UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nythän hän onkin kuulemma alusta asti tuominnut venäjän hyökkäysodan, vaikka ilmoitti ensin, että ei kiinosta yhtään.
Mutta hyvä näin, voittokulku jatkukoon.
Niin paljon kun Käärijää olenkin sympannut, niin kieltämättä erikoinen veto olla kommentoimatta asiaa alkuun. Täytyy sanoa, että vähän meni nyt maku tähän touhuun.
Mihinkä hemmetin "alkuun"??
"Alkuun" on yksikön illatiivi sanasta "alku".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valittu mikä valittu. Musiikkiesityksen takia valittiin, eikä poliittisten mielipiteiden.
SILTI: En kauhistunut kremlin seuraamista, sitä voi seurata ihan halusta tietää, mitä siellä valehdellaan. Mutta jos seuraa kremliä JA Turtiaisen puoluetta, niin siinä kyllä laskee: 1 + 1 = hälytyskellot soi!
Ja tästäkin huolimatta: valittu mikä valittu!Ei ole seurannut Kremliä. Kyse oli Sofi Oksasen vääristelystä.
Joo, Oksasen mielestä VKK=Kreml. Kunnianloukkaus lähellä.
Vkk kylläkin puolustaa venäjää tässä sota-asiassa! Joten venäjä kannattajia sieltä löytyy!
Jep, tämäkin kohu eteni just niin kuin kaikki cancel-kohut yleensä. Eli ensin vaaditaan kannanottamista ja selityksiä. SItten tämä canceloinnin kohteena oleva henkilö toteaa just sen, mitä canceloijat haluaa kuulla. Vähän kuin Pekka Pouta, joka ihmetteli ensin pronomineja ja sai syytökset transfobiasta. Myöhemmin laittoi pronominit omaan profiilinsa.
Saahan sitä tietysti uskoa, että Pekka Pouta on yhtäkkiä kova transaktivisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin ekaa kertaa nyt Loreenin biisin, josta täälläkin on kohkattu ja siis widdu mitä bashkaa!!!! Aivan ruokottoman huono biisi :DDDDDDDDDDDDD Miten tuollainen voi olla ennakkosuosikki Ruotsissa? Hah haa, ei ole mitään mahdollisuuksia Kääristä vastaan.
Aivan kuraa tuo Loreenin biisi nimeä myöten; Tattoo :D (vallllkorossssskaa). Oikeasti odotin jotain huiman hyvää kappaletta, kun sitä niin hehkutetaan, mutta Euphoriakin on miljardi kertaa parempi, vaikka sekään ei ole kovin kummoinen biisi. Ruotsilla on nyt niin kulunut veisu ja sabluuna tarjolla viisuihin, että ei mitään jakoa. Kas kun eivät lähetä Carolaa ties monennenko kerran tutisemaan tuulikoneen eteen...
Minäkin kuuntelin tänään ekan kerran Loreenin uutta biisiä - ja jätin kesken. Tylsä. Euphoria oli ihan ok, siinä oli nostetta ja se kasvoi biisin myötä, mutta tämä uusi lässähti hyvin nopeasti. Silti oikeastaan pahinta oli se, että niistä u-u-u-kohdista tuli mieleen Jenni Vartiaisen Junat ja naiset.
Ihan hyvä biisihän se on ja ehdottomasti kuuntelisin biisiä kisojen jälkeenkin, jos joku biisi pitäisi kuunteluun valita. Ei vaan oo tapana kuunnella tuollaista musaa jostain syystä. Ja vaikka fanitan Cha Cha Chata nyt täysillä, en kyllä aio myöskään sitä tai muuta Käärijän tuotantoa tämän viisuskenen kontekstin ulkopuolella kuunnella. Biisi toimii mulle nimenomaan kokonaisuutena liveshown kera, sellaisena on paljon Loreenia kiinnostavampi. Loreen on viisuihin aivan liian turvallinen valinta, liian varmisteltu tekele ilman kunnollista tarttumapintaa ja mieleen painuvaa koukkua. Ja samat vibat tuli tuosta u-u-uu-kohdasta, olin ihan varma että oon kuullut vastaavan monta kertaa ennenkin. En oo vaan millään keksinyt, että missä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin ekaa kertaa nyt Loreenin biisin, josta täälläkin on kohkattu ja siis widdu mitä bashkaa!!!! Aivan ruokottoman huono biisi :DDDDDDDDDDDDD Miten tuollainen voi olla ennakkosuosikki Ruotsissa? Hah haa, ei ole mitään mahdollisuuksia Kääristä vastaan.
Aivan kuraa tuo Loreenin biisi nimeä myöten; Tattoo :D (vallllkorossssskaa). Oikeasti odotin jotain huiman hyvää kappaletta, kun sitä niin hehkutetaan, mutta Euphoriakin on miljardi kertaa parempi, vaikka sekään ei ole kovin kummoinen biisi. Ruotsilla on nyt niin kulunut veisu ja sabluuna tarjolla viisuihin, että ei mitään jakoa. Kas kun eivät lähetä Carolaa ties monennenko kerran tutisemaan tuulikoneen eteen...
Minäkin kuuntelin tänään ekan kerran Loreenin uutta biisiä - ja jätin kesken. Tylsä. Euphoria oli ihan ok, siinä oli nostetta ja se kasvoi biisin myötä, mutta tämä uusi lässähti hyvin nopeasti. Silti oikeastaan pahinta oli se, että niistä u-u-u-kohdista tuli mieleen Jenni Vartiaisen Junat ja naiset.
Itse asiassa juuri vartiaisesta saisi hyvän umk-kilpailijan ensi vuodeksi. Ellei sitten ole täysin jämähtänyt siihen kotirouvan elämään Jenkeissä.
Tätä keskustelua lukiessa huomaa, että ihmisten todellisuudentaju on vallan hämärtynyt. Yht äkkiä ei ole enää mitään väliä, mitä joku ajattelee. Se, että P-P Petelius pyysi anteeksi jotain saamelaisvitsejä tai joku Pekka Poudan pronominigate ovat vähän eri kaliberin asioita kuin mietteet sodasta.
Mä en myöskään jaksanut kuunnella Loreenin biisiä loppuun asti. Käärijän biisi pitää ihan erilailla otteessaan, siinä 3 minuuttia menee nopeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno teksti Käärijän instassa.
Toivottavasti mediassakin tämä asia on nyt ymmärretty ja Käärijän annetaan jatkossa keskittyä siihen tärkeimpään, eli hiomaan esitystään viimeisen päälle valmiiksi Liverpoolin.
Levy-yhtiön kirjoittama tai jonkun somekriisiammattilaisen tekstiä tuo taitaa enemmän olla.
Mutta hyvä, jos tämä asia nyt laantuisi ja ihmiset voisivat keskittyä olennaiseen. Silti surullista, miten paljon valtaa noilla cancelijoilla on.
Pitäisi järjen toimia sen suhteen, että jos haluat Euroopan ja EBU-maiden rauhanomaiseen ja leikkimieliseen musiikkikilpailuun, niin sitten olet rauhan etkä sodan puolella. Jos olet vaihtoehtoartisti niin heille ovat omat bileensä muualla.
Mutta eihän Käärijää ole ollut yhtään millään puolella (ennen kuin nyt pakotettiin ottamaan kantaa), mistä lähtien kisaan osallisumisen vaatimuksiin ylipäänsä on kuulunut se, että täytyy erikseen korostaa olevansa rauhan puolella? Onko kaikki muutkin tehneet niin? Hän nyt ei vaan ollut osannut ajatella, että jostain someseuraamisistakin synnytettäisiin tuollainen "kannanotto".
Ensi vuonna UMK onkin sitten vaan pelkkää poliittista keskustelua ja Sofi Oksanen valitaan edustajaksi lukemaan jotain kirjaansa esim. Apocalyptican improvisoidulla metallimusiikkisäestyksellä : )
Tämän performanssin haluaisin ehdottomasti nähdä #SofiOksanenViisuihin2024.
Mä en haluaisi, vaikka varmaan saisi sillä tukkavärkillään huomiota jo ilman kummempaa puvustusta, ;-D Oon tykännyt Sofin kirjoista, ostin Stalinin lehmät heti tuoreeltaan silloin kun putkahti markkinoille. Samaa mieltä olen hänen kanssaan monista asioista, mutta vähän on mennyt maku, kun on aina vaan isommassa mittakaavassa alkanut tuoda näkemyksiään esiin julkisuudessa myös teostensa ulkopuolella.
Itseä ei oo koskaan napannut se, että taiteilijat alkavat politikoida mediassa tai varta vasten "tuomita" sotia yms. Muistan vieläkin, kun jenkkilässä artisteilla oli 2003 kova tarve (tai paine?) tuomita Yhdyvaltojen hyökkäys Irakiin. Kannanottoja myös tuli omien suosikkiartistien levyjen kansiin, biiseihin yms. Oli todella puuduttavaa, kun kaikkien piti todistella olevansa "oikealla puolella", sotaa vastaan jne., vaikka samaa mieltä olinkin. En ois kaivannut Käärijältä mitään kannanottoja, mutta pakkohan se lopulta oli. Huoh.
Mulla meni maku Sofi Oksaseen kun hän osti nimettyjä raketteja ukrainalaisille Venäjää vastaan.
^^ käärijä on tuominnut sodan alusta asti. Joka tää asia ois loppuun käsitelty?
Onko teillä jäänyt mikään viisu soittolistalle? Mun ikisuosikki on Goodbye to Yesterday: Elina Born and Stig Rästa (Viro 2015)
Vierailija kirjoitti:
Jep, tämäkin kohu eteni just niin kuin kaikki cancel-kohut yleensä. Eli ensin vaaditaan kannanottamista ja selityksiä. SItten tämä canceloinnin kohteena oleva henkilö toteaa just sen, mitä canceloijat haluaa kuulla. Vähän kuin Pekka Pouta, joka ihmetteli ensin pronomineja ja sai syytökset transfobiasta. Myöhemmin laittoi pronominit omaan profiilinsa.
Saahan sitä tietysti uskoa, että Pekka Pouta on yhtäkkiä kova transaktivisti.
Hohhoijaa, mikä hieno rinnastus... Btw, ei tarvitse olla eikä esittää olevansa mikään aktivisti, jos liittyy mukaan tuohon ilmiöön. Pahoititko mielesi myös siitä, ettei ehtinyt laittaa niitä pronimineja (monikossa?) TARPEEKSI NOPEASTI? :'-D Ja esittääkö Käärijä siis nyt mielestäsi jotain "kovaa anti war -aktivistia" koska joutui paineen alla ottamaan julkisesti kantaa asiaan? Entä jos ei esitä yhtään mitään, vaan ei vaan yksinkertaisesti ole sodan kannalla ilman kummempaa sisäistä tarvetta aktiivisesti tuoda asiaa esiin?
Tykkään cha cha cha:sta. Käärijä on mielestäni symppiksen oloinen ja hauska persoona. Toivoin, että Käärijä voittaa UMK:n. Olen lähtökohtaisesti vastaan woke-touhua ja cancelointia.
Mutta myönnettäköön, että kyllä tämä kohu ihmetyttää. Toki hyvä, että Käärijä nyt tässä vaiheessa kertoi oman kantansa. Silti tästä jäi vähän ristiriitaiset fiilikset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno teksti Käärijän instassa.
Toivottavasti mediassakin tämä asia on nyt ymmärretty ja Käärijän annetaan jatkossa keskittyä siihen tärkeimpään, eli hiomaan esitystään viimeisen päälle valmiiksi Liverpoolin.
Levy-yhtiön kirjoittama tai jonkun somekriisiammattilaisen tekstiä tuo taitaa enemmän olla.
Mutta hyvä, jos tämä asia nyt laantuisi ja ihmiset voisivat keskittyä olennaiseen. Silti surullista, miten paljon valtaa noilla cancelijoilla on.
Pitäisi järjen toimia sen suhteen, että jos haluat Euroopan ja EBU-maiden rauhanomaiseen ja leikkimieliseen musiikkikilpailuun, niin sitten olet rauhan etkä sodan puolella. Jos olet vaihtoehtoartisti niin heille ovat omat bileensä muualla.
Mutta eihän Käärijää ole ollut yhtään millään puolella (ennen kuin nyt pakotettiin ottamaan kantaa), mistä lähtien kisaan osallisumisen vaatimuksiin ylipäänsä on kuulunut se, että täytyy erikseen korostaa olevansa rauhan puolella? Onko kaikki muutkin tehneet niin? Hän nyt ei vaan ollut osannut ajatella, että jostain someseuraamisistakin synnytettäisiin tuollainen "kannanotto".
Ensi vuonna UMK onkin sitten vaan pelkkää poliittista keskustelua ja Sofi Oksanen valitaan edustajaksi lukemaan jotain kirjaansa esim. Apocalyptican improvisoidulla metallimusiikkisäestyksellä : )
Tämän performanssin haluaisin ehdottomasti nähdä #SofiOksanenViisuihin2024.
Mä en haluaisi, vaikka varmaan saisi sillä tukkavärkillään huomiota jo ilman kummempaa puvustusta, ;-D Oon tykännyt Sofin kirjoista, ostin Stalinin lehmät heti tuoreeltaan silloin kun putkahti markkinoille. Samaa mieltä olen hänen kanssaan monista asioista, mutta vähän on mennyt maku, kun on aina vaan isommassa mittakaavassa alkanut tuoda näkemyksiään esiin julkisuudessa myös teostensa ulkopuolella.
Itseä ei oo koskaan napannut se, että taiteilijat alkavat politikoida mediassa tai varta vasten "tuomita" sotia yms. Muistan vieläkin, kun jenkkilässä artisteilla oli 2003 kova tarve (tai paine?) tuomita Yhdyvaltojen hyökkäys Irakiin. Kannanottoja myös tuli omien suosikkiartistien levyjen kansiin, biiseihin yms. Oli todella puuduttavaa, kun kaikkien piti todistella olevansa "oikealla puolella", sotaa vastaan jne., vaikka samaa mieltä olinkin. En ois kaivannut Käärijältä mitään kannanottoja, mutta pakkohan se lopulta oli. Huoh.
Mulla meni maku Sofi Oksaseen kun hän osti nimettyjä raketteja ukrainalaisille Venäjää vastaan.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
^^ käärijä on tuominnut sodan alusta asti. Joka tää asia ois loppuun käsitelty?
Onko teillä jäänyt mikään viisu soittolistalle? Mun ikisuosikki on Goodbye to Yesterday: Elina Born and Stig Rästa (Viro 2015)
Tuo on ihana. <3 Viime aikoina olen kuunnellut myös usein Ranskan L'amour à La Françaisea (2007):
Tämä on kyllä jo jonkun sortin henkistä väkivaltaa. On tosi törkeeää pakottaa toinen paljastamaan omia poliittisia näkemyksistään painostamalla, haukkumalla ja syyttelemällä.
Mä niin toivon jaksamista Käärijälle. Toivottavasti hänen päänsä kestää, on kyllä joutunut todella kovaan pyörityksen ja prässiin.
Ohis, mutta Saksan valittu viisu.
Sai Suomelta ainoat juryn täydet 12 pistettä btw (Joel Hokka ilmoitti pisteet). Yleisöltä eniten,joten valittiin.
Tykkään noista örinöistä, kertsi vähän geneerinen
Ja nyt kun voidaan toivottavasti keskittyä olennaiseen, niin Käärijän esitys rikkoi miljoonan näyttökerran ESC-kanavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta Saksan valittu viisu.
Sai Suomelta ainoat juryn täydet 12 pistettä btw (Joel Hokka ilmoitti pisteet). Yleisöltä eniten,joten valittiin.
Tykkään noista örinöistä, kertsi vähän geneerinen
Ja saksaa en osaa,mutta sain sen käsityksen,että olisi ko. Bändi lämpännyt tms. Iron maidenia. Ainakin siitä puhuivat.
Saksa vie Suomen metalli maineen, apua! Viekö pisteitäkin? 🤔😄
Mä tosin olisin jättänyt itse biisiin melkein pelkät örinät, olen örinöihin kallellaan
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä jo jonkun sortin henkistä väkivaltaa. On tosi törkeeää pakottaa toinen paljastamaan omia poliittisia näkemyksistään painostamalla, haukkumalla ja syyttelemällä.
Mä niin toivon jaksamista Käärijälle. Toivottavasti hänen päänsä kestää, on kyllä joutunut todella kovaan pyörityksen ja prässiin.
Kumma kun tätä ei huomattu Robinin kohdalla, eikä oltu huolissaan hänen jaksamisestaan. Hänen alasajonsahan aloitettiin ihan ensimmäisenä jo ennen kilpailukappaleiden julkaisua. Julkaistun videon alle kiirehdittiin heti oksentamaan manipuloivaa mainehaittaa. Muiden artistien kohdalla näin ei ollut! Painostettiin ketään arvostamasta ja äänestämässä sellaista roskaa, lastenmusiikkia ja shittiä. Mahtoi ulkomaalaistenkin päät olla sekaisin, kuten kommenteista ilmeneekin.
Miten moni arvioikaan biisin vielä huonommaksi, kuin mitä se todellisuudessa oli. Ei Lxandrakaan saanut sellaista mainehaittaa kommenttikenttiin suomalaisten ilkeiden trollinen tehtailemana. Jos ei tykkää, ei kannata kirjoittaa mitään ko videon alle.
Sitten ihmetellään, miksi muutama kansainvälinen jury antoi niin vähän tai nolla pistettä upeasta esiintymisestä, Ruotsia ja Ukrainaa lukuun ottamatta. No pisteethän oli päätetty jo ennen esiintymistä, tarvitaanhan siihen yhteen kokoontunut jury. Mainehaitta oli jo todella huono. Ei heillä ollut tietoa, että Robin yleensä lunastaa paikkansa live-esityksellä.
Ihmettelen, miksi Umk ei siivonnut ilkeitä kommentteja. Varsinkin, jos niin tehdään nyt muiden kohdalla. Ajateltiinko, että Robin on sellainen kultalusikka suussa syntynyt kaiken jo nuorena saanut miljonääri, ettei se tarvitse apua?
Samaa mieltä. Hänellä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin toimia näin. Hänen uransa olisi muuten tuhottu.