UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo Jalotiina oli ihan ok reagointivideolla. Kehui toisia. Piti ballaadista ja Keiran lauluäänestä ja käärijän biisistä.
Pakko nyt sanoa. Jalotiina, tai mikä hänen nimensä olikaan, oli todella kiva piristysruiske siinä videolla. Toimii hyvin sellainen jako bändillä. Ei mitenkään naista alentavaa, nainenhan siellä oikeastaan vetelee naruista. Kenenkään ei siis sen vuoksi pitäisi pahastua.
Ihailin myös, miten hoikka ja nätti on ja olen siis heteronainen. Äänessään en huomannut mitään kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo Jalotiina oli ihan ok reagointivideolla. Kehui toisia. Piti ballaadista ja Keiran lauluäänestä ja käärijän biisistä.
Pakko nyt sanoa. Jalotiina, tai mikä hänen nimensä olikaan, oli todella kiva piristysruiske siinä videolla. Toimii hyvin sellainen jako bändillä. Ei mitenkään naista alentavaa, nainenhan siellä oikeastaan vetelee naruista. Kenenkään ei siis sen vuoksi pitäisi pahastua.
Ihailin myös, miten hoikka ja nätti on ja olen siis heteronainen. Äänessään en huomannut mitään kamalaa.
Ai millainen jako bändillä on?
Kuuntelin nyt viimein kaikki UMK-biisit ja yllättäen mikään näistä ei varsinaisesti ollut ihan kauhea. Moni näistä kestää useammankin kuuntelukerran. Robin ehkä isoimpana nimenä asetti suurimmat odotukset. Hänen biisinsä ei missään nimessä ole huono, todella kiva poppi, mutta viisulavalla hukkuisi massaan eikä erottuisi edukseen.
Yhdellä kuuntelukerralla parhaiten mieleeni jäivät Keira, Kuumaa ja Käärijä. Käärijä ehdottomasti positiivisin yllättäjä näistä ja ihan mielelläni lähettäisin hänet viisuihin. Nuo cha cha huudot saavat itsenikin bailaamaan mukana ja puolessavälissä biisi saa aivan toisenlaista pontta, tykkään!
Lavaesityshän lopulta ratkaisee ja vähän pelottaa, jos Käärijälle käy samoin kuin Bessille viime vuonna ja live-esitys pilaa muuten täydellisen viisuhitin.
Huh. ei näistä tän vuoden UMK kilpailijoista ole mihinkään!
Ens vuonna sisäinen valinta ja Pertti Kurikan Nimipäivät esittää 3 biisiä ja yleisö äänestää suosikin viisuihin.
Se viime vuoden UMK-hitti Ram pam pam on hirvee biisi.
Ännestääköhän Sanna Marin bilekaveriaan Benjaminia viisuihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihailin myös, miten hoikka ja nätti on ja olen siis heteronainen. Äänessään en huomannut mitään kamalaa.Ai millainen jako bändillä on?
Että nainen on enemmän äänessä ja hoitaa haastattelut ym, miehet musisoi enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin olen miettinyt, että aika perus suomihumppa. Ei olisi päässyt finaaliin.
Tämän vuoden taso on upea. Minkä tahansa voisi lähettää Liverpooliin. Mutta Käärijähän tuli ja bävei minultakin jalat alta. En tajua edes miksi, ei ole mun musiikkiani lainkaan, mutta joku ihme koukku siinä vaan on. Vähän sama tunne aikoinaan tuli mm. Euphoriasta ja Fairytalesta, että tämän on ihan pakko voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin olen miettinyt, että aika perus suomihumppa. Ei olisi päässyt finaaliin.
No sitähän on aika vaikea enää sanoa. Itse tykkään edelleen isosti, ja on minun rakkaalla euroviisulistallani Spotifyssa.
Portion Boysilta odotin kovaa hittiä, mutta tulikin tollanen Euroopan nuoleskelubiisi. Muuten ihan kiva jonka tahtiin tanssii, mutten haluaisi kuulla tätä viisuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan innoissani sitä että Tiina julkaisee teistä kaikista mammoista nimet, naamat, hetut ja kotiosoitteet.
Nuo JaloT:n julkaisemat kommentit eivät olleet täältä vaan näyttivät pikemminkin sellaisilta törkykommenteilta, joita näkee kaikista julkkiksista Yli laudalla. Ja välillä valitettavasti myös ig:ssä ja fb:ssä. Mutta siis ihan yli lauta -kieleltä kuulosti.
Mun mielestä sen naisen puheen ja äänen kauhea haukkuminen täällä oli aika paha juttu. Se menee ihan liikaa toisen henkilökohtaisuuksiin ja persoonaan.
Ei hän edes kuulostanut tai näyttänyt pahalta, päin vastoin.
Eiköhän siitä tuomiot tule.
Millähän perusteella... Jos julkisuudessa musiikkikilpailussa esiintyvällä henkilöllä toteaa olevan todennäköisesti huono lauluääni, mikä siinä on laitonta?
Koska ne on makuasioita, sen voi tulkita loanheitoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoden taso on upea. Minkä tahansa voisi lähettää Liverpooliin. Mutta Käärijähän tuli ja bävei minultakin jalat alta. En tajua edes miksi, ei ole mun musiikkiani lainkaan, mutta joku ihme koukku siinä vaan on. Vähän sama tunne aikoinaan tuli mm. Euphoriasta ja Fairytalesta, että tämän on ihan pakko voittaa.
Samaa mieltä. Heti ekalla kuuntelukerralla tuli se fiilis, että tässä se nyt on! Kaikki biisit ovat tänä vuonna hyviä, ja voisivat voittaa UMK:n. Harmi vaan, että nämä kaikki ovat nyt tässä samassa kisassa. Jos Käärijän live onnistuu, se kannattaa lähettää viisuihin. Jää kerrasta mieleen, ja erottuu massasta. Benjaminkin on hyvä, mutta ei ihan yllä Käärijän yllätysmomenttiin. Ja toistan taas itsenäni, mutta kaikki biisit ovat tänä vuonna poikkeuksellisen hyviä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä omaa käärijällä on? Se vie kaikilta jonkun jutun
Se sanoi Basson Slämäri -haastattelussa Lainvastaista? ettå varasti Habbo hotellissa muiden huonekaluja ja että on tehnyt näpistyksiä
Onko se kleptomasni? 😲
No eikös kaikki normaalit oo nuoruudessa näpistänyt jotain. Aikuistumisrituaali
Juu ei oo Käärijä mikään Till Lindemann 2.
Kaikupohjatonta kakofonista huutoa minun korviini, kun noita uusia livejä katseli
Äänestän Robinia vaikka silmäkarkiksi Eurovisioniin.
Umk-taso on kyllä tänä vuonna erittäin hyvä.
Muistan vieläkin niitä Suomen karsintoja, kun kaikki biisit huonoja ja piti sitten äänestää sitä vähiten huonointa edustamaan. Ja Suomi kävi hakemassa jonkun häntäpään sijoituksen tai finaalista karsiutumisen. Eli Suomi kävi vaan osalllistumassa kishoihin ei voittamaan/menestymään.
Daruden vuosi oli ainakin ihan katostrofi tai UMK-12, jollon se Pernilla lähti viisuihin sillä ruotsinkielisellä balladilla. :(.... Onhan näitä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Nolasiko Benjamin tahallaan Robinin reagointivideolla? Luuli tytöksi
Käy kuuntelemassa Dua Lipan ääntä ja mieti asiaa sitten uudelleen. Dua Lipan ja Robinin äänet ovat hämmästyttävän samankaltaiset. Benjamin ja Robin näyttävät olevan asian kanssa okei ja ottivat sen huumorilla, joten turha etsiä negatiivisuutta ja kiusaamista aivan kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä edelleen striimauksista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata hakeutua julkisuuteen, jos ei kestä muuta kuin kehuja. Haukkuminen ja kiusaaminen on tietysti ikävää, mutta ei kaikki muut kuin kehut ole haukkumista.
Tässä se ongelma piileekin kun on ihmisiä, jotka eivät kestä _ollenkaan_ negatiivista palautetta tai kritiikkiä. Kaikkea ei voi aina pistää kiusaamisen/haukkumisen piikkiin tai vetää rasismi- tai naivihakorttia taskusta. Mielestäni kertoo ko. ihmisestä enemmän kuin siitä kritiikin antajasta. Pitäisi osata vastata/perustella asiat, miksi kritiikki ei pidä paikkaansa jne. mutta useasti käy juuri niin, että "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa". Valitettavasti.
Soronoo