UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teillä venäjämielisillä on vaikea ymmärtää, että Euroviisut on EU:n (ja muiden eurooppalaisten) maiden tapahtuma, jossa puhalletaan yhteen hiileen ja tuetaan Ukrainaa? Voiko joku vastata?
Venäjämielinen = ymmärtää, että sodassa molemmat osapuolet suoltavat propagandaa eikä ota kantaa sotaan tai muihinkaan asioihin.
Täytyy olla totaalinen kusipää, jos ei kykene tuomitsemaan venäjän Ukrainassa tekemiä rikoksia.
Molemmat osapuolet tekevät rikoksia siellä. Mä en hyväksy missään nimessä kaikkia Venäjän toimia, mutta mun mielestä poliittisiin asioihin tai mihinkään muihinkaan ei pidä ottaa kantaa jos ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teillä venäjämielisillä on vaikea ymmärtää, että Euroviisut on EU:n (ja muiden eurooppalaisten) maiden tapahtuma, jossa puhalletaan yhteen hiileen ja tuetaan Ukrainaa? Voiko joku vastata?
Venäjämielinen = ymmärtää, että sodassa molemmat osapuolet suoltavat propagandaa eikä ota kantaa sotaan tai muihinkaan asioihin.
No kyllä Euroopan YHTEINEN mielipide on harvinaisen yksimielinen: olemme omalla puolellamme, emme Venäjän puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä 3 vuotta sitten (Basso Slämäri haastattelusarja)
Mitä rakastat: Aitoja ihmisiä, perhettä
Mitä halveksit: Sotaa
Mitä kaipaat: Rauhaa
Toi video on 3 vuoden takaa, silloin ei ollut vielä Ukrainan sotaa. Käärijä ei ota nyt sotaan mitään kantaa, koska on Venäjän puolella.
Kylläpä vaan oli. Itä-Ukrainan sota
Minulla on ihan fyysisesti tosi paha olo. Ihan kuin tämä olisi jotain todella pahaa unta. Eihän tällaista voi tapahtua. Epäuskoinen fiilis. Kerrankin, kun meillä oli pitkästä aikaa niin täydelliseltä vaikuttanut esc-edustaja. Eilinen VKK-tieto veti jo mielen harmaaksi, mutta tuo Kreml ja kieltäytyminen tuomitsemasta Venäjän hyökkäyssotaa Ukrainassa maalaa mielen sysimustaksi. Tekisi mieli vaan linnoittautua jonnekin kellariin ja avata verhot vasta kun Euroviisut on ohi ja kaikki kohina poissa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ihan fyysisesti tosi paha olo. Ihan kuin tämä olisi jotain todella pahaa unta. Eihän tällaista voi tapahtua. Epäuskoinen fiilis. Kerrankin, kun meillä oli pitkästä aikaa niin täydelliseltä vaikuttanut esc-edustaja. Eilinen VKK-tieto veti jo mielen harmaaksi, mutta tuo Kreml ja kieltäytyminen tuomitsemasta Venäjän hyökkäyssotaa Ukrainassa maalaa mielen sysimustaksi. Tekisi mieli vaan linnoittautua jonnekin kellariin ja avata verhot vasta kun Euroviisut on ohi ja kaikki kohina poissa.
Haista home!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä Euroopan YHTEINEN mielipide on harvinaisen yksimielinen: olemme omalla puolellamme, emme Venäjän puolella.
Oikein hyvä pressi vastaus! "Olen toistaiseksi Euroopan puolella"
Vierailija kirjoitti:
Eikä ollut Kremliä, vaan vkk ja senkin lopetti. Sofi vetäs mutkat suoriksi.
Mistä tiedät ettei ollut? On voinut lopettaa seuraamisen ennen kuin sinä tarkistit ketä seuraa. Tuskin tuollainen huhu on tuulesta temmattu. Kirjailijan ammattiin kuuluu tarkistaa faktat, luulisi Oksasen sen tehneen ennen puheenvuoroaan.
Wau.
Enpä uskonut vielä alkuviikosta, että tällainen viikko tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijän ääntämisestä olen kuullut ainakin seuraavat versiot
karitsa
kaira
kaaria
keiria
keeria
Mites te muut?🤣
Kiva yritys piristää, mutta oma into lopahti. Vielä 2 päivää sitten olin riemuissani, nyt jotenkin mieli maassa.
Tulee valitettavasti tunne että nyt vasta oletkin riemuissasi, mutta aiemmin mieli maassa kun oma viisusuosikki ei voittanut. Mutta nyt, wautsi wau!!!
Onkohan Yle pitänyt jo hätäkokouksen?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole näköjään lainkaan edustajaa tällä kertaa Euroviisuissa. Harmi.
Et voi muutenkaan äänestää Suomen edustajaa, vain ulkomaalaisia.
Mikä ihmeen kieltäytyminen tuomitsemasta Venäjän tekoja, eihän siitä ole kukaan Käärijältä kait kysynytkään. Eli joidenkin mielestä ensimmäinen asia mikä pitää oma-aloitteisesti tehdä kun voittaa umkin on kailottaa "TUOMITSEN VENÄJÄN SODAN! SLAVA UKRAINI!" Oikeesti nyt, siinä on pää varmasti niin pyörällä ettei tajua mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa Käärijän puolesta. Mietin haluanko ylipäänsä näitä artisteista tietää heidän poliittisia kantojaan jos eivät tuo niitä mitenkään ilmi? Onko tulkittu nyt vain siitä ettei tuomitse sotaa, koska on sanonut ettei kommentoi some-seuraamisiaan? Noin suoraa johtopäätöstä ei mielestäni voi tehdä.
UMK:ssa ei valittu Suomen edustajaa Euroopan Unioniin, vaan Euroviisuihin.
Ellen väärin muista, eikö Måneskinillakin ollut joitakin luurankoja kaapissa? Tai Israelin Nettalla.
Muitten suosio saa kateelliset ja harmistuneet toimimaan joskus todella älyttömästi.
Mikä tässä nyt on mustaa valkoisella tuon Kreml asian kanssa?? Instassa ei edes ole mitään "Kreml" nimistä sivua eikä Venäjän hallinnon pääsivua.
Instastako tuo elävä parkettimoppi (anteeksi) puhuu. (Alkaa vain keittää epätarkat sanalliset hyökkäykset)
Katsokaa viisuissa sitten, että jokainen edustaja, jolle annatte äänen, seuraa varmasti oikeita ihmisiä instagramissa ja perheenkin pitää olla "oikeaa mieltä" kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Tulee valitettavasti tunne että nyt vasta oletkin riemuissasi, mutta aiemmin mieli maassa kun oma viisusuosikki ei voittanut. Mutta nyt, wautsi wau!!!
Mun viisusuosikki nimenomaan voitti. Olin team Käärijä heti 18.1. klo 00.03 kun olin kuullut Cha cha chan ensimmäisen kerran. Iski kertalaakista ja tuli välittömästi tunne: "Tämä! Tämä se on!"
No onpas täällä taas myrsky vesilasissa. Ihmiset seuraavat kaikenlaista. Kärtsä seuraa myös Jyväskylän Setaa. Voi kamala! 😱
Toivottavasti Käärjiä hyvittää tämän hirveän rikoksensa ja pyytää anteeksi, jos on joskus ollut väärää mieltä jostakin. Ensi alkuun voi alkaa laittamaan sydämiä Marinin kuville, kehottamaan kaikkia hakemaan 128823. boosterit ja laittamaan tietty Ukrainan lipun profiilinsa kuten jokainen hyvä ihminen tekee. Suomessa kun on laitonta olla tiettyä mieltä asioista tai seurata tiettyjä ihmisiä, koska elämme ilmeisesti Neuvostoliitossa.
Eikä ollut Kremliä, vaan vkk ja senkin lopetti. Sofi vetäs mutkat suoriksi.