UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Piti nyt käydä lukemassa se itse juttukin. Tässä suora lainaus yhdestä kohdasta:
''Viisuedustajamme kannanotto: "poliittiset jutut ovat yhdentekeviä". Mutta on hienoa, että tiedetään mikä on viisuedustajamme mielipide Venäjästä. Hän ei ole tuominnut Venäjän laitonta sotaa. Se on kannanotto, Oksanen toteaa.''
Tummennus minun.
Onko Oksanen itse julkisesti listannut aivan kaikki ne asiat, joita vastaan hän on, vai voisiko olla mahdollista että on olemassa paljonkin asioita, jotka hän tuomitsee, mutta ei ole ymmärtänyt sitä julkisesti ilmaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6
Vierailija kirjoitti:
Pahin pelkoni:
Tilanne eskaloituu ja K reml-seuraaminen ja huhut poliittisista intresseistä leviää kuin kulovalkea ---> ulkomailla kuohuu ---> YLE tekee raskaan päätöksen ja ilmoittaa heidän päättäneen Käärijän kanssa yhdessä, että K. vetäytyy viisuista. ---> YLE ilmoittaa, että Suomea Euroviisuihin lähtee edustamaan 2. sijalle tullut eli Portion Boys Kimi Räikkösbiisillään.
Tuo PB Euroviisuihin on ehkä se pahin lopputulos, mitä pelkään :D xD Tulisi mielummin uusi äänestys. Kärtsä-fanit voitaisiin äänestää edustajaksi jonku muu, vaikka se Kuumaa tai Robin. Itselle tuo PB:n biisi olisi huonoin mahdollinen. Olisi jopa parempi, että Suomi jäisi kokonaan pois 2023 viisuista, jos Käärijä jää pois.
Miksi ihmeessä se eskaloituisi? Kun Käärijä tekee selväksi, että on vaan artisti eikä mikään poliitikko saati kiinnostunut puhumaan politiikasta, niin juuri silloinhan ei ole pelkoa siitäkään, että sanoo poliittisesti jotain sellaista, joka ei tue yleistä mielipidettä.
Muuten tuosta kommentistasi tulee kyllä mieleen, että PB:n kannattajat onkin ilmeisesti katkerampia kuin ikinä olisi osannut kuvitella, jos heillä on tosiaan näin typerällä keinolla tavoitteena saada PB mukaan Liverpooliin.
Toivottavasti ymmärtävät, ettei siitä ole PB:llekään muuta kuin haittaa jos voittaja syrjäytetään noin likaisella pelillä.Kyllä se vaan eskaloituu. Ukraina on kisojen toinen järjestäjämaa ja aivan taatusti tässä maailmantilanteessa kansainvälinen media kiinnostuu näistä kytköksistä, olivat kuinka pieniä tahansa.
Ehkäpä jotain aavistavatkin kun antoivat 12 pointsia Robinille.
Jo nyt on v t t u.
Alkaa tulla kaikki korvista ulos. Eikö tästä maailmasta saa enää mistään energiaa. Tulis ufot.
Mä laitoin juuri äsken modeille pyynnön, että poistavat tämän ketjun asiattomana ja herjaavana.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin juuri äsken modeille pyynnön, että poistavat tämän ketjun asiattomana ja herjaavana.
Eiii koko ketjua!!! Sama kuin tuhoaisin museon!
Ei missään nimessä saa poistaa ketjua!
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä saa poistaa ketjua!
Ei koko ketjua, mutta viimeiset 8 sivua.
Onhan tuolla uusi keskustelu otsikolla "Käärijä on vatnikki".
Mä poistun nyt, koska homma saattaa karata käsistä ja Tiinan kiusaamiskohun myötä sympatiat on Käärijän puolella. Vähän samanlaista ilmassa nyt, eikä se ole kenenkään edun mukaista aiheuttaa pahaa mieltä. Jotkut valitettavasti ottaa tästäkin kaiken "ilon" irti.
Kiitos ja hei.
Terveisin 62-vuotias PB-fani.
Luulisi, että dissaukset tulisivat ulkomailta ja muitten kilpailijoitten faneilta, mutta että suomalaiset itse aloittavat dissaamisen ja mustamaalaamisen, ei vaan tajua. Ääliömäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne meni sitten sekin viisutoivo... Käärijä seuraa somessa Kremliä ja tästä kysyttäessä hän sanoo, ettei halua ottaa kantaa "poliittisiin juttuihin". Ei voi olla todellista. Enpä olisi uskonut, että euroviisumenestys kaatuu tämmöiseen. Fanitin ihan kybällä Käärijää ja biisistä tykkäsin, mutta tämä on aivan totaalinen deal breaker. Tällaisessa maailman tilanteessa olisi kyllä pitänyt ottaa selvää artistien kannasta Ukrainan sotaan. En yleensä veisi asioita näin pitkälle, kun on kyse viihdetaiteesta, mutta nyt ollaan niin ison asian äärellä, ettei tätä voi mitenkään sivuuttaa. Olisiko suomalaiset äänestäneet Käärijän voittoon, jos tämä olisi ollut tiedossa? Epäilen.
Olisit edes lukenut sen kommentin kokonaan, sillä Käärijähän sanoo paitsi ettei halua ottaa kantaa poliittisiin juttuihin myös sen. että seuraa paljon erilaisia juttuja, eikä niille välttämättä ole mitään syytä.
Eiköhän kaikilla joilla on useita someseurattavia ole siellä joukossa paljon sellaisia joiden suhteen ei enää edes muista, miksi niiden kohdalla on alunperin klikannut sitä seuraa-nappia.
Ja mistähän päättelet että en olisi lukenut sitä kokonaan? Ongelmahan on nimenomaan tuossa mainitsemassasi asiassa, että "ei halua ottaa kantaa poliittisiin juttuihin". Syytä olisi haluta mikäli mielii säilyttää edes jonkinlaiset kasvot. Jos koko Käärijän perhe on jotain convoy-hörhöjä, niin eipä taida olla vaikeaa päätellä, mistä syistä hän sitä VKK:ta on seurannut. Tai ilmeisesti se tuntuu joillekin olevan.
Käärijä on osallistunut viihteelliseen musiikkiohjelman, jonka voittaja pääsee osallistumaan Liverpoolissa toukokuussa järjestettävään vastaavaan viihteellisen musiikkiohjelmaan. Artistina, ei poliitikkona.
Miksi ihmeessä hänen pitäisi alkaa pitämään poliittisia puheita ja tiedotustilaisuuksia politiikasta, mikä ei millään tavalla ole hänen tehtävänsä?
Käärijä edustaa nimenomaan Suomea ja suomalaisia, menee kisoihin Suomen edustajana eikä yksityishenkilönä. Suomalaiset ei halua putinistia itseään edustamaan.
Jos ei ole mitään kantaa, ei se tee ihmisestä Putinistia.
Ei mikään laki velvoita ihmistä olemaan joko tai.
Eikä mikään laki velvoita puhumaan politiikkaa, jos aihe on itselle vieras.
Klassiseen kysymykseen mitä ajatteli sillä hetkellä kun hänet julistettiin voittajaksi, Käärijä vastasi ettei ajatellut yhtään mitään : )
Miksi ihmeessä hänen nyt yhtäkkiä pitäisi ajatella politiikkaa?
Käärijä 3 vuotta sitten (Basso Slämäri haastattelusarja)
Mitä rakastat: Aitoja ihmisiä, perhettä
Mitä halveksit: Sotaa
Mitä kaipaat: Rauhaa
Ei hyvää päivää. Mä niin INHOAN tätä cancel-kulttuuria. Eletäänkö me jossain hiton Neuvostoliitossa, missä jotkut hiton "väärät" seuraamiset voi oikeasti tuhota uran? Suomessa mikään laki ei velvoita tuomitsemaan yhtään mitään. Käärijällä on täysin oikea asenne hommaan. Suomessa saa seurata ihan mitä ja ketä haluaa ja siihen voi olla monia syitä.
Argh että pistää vihaksi.
Laitoin Käärijän taas kuulokkeisiin pyörimään niin tulen paremmalle tuulelle. Kyllä keskustelu tästä rauhoittuu. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijän pisteet vaan nousi silmissäni, jos kannattaa VKK:ta ja "covid-hörhöjä." Totaalisen kyllästynyt vihervasemmistolaisiin.
Omissa silmissäni myös sen pisteet nousi. Olen myös covidhörhö, persu, vkk, ja on ihan ok jos seuraa Kremliä.
On erittäin suositeltavaa että hakee itse tietoa ja tekee sen pohjalta omat johtopäätökset asioista.
Mun mielestä se on suoraselkästä ja rehtiä. Jotenkin hyvin suomalaista.
Sama homma, mä oon kans hörhö ja persuhenkinen. Käärijän pisteet vaan nousee koko ajan mun silmissä. Korona-aikana moni asia meni överiksi.
On kyllä paljon korkeastikoulutettujakin, jotka ymmärtävät, että sotaan kuuluu myös molempien osapuolten harjoittama propaganda puolustelematta Venäjää. Koronatoimia ovat kritisoineet useat ihan lääkärit ja tohtoritkin. Viimeksi muin todella älykkään oikeustieteen maisterin kirjoituksen, missä analysoi sitä, mikä kaikki meni pieleen silloin. Ne olivat poliittisia päätöksiä. Vituttaa, että tämä Käärijän perhekin on vedetty tähän mukaan ja heidän duunaritaustansa, että se tekee heistä "tyhmiä hörhöjä" Käärijä kun nimenomaan toivoi, ettei hänen perhettä vedetä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä paljon korkeastikoulutettujakin, jotka ymmärtävät, että sotaan kuuluu myös molempien osapuolten harjoittama propaganda puolustelematta Venäjää. Koronatoimia ovat kritisoineet useat ihan lääkärit ja tohtoritkin. Viimeksi muin todella älykkään oikeustieteen maisterin kirjoituksen, missä analysoi sitä, mikä kaikki meni pieleen silloin. Ne olivat poliittisia päätöksiä. Vituttaa, että tämä Käärijän perhekin on vedetty tähän mukaan ja heidän duunaritaustansa, että se tekee heistä "tyhmiä hörhöjä" Käärijä kun nimenomaan toivoi, ettei hänen perhettä vedetä mukaan.
No nyt se syykin selvisi miksei halua perhettään mukaan vedettäväntää on vähän ohis, mutta mikä ihme vantaalaisia vaivaa (sanon tämän ihmisenä joka on kotoisin vieläkin pienemmältä paikkakunnalta)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt se syykin selvisi miksei halua perhettään mukaan vedettäväntää on vähän ohis, mutta mikä ihme vantaalaisia vaivaa (sanon tämän ihmisenä joka on kotoisin vieläkin pienemmältä paikkakunnalta)?
Mikä hiton tabu se on, että ymmärtää et esim. moni asia meni korona-aikana överiksi? Mitä hörhöilyä se on? Miksi hänen perheensä pitää vetää tähän mukaan? Hän on kertonut, ettei halua perhettään vetää tähän mukaan. Voisiko sitä kunnioittaa? On se niin kamalaa, kun jotkut uskaltaa olla sosiaalisesti ei hyväksyttävää mieltä jostakin asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä kamalaa, jos kohun seurauksena Käärijä joutuisi vetäytymään viisuista. Mutta eiköhän tässä ole kyse lähinnä some-seuraamisten liioittelusta. Missään hän ei ole seurannut muuta kohua herättävää tahoa kuin VKK:ta.
Jos sanoisi nyt, että on Ukrainan puolella ja sotaa vastaan, niin homma olisi sillä taputeltu. Ei ole iso juttu.
Niin just Käärijä, (olethan kuulolla, lurkkaat kuitenkin) sano nyt vaan reilusti että mulla on perhepiirissä muutama näihin juttuihin uskova, mutta tuomitsen Venäjän puuhat
Miksi hitossa pitää sanoa? Ei missään nimessä pidä lähteä selittelemään ja pyytelemään anteeksi. Suomessa ei ole mitään velvollisuutta olla mitään mieltä mistään. Hänen perheensä ei kuulu tähän millään tavalla.
Miksi teillä venäjämielisillä on vaikea ymmärtää, että Euroviisut on EU:n (ja muiden eurooppalaisten) maiden tapahtuma, jossa puhalletaan yhteen hiileen ja tuetaan Ukrainaa? Voiko joku vastata?
Tää kruunasi kaiken. Oon valmis varaamaan kirkon heti huomiseksi, jos Käärijä on kans samanlainen hörhö kuin mä. T: F*liohattu myös
Trolli salaliittoteorioineen.