UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Mun vanhemmat ovat ylistäneet Käärijää. Isäni on vielä hyvin musikaalinen. Pitävät myös Kuumaasta joka on Käärijän jälkeen paras. Robin on kuin joku ihastunut teini vääränlaisella kappaleella. Benjamin biisi on mitä on. Vähempikin riittäisi.
Huomenta. Taas uusi päivä kuunnella Cha cha chaa:ta! Ei ainakaan vielä kyllästytä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Saara Aallosta on tullut nettilaulunopettaja.
Kyllä hän tekee paljon muutakin.
Vierailija kirjoitti:
En ole tavannut viel ketään joka ei tykkäisi Käärijästä.
Minä olen tavannut. Vanhempani, molemmat poikani, pari ystävää, mieheni eivät tykkää. Tytär tykkää. Minä ymmärrän sen, mutten itse pidä järkevänä euroviisuvalintana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tavannut. Vanhempani, molemmat poikani, pari ystävää, mieheni eivät tykkää. Tytär tykkää. Minä ymmärrän sen, mutten itse pidä järkevänä euroviisuvalintana.
Muistan, kun näin sanottiin Lordista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keira voisi kyllä edustaa Suomea. Enkkukin taipuu
Ei kiitos. Ei ole Suomea nähnytkään hän.
Samaa mieltä. Tuollaisia turbohuuli-instatyrkkyjä mahtuu viisuissa 35 tusinaan. Ehdottomasti ei.
No, nytkö alkoi hillitön Keira-dissaus heti sen jälkeen, kun hänestä tuli muutama positiivinen kommentti?
Sairasta dissata alaikäistä lukiolaista. Hävetkää, aikuiset ihmiset!
Sairasta sitä on dissata ketään. On niissä aikuisissakin herkempiä ihmisiä, kuten tuo puhuttu Tiina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaamiskohu taitaa olla esimerkki lumipalloilmiöstä. Aluksi JaloTiinasta kirjoittelu oli sitä normaalia arvostelua ja asiattomasti ilmaistua kritiikkiä jota kaikki julkisuuden henkilöt saavat osakseen. Ihmeteltiin roolia bändissä. Arvosteltiin tanssitaitoa ja ääntä. Puhuttiin ulkonäöstä rumasti. Ihmeteltiin sitä miksi nainen on showbunnynä mukana bändissä jonka sanoitukset ja videot alistavat naisia. Kirjoittelu ei ollut mukavaa mutta se oli tyypillistä nettikirjoittelua.
Tiinan fanit ja kaverit (varmaan Tiina itsekin) alkoivat etsimällä etsiä näitä kirjoituksia, jotka eivät eronneet muiden kilpailijoiden osakseen saamasta palautteesta. Tuli PB:n Insta-julkaisu ja tukiviestien vyöry. Tuli ip-lehtien ensimmäiset jutut. Silti kirjoittelu jatkui kuten muistakin kisassa mukana olevista eikä sitä saatu vaiennettua. Silloin Tiina julkaisi kaksi Insta-storya joissa lupasi alkaa julkaisemaan kirjoittelijoiden henkilötietoja ja nimiä. Julisti että lyökää lyökää niin isken takaisin niin että tuntuu. Vasta siitä taisivat alkaa ne huoritteluviestit yksityisviesteillä ja niihin vastattiin itkuvideoilla.
En ala analysoimaan miten viestintä olisi kannattanut hoitaa sillä en ole viestinnän asiantuntija. PB:n kannalta tämä meni silti hyvin. Keikat on myyty loppuun ja taitaa olla äänivyöry tulossa kisassa. Ip-lehdet saivat klikkinsä. Tiinan Timanttisen brändi vain vahvistui.
Viestinnän kokemuksella sekä maalaisjärjellä mietittynä toimivin ja paras lähestymistapa on dont feed the trolls - eli älä reagoi mitenkään. Älä lue palstoja tai kommenttiosioita. Ikäviä kommentteja kirjoittavat haluavat reaktion ja sen saatuaan lisäävät vettä myllyyn. Myös somen puolella on mahdollista blokata viestit. Jos ja kun noita kamalia privaviestejä yhä tulee läpi, niidenkin kohdalla kannattaa joko ignoorata tai mahdollisesti raportoida. Niin ikävää ja vaikeaa kuin se onkin, niin nettikommentointia ei koskaan saa loppumaan ja oman hyvinvoinnin kannalta on fiksuinta olla osallistumatta siihen.
Tämä. Näin opetetaan jo someviestinnän alkeissa. Blokkaa, poista ja ignooraa. Ei ne kauaa jaksa uhota. Laittomat uhkaukset sitten ihan poliisille asti.
Ei kannata antaa enää huomiota niille trolleille eikä bändille. Reilumpaa muita kilpailijoita kohtaan, että unohdetaan koko juttu. Toiset tulleet kilpailemaan taidolla ja hyvillä biiseillä. Ja vaikka on dissattu, ei ole nostettu mitään metakkaa. Älä ruoki trollia.
Keira 500t YouTube Käärijä kaukana millistä. Ei ei ei!
Nyt sitten jakamaan videota kaikkialle maailmaan!
Keira saattaisi toimia Ruotsissa, Norjassa ja Virossa sinne nyt linkkiä keskustelupalstoille
Oon katsonut livejä ja Keira, Robin, Lxandra ja Käärijä on hyviä livenäkin. Kaikki muut ei. Voi vaikuttaa lopputulokseen.
Koskas ne Markus ja Martinus esittävät oman kisakappaleensa Ruotsissa? Enkunkieli vei heistäkin jotain mielenkiintoista terää pois ihan näin suomalaisen näkökulmasta ja tilalle tuli massaenkkukipaleet.
Vierailija kirjoitti:
Puhunu nyt biisistä ja mä olen ja tuntuu, että biisi jakautuu tosi selkeästi akselille rakastaa (näitä on enemmän) tai vihaa. Mikä on kyllä yleensä hyvä merkki :D sama oli BC:n kanssa, mutta BC ei aiheuttanut niin nopeasti rakastumista kuin käärijän biisi.
Pitää muistaa, että BC:n live oli loistava! Kaikki mikä voi onnistua niin onnistu. Käärijä tarvitsee onnistuvan liven (pelkkä äänikään ei riitä), muuten euroviisuissa ei menesty. Iltasanomissa oli vasta juttu, että BC joutui oikeasti laittamaan kovaa kovaa vastaan, ETTÄ SAIVAT SELLAISEN LIVEN KUN HALUAVAT EIKÄ YLE LAITA NÄPPEJÄÄN SIIHEN!!! miettikääpä sitä! Bess:n mahdollisuus voittaa umk meni tässä.
Okei, nyt olen varma käärijä voittaa umk.n jos yle ei tyri show.ta. nyt on nähty
Vierailija kirjoitti:
Okei, nyt olen varma käärijä voittaa umk.n jos yle ei tyri show.ta. nyt on nähty
Jodelissa oli kysely: "äänestätkö lemppari biisiä vaikka yle pilaisi esityksen täysin" 😭😭
Mun isä ei siedä sitä tippaakaan.
Myös mun isovanhemmat inhoo räppiä.
Työkaverinikaan ei välitä siitä musiikista ja sanoi sitä eurodanceksi.