Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
7701/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijän Cha cha chaa ylittänyt miljoonan katselukeraan Youtubessa

Eikö jo ole rakkoa sormenpäässä?

Mistä?

Vierailija
7702/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko perheen tapahtumissa on aina hyvä laulaa ryyppäämisestä ja naisen kahlitsemisesta hellaan. Vai mitä ne aikoo esittää? Hevisauruksen tuotantoa?

Usko huvikseni, kyllä keikoilla ihan koko perhe laulaa yhdessä Kyläbaaria, Karja takas, Huuleen, 8-0, Vauhti kiihtyy, Nautin elämästä, Elämän ABC:tä. Ennennäkemätöntä ja ehkä joillekin ennenkokematonta että hauskaa voi pitää ilman bisseä ja kokkelia.

Ei sitten ihme, että naiskuva on mitä on, kun lapsena jo nuo aatteet imee.

Kun ajatellaan tätä aikaa ja hetkeä jota elämme. Mistähän me lapsina ollaan aatteet ja vaikutteet imetty, kun niin paljon on suvaitsemattomuutta? Epänormaalista on tullut normaalia.

Ei lapset ajattele sanojen merkitystä. Pääasia on laulaa yhdessä hauskoja biisejä (huom! hyvä musiikki) äänensä käheäksi. Ne elää hetkekssä ja nauttii. Käydä halaamassa bändiläisiä, ja jatkaa musiikkivideoiden luukuttamista kotona.

Aikuistenkin pitäisi osata nauttia enemmän elämästä, hetkestä. Siinä samalla tulee näytetyksi omalla esimerkillään että selvinpäinkin on hemmetin hauskaa eikä kaikkea pidä ottaa niin kirjaimellisesti ja tosissaan aina.

Kyllä ne tenavat apinoi vanhempiensa puheita, käytöstä ja sieltä imevät asenteensa sekä suhtautumisensa kanssaihmisiin elämänsä varrelle. Vanhemmat eivät sitä vaan usein hoksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7703/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Portion Boys:kin on tehnyt musiikkia ja tuottanutkin itse jo 10 vuotta. Kunnioitan suomalaista työtä, ammattilaista/ammattilaisia jotka eivät ole suurten musiikkiyhtiöiden talutusnuorassa ja määräiltävissä.

Nojaa. Läpimurtohittinsä on lainabiisi ja helppo tommosta pillurallilätkämatsi-musaa on myydä. Ja torijuhla viimeistään vie sen vähän maun mitä olikaan. En arvosta halpahintaisuutta.

Sen sijaan Käärijä on tehnyt itse omakustannemusaa genressä joka ei Suomessa ole mitenkään huudossa, ainakaan enää.

Ja hänhän onkin lähes tuntematon portonpoikaan verrattuna, joka varmasti nosti muhkeat koronatuetkin kun Käärijä joutui olemaan ilman keikkoja ja päivätyötä tyhjän päällä.

Antakkee sääliä.

Vierailija
7704/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijän Cha cha chaa ylittänyt miljoonan katselukeraan Youtubessa

Onnea. Hyvin tehty.

Vierailija
7705/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on vedonlyönnissä noussut kolmanneksi.💪

Olin alkuun innoissani tästä hypestä, mutta nyt pelkään että odotukset live-esitysten suhteen on ihan liian korkealla. En halua negailla, mutta Ylen tuntien hieman huolestuttaa lunastetaanko odotukset. No, se nähdään sitten Umkn jälkeen romahdetaanko tuolla listoilla vai vahvistuuko vaan tilanne. Joka tapauksessa malttamattomana ootan finaalia!

Ja sitä ennen on Ruotsi ja Ukraina.. heti perässä italia? (Millä biisillä?)

Missä Norja? 🤔

Ja viidentenä Tsekki, ilmeisesti tällä biisillä noustu sinne raketin lailla

Voi ei, Tsekki taitaa tämän vuonna viedä voiton! mutta jospa Kääryle tulisi hyvänä kakkosena?

Tśekinkään edustajaa ei ole vielä valittu sen enempää kuin Suomen. Jos Käärijä valittaisiin, turha kuitenkaan haaveilla voitosta tai aivan kärkipään tulosta, vaikka saisi kuinka hyvin yleisöpisteitä. Kärkeen tarvitaan aina myös hyvin jurypisteitä, ja niitä Käärijä ei tulisi saamaan. Top kymppiin voisi olla mahdollisuudet. Hyvä sijoitus sekin toki olisi.

Vierailija
7706/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papukaijani tykkää Käärijästä. Toivottavasti matkii sitä. Kultakalat ui Robinin tahtiin ja koirani joka on tietysti kiimassa ulvoo kuin susi kun kuulee Benkun biisin.

Kiva kun kerroit. :) Tämä viesti pyrki varmaan olemaan ironinen ja kyseenalaistava, mutta liittyy UMK:hon, joten kuuluu kyllä tähän ketjuun.

Vierailija
7707/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on vedonlyönnissä noussut kolmanneksi.💪

Olin alkuun innoissani tästä hypestä, mutta nyt pelkään että odotukset live-esitysten suhteen on ihan liian korkealla. En halua negailla, mutta Ylen tuntien hieman huolestuttaa lunastetaanko odotukset. No, se nähdään sitten Umkn jälkeen romahdetaanko tuolla listoilla vai vahvistuuko vaan tilanne. Joka tapauksessa malttamattomana ootan finaalia!

Ja sitä ennen on Ruotsi ja Ukraina.. heti perässä italia? (Millä biisillä?)

Missä Norja? 🤔

Ja viidentenä Tsekki, ilmeisesti tällä biisillä noustu sinne raketin lailla

Voi ei, Tsekki taitaa tämän vuonna viedä voiton! mutta jospa Kääryle tulisi hyvänä kakkosena?

Tśekinkään edustajaa ei ole vielä valittu sen enempää kuin Suomen. Jos Käärijä valittaisiin, turha kuitenkaan haaveilla voitosta tai aivan kärkipään tulosta, vaikka saisi kuinka hyvin yleisöpisteitä. Kärkeen tarvitaan aina myös hyvin jurypisteitä, ja niitä Käärijä ei tulisi saamaan. Top kymppiin voisi olla mahdollisuudet. Hyvä sijoitus sekin toki olisi.

Hyvin hyvin vaikea kuvitella noiden keikkavideoidenkin perusteella Käärijää isolle lavalle, lähes koko Eurooppa katsoo......ei hyvänen aika. Tunnen myötähäpeää. On siellä useita parempiakin joita voi ylpeästi esitellä Euroopalle.

Vierailija
7708/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se Tsekki niin hyvä ollut. Käärijä on kyllä paras mitä olen kuullut. Mulla on sellasia tuttuja jotka eivät kuuntele kotimaista musiikkia mutta Käärijästä ovat innostuneet.

Tsekkiä avittaa vedonlyöntilistalla Ukraina-lisä, koska ennakkosuosikki ilmeisesti laulaa ukrainan kielellä. Onhan vedonlyönnin ykkösenäkin Ukraina.

Säälistä ei pitäisi yhdenkään maan voittaa, niinkuin viime vuonna kävi. Ei viisujen pitäis olla mikään poliittinen kannanotto. Etenkään nyt. Leopardit riittää heille.

Vierailija
7709/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei mukaan kiinnosta, mitä jonkun Unelma-Petteri on mieltä mistäkin, joskin mulla ei ole lapsia, niin ehkä se vaikuttaa. Vanhemmathan ne äänet lopulta laittavat ja päättävät, saako lapsi äänestää vai ei.

Jos puhutaan kohderyhmästä 7+ (siitä osasta, joka mitenkään jaksaa äänestykseen asti valvoa), valtaosalla on jo kännykkä ja voivat vähintään vanhemman luvalla äänestää.

Enkä tiedä, onko meidän perhe jokin poikkeus, mutta kyllä meillä jo vanhoina lankapuhelinaikoina lapset saivat päättää äänistä siinä missä aikuisetkin. Joko neuvoteltiin tai jos oli perheessä kovasti hajontaa, pantiin soitto sisään jokaisen suosikille. Olen luullut euroviisuja laajemminkin koko perheen jutuksi, mutta oliko se sitten vain meillä?

Vierailija
7710/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei mukaan kiinnosta, mitä jonkun Unelma-Petteri on mieltä mistäkin, joskin mulla ei ole lapsia, niin ehkä se vaikuttaa. Vanhemmathan ne äänet lopulta laittavat ja päättävät, saako lapsi äänestää vai ei.

Jos puhutaan kohderyhmästä 7+ (siitä osasta, joka mitenkään jaksaa äänestykseen asti valvoa), valtaosalla on jo kännykkä ja voivat vähintään vanhemman luvalla äänestää.

Enkä tiedä, onko meidän perhe jokin poikkeus, mutta kyllä meillä jo vanhoina lankapuhelinaikoina lapset saivat päättää äänistä siinä missä aikuisetkin. Joko neuvoteltiin tai jos oli perheessä kovasti hajontaa, pantiin soitto sisään jokaisen suosikille. Olen luullut euroviisuja laajemminkin koko perheen jutuksi, mutta oliko se sitten vain meillä?

Tottakai umk ja euroviisut on koko perheen juttu.

Vierailija
7711/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös :)

Eiköhän ne tenavat aika itsenäisesti puhelintaan räplää.

Vierailija
7712/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi huolestuttaa...Kärtsärin pitäs viilata pyykkilautaa timmiksi UMKliveä varten, mutta eilen Storyssä se osti Fazerin suklaalevyn

Vierailija
7713/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko perheen tapahtumissa on aina hyvä laulaa ryyppäämisestä ja naisen kahlitsemisesta hellaan. Vai mitä ne aikoo esittää? Hevisauruksen tuotantoa?

Usko huvikseni, kyllä keikoilla ihan koko perhe laulaa yhdessä Kyläbaaria, Karja takas, Huuleen, 8-0, Vauhti kiihtyy, Nautin elämästä, Elämän ABC:tä. Ennennäkemätöntä ja ehkä joillekin ennenkokematonta että hauskaa voi pitää ilman bisseä ja kokkelia.

Ei sitten ihme, että naiskuva on mitä on, kun lapsena jo nuo aatteet imee.

Kun ajatellaan tätä aikaa ja hetkeä jota elämme. Mistähän me lapsina ollaan aatteet ja vaikutteet imetty, kun niin paljon on suvaitsemattomuutta? Epänormaalista on tullut normaalia.

Ei lapset ajattele sanojen merkitystä. Pääasia on laulaa yhdessä hauskoja biisejä (huom! hyvä musiikki) äänensä käheäksi. Ne elää hetkekssä ja nauttii. Käydä halaamassa bändiläisiä, ja jatkaa musiikkivideoiden luukuttamista kotona.

Aikuistenkin pitäisi osata nauttia enemmän elämästä, hetkestä. Siinä samalla tulee näytetyksi omalla esimerkillään että selvinpäinkin on hemmetin hauskaa eikä kaikkea pidä ottaa niin kirjaimellisesti ja tosissaan aina.

Kyllä ne tenavat apinoi vanhempiensa puheita, käytöstä ja sieltä imevät asenteensa sekä suhtautumisensa kanssaihmisiin elämänsä varrelle. Vanhemmat eivät sitä vaan usein hoksaa.

Jatkavat musiikkivideoiden luukuttamista kotona? Eli katselevat alastonta pöytään teipattua naista, jonka strategiset paikat toimivat kaljatölkkitelineinä.

Miksiköhän naisviha ja sisäistetty naisviha elää ja voi hyvin...

Vierailija
7714/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös :)

Eiköhän ne tenavat aika itsenäisesti puhelintaan räplää.

Joo paitsi äänestys maksaa. En antaisi lasten lähettää maksullisia viestejä ilman lupaa.

Vierailija
7715/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua alkoi huolestuttaa...Kärtsärin pitäs viilata pyykkilautaa timmiksi UMKliveä varten, mutta eilen Storyssä se osti Fazerin suklaalevyn

Ehkä biisistä tehdään sellainen live, kun Rampe-Setä lähtee mahansa kanssa lattialle - tempoa vaan hidastetaan 70%

Vierailija
7716/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset äänestävät, vaikka ei olisikaan timmi. Toukokuuksi ehtii vielä treenata.

Vierailija
7717/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lankapuhelimellakin voinut äänestää? Eikö ensi alkuun äänestetty lähettämällä postikortteja?

Vierailija
7718/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hevosena voin osallistua?

Vierailija
7719/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lankapuhelimellakin voinut äänestää? Eikö ensi alkuun äänestetty lähettämällä postikortteja?

En tiedä, en ollut elossa 1950-1970-luvuilla. Ehkä sinulla itselläsi on tietoa tästä korttiasiasta?

Sen tiedän, ettei tässä muistelemallani 1990-luvulla äänestetty postikorteilla vaan juurikin sillä lankapuhelimella.

Vierailija
7720/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hevosena voin osallistua?

Painat kaviollasi "record", nauhoitat biisisi ja lähetät sen ensi vuonna UMK:hon.

Valitettavasti tänä vuonna et ehdi mukaan, mutta mielenkiintoista olisi nähdä ensi vuonna hevonen kisassa!

Ketju on lukittu.