Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
16701/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistetaan toki, että vedonlyöntitilastoissa Ruotsi edelleen kärjessä aika kovalla erolla. Saan nyt läjän alapeukkuja Käärijäfaneilta, koska mitään poikkipuoleista tässä keskustelussa ei saa sanoa. Lupa on näköjään vaan hehkuttaa. Toivon silti, että Käärijä pärjää.

Ruotsin edustajaa ei oo vielä edes valittu, joten katotaan sitten, kun valinta on tehty. Ruotsi on kärjessä, koska no, Ruotsi ja Loreen.

Ruotsi on yleensä aina kärjessä ennakoissa. Sitten itse kisoissa sijoitus ei olekaan sitä mitä on odotettu. Ruotsi on viime vuosina pärjännyt aika huonosti. Ja melloja katsoessa tulee väkisinkin mieleen, että Ruotsin pitäis uudistua. Euroviisuhumppa ei enää pure kuten ennen.

Mistäköhän tämä jatkuvasti toistuva väite kumpuaa, että Ruotsi on viime aikoina pärjännyt aika huonosti? Toissa vuonna jäivät sijalle 14., mutta muuten ovat olleet jatkuvasti seitsemän parhaan joukossa. Viime vuonna 4. Toki he voittivat kolme kertaa aikavälillä 2009-2015, jonka jälkeen voittoja ei ole tullut, mutta kärkikahinoissa ovat melkein aina, niin kuin varmasti tänäkin vuonna.

Vierailija
16702/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huikea reaktio Italiasta! :-D

Viisugayt on aivan parhaita - niin aitoja:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16703/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääriä on Ruotsin iTunes listalla 19!

Vierailija
16704/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin hävettää se Saara Aallon vuosi, kun piti oikein tilata biisit ruotsalaisilta euroviisusäveltäjiltä. Suomsessa tehdään kuitenkin huikeata ja persoonnallisempaa musiikkia, kuin ruotsissa ikinä. Niinkuin Käärijä ja Blind Channel. Toisaalta Se Daruden euroviisu viritelmäkin oli maailman tylsin. 

Vierailija
16705/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen Käärijän persoona sitten todella on? Jääkö sekin mysteeriksi?

Ja silloin, kun puhutaan Vantaa/Hkiläisittäin, eikä Turhapuro/miesiekieltå, ollaan todennäköisesti låhempänä perushenkilöä hahmon alla.

Mun mielestä kärtsärin isä näyttää perussavolaiselta niin voisko miesie-kieli tulla sieltä.. musta sekin puhetyyli sopii käärijälle. Muitakin jotain ilmaisuja se haastatteluissa käyttää jotka ei oo ihan pk-seudun nuorisokieltä, toki käärijä ei ihan varhaisnuorisoa enää olekaan :D

Logomossa oli sukulaisia pohjois-Pohjanmaalta, missä puhutaan kanssa noin.

Jyväskylässä asuu Käärijän serkkuja. Karjalasta evakoitunut alunperin sukua. (Sori jos tuli liikaa juonipaljastusta)

Näin Karjalan evakkojen jälkeläisenä, ROCK ON! Sieltä tulee kyllä omankin suvun tarinoiden perusteella mielenkiintoisia oman ladun hiihtäjiä.

Minukin sukuni on Karjalan evakkoa ja todellakin koin heti yhteyden Käärijään. Ja olen juuri samanlainen oman tien kulkija.

Vierailija
16706/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16707/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti antavat sitten niitä pisteitä myös itse kisassa Käärijälle!

Vierailija
16708/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän tämä Käärijärukan sukupuun virtuaalirakentelu nyt jättää näihin pääpiirteisiin, jotta Käärijä ei tuntisi oloaan ihan kalutuksi

Vierailija
16709/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän tämä Käärijärukan sukupuun virtuaalirakentelu nyt jättää näihin pääpiirteisiin, jotta Käärijä ei tuntisi oloaan ihan kalutuksi

Milloin viraaliksi nousee eka kajalit valuen kuvattu "leave Käärijä alone!" -video?

Vierailija
16710/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://wiwibloggs.com/2023/03/01/finlands-kaarija-a-favourite-eurovisi…

Äänestyksessä 23 % piti Käärijää parhaana. 2 700 ääntä. Seuraavan osuus 10 %

Tässä on vain pieni "mutta": Wiwibloggsin äänestyksessä ei ole Loreenia. Onko se kirppukuontalo nyt valittu jo vai ei ? (Sori vaam, mutta tympii tyypin uusiutumattomuus)

Suurin mutta noissa äänestyksissä on se, että jokainen voi äänestää myös oman maansa edustajaa, tosin äänestää voi vain kerran. 

Vierailija
16711/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän aikaa kuluu ja mitä useamman reaktiovideon olen katsonut, sitä enemmän luulen ettei Käärijän esitykselle tarvitsekaan tehdä mitään. Ajattelin että olis näyttävää jos scriineillä ainakin kaikkea jännää, naamarimiestä ja peruukkikäärijää, mutta ei sekään lopulta ole hyvä ajatus. Veisi vain huomiota itse esityksestä lavalla.

Aika sama juttu. Olin kans aluksi vähän skeptinen tanssijoista, mutta nyt jopa rakastan niitä. Ehkä tokassa kertsissä voisivat olla vähän sivummalla, mutta muuten tykkään. Eteläeurooppalaisila tullut etenkin tanssijoista hyvää palautetta. Myös kielen näyttämisestä on tykätty kommenteissa, vaikka täällä osa piti ällöttävänä.

Mun mielestä yksi kielen vilauttelu riittäisi. Se viimeinen oli seksikäs, kun Käärijä lipoi huuliaan. Kaksi ekaa lipomista voisi jättää pois.

Mä en tykännyt ekalla katsomiskerralla ollenkaan tuosta kielen lipomisesta, mutta nyt oikeastaan tykkään. :D Nuo kaikki pienet yksityiskohdat tekevät esityksestä hauskemman. Ainakin juna kannattaa säilyttää kun moni pitää sitä huvittavana ja se aiheuttaa wtf-hetken ensimmäistä kertaa katsoville.

Mä olen niin tylsä, että olisin jossain toisessa elämässä pitänyt tuota kielijuttua korkeintaan nolona ja falskina. Sitä en tiedä, miten Käärijä kykenee tekemään sen niin, että siitä tuleekin itse asiassa aika kuumaa :D Ihme tyyppi, positiivisella tavalla.

Vierailija
16712/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se aikalailla paljon ole tuon hahmon kaltainen. (Arkiminäni yksi puoli)

Jotain osviittaa ehkä voi saada noista podcasteista, joissa puhuu vanhojen nuoruuskavereidensa kanssa. Kova poika ainakin nauramaan korkealta kovaa!

On kertonut olevansa nuorempana vähän kusipää ja sellainen kova jätkä. Yritti kuulemma sillä kukkoilulla kompensoida mm. pituuttaan. Kertoi, että kasvoi sitten henkisesti ja löysi herkän ja kiltin puolensa. Jossain haastiksessa sanoi Käärijän olevan yksi osa häntä. On myös kertonut, ettei ole ehkä tyypillisin mies kaikessa, esimerkiksi suhteissa on ollut se, joka tiskaa ja naiset hoitaneet autoasiat.

Ei hitto, mä tarvin just tollasen tiskaavan ja seksikkään miehen!!

Mulla oli parikymppisenä exä, joka oikeasti tykkäsi tiskata ja tiskasi aina mun tiskit melken väkisin kun oli mun luona. Ja jos yöllä baarista toisen luo saapumisen jälkeen oli vaatteet lennellytkin ympäri asuntoa, löytyi ne usein aamulla siististi pinoon viikattuna jostain sängyn vierestä, jos heräsin viimeisenä. Vieläkin muistelen lämmöllä! :-D

Mulla on yksi miespuolinen kaveri, joka siivoaa myös kylässä ollessaan :D Joskus kun on ollut kaveriporukan tapaamisia meillä, on aamulla itse sängystä kömmittyään päässyt ihmettelemään puhtauttaan kiiltelevää keittiötä. Joillain miehillä on selvästi siivousgeeni :D (ja ei, ei meillä ole niin törkyistä koskaan, että vieraiden pitäisi oman viihtyvyytensä takia alkaa siivoamaan)

Vierailija
16713/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin hävettää se Saara Aallon vuosi, kun piti oikein tilata biisit ruotsalaisilta euroviisusäveltäjiltä. Suomsessa tehdään kuitenkin huikeata ja persoonnallisempaa musiikkia, kuin ruotsissa ikinä. Niinkuin Käärijä ja Blind Channel. Toisaalta Se Daruden euroviisu viritelmäkin oli maailman tylsin. 

Olihan Saara kuitenkin myös itse tekemässä Monstersia Debbien kanssa ja Dominoa Thomas G:sonin kanssa, joten eivät ne ihan puhtaita ruotsalaisen viisutehtaan tilaustöitä olleet niin kuin Azerien biisit, joiden tekijät ovat yleensä pelkästään ruotsalaisia. UMK:n säännötkään eivät salli sitä, että kaikki biisinkirjoittajat ovat ulkomaalaisia. Kolmas Saaran biisi Queens olikin täysin suomalaista käsialaa, joten annettiin ihan mahdollisuus täysin suomalaistekoisellekin musiikille tulla valituksi viisuihin.

Vierailija
16714/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ainakin Kuopiossa puhuta miesie-kieltä? No, jossain Itä-Suomessa vois olla osa juurista, ei sillä niin väliä.

Miesie tulee idemmästä, Karjalan suunnalta. Syntyperäisenä savolaisena en ole koskaan mietä tai sietä viljellyt. Tosin se Savon murrekin katoaa aina kun en ole hetkeen siellä suunnalla ollut, pari päivää vaatii, että asettuu kohdalleen :D

Vierailija
16715/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silloin, kun puhutaan Vantaa/Hkiläisittäin, eikä Turhapuro/miesiekieltå, ollaan todennäköisesti låhempänä perushenkilöä hahmon alla.

Mun mielestä kärtsärin isä näyttää perussavolaiselta niin voisko miesie-kieli tulla sieltä.. musta sekin puhetyyli sopii käärijälle. Muitakin jotain ilmaisuja se haastatteluissa käyttää jotka ei oo ihan pk-seudun nuorisokieltä, toki käärijä ei ihan varhaisnuorisoa enää olekaan :D

Jyväskylässä asuu Käärijän serkkuja. Karjalasta evakoitunut alunperin sukua. (Sori jos tuli liikaa juonipaljastusta)

Näin Karjalan evakkojen jälkeläisenä, ROCK ON! Sieltä tulee kyllä omankin suvun tarinoiden perusteella mielenkiintoisia oman ladun hiihtäjiä.

Minukin sukuni on Karjalan evakkoa ja todellakin koin heti yhteyden Käärijään. Ja olen juuri samanlainen oman tien kulkija.

Mun isoisä norjalainen, ehkä siksi en ymmärrä karjalaista sukujuurta olevia jos nyt vähän yleistän. Töissä muutaman karjala -sukuinen, en tule juttuun kun ne taipuvaisia draamaan. Ensin itketään vuolaasti ja vartin päästä nauretaan. Ei onnistuis meikäläiseltä. Aikamoisia juonittelijoita myös.

Vierailija
16716/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän pelkään, että mun miesystävällä on pieni mancrush Käärijään...en uskaltanu katsoa finaaliesitystä kokonaan, mutta katsoin miesystäväni ilmeitä.

Sillä oli pupillit ihan suurina ja suu korvissa...

Kai mun täytyy tämän kerran antaa periksi!

Vierailija
16717/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt paljon YouTuben Käärijä-reaktiovideoita, ja osa nauraa ääneen esityksen alusta loppuun asti.

Osa tuijottaa ensin suu auki, sitten alkaa pää nyökytellä, ja lopuksi on täysi cha cha cha käynnissä.

Mutta pieni osa nyrpistää heti nenäänsä, ja ei ei ei tällaista.

Huumorintajuttomat ei tajua sitä, että esityksen on tarkoitus olla hauska. Luulevat, että tämä on jokin pilaversio.

Täälläkin moni ei tajua, että kappale on hyvä ja esiintyjän karisma enemmän kuin riittävä.

Ehkä se ei voita, mutta viisuihin valitaan edustaja, ja tämä edustaa suomalaisia paremmin kuin hyvin. Siellä on ihan tarpeeksi tosikkomaista Loreen-pönötystä, joten huumori on paikallaan.

Vierailija
16718/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuulkaas niin, että tänä vuonna Käärijä pyyhkii Loreenilla lattiaa ja menee voittoon. Ihan kuten Lordi peittosi Carolan, entisen viisuvoittajan. Vanhoilla voitoilla ei viisuja voiteta. Pitää olla hyvä kappale ja hyvä esitys. Käärijällä ne on, Loreenilla ei.

Vierailija
16719/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ainakin Kuopiossa puhuta miesie-kieltä? No, jossain Itä-Suomessa vois olla osa juurista, ei sillä niin väliä.

Ei ei ei!!! Kuopio on Pohjois-Savoa ja täällä ei puhuta mie ja sie. Etelä-Savossa ehkä saatetaan puhua noin. Terveisin ylpeä kuopiolainen :D

Mitens te puhuttekaan? :D onko ihan minä ja sinä? T. Miesie-ihmettelijä.

Vierailija
16720/34469 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isän sisko siis. Muusta ei tietoa. Sieltä luonteva sien käyttö.

Sellainen vähän laiskan sorttinen olemus. Puhuu lämpimikseen, mitä sitten oikeesti tarkoittaakaan. Puhuu paljon, saa aikaan vähän.

Ketju on lukittu.