UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ukko julistaa UMK finaalin jälkeen ihan puskista kahdelle valtamedialle "kansan puolella!" niin en ihmettelis, että julistas viisulavalla: "Alas globalismi ja great reset!"
Koska "Vapaus Kuuluu Kansalle"!
Kuuntelin nuo pressit silloin suorana ja myönnän, että nuo pisti korvaan. Erikoiset vastaukset kysymykseen, että millaisen edustajan Suomi saa - sanoa, että on kansan puolella, heh. Luultavasti sieltä jotain symppausta on löytynyt tuolle touhulle. Mutta kaveri ei ole mikään valtiotieteen maisteri ja on aika perusjätkä - syy myös miksi niin monet hänestä pitää. Lisäksi korona-aika sai monet joilla kaikki lähti alta (kuten artisteilla) turhautumaan ja masentuun, jolloin helposti vie mukanaan tuollainen nk. vaihtoehtoajattelu. Aika raju muutos tulla jostain räppiluolasta ahora an framille keskustelemaan yhteiskunnallisesta vastuusta Sofi Oksasen kanssa :D Ei huolta, hän on taustastaan huolimatta älykäs ja luova ja on nyt oppinut tästä. Hieno esitys ja paras Suomen edustaja viisuissa koskaan.
Kiitos tästä kommentista. Palautti uskoni siihen että tällä palstalla on hyväkin kommentteja.
Mikä ongelma meillä suomalaisilla on, että olemme niin halukkaita repimään keinolla millä hyväänsä alas ihmisen, joka onnistuu ja menestyy? Iltalehteen kommentointi Käärijän jo saavutetusta kv-menestyksestä luo mielikuvan suomalaisista ahdistuneena kateellisena ja tuhoavana (saako sanoa,) kansana.
Ihanaa, kun tänä vuonna voi tosissaan jännittää Suomen hyvän menestyksen puolesta. Viime vuonna The Rasmus oli mielestäni aika valju, enkä edes top kymppiin sijaan uskonut. 2020 valittu Aksel oli myös mitäänsanomaton junnaava kappale, tuskin olisi päässyt finaaliin jos viisut olisi pidetty. BC tietysti suoriutui hyvin. Muutenkin oli järkevää nyt valita kappale joka herättää monenlaisia reaktioita, enimmäkseen tosin innostuneita ja positiivisia. Ei niitä tylsiä kappaleita kukaan odota, mutta erottuvaa ja jopa itseään ärsyttävääkin esitystä saattaa odottaa ja mielenkiinnosta haluta nähdä. Esimerkiksi itse en tykännyt siitä 2018 voittaneesta Netasta, mutta esitys oli outo ja siksi sitä kuitenkin odotti enemmän kuin vessataukobiisejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^^ käärijä on tuominnut sodan alusta asti. Joka tää asia ois loppuun käsitelty?
Onko teillä jäänyt mikään viisu soittolistalle? Mun ikisuosikki on Goodbye to Yesterday: Elina Born and Stig Rästa (Viro 2015)
Tuo on ihana. <3 Viime aikoina olen kuunnellut myös usein Ranskan L'amour à La Françaisea (2007):
Eikä, tää on mun toinen suosikki Goodbye to yesterdayn lisäksi! Olin just tulossa sanomaan, kun näin sun viestin. Hyvä maku ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ukko julistaa UMK finaalin jälkeen ihan puskista kahdelle valtamedialle "kansan puolella!" niin en ihmettelis, että julistas viisulavalla: "Alas globalismi ja great reset!"
Koska "Vapaus Kuuluu Kansalle"!
Kuuntelin nuo pressit silloin suorana ja myönnän, että nuo pisti korvaan. Erikoiset vastaukset kysymykseen, että millaisen edustajan Suomi saa - sanoa, että on kansan puolella, heh. Luultavasti sieltä jotain symppausta on löytynyt tuolle touhulle. Mutta kaveri ei ole mikään valtiotieteen maisteri ja on aika perusjätkä - syy myös miksi niin monet hänestä pitää. Lisäksi korona-aika sai monet joilla kaikki lähti alta (kuten artisteilla) turhautumaan ja masentuun, jolloin helposti vie mukanaan tuollainen nk. vaihtoehtoajattelu. Aika raju muutos tulla jostain räppiluolasta ahora an framille keskustelemaan yhteiskunnallisesta vastuusta Sofi Oksasen kanssa :D Ei huolta, hän on taustastaan huolimatta älykäs ja luova ja on nyt oppinut tästä. Hieno esitys ja paras Suomen edustaja viisuissa koskaan.
Kiitos tästä kommentista. Palautti uskoni siihen että tällä palstalla on hyväkin kommentteja.
Mikä ongelma meillä suomalaisilla on, että olemme niin halukkaita repimään keinolla millä hyväänsä alas ihmisen, joka onnistuu ja menestyy? Iltalehteen kommentointi Käärijän jo saavutetusta kv-menestyksestä luo mielikuvan suomalaisista ahdistuneena kateellisena ja tuhoavana (saako sanoa,) kansana.
Sulla meni nyt vähän tuon kiittelemäsi kommentin ydinajatus ohi. Ei Jerekään tuossa mikään puhdas valkoinen paperi ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^^ käärijä on tuominnut sodan alusta asti. Joka tää asia ois loppuun käsitelty?
Onko teillä jäänyt mikään viisu soittolistalle? Mun ikisuosikki on Goodbye to Yesterday: Elina Born and Stig Rästa (Viro 2015)
Tuo on ihana. <3 Viime aikoina olen kuunnellut myös usein Ranskan L'amour à La Françaisea (2007):
Eikä, tää on mun toinen suosikki Goodbye to yesterdayn lisäksi! Olin just tulossa sanomaan, kun näin sun viestin. Hyvä maku ;)
Ihana kun otit esille tuon Eestin "Goodbye to yesterdayn"! Se on ehkä kaikkein tunteikkain euroviisu, aivan uskomatonta eläytymistä duolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä esiintyy tänään Putouksen suorassa lähetyksessä!
Voi raasua, mikä mylly...
Toinen kömpis satavarmasti nyt mieluummin formulalakanoihinsa
Mä haluaisin niin halata Kärtsää. Aivan kohtuutonta, millaiseen ryöptykseen on joutunut. Enkä tarkoita vain tätä naurettavaa Oksasen masinoimaa kohua, vaan muutenkin ihan hirveetä kommentointia saanut ja suomalaiset pakottaneet sitä plagiointisyytettä ties kuinka monta kertaa. Tuollainen höpsö, symppis hassuttelija herättää noin paljon tunteita. Samaan aikaan näyttökerrat paukuttelee miljoonaa Euroviisujen virallisella kanavalla ja on katsotuimpia viisuja siellä jo nyt. Enteilee todella hyvää. Ilmeisesti suomalaiset haluavat pilata kerrankin mahdollisuuden hyvään viisumenestykseen.
Piti nyt tulla kommentoimaan, vaikka euroviisut tai UMK ei ole koskaan ollu mun juttu enkä ole vielä ehtinyt perehtyä tähän Käärijäänkään.
Mun ranskalaisen ystävän pikkuveli soitti mulle joskun kahden aikaan viime yönä just tuosta "käärijästä" ja hän ei siis ikinä ennen ole mua muuten edes noteerannut muuten kuin siskon ystävättärenä. Hän on homoseksuaali ja sellainen viimeisenpäälle ulkonäkökeskeinen diiva.
Voi tulla pienenä järkytyksenä, mutta tuo kääriäinen on noussut nyt Pariisin homopiirien "puolijumalaksi"...
He kuulemma luukuttavat bileissä Suomen euroviisukappaletta illasta toiseen.
Käärijä on kuulemma "superseksikäs" "eläimellinen" ja "suloinen".
Siis se "omituinen pottapää"???
Vierailija kirjoitti:
Piti nyt tulla kommentoimaan, vaikka euroviisut tai UMK ei ole koskaan ollu mun juttu enkä ole vielä ehtinyt perehtyä tähän Käärijäänkään.
Mun ranskalaisen ystävän pikkuveli soitti mulle joskun kahden aikaan viime yönä just tuosta "käärijästä" ja hän ei siis ikinä ennen ole mua muuten edes noteerannut muuten kuin siskon ystävättärenä. Hän on homoseksuaali ja sellainen viimeisenpäälle ulkonäkökeskeinen diiva.
Voi tulla pienenä järkytyksenä, mutta tuo kääriäinen on noussut nyt Pariisin homopiirien "puolijumalaksi"...
Öö soittaa klo 02?
Vierailija kirjoitti:
Hah mä niin arvasin, että jotain tämmöstä käy. Sen esityksessä ajoittain näyttää just sellaiselta seksisymboliviisuikonilta. Kun suomalaisetkin ovat hänestä seonneet, niin ei ihmekään, jos ulkomailla myös. Ja tämä selittää, kun näyttökerrar vaan kasvaa koko ajan. Onneksi ulkomaalaisia ei kiinnosta jotkut muutamien woke-hörhöjen masinoimat ajojahdit.
Ruotsi ei vieläkään valitse euroviisuaan. Maraton mellut aina. Suomellakin voisi kyllä olla enemmän edustajia umk:ssa.
Noranskassa vähemmän kello kun suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mua tää ei ainakaan yllättänyt. On hän komea, ja jotenkin hyvin karismaattinen. Toisaalta omana itsenään herttaisen oloinen. Ehkä tuo persoonallinen ja toisaalta "tavis" ulkonäkö myös sytyttää, ei tarvii olla 190-senttinen ja timmiksi treenattu ollakseen kiinnostava. Niin naiset kuin homomiehet tykkäävät, ja olenpa kuullut myös heteromiehen sanovan seksikkääksi.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä esiintyy tänään Putouksen suorassa lähetyksessä!
Miten se on mahdollista, kun tänään on keikka Ikaalisissa?
Voi alle 170-senttinen Jere Vantaalta. Vielä vuoden alussa melko tuntematon kaikille, yhtäkkiä on tämmöisessä myllyssä ja noussut naisten kuin miesten kuolaamaksi seksisymboliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis se "omituinen pottapää"???Hah mä niin arvasin, että jotain tämmöstä käy. Sen esityksessä ajoittain näyttää just sellaiselta seksisymboliviisuikonilta. Kun suomalaisetkin ovat hänestä seonneet, niin ei ihmekään, jos ulkomailla myös. Ja tämä selittää, kun näyttökerrar vaan kasvaa koko ajan. Onneksi ulkomaalaisia ei kiinnosta jotkut muutamien woke-hörhöjen masinoimat ajojahdit.
Niinpä. Mielenkiintoista nähdä reaktiot, kun ajojahdista uutisoidaan ja jutussa on joku tosi karmea kuva Sofi Oksasesta. Kuka ottaa tosissaan?
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi ei vieläkään valitse euroviisuaan. Maraton mellut aina. Suomellakin voisi kyllä olla enemmän edustajia umk:ssa.
Joo, tänään on vielä Andra chancen -ilta ja ensi lauantaina sitten vasta finaali.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman reaktiovideon kohdalla huomannut, että Käärijässä selkeästi on jotain tuonkin suuntaista vetovoimaa.
Cha cha chan tanssijat paiskii lavalla hommia paljon enemmän kuin muitten maitten tanssijat. Suomalaisilla on esityksessä selkeä , iso rooli, muut ovat enemmänkin perinteisiä taustatanssijoita.
Voi raasua, mikä mylly...