UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Tässä oli se jenkkiräppäri, eli Florida.
Tavallaan kai voisi saada vaikka jonkun Billie eilishin tai Madonnan vaikka edustamaan maataan. (Heitin vain randomi nimet tuohon).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luukuttakaa Käärijälle se 2 miljoona, niin näyttää suositummalta.
Youtube ottaa samalta katsojalta vain yhden näyttökerran päivässä. Ei onnistu luukutus näyttökertojen lisäämiseksi
Oon korjannut tän nyt monta kertaa, mutta googlatkaa se YT:n view count algoritmi, laskee n. 4-5 katselua yhdestä ip-osoitteesta per päivä. Tuo on joku vanha/väärä tieto jostain Hatari-ajoilta, jota joku täällä viljelee. Laitatko seuraavaksi linkin jossa tuo 1 kerta on mainittu.
Hmmm... Mä olen googlannut. Ja sen 30 sekunnin säännön tiedänkin, mutta en että muka 4-5 katselua/osoite? Mistä se tieto.
Tämän mukaan ainakin jokainen, vaikka sitten 15 kertaa päivässä lasketaan.
Eli ne joilla on vaihtuva IP ja useampi eri laite, voivat tehdä vaikka miten monta katselukertaa - ja peukkuja täällä yksittäisille mielipiteille.
Eikös noissa ole ainakin joillain mailla rajoituksia että 50% kokoonpanosta pitää edustaa ko. maata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku on yrittänyt tehdä plagiointi syytös videon, mutta todistaakin sillä kuinka erilaisia kappaleita Electric Callboylla ja Käärijällä on keskenään:
Tämä on symppis tubettaja, joka nimenomaan ei ole syyttänyt Käärijää plagioinnista vaan pyrkinyt osoittamaan ettei se sitä ole. Kannattaa katsoa myös hänen uudempi videonsa, jossa arvioi äitinsä kanssa kappaleet ja äitikin ottaa kantaa lopussa plagiointiväitteeseen. :D
Tosi kiva reagointivideo, vaikka kuva jäätyikin välillä. Tässä linkki, jos joku haluaa katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti umk-tiimin lavaesitysten visuaalisesta ilmeestä vastaava ei laita Kärijää (tai ketään muutakaan) keltaiseen väriin. Se oli jo viime vuonna The Rasmuksella (ja Norjan susilla) överikäytössä, joten ei jaksaisi taas keltaisuutta. Mielummin vaikka neonvihreä, pinkki, punainen, sininen tai violetti.
Älä ole huolissasi. Siellä laitetaan kaikki neonvärit pöytään ilman mitään tyyliä.
Muutenkin tunkkainen tuo violetti tummaa taustaa vasten. Älkää pliis tuota Käärijälle! Ja nytkö ei sitten vihreää kelpuuteta (joka muuten on täydellinen) "koska se on jo nähty musavideossa"?
Mä olen niin turhautunut!! 😓
Mikä helve tin idea tossa bessin ruusussa takissa minkä heitti pois? ja noilla isoilla kukkapuskilla jotka lyödään pois??? KARMIVA esitys, hyvä biisi ja ihana bess.
Kai se on sitä, että kukista nypintään terälehtiä tyyliin: rakastaa, ei rakasta, rakastaa jne? Nuo mailat ja toppatakit eivät kyllä oikein tuo mitään mielletä, joka yhdistyisi tuohon kappaleeseen. Violetti väri kyllä sopi Bessille hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Eikös noissa ole ainakin joillain mailla rajoituksia että 50% kokoonpanosta pitää edustaa ko. maata?
En tiedä joka maan sääntöjä. Biisithän ovat usein ties kenen käsialaa.
Itse en kyllä lopulta haluaisi minkään jenkkisupertähden edustavan vaikka Suomea.
Sitten taas jos britit laittaisivat vaikka Harry stylesin niin mikäs siinä🤔🤷 (kai se on britti? Siis Harry Styles.. )
Vierailija kirjoitti:
Joo elikkä JaloTiina on saanut tappouhkauksia ja tätä rataa, että ei taida olla kyse ihan keissistä "on oikeus kysyä mitä joku bändin jäsen tekee lavalla"
No minä taas kirjoitin reaktiovideoon että miksi hän seisoo kuvassa keskellä ja on ainoana äänessä koska on taustatanssija? Kyllä olikin kamala t-uhkaus. Joku HaloTiinan lahkon jäsen hyökkäsi silmille ja tuli kaikki vakiosetti mielenterveyteen, taloustilanteeseen, sosiaaliseen ja seksielämään liittyen.
No, mitä se asia sinulle kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo elikkä JaloTiina on saanut tappouhkauksia ja tätä rataa, että ei taida olla kyse ihan keissistä "on oikeus kysyä mitä joku bändin jäsen tekee lavalla"
No minä taas kirjoitin reaktiovideoon että miksi hän seisoo kuvassa keskellä ja on ainoana äänessä koska on taustatanssija? Kyllä olikin kamala t-uhkaus. Joku HaloTiinan lahkon jäsen hyökkäsi silmille ja tuli kaikki vakiosetti mielenterveyteen, taloustilanteeseen, sosiaaliseen ja seksielämään liittyen.
Koska maksan yleveroa niin maksan myös eukon videot. Kaikki kuuluu minulle.
Jonkun ulkolaisen listalla Kuumaa oli ykkösenä ja käärijä kakkosena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kovasti tietää, kuinka moni äänestää biisiä liven pohjalta ja kuinka moni on jo nyt lyönyt lukkoon sen, ketä äänestää.
Koska itse voisin äänestää näistä kappaleista ihan jokaista riippuen siitä miten hyvin se live menee.
Käärijänhän studioversiossa on ihan mukavasti autotunea lauluäänessä, joten on hankala sanoa tuosta kappaleesta vielä mitään. Kun euroviisuissa pitää laulaa livenä.
Historia on osoittanut, että UMK-livet voidaan pilata ties kuinka monella artistista täysin riippumattomalla tavalla.
Huonoa esitystä voi vielä ennen itse kisoja petrata, mutta huonoa biisiä ei saada paremmaksi.
Olen jo aiemminkin kysynyt täällä, että
onko esimerkkiä esityksestä, jolloin huonoa UMK-esitystä on petrattu euroviisulavalla.Paradise Oskar 2011
Joo, visuaalisesti tuo Paradise Oskarin esitys oli todellakin parempi euroviisulavalla kuin UMK:ssa. Sitä oli yksinkertaistettu hyvin minimalistiseksi ja kuvakulmat olivat paremmat. Lähtökohta oli kuitenkin sama eli nuori mies, kitara ja laulu. Ja lauluhan oli puhdasta ja hyvää jo UMK:ssa, joten sitä ei tarvinnut parantaa. Tosi lahjakashan tuo Paradise Oskar eli Axel Ehnström on. Joku oli kommentoinut hänen euroviisivideon alle: "He was Ed Sheeran before Ed Sheeran was cool." Nytkin Axel on UMK:ssa mukana Keiran biisin toisena kirjoittajana.
Eikö Axel ollut tekemässä myös Pandoran ja Teflonien biisiä? Lahjakas kaveri.
Niinpä olikin. Pyhimyksen kanssa on tainnut tehdä enemmänkin yhteistyötä. Hän on ylipäänsä tehnyt paljon biisejä eri artistien kanssa/ artisteille, esim. Robin, Mikael Gabriel, Abreu, Isac Elliot, Kasmir jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska maksan yleveroa niin maksan myös eukon videot. Kaikki kuuluu minulle.
Esitäpä tuo Ylen UMK- tiimille. Vaikka Hakalalle.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä on mun suosikki euroviisuihin, mikä biisi ja karisma. Täytyy silti sanoa, että Portion boysien Aapo Vuorella on ehdottamasti tämän kisan paras ääni. Toivottavasti hän lähtee joskus soolouralle ja saa itselleen laulettavaksi hyviä biisejä.
Aapo on karaokelaulajan tasoinen jollottaja, jolla on huono artikulaatio. Keira ja Lxandra ovat aivan eri tasoa kuin tämä persubändin taustalaulaja.
Ai niin, biisi on myös paska.
En jaksa lukea ketjua mutta viime päivinä radio soittanut Benjaminin kappaletta ja vau miten hyvä se on.
Mitä mieltä muut siitä on?
Melodifestivalen karsintoineen televisioidaan jälleen ensi viikonlopusta lähtien. Näkee Ruotsin tason millä ovat kilpailemassa:) Aion katsoa, on ollut vuosia etten ole jaksanut sitä showta mutta nyt taas kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun ulkolaisen listalla Kuumaa oli ykkösenä ja käärijä kakkosena.
Kuumaan biisi nousee pikkuhiljaa. Itse en pitänyt sitä aluksi kuin ihan kivana, mutta olen huomannut, että se paranee koko ajan. Euroviisufinaalissa ratkaisee kuitenkin se yksi esitys, siksi en usko, että tämä pärjäisi siellä. Niin hyvä kuin se onkin. Mutta live tietysti ratkaisee (taas kerran).
Portion boys on monen ulkolaisen listalla muttei kärjessä. Benkku ja Käärijä on suosittuja.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea ketjua mutta viime päivinä radio soittanut Benjaminin kappaletta ja vau miten hyvä se on.
Mitä mieltä muut siitä on?
Hyvä on tämäkin biisi. Nyt olen itse jo ehkä vähän kyllästynytkin kappaleeseen, mutta tämä on menestynyt hyvin myös viisufanien reaktioissa. Osa on nostanut sen ihan ykköseksi. Menestyspotentiaalia on. Toki avoimen seksuaalinen sanoma voi ärsyttää joitain, mutta se on sitten voi voi.
Jotkut reagoijat muistavat myös edelleen viime vuoden Suomen UMK:n ehdokkaan, Isaac Scenen Kuuma jäbä- biisin, joka oli tehnyt vaikutuksen.
Keira kuulostaa radiossa hyvältä.
Tässä haetaan myös sellaista musiikkia, jota voisi muutenkin soittaa Ylen kanavilla. Eli ettei niiden elämä päättyisi UMK-finaaliin vaan että niitä kuunneltaisiin finaalin jälkeenkin.