UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoden UMK sai minut tajuamaan, että olen aikuistunut. Aina aiemmin olen fanittanut voittajaa kympillä, kun kerta muutkin ovat. Esim. Blind Chanelin Joeliin olin jopa vähän kaukoihastunut. Nyt Käärijä ei herätä mitään erityisiä fiiliksiä. En näe hänen lauluaan, esitystään enkä itse heppua erityisen hyvinä tai kiinnostavina, vaikka olen lukenut jo kymmeniä ylistäviä kommentteja. Hyvä minä!
Itse olisin valinnut Keiran, tai Robinin, Lxandrakin puhkesi enemmän kukkaan livenä itselleni. Aggressiiviset esitykset ei niin mun juttu oo. Käärijässä on toki potentiaalia olla ravisteleva, ja toivon, että hänellä menee hyvin Viisuissa.
Kansainväliset raadit äänestivät sellaisia, joista ei mielestään ole turhaa uhkaa. Lxandran biisi on tyylikäs, mutta uhaton kassi paljon arvostusta,toisin kuin suomalaisilta.
Ukraina voitti juuri eikä jaksa enää voittaa, eikä ole ehtinyt saada (tai ei ole vaikutettavissa) mollaajien vaikutteita siitä, "ettei Robinia kannata eikä saa äänestää, kun on niin pashka". Täräytti sitten 12 points Robinin hyvälle, elämää parantavan iloiselle, ammattitaitoiselle esitykselle, joka oli ihan napakymppi. Siihen oli jopa lisätty lopussa koukkua. Se kuulosti hyvältä.
Mutta kun haluaa kuulla ja äänestää sen mukaan mitä julkaistun musiikkivideon alla kommentoidaan heti ekoissa kommenteissa, niin jää äänet antamatta. Miksi lyttäävät kommentit edes sallitaan? Toimitaanko niin esim. Ruotsin Melloissakin?
Kuinka monelta jäi äänet antamatta äänestys järjestelmän jumittaessa ja ketä he olivat äänestämässä? Käärijän voitto lienee 90% varma, mutta järjestys alla voi olla erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä hehkutus ja sitten on taas Finland zero points. Sitten nämä ketjut vaipuu taas vuodeksi unholaan.
Pitää muistaa että sodan runtelemasta Ukrainasta tuli Robinille 12 pistettä. Ehkä he näkivät keveyttä, valoa ja toivoa Robinin biisissä ja esityksessä joka oli valoisa. Se jäi eilisestä mieleen.
Suomi on saanut Euroviisuissa zero points vain kolme kertaa. Viimeksi tuli zero points vuonna 1982.
Jopa Pertti Kurikan nimipäivät sai pisteitä. Itse asiassa pelkillä yleisöäänillä Suomi olisi ollut jopa finaalissa tuona vuonna. Myöskin Kuunkuiskaajien vuonna Suomi olisi ollut finaalissa pelkillä yleisöäänillä.
Vierailija kirjoitti:
Oikea voitti, onnea Käärijä 🔥💚
Luojan kiitos PB jäi toiseksi.
vauhti kiihtyy..... minun makuun portion boys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinit päättää nykyään Suomen suunnan. Mennään sit maine pöntöstä alas oikeen kunnolla. Ollaan se friikein perähikiä.
Onhan se meidän Marinakin ottanut velkaa ja vähän shoppaillu Suomea ulosottoon. Mut heeij, kaadetaan vaan skumppaa päälle, meillä on millä mällätä.
Mutta näillä mennään kun pissikset ja esinahat veivaa. Tuokin sekasikiö varmaan kohta sekoomuksen edustajana
Teinithän on nykyään Suomessa vähemmistö, joten oisko teidän keski-ikäisten kannattanut äänestää vaikka sitä Robinia sitten?
Vai olisiko niin, että Käärijän vauhdikas esitys iski kaikkiin muihin, paitsi palstan katkeriin valittajiinxD
Olen 46 v ja äänestin Käärijää, en Robinia. Robinhan on minulle ihan tenavatähti, faneistaan useimmat ovat varmaan nuorempia. Ei mitään vikaa hänessä, mutta biisi oli nyt huono.
Biisi oli huomattavasti parempi eilen laulettuna kuin videolla, ja siihen oli tehty jopa loppuun kiva tasaisuuden rikkova koukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että Blind Channelin jälkeen Suomi ei voi lähettää enää ikinä niin tykkiä biisiä E-viisuihin. Sitten kului pari vuotta ja tuli Käärijä....
Onneks korjattiin viime vuoden virhe eikä jätetty Käärijää rannalle, kuten BESSiä viime vuonna, Erikaa edellis.
Käärijästä ja noista kahdesta muusta ei voi edes puhua samassa yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Voidaanko palata vielä hetkeksi Haberin sienibiisiin? Onko UMK-tuotannossa jauhojengiläisiä vai mistä tämä veto tuli? Katsoin lopputeksteistä nimiä ja vilahti siellä pari tuttua tyyppiä somesta joiden voisi kuvitella olevan tätä Helsingin kokkeliporukkaa...
Tuo biisi on soinut radiossa jo kuukausia. Ei sitä tähän oltu tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme paasausta oli toisessa ketjussa Robinin uran olevan taputeltu. Minusta ihan höpö puhetta. Robinhan juuri teki eilen näyttävän esityksen. Totta on, että nää engalanninkieliset biisit ei ole olleet parhaimmistoaan. Itse uskon Robinin vaan olevan musiikillisesti suvantovaiheessa, kuten Tuisku alkuvuosiensa jälkeen ennen uutta tulemista. Kysyntää on kotimaassa vielä, jos enkuksi ei tule mitään. Ainakin jos Ihana Kipu biisin menestyksestä voi mitään sanoa.
Jos haluaa jatkaa englanniksi ja vielä menestyä, pitäs jostain saada parempia biisejä. En tiedä kuka hänen musiikkinsa nyt tekee mutta selvästi tällä tyypillä on huono maku.
Just näin. Robin on makee artisti, jota sen hemmetin kevätjuhlaesiintyjäksi siirtyneen Samun olisi pitänyt auttaa kv uralla. Mikä sillekin on tullut, et laulelee jossain helvetin aurinkokukkien ja bambien keskellä sienistä?!? Voi päivää. Viime syksynä veti vielä stadionit täyteen.
Hesarin jutussa sanotaan, että "lyhyelläkin matikalla oli selvää, että jakamatta oli satoja pisteitä". Miten se oli selvää? Oliko jossain vaiheessa siis kerrottu, että se pistepotti on yhteensä esim.1000 pistettä? Olen käynyt pitkän matikan, enkä edelleenkään oikein tiennyt, kun ekaksi tuli Portion Boysin 152 pistettä, että mihin se vertautuu, onko se paljon vai vähän. Miten tuo matematiikkaan liittyy, jos ei edes tiedä, mikä on maksimipistemäärä?
Toinen, mikä ärsytti, oli ettei äänestysohjeita ollut esillä ruudussa koko ajan kuten monen muun kanavan vastaavissa äänestysohjelmissa. Lisäksi, Ylen sivuilta ei onnistunut sovelluksen lataus eikä uuden salasanan tilaaminen, joten äänestää en voinut. Huber oli apaattisen oloinen, iloton juontaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä analyysi hesarissa
Jep. Tosin maininnan Bessin "vakuuttavasta esityksestä" olisi voinut jättää pois.
Istui vakuuttavasti hajareisin hevosta tai moottoripyörää muistuttavan hörpökkeen selässä.
Musta kääriä ei ollut hyvä livessä. Ne tanssijat oli mun mielestä liikaa. Käärijän esityksestä puuttui se jokin, mikä videossa oli.Toisen osion laulu ei onnistunut. Tätä pelkäsin. Se video oli niin hyvä, että live oli pettymys.
Livenä mun mielestä onnistui Robin ja PB.
Millasta kiusaamista se JaloTiina on siis saanut osakseen? Onko haukuttu laulua vai persoonaa? Luin jonkun artikkelin ja siinä kerrottiin vain miltä nettikiusaaminen on hänestä tuntunut, ei mihin se on kohdistunut.
Vierailija kirjoitti:
Meinaako Käärikä alkaa viisujen jälkeen politikoimaan? Sanoi ainakin kahdelle haastattelijalle erikseen "mä oon kansan puolella' Eihän tuo liity tähän caseen mitenkään. Sorry, en diggaa Turtiaisen seuraajia, jotka on "kansan puolella" Nyt meni maku aika pahasti.
Käärijästä tulee mieleen vantaalainen amispudokas joka äänestää ps
Oliko muuten se käärijän toinen tanssija Etel? Eli samun tyttöystävä :D näytti samalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijän kroppa on just hyvä noin.
Joo, luonnollinen. Kantaa itsensä ylpeästi.
Homot käy kuumana.
Niin minäkin kävisin homona. Ja käyn kyllä ihan heteronakin🔥
Vierailija kirjoitti:
Voidaanko palata vielä hetkeksi Haberin sienibiisiin? Onko UMK-tuotannossa jauhojengiläisiä vai mistä tämä veto tuli? Katsoin lopputeksteistä nimiä ja vilahti siellä pari tuttua tyyppiä somesta joiden voisi kuvitella olevan tätä Helsingin kokkeliporukkaa...
Biisin soitti jo lokakuun Tavastian keikalla, mut ajattelin sen olevan tällanen täyteveto. Eilinen oli ihan käsittämätön. Mietin jo, et tuleeko lavalle pikkupapun orkesteri. Nyt kandee lopettaa tollanen, ei fanit oikeesti kauaa Sunrisen muiston myötä tollasta kevätjuhlashowta käy kuuntelees.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo biisi on soinut radiossa jo kuukausia. Ei sitä tähän oltu tehty.
Okei, on menny ihan ohi!
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti joo. Kiesus miten joku voi olla tyhmä. Syödään sieniä löytyy haberin syksyllä julkaistulta sooloalbumilta ja on kirjoitettu ties miten kauan etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Oliko muuten se käärijän toinen tanssija Etel? Eli samun tyttöystävä :D näytti samalta
Oli juu. Etel Röhr Instagramissa. Ihan nätti tyttö.
Moni näistä biiseistä soi varmaan baariloissa ja terasseilla kesällä. Ja se on ihan ok. Mutta miellyttääkö nämä sitten ulkomailla niin se on ihan toinen juttu.
ps. Suomi on parasta suomalaisille.
Olen 46 v ja äänestin Käärijää, en Robinia. Robinhan on minulle ihan tenavatähti, faneistaan useimmat ovat varmaan nuorempia. Ei mitään vikaa hänessä, mutta biisi oli nyt huono.