Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkkaako joku oikeasti kotiinsa SIIVOOJAN? Ov

Vierailija
14.11.2006 |

Kyllä minä ainakin kotonani itse siivoan. Laiskuutta sanon minä

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun syntyi neljäs, huomasin, että aika ei riitä kaikkeen siten, kuin toivoisin.

Tosin yritän silti selvitä yksin, muttaj os olisi paljon ylimääräistä rahaa, nyt palkkaisin!

Vierailija
2/36 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihanaa, kun saa edes joka toisen viikonlopun olla siivoamatta. Siivooja käy siis joka toinen perjantai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuutta? Kutsuisin sitä mielummin mukavuudenhaluksi. En aina jaksa itse tehdä ruokaa, joten tilaamme sitä kotiin tai käymme ravintolassa. En osaa itse ommella, joten teetän juhlavaatteet ompelijalla. En leikkaa itse omiani tai lasteni hiuksia, vaan käymme kampaajalla. Ja koska en itse halua siivota, meillä käy siivooja. Toki imuroin itsekin muutaman kerran viikossa pikaisesti, mutta siivooja hoitaa perusteellisemman siivouksen. Ikkunanpesijäkin meillä käy 3-4 kertaa vuodessa.

Vierailija
4/36 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut AU-paireja 2 kpl ja siivoojia pari kpl yhteensä nelisen vuotta, joista minä olin töissä 5,5 kk ja muun aikaa kotona.

Kyllä vaan kummasti helpotti elämää neljän kotihoidossa olevan lapsen kanssa, kun siivooja kävi tekemässä viikkosiivouksen sillävälin kun olimme perhekerhossa. AU-pair mm. teki ruuat ja oli isompien lasten kanssa ulkona, kun vauvan kanssa kului paljon aikaa ja saatoimmepa käydä kaupungillakin ja miehen kanssa päiväreissuilla.

Viimevuosina ei meillä ole siivoojaa ollut, kun on enää yksi alle kouluikäinen, mutta jos kävisin töissä, niin siivooja palkattaisiin heti.

Siivottavaa meillä silti riittää, kun isolla perheellä (5 lasta asuu vielä kotona) on myös tilaa (6 mh, TV-huone, työhuone, sali, olohuone ja keittiö + 3 WC:tä, 2 suihkua, 2 eteistä jne.).

Vierailija
5/36 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
6/36 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
7/36 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se on luksusta, jonka haluan itselleni suoda. Siivoan itse kevyesti joka toinen perjantai, joka toinen viikko (tostaisin) siivoojaa siivoaa perusteellisemmin. Ap taitaa olla porvoosta ;)

Vierailija
8/36 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käynyt siivooja jo kohta 10 vuotta. Ensin oli pieni asunto eikä lapsia. Nyt 298 neliötä siivottavana ja 2 lasta sotkemassa, joten on pelastus arjen keskellä.

Viisautta, sanon minä!

Vierailija
9/36 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhusten, lapsiperheiden, sikarikkaiden ja ns. rikkaiden koteja ja se jos mikä on paska hommaa!! never again.

itse en ottaisi siivoojaa kotiini.

Vierailija
10/36 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa ja hevosella pääsee...

T:6

Vierailija
11/36 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, ne hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa...

Kannattaa avartaa näkökulmaa vähän kotiporvoon ulkopuolellekin.

Vierailija
12/36 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs kun entisaikaan oli ihan tapana että oli piiat ja rengit ja lastenhoitajat?? Enpä usko että tuo edellinen sukupolvi sen takia on pilalle mennyt. Luulenpa että enemmän jää lapselle mukavat muistot kun äiti ei koko ajan rätti kädessä ja otsasuonet pullollaan mennyt ympäri taloa...

Vierailija
13/36 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Rahalla saa ja hevosella pääsee...

T:6

Vierailija
14/36 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset muistaa. Esikoinenkin tuossa juuri kiitteli, että ihanaa, siivooja on löytänyt kadonneet muumihahmot. :-)

Tietty joskus mietin, saavatko lapset nyt ihan realistista kuvaa kotitöistä, mutta eivätköhän he opi siivoamaankin ennemmin tai myöhemmin. Oma huone on jo nyt järjestettävä kuntoon.

Vierailija
15/36 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, että kotona käy siivooja kerran viikossa tarkoita, etteikö perhe itsekin joutuisi siivoamaan - lapset mm. vievät pyykkinsä pyykkikoriin ja järjestävät huoneensa joka ilta + petaavat aamulla sänkynsä.

Minusta jokainen voi käyttää rahansa miten tahtoo, meillä kulutetaan paljon palveluihin l. käydään koko perhe kampaajalla ja parturissa, syödään usein ulkona, tilataan pitopalvelusta synttäritarjoilut, palkataan siivooja, pesetetään matot ja lakanapyykki, takit yms. pesulassa, autot viedään pesuun ja vahaukseen, vaatteita ja kenkiä korjautetaan ompelijalla ja suutarilla jne.

Vierailija
16/36 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vanhusten, lapsiperheiden, sikarikkaiden ja ns. rikkaiden koteja ja se jos mikä on paska hommaa!! never again.

itse en ottaisi siivoojaa kotiini.

Vierailija
17/36 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullaan esim sieltä kerhosta niin hups, koti onkin puhdas

Vierailija
18/36 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä siivoilen paikkoja joka päivä ja lapset siivoavat lelujansa, vaihdetaan lakanoita, pestään pyykkiä, imuroidaan muruja joka ruokailun jälkeen rikkaimurilla, pyyhitään rätillä paikkoja....please!

Vierailija:

Tullaan esim sieltä kerhosta niin hups, koti onkin puhdas

Vierailija
19/36 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eri elämäntilanteiden (ja siivoojan saamisen) mukaan välillä käynyt siivooja, välillä ei. Teini-ikäiset lapset ovat oppineet siivoojasta huolimatta siivoamaan ja pistämään paikat järjestykseen. Toinen (tyttö) tekee kotitöitä jopa vapaaehtoisesti, toinen (poika) tekee myös, kun hänelle antaa tehäviä tyyliin " tyhjennä koulun jälkeen astianpesukone ja tee joku pastakastike koko perheelle" .

Vierailija
20/36 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikää on?