Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
14861/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asento on ns. Doggystyle. Missä kohtaa tanssijien suut ovat edelläolevan persauksissa?

Mun harrastama doggystyle ei näytä yhtään tuolta:D En tiedä miten sinä sitä harrastat.

En ole toi mummo, jolle vastasit, mutta en tajua miks niiden pitää olla junassa. Jos siinä on joku ihmisen alentamisviesti (jota en kyllä tajua miten liittyy biisiin) niin kai ne vois kontata erikseen ja Käärijä vois vaan olla yhden selässä.

Käärijä sanoi haastattelussa, että se on ns. possujuna (sellainen huvipuistojuttu), joten ihan viattomasta asiasta on kysymys.

Okeiiii.... No onneksi ei mitään alentamis-vinkkeliä niin kuin jotkut ehdotti. Mut ei tää possujuna kyl aukee mulle silti. :D Mut jos se on ihan merkityksetön niin TOIVOTTAVASTI se jätetään pois!

Vierailija
14862/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijä ensimmäinen oikeasti se ks ikäs edustaja Suomesta. Siis ikinä, missään. Ja varsinkin koska hän ei yritä olla sitä. < 3

Seksikäs ei ole sana mikä tulee ekana mieleen.

Mutta what Eva rocks ya bout.🤷

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14863/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asento on ns. Doggystyle. Missä kohtaa tanssijien suut ovat edelläolevan persauksissa?

Mun harrastama doggystyle ei näytä yhtään tuolta:D En tiedä miten sinä sitä harrastat.

En ole toi mummo, jolle vastasit, mutta en tajua miks niiden pitää olla junassa. Jos siinä on joku ihmisen alentamisviesti (jota en kyllä tajua miten liittyy biisiin) niin kai ne vois kontata erikseen ja Käärijä vois vaan olla yhden selässä.

Käärijä sanoi haastattelussa, että se on ns. possujuna (sellainen huvipuistojuttu), joten ihan viattomasta asiasta on kysymys.

Okeiiii.... No onneksi ei mitään alentamis-vinkkeliä niin kuin jotkut ehdotti. Mut ei tää possujuna kyl aukee mulle silti. :D Mut jos se on ihan merkityksetön niin TOIVOTTAVASTI se jätetään pois!

Käärijä itse halusi siihen esitykseen possujunan ja letkajenkan, koska ne ovat suomalaiskansallisia.

Vierailija
14864/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä ensimmäinen oikeasti se ks ikäs edustaja Suomesta. Siis ikinä, missään. Ja varsinkin koska hän ei yritä olla sitä. < 3

Seksikäs ei ole sana mikä tulee ekana mieleen.

Mutta what Eva rocks ya bout.🤷

Joo, samaa mieltä. Siis sehän nimenomaan parodioi seksikkään miehen kuvaa sillä tukalla ja feikkimuskelipuvulla. :D

Vierailija
14865/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päässäni vahva visualisointi Käärijän show'lle, en tiedä osaanko nyt väsyneenä selittää. Ehkäpä kehä kannattaa ottaa show'hun ja kuten videossa, niin aluksi tummanpuhuva show, lähikuvia ahdistuneesta ja estyneestä Käärijästä (estyneisyyteen ei muuten kuulu kielen lipominen, en tykännyt siitä muutenkaan) räppäämässä ja varjonyrkkeilemässä, ehkä myös vetäisisi kasvoihinsa kohti nyrkillä välillä, niin tulisi selväksi että kamppailee itsensä kanssa (voisiko kasvokuvat heijastaa viisulavan screeneille). Sitten tokassa osassa tanssijat voisi ehkä ottaa paikalle (mutta ei niin imeliä kuin nuo) ja screenien värimaailma loistaa väreissä, ehkä kukkameri taustalle ja kaikkea iloista, jolloin tunnelma muuttuu täysin, vähän lattarihenkisesti juuri. Silloin yleisö saisi kiinni ideasta, koska eivät ymmärrä kieltä ja muualla Euroopassa ei kuulemma ole tapana tekstityksiä tehdä viisulähetyksiin.

Vierailija
14866/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä itse halusi siihen esitykseen possujunan ja letkajenkan, koska ne ovat suomalaiskansallisia.

Eli ei ole ilmeisesti tajunnut, että se näyttää human centipedeltä. Toivon yhä, että se jätetään pois. Ei tosta nyt mikään possujuna tule mieleen mitenkään, varsinkaan muunmaalaisilla.

Vierailija
14867/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on päässäni vahva visualisointi Käärijän show'lle, en tiedä osaanko nyt väsyneenä selittää. Ehkäpä kehä kannattaa ottaa show'hun ja kuten videossa, niin aluksi tummanpuhuva show, lähikuvia ahdistuneesta ja estyneestä Käärijästä (estyneisyyteen ei muuten kuulu kielen lipominen, en tykännyt siitä muutenkaan) räppäämässä ja varjonyrkkeilemässä, ehkä myös vetäisisi kasvoihinsa kohti nyrkillä välillä, niin tulisi selväksi että kamppailee itsensä kanssa (voisiko kasvokuvat heijastaa viisulavan screeneille). Sitten tokassa osassa tanssijat voisi ehkä ottaa paikalle (mutta ei niin imeliä kuin nuo) ja screenien värimaailma loistaa väreissä, ehkä kukkameri taustalle ja kaikkea iloista, jolloin tunnelma muuttuu täysin, vähän lattarihenkisesti juuri. Silloin yleisö saisi kiinni ideasta, koska eivät ymmärrä kieltä ja muualla Euroopassa ei kuulemma ole tapana tekstityksiä tehdä viisulähetyksiin.

'

Tuo mitä kuvasit, kuulostaa kyllä minunkin mielestä hyvältä.

(Joo, en minäkään tykännyt "lipomisesta", en ymmärtänyt miten se liittyi aiheeseen).

Vierailija
14868/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Redditissä osa tykkää livessä ja osa ei. Itsekin tekisin pieniä muutoksia, mutta se on vain oma mielipiteeni. Joku toinen taas rakastaa lavan "kaaosta"

Sepä. Täytyy pitää oma visio, koska jokaista ei voi miellyttää eikä kaikkien pillin mukaan tanssia.

Vierailija
14869/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä yritin miettiä tuota liveä uudestaan.

Siis ne tanssijat on kiinni niillä nauhoilla.. en edes tajunnut.

Jos ne tanssijat on pakko pitää niin olisiko niillä voinut olla joku toinen asuste alussa, ei se pinkki.

En tiedä miksi,mutta kiinnyin enemmän siihen videon maskimieheen..

En tiedä; se video vaan kuvasti hienosti sitä sisäistä kamppailua. Livestä se ei välity.

Se on ihan totta, että livestä ei välity se sama sanoma ja energia, minkä näimme videolla, mutta mitenkäs tuollaisen nyrkkeilykehän pystyisi toteuttamaan käytännnössä? Aika vaikea olisi laulaa ja "riehua" kehässä samanaikaisesti. Ja lopussa peruukin vaihdot...

Niin... Tosin asuja on revitty lennosta, esim. Pinkin päällä olisi joku musta tms. Tumma kaapu.

Mietin vain. Saisi sen kontrastin selvemmin.

Ja toki kamerakulmat ja kaikki vaikuttaa

Vierailija
14870/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin muutaman reaktiovideon, tekijät vaikuttivat aidosti innostuneilta sekä biisistä että esityksestä. Kaikki näyttää osaavan nyt laulaa cha cha chaa eikä tuota lavashowtakaan erikoisemmin moitittu.

Vierailija
14871/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Visiosi on nyt ihan väärällä alustalla. Ota yhteyttä Yleen.

Vierailija
14872/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne tanssijat on pakko pitää niin olisiko niillä voinut olla joku toinen asuste alussa, ei se pinkki.

En tiedä; se video vaan kuvasti hienosti sitä sisäistä kamppailua. Livestä se ei välity.

Se on ihan totta, että livestä ei välity se sama sanoma ja energia, minkä näimme videolla, mutta mitenkäs tuollaisen nyrkkeilykehän pystyisi toteuttamaan käytännnössä? Aika vaikea olisi laulaa ja "riehua" kehässä samanaikaisesti. Ja lopussa peruukin vaihdot...

Käärijän energia olisi välittynyt paljon paremmin jos olisi ollut ihan yksin lavalla. Nyt tanssijat olivat edessä ja veivät liikaa huomiota. Käärijä oli sielä jossain takana enemmänkin sivuroolissa.

Vierailija
14873/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista lavoista tulee jotenkin mieleen sauna ja saunan lauteet. Tosi suomalaista.

Vierailija
14874/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin luulen, että siitä maskimiehestä (tai useammasta sellaisesta) voisi saada enemmän irti kuin tuosta tanssijaideasta.

Vierailija
14875/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä Kroatian osallistuja on saanut paljon katseluita. Kuulemma kantaa ottava.

Itse en sanoja tajua niin en tajua oikein koko esitystä.

Ihan vain vertailuksi.

Mitenhän tässä ajassa iskee nuo neuvostoliitton aikaiset diktaattoripuvut.

Laulussa kritisoidaan Putinia. Sitä vastaan tuskin kenelläkään on mitään.

Vierailija
14876/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin nuo kaikki toteuttavissa. Nyrkkeilykehä voi nostaa lavalle, ja siinä voi tennareilla pomppia, riehua, tanssia ja peruukin voi lopussa vetää päähän. Easy beasy. Ruotsin Loreenilla on nouseva ja laskeva kuutio keskellä lavaa ja sekin on onnistuttu tekemään.

Vierailija
14877/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijän energia olisi välittynyt paljon paremmin jos olisi ollut ihan yksin lavalla. Nyt tanssijat olivat edessä ja veivät liikaa huomiota. Käärijä oli sielä jossain takana enemmänkin sivuroolissa.

No ei ollut sivuroolissa, laulu kuului hyvin. Tämä on pikemminkin kuvausongelma, joka on ratkaistavissa.

Vierailija
14878/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin luulen, että siitä maskimiehestä (tai useammasta sellaisesta) voisi saada enemmän irti kuin tuosta tanssijaideasta.

Maskimies olisi A-osassa ja sitten ihan siinä A-osan lopussa eli 2 minuutin kohdalla ennen B-osan alkua hyppäisivät tanssijat lavalle.

En tykännyt ensin noista tanssijoista ollenkaan, mutta kyllä ne sopivat tosi hyvin kokonaisuuteen, mutta nyt vievät liikaa tilaa Käärijältä.

Vierailija
14879/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijän tanssijat kyllä pilas koko homman. Samanlaista sähellystä kuin bessin tanssijat ja vähän saara aallon tanssijoiden viboja

Vierailija
14880/34469 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa seurata myös ulkomaalaisten arvioita, sillä toisin kuin suomalaiset he ei tunnu yhtään jumittuneen videoon vaan monet päinvastoin suorastaan ylistää niin Käärijää kuin tanssijoita ja lavastustakin kuin kamerakulmiakin ja toivoo ettei esitystä muuteta.

Tätä tukee sekin, miten Suomen sijoitus vedonlyöntilistalla on valinnan jälkeen vaan vahvistunut.

Ketju on lukittu.