loman jälkeen. 

Kaikki sujui hyvin aina. -Ravintolahommissa

Vierailija
67/74 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noissa vuokrafirmoissa menee ylityöt? Eli jos teet tehtaassa1 30 viikkotuntia ja tehtaassa2 toiset 30h, niin saako ylityöstä korvausta?

Olen ollut vuokrafirmassa, jossa ei maksettu ylikorvauksia lainkaan tai piti olla yli 40 tuntia töitä viikossa ja oliko se 160 tuntia kuukaudessa tehtynä. Olin opiskelijana rahapulassa ja oli pakko hyväksyä tilanne.

Vierailija
68/74 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa sairastua(miten tätä voi estää edes, ihmisiähän me kaikki ollaan) pitää vain ilmoittaa hyvissä ajoin että on kipeänä eikä pääse vuoroon, niin ehtivät hommata jonkun tuuraamaan.

Vierailija
69/74 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomat maksetaan ulos aina keikan jälkeen, toisaalta vähän parempi palkka. Toisaalta ei koskaan lomaa.

Tuo loma-asia varmaakin sitten vaihtelee, tai sinun rekryfirma tekee väärin. Minulla on aina ollut lomaa kesällä. 

Et siis ymmärtänyt, mitä tuossa sanottiin. Usein keikkatyössä maksetaan loma-ajan palkka suoraan palkan päälle, eli silloin ei kerry palkallista lomaa, vaan tarkoitus on, että ne lomapalkat pistetään säästöön ja voi sitten elää niillä haluamansa mittaisen loman ajan. Vaatii tietenkin vähän elämän hallintaa. Muuten keikkaduunareille ei kertyisi mitään lomia, jos he ovat yhden päivän sille ja toisen täällä. 

Vierailija
70/74 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuokra työntekijänä, neljä kuukautta sai olla ja sitten vaihtui uudet, sen jälkeen ainakin teknologia tessissä nousee palkka muutaman sentin tunnille, mieluummin ottavat uusia. Se vaan otti päästä kun tullaan sanomaan puoli tuntia ennen vuoron päättymistä ettei huomenna tarvitse tulla. Yhdessä firmassa lappasi uusia toisesta ovesta sisään ja me just neljä kuukautta olleet toisesta ulos, ei kuulemma jatku kun ei ole töitä.

Vierailija
71/74 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa, vuokra firmalle maksaa tilaaja ja eivät maksa toisten tunneista, jos teet samassa paikassa ylitöitä pyynnöstä silloin saat myös korvaukset, muttet silloin jos teet naapuri firmassa yli tietyn viikko tuntimäärän. Ja muutenkin ylitöistä maksetaan vain jos päivittäinen työaika ylittää kahdeksan tuntia, eli jos teet kuuden tunnin päivää ja joku päivä jäät tekemään kaksi tuntia ylimääräistä et saa ylityö korvausta. Lomat ja pekkaset maksetaan yleensä rahana.

Vierailija
72/74 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei maksa työvaatteita ja turvakenkiä (hitsaajan ) ei kannata mennä. Ei penniäkään omasta kukkarosta 

Vierailija
73/74 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää saada.älkää antako pompottaan .rahat taskuunne

Vierailija
74/74 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt kaupan alalla töitä vuokrafirman kautta reilun vuoden. Tästä on tosin useampi vuosi jo aikaa. Töitä olisi ollut ihan niin paljon, kuin vain olisi jaksanut tehdä. Hyvin sai ns. täydet tunnit viikossa + enemmänkin. Oma elämä ja vuorot oli helpompi sovittaa yhteen, kuin vakityössä. Ainakin kaupanalalla tämä on erinomainen tapa tehdä töitä toisen työn tai opintojen ohella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi