UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nein, nein geht nicht. Viimiseksi tuo riehuminen suomen kielellä jää. Täältä Keski-Euroopasta terveiset. Siinä ei ole melodisesti kaunista. Laulaja huutaa sanansa.
Hah hah... älä viitti... jossain homeisessa itsemurhayksiössä Vehmersalmella kirjoittelet.
Vehmersalmella?? Olen just aikeissa nimittäin hankkia sieltä kivan rivarinpäädyn. Luonnonkaunis pitäjä Kuopijon kupeessa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robinkin voisi tuoda esityksiinsä ja biiseihinsä hieman enemmän seksiä taas vaihteeksi. Muutamat sen teiniaikaisetkin biisit kuulosti enemmän vihjailevalta.
Tai laulaa tempuistaan. Se Frontside Olliehan oli iso hitti.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas mummot ja papat itkevät kun Suomi ei lähetä 60-luvun iskelmää euroviisuihin häviämään. Jos kaikki nykymusiikki kuulostaa paskalta, niin todennäköisemmin olet itse jäänyt ajasta jälkeen kuin että kaikki oikeasti olisi paskaa.
Ei kaikki kuulosta .Käärijä kuulostaa ja on ihan paskaa
Käärijän kappale oli sysimustaa umpi*askaa.
Vierailija kirjoitti:
Käärijän kappale oli sysimustaa umpi*askaa.
Siksi me rakastetaan sitä!
Mistä pottukuopasta tämä Huaperi oli kaivettu? Eiku sienitarhasta.
Vierailija kirjoitti:
Portion Boysin biisi oli niin huono, ettei sillä ois voinu pärjätä. Nolot sanoitukset, nehän käännetään muiden maiden ymmärrettäväksi.
Paremmalla biisillä he vois olla ihan jees, ainakin energiaa riittäisi lavan haltuun ottoon.
Itse biisi mielestäni ihan hyvä. Sanoitukset tosiaan nolot, vaikka euroviisuissa niillä ei ole juurikaan väliä sillä harvoissa maissa biisit käännetään. Eilen kokonaisuutena oli hauska ja energinen, joka voi toimia suomessa mutta viisuista en olisi niin varma.
Mulle tulee Käärijästä mieleen Peruna-elokuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lueskelin tätä palstaa ja HS jutun kommentteja. Inspiroiduin sanoittamaa täydellisesti meille suomalaisille sopivan biisin UMK 2024 varten.
Se menee näin:Mä tänään häpeän
ja huomen häpeän
Ja ehkä ylihuomennakin jotain häpeän.
Kait säkin häpeät
please, mua ees häpeä
Kun tääki piisi on niin hävettävänkamala
(Kertsi)
Taas saa hävetä - kauheeta kuraa
Taas saa hävetä - ei onneks tarvii valvoa
Taas saa hävetä - zero points to Finland
Taas saa hävetä - taas taas taas taas!Tarkemmin ajatelle, vaihdetaan Maamme-laulu tähän, niin ei tarvii sitäkään vanhaa jollotusta enää kiekkokisojen lopussa hävetä.
2023 ja vielä ihmiset jumittaa tässä "mitä muut maat meistä miettii, aina saa Suomea hävetä!!!!!"- asenteessa, onko kenelläkään käynyt mielessä että ehkä tämän takia Suomi ei ole pärjännyt aikaisemmin hyvin kun ilmapiiri on näinkin kannustava.
No jep. Osa tuntuu rutisevan vain siksi, että se on tapana täällä. Lisäksi moni on ihan pihalla vedonlyöntitilastoista, näyttökerroista ja siitä, miten Suomi nousi My Eurovision Scoreboard -sovelluksessa ykköseksi valintansa jälkeen. Rutistaa vaan rutisemisen ilosta.
Suomalaisuutta syvimmillään. Haukutaan itsemme maanrakoon, ennenkuin kukaan muu -mahdollisesti- ehtii sitä tehdä. Silloinkin kun ollaan kenties voitossa kiinni, voi meitä :D
Vierailija kirjoitti:
Biisistä viis kirjoitti:
Valtava myötätunto Käärijää kohtaan heräsi kun kundihan on kärsinyt elämässään enempi ku keskivertokundit konsanaan. Vaikka biisi yhtä tyhjän kanssa niin kaveri kuitenkin jatkanut elämäänsä kuoleman kielistä tähän päivään.
Ei näköjään vielä tarpeeksi kun pystyy tuota paskaansa esittämåån
Onko sulla paha olla? Mä kyllä kuuntelen.
Vierailija kirjoitti:
Yleisöääniä taisi kuitenkin pari päästä läpi: niitä annettiin 231 968 eli enemmän kuin UMK-historiassa.
Käärijälle näistä 53 % eli vähän enemmän siis kuin jonkun uumoilemat alle viisisataa ääntä.
Mä pihtaan aina UMK-finaaliin asti ja yritän olla kuulematta biisejä sitä ennen. Radio kiinni ja ihan muut popit kuulokkeisiin. Tän vuoden kaikki biisit kuulin ekan kerran vasta eilen.
Käärijä oli aivan huikee! En ole kuullut häneltä mitään aikaisemmin ja ihan outo, mutta sai mun äänen heti. Just Euroviisuihin sopiva biisi, hyvät mahdollisuudet menestyä!
Toinen suosikki oli Keira. Kiva biisi ja kiva nuori nainen. Vähän enemmän kuin ihan peruslällypoppia.
Kuumaa oli hyvä, mutta laulajan taidot ei ikävä kyllä riitä.
Kaikki muut oli peruskauraa. Ihmettelen Robinin suosiota, onko sen fanit vaan seuranneet sitä skidistä asti eikä ole enää kriittisiä millekään? Tylsää, tasapaksua, ei todellakaan jää mieleen. Robinin kannattais vetää enemmän gay-laitaan, miehekkyys ei riitä toiseen suuntaan. Sillä saattais saada lisää potkua. Ja biiseihin pitää saada jytyä, oli taas niin turvallista että huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisöääniä taisi kuitenkin pari päästä läpi: niitä annettiin 231 968 eli enemmän kuin UMK-historiassa.
Käärijälle näistä 53 % eli vähän enemmän siis kuin jonkun uumoilemat alle viisisataa ääntä.
Älkää nyt pilatko hyvää salaliittoteoriaa vaan faktoilla! Eihän se käy päinsä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi käärijä mahoineen niin epäseksikäs. Ton enempää ei saanu treenattua mahaansa pois vaikka tiesi menevänsä telkkariin. Näytti naamasta venäläiseltä ja ilman paitaa jonkun kaulapannan kanssa näytti ihan pervolta!
Nyt haisee niin vahvasti kateellisen panettelulta, että huh huh! Kääris on hyvä just noin! Kateelliset huutelevat, kun eivät itse pysty samaan saati parempaan. Mene itse vetämään parempi show rasvaprosentilla 5! :D
Ei minustakaan seksikäs. Ja luulisin alkuperäisen kirjoittajan olevan myös nainen. Miten nainen olisi Käärijän bodysta kateellinen. Ainainen kateuskortti:D
Käärijä on kaikkine pikkuvatsoinen lutuinen. Ja ilmeisen kovakuntoinen myös.
En usko, että lutuisuus on se määre, jota Euroviisuissa haetaan.
Miksi ei? Minusta esim. Herreys oli nimenoman lutuinen, ja tulee monta muutakin lutuista mieleen.
https://www.google.com/search?gs_ssp=eJzj4tFP1zcsNjAzzTM3NTdg9BLISC0qSq…;
ps. uskon, että eri vuosina vähän eri asiat innostaa. Joskus iskee heavy, joskus ballade, joskus lutuisuus.
Tuskinpa Herreys tänä päivänä pärjäisi.
Euroviisuista on tullut yhä enemmän show, ja räväyttäminen ja mahdollisimman överiksi vetäminen on se juttu. Ei niinkään itse biisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robinkin voisi tuoda esityksiinsä ja biiseihinsä hieman enemmän seksiä taas vaihteeksi. Muutamat sen teiniaikaisetkin biisit kuulosti enemmän vihjailevalta.
Tai laulaa tempuistaan. Se Frontside Olliehan oli iso hitti.
Niinpä. Ja samalla temppuilla skeittilaudalla. Vaikkapa lippis väärinpäin päässä. Olisi sillä tavalla menevämmän näköistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä pihtaan aina UMK-finaaliin asti ja yritän olla kuulematta biisejä sitä ennen. Radio kiinni ja ihan muut popit kuulokkeisiin. Tän vuoden kaikki biisit kuulin ekan kerran vasta eilen.
Käärijä oli aivan huikee! En ole kuullut häneltä mitään aikaisemmin ja ihan outo, mutta sai mun äänen heti. Just Euroviisuihin sopiva biisi, hyvät mahdollisuudet menestyä!
Toinen suosikki oli Keira. Kiva biisi ja kiva nuori nainen. Vähän enemmän kuin ihan peruslällypoppia.
Kaikki muut oli peruskauraa. Ihmettelen Robinin suosiota, onko sen fanit vaan seuranneet sitä skidistä asti eikä ole enää kriittisiä millekään? Tylsää, tasapaksua, ei todellakaan jää mieleen. Robinin kannattais vetää enemmän gay-laitaan, miehekkyys ei riitä toiseen suuntaan. Sillä saattais saada lisää potkua. Ja biiseihin pitää saada jytyä, oli taas niin turvallista että huoh.
Miksi Robinin pitäisi vetää minnekään gay-laitaan, oletettavasti hetero kun on?
Johan se Benkunkin kohdalla nähtiin että turhan nopeasti "gay"-teemaisista esityksistä tulee halpoja ja kulahtaneita.
t. homo itsekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Benjaminin voiton esti jo biisin äärimmäinen nolous. En muista aikoihin kuulleeni mitään yhtä noloa kuin se kertsin lontooksi vedetty pätkä ja vielä niillä sanoilla. Ehkä joskus 70-luvulla olisi voinut olla kova sana, vuonna 2023...
Alä puhu potaskaa! Homous oli laitonta Suomessa aina vuoteen 1971 asti.
Silloin olisikin ollut cool olla homo. Nyt kun sitä tuputetaan väkisin kaikille, se on vähän kuin last season.
Sairausluokituksessa vuoteen 1981 ja nykyisin onkin jo kaikki ihmisoikeudet. Eli sinun mukaasi tuputetaan kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa Iltasanomien Samu Haberin sienilaulu-uutisen kommenttiosiossa, kun valtaosa ihmettelee, mitä pahaa kanttarellien ja rouskujen syömisessä on. Kuvitteleeko joku sen olevan pelkkää sattumaa, että Haberin kitarassa oli keskellä kuvattuna nimenomaan suippomadonlakkeja eli ns. taikasieniä?
Ketä kiinnostaa joku Samu Haber sienineen? Ehkäpä seuraavaksi voisi kysyä esim. oikeasti masentuneilta, kuinka toimivia on SSRI:t? Onneksi jo ihan ammattikuntaa myöten on herätty kritiikkiin koskien kyseisiä lääkkeitä sivuvaikutuksineen. Joskus on tarpeen olla tuntematta mitään, jos tuska on suuri, mutta pidemmän päälle eivät ole hyväksi. Ei pidä teilata kaikkea vain koska se ei ole vielä lääketieteellisesti hyväksytetty hoitomuoto. Mites lääkekannabis? Tai amfetamiinijohdannainen mm. ADHD:n tai narkolepsian hoidossa? Se, että sinä voit ja elät hyvin vain kahvin ja satunnaisten viinilasillisten kanssa, ei tarkoita sitä, että me kaikki olisimme yhtä onnellisessa asemassa. Milloin ihmiset osaa tuijottaa muuallekin kuin omaan napaansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Robinin pitäisi vetää minnekään gay-laitaan, oletettavasti hetero kun on?
Johan se Benkunkin kohdalla nähtiin että turhan nopeasti "gay"-teemaisista esityksistä tulee halpoja ja kulahtaneita.
t. homo itsekin
Mihin sitten? Robinin miehekkyys ei riitä lähellekään Käärijän tasoa, joka osaa pitää hauskaa sukupuolirooleilla. Mitä muita vaihtoehtoja on? Ei kaikki homoikonit ole homoja. Satiiria, ironiaa, hauskuutta. Jotain siihen tarvitaan ja paljon, nyt hänen musiikissaan ei riitä potkua yhtään mihinkään.
Musta Kuumaa on ihan hyvä biisi ja esitys samoin, laulutaito vaan ei hänellä riitä.
Siksi siinä biisissä kuuluu elämännälkä. Ilman että sitä sanotaan suoraan.