UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Eipä ne Norjassakaan osanneet tehdä livejä kaikille toimiviksi. Lauantaina floppasi yksi etukäteen suitsutusta saanut esiintyjä. Tämä ei ole Euroviisuketju, niin enempää jutustele aiheesta muuta kuin että osaa ne muuallakin törttöillä livet.
Kuka floppasi, kerro!
Vierailija kirjoitti:
Voi Käärijäparkaa. Tämmöttiset tarinat mun myötätuntoni herättävät eikä jonku JaloTiinan ego. Mutta arvaampa ettei kukaan nokkaansa kopauta Käärijää tsempatakseen. JaloToinan takia möykkää hulluna puolikansaa.
Eipä nii. Ei menny kun minuutteja ja pilluilu jatkui miten biisi silti huono miten ei osaa esiintyä edustaa jäks jäks. Portion boysistä ei kalabaliikin alettua kukaan ole sanonut poikkipuolista sanaa. Biisi menevä, humoristinen, ihana, ulkomaalaiset tykkää ja mitä muuta vielä.
UMK:n instaan tullut hieno akustinen versio Ylivoimaisesta. 😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ne Norjassakaan osanneet tehdä livejä kaikille toimiviksi. Lauantaina floppasi yksi etukäteen suitsutusta saanut esiintyjä. Tämä ei ole Euroviisuketju, niin enempää jutustele aiheesta muuta kuin että osaa ne muuallakin törttöillä livet.
Kuka floppasi, kerro!
Maria Celin Freya-kappaleella
Onkohan Käärijän molemmat vanhemmat kotoisin Jyväskylästä? Nauhoitusten jälkeen menty mummolaan yöksi ja serkutkin asuvat Jyväskylässä. Käärijän puhetapa on vaikuttanut alusta asti niin kotoisalta, vaikka on Vantaalta lähtöisin.
T. Jyväskyläläinen fani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiina tekee kiusaamisesta numeron, vaikka ihan yhtälailla muitakin artisteja on kiusattu. Luuleeko tiina muiden osallistujien säästyneen kiusaamiselta
Itse pidin tiinasta enkä ymmärtänyt mitä kiusattavaa hänessä on, mutta hänen reaktionsa ilkeisiin kommentteihin tosiaan oli vähän hämmentävä, kuin hän olisi ainoa jota on kiusattu.
Ei kai se hänen vikansa ole jos muut eivät avaa suutaan omasta kiusaamisestaan?
Ei mutta nyt saa selkääntaputteluja umk:lta ja muilta osallistujilta, kuin hän olisi joutunut jotenkin pahemman kritiikin kohteeksi kuin muut kisassa
Muita ei ole taidettu kuitenkaan huoraksi haukkua, vaikka persoonaan menevää panettelua on monenkin osalle tullut.
Benjamin on ainakin saanut paljon homofobiaa. Minusta tuntuu että häntä on kiusattu osallistujista eniten. Mutta niinkuin julkkikset yleensä, Benjamin osaa käsittellä nettivihaa paremmin kuin Tiina.
Vierailija kirjoitti:
Umk:n?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://open.spotify.com/episode/0TJfJbOz2ddcRNRIciSoJv?si=hpZ26pDpQyGu…
Tässä uudessa podcastissa Käärijä kertoo kuka oikeasti on ja mikä on tarina hänen sairautensa takana.
Kertoo, koska ajattelee sillä lailla tukea vastaavassa tilanteessa olevia ja sanoi nyt olevan sopivan hetken, kun on varmasti paljon kuulijoita.
Mikä sillä sit on? En mä viitsi mitään podcasteja kuunnella tai videoita katsoa. Ärsyttävää kun tänä päivänä pitäisi koko ajan katsoa tai kuunnella jotain.
Hän sairastui v 2014 haavaiseen suolistotulehdukseen ja meinasi kuolla. Hoito -> koko suoli veks ja avanne.
Hyi
Tämmöne siis tilanne hänellä.
Kertoi, että oli aikeissa tappaa itsensä asian vuoksi parikymppisenä.Lisäksi kertoi, että korona-aikaan pari vuotta sitten lähti yhtä aikaa päivätyö, keikkojakaan ei ollut (kenelläkään) ja pitkäaikainen kumppanikin lähti. (Kertoi, että asui ensimmäisen kerran yksin elämässään)
Kävi hyvin pohjalla henkisesti ja turvautui päihteisiinkin. Mutta sitten sieltä vähitellen nousi.
Kääris sanoi, että teki sen virheen, että lähti eron jälkeen hakemaan laastarisuhteita baarista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Umk:n?
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiina tekee kiusaamisesta numeron, vaikka ihan yhtälailla muitakin artisteja on kiusattu. Luuleeko tiina muiden osallistujien säästyneen kiusaamiselta
Itse pidin tiinasta enkä ymmärtänyt mitä kiusattavaa hänessä on, mutta hänen reaktionsa ilkeisiin kommentteihin tosiaan oli vähän hämmentävä, kuin hän olisi ainoa jota on kiusattu.
Ei mutta nyt saa selkääntaputteluja umk:lta ja muilta osallistujilta, kuin hän olisi joutunut jotenkin pahemman kritiikin kohteeksi kuin muut kisassa
Muita ei ole taidettu kuitenkaan huoraksi haukkua, vaikka persoonaan menevää panettelua on monenkin osalle tullut.
Benjamin on ainakin saanut paljon homofobiaa. Minusta tuntuu että häntä on kiusattu osallistujista eniten. Mutta niinkuin julkkikset yleensä, Benjamin osaa käsittellä nettivihaa paremmin kuin Tiina.
Tåmä on aivan totta. Ja respectiä Benjaminille siitä
Vierailija kirjoitti:
Voi Käärijäparkaa. Tämmöttiset tarinat mun myötätuntoni herättävät eikä jonku JaloTiinan ego. Mutta arvaampa ettei kukaan nokkaansa kopauta Käärijää tsempatakseen. JaloToinan takia möykkää hulluna puolikansaa.
Kkun syytöntä ihmistä järjestelmällisesti ja tahallisesti jkiusataan, oikeamieliset kansalaiset puolustaa tottaka. Käärijää ei ole kiusattu. Caset eivät siksi ole vertailukelpoisia. Kateuskortti kuitenkin otettu esiin.
PB:lla on ensi sunnuntaina Ilmajoella toritilaisuus oikein vaalikampanjatapaan. Tarjolla hernekeittoa, grillimakkaraa, ohjelmaa perheen pienimmille jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä nii. Ei menny kun minuutteja ja pilluilu jatkui miten biisi silti huono miten ei osaa esiintyä edustaa jäks jäks. Portion boysistä ei kalabaliikin alettua kukaan ole sanonut poikkipuolista sanaa. Biisi menevä, humoristinen, ihana, ulkomaalaiset tykkää ja mitä muuta vielä.
Mun muusikkomies sanoi, ettei voinu kuunnella koko biisiä loppuun, kun oli niin nolo ja tekemällä tehty. Yleensä mulle aina huomauttaa, että pitäs olla ennakkoluulottomampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://open.spotify.com/episode/0TJfJbOz2ddcRNRIciSoJv?si=hpZ26pDpQyGu…
Tässä uudessa podcastissa Käärijä kertoo kuka oikeasti on ja mikä on tarina hänen sairautensa takana.
Kertoo, koska ajattelee sillä lailla tukea vastaavassa tilanteessa olevia ja sanoi nyt olevan sopivan hetken, kun on varmasti paljon kuulijoita.
Mikä sillä sit on? En mä viitsi mitään podcasteja kuunnella tai videoita katsoa. Ärsyttävää kun tänä päivänä pitäisi koko ajan katsoa tai kuunnella jotain.
Hän sairastui v 2014 haavaiseen suolistotulehdukseen ja meinasi kuolla. Hoito -> koko suoli veks ja avanne.
Hyi
Tämmöne siis tilanne hänellä.
Kertoi, että oli aikeissa tappaa itsensä asian vuoksi parikymppisenä.Lisäksi kertoi, että korona-aikaan pari vuotta sitten lähti yhtä aikaa päivätyö, keikkojakaan ei ollut (kenelläkään) ja pitkäaikainen kumppanikin lähti. (Kertoi, että asui ensimmäisen kerran yksin elämässään)
Kävi hyvin pohjalla henkisesti ja turvautui päihteisiinkin. Mutta sitten sieltä vähitellen nousi.
Kääris sanoi, että teki sen virheen, että lähti eron jälkeen hakemaan laastarisuhteita baarista.
Ei puhunut laastarisuhteesta eikä baarista. Etsi uutta kumppania eikä sanonut mistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiina ei ole koskaan aiemmin joutunut kokemaan nettivihaa. Eikä kenenkään muunkaan pitäisi joutua. Arvostelu, kritiikko ok. Kiusaaminen ei. Kiusaamisen kohde määrittelee itse, kestääkö sen vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun muusikkomies sanoi, ettei voinu kuunnella koko biisiä loppuun, kun oli niin nolo ja tekemällä tehty. Yleensä mulle aina huomauttaa, että pitäs olla ennakkoluulottomampi.
Tästä Portatiivistä siis
UMK:n vedonlyöntitilastot ovat hämmentäviä. Tällä hetkellä näyttää tältä:
1. Käärijä 2. Robin Packalen 3. Portion Boys 4. Benjamin 5. Keira 6. Lxandra 7. KUUMAA
Käärijän voittoon uskon kyllä, mutta en millään näe Robinin sijoittuvan toiseksi. Biisi ei tunnu kiinnostavan juuri ketään, ei edes Robinin faneja. Benjaminin uskon myös päihittävän Portion Boysin, ehkä jopa Robinin. Striimauksien ja yleisen suosion perusteella en usko myöskään KUUMAAn jäävän jumboksi, ennemmin Lxandran.
Toki kuten Norjan karsinnoissakin nähtiin, livet ratkaisevat ja voivat viedä tuloksia ihan eri suuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on vedonlyönnissä noussut kolmanneksi.💪
Olin alkuun innoissani tästä hypestä, mutta nyt pelkään että odotukset live-esitysten suhteen on ihan liian korkealla. En halua negailla, mutta Ylen tuntien hieman huolestuttaa lunastetaanko odotukset. No, se nähdään sitten Umkn jälkeen romahdetaanko tuolla listoilla vai vahvistuuko vaan tilanne. Joka tapauksessa malttamattomana ootan finaalia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiina ei ole koskaan aiemmin joutunut kokemaan nettivihaa. Eikä kenenkään muunkaan pitäisi joutua. Arvostelu, kritiikko ok. Kiusaaminen ei. Kiusaamisen kohde määrittelee itse, kestääkö sen vai ei.
Sitten on hyvä, ja poistuu julkisuuden valokeilasta takavasemmalle.
Valokeilasta ---- siis siitä muutamasta valon rippeestä, mitä tälle nololle kyhäelmäbiisille liikeni.
Niin. Ja minusta tuntuu, että Käärijä on onneksi balanssissa itsensä kanssa. Mikään määrä sometsemppaajia ei auta, jos oma pää ei ole kunnossa.