Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
7021/34469 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Käärijällä on arpi vatsansa sivussa? Onko siltä poistettu umpisuoli? Selittäisi miksi oli sairaalassa.

Siitä ei joutune vuodeksi sairaalakierteeseen?

Jos on ensin ollut kuolio, sitten leikattu, saanut komplikaatioita tai vaikka sairaalabakun?

Vierailija
7022/34469 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisessa ketjussa oli tieto, että JaloTiina tekee rikosilmoituksen nettikiusaajistaan. Pakko sanoa tähän että jos noista tulee syyte ja tuomio, niin julkisuuden henkilöllä on erityinen suoja Suomessa. Itse jouduin monen vuoden ajan eräällä nettifoorumilla systemaattisen häpäisyn kohteeksi harrastukseni takia eikä poliisi ottanut tapausta edes syyteharkintaan.

Tiinan instastoryt olivat huolestuttavia. Se kaikkien kuvailema ihana ja enkelimäisen hyvä luonnonlapsi uhkaili kommentoijien naamojen ja nimien julkaisulla vaikka tuomioita ei ole jaettu. Paljastuiko tässä hahmon takaa se todellinen henkilö? Vaikka kommentointi on ollut rumaa, ei kannattaisi syyllistyä itse rikokseen.

No minkä takia tarvii lähetellä kenellekään törkypostia. Minusta olisi ihan oikein jos kaikkien törkypostien lähettäjien naamat ja nimet julkaistaisiin. Oppisivat ehkä olemaan.

Eri mieltä. Joukossa on varmasti alaikäisiä, mt-ongelmaisia ja heikkolahjaisia kirjoittajia. Ei lähdetä haaveilemaan oman käden oikeudesta, kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7023/34469 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisessa ketjussa oli tieto, että JaloTiina tekee rikosilmoituksen nettikiusaajistaan. Pakko sanoa tähän että jos noista tulee syyte ja tuomio, niin julkisuuden henkilöllä on erityinen suoja Suomessa. Itse jouduin monen vuoden ajan eräällä nettifoorumilla systemaattisen häpäisyn kohteeksi harrastukseni takia eikä poliisi ottanut tapausta edes syyteharkintaan.

Tiinan instastoryt olivat huolestuttavia. Se kaikkien kuvailema ihana ja enkelimäisen hyvä luonnonlapsi uhkaili kommentoijien naamojen ja nimien julkaisulla vaikka tuomioita ei ole jaettu. Paljastuiko tässä hahmon takaa se todellinen henkilö? Vaikka kommentointi on ollut rumaa, ei kannattaisi syyllistyä itse rikokseen.

No minkä takia tarvii lähetellä kenellekään törkypostia. Minusta olisi ihan oikein jos kaikkien törkypostien lähettäjien naamat ja nimet julkaistaisiin. Oppisivat ehkä olemaan.

Vasta tuomitun voi julkaista. Ja tutkintaan ja tuomioon voi mennä monta vuotta. Oikeuslaitos on ihan jumissa. Ketä nämä kolmen vuoden jälkeen edes kiinnostaa? Jos aiemmin julkaisee, syyllistyy itse kunnianloukkaukseen.

Vierailija
7024/34469 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

UMK-finaaliin on vielä läjes kuukausi aikaa. Vielä ehtisi muuttaa suunnitelmia live-esitysten ylospanosta. YLE on hullu, jos nyt sössii Käärijän lavashown kieltämällä häneltä nyrkkeilykehän ja Hulk-asun käytön ja laittamalla tilalle jotain pliisua/kökköä. Eivätkö yleläiset tajua Cha cha cha -musiikkivideon huimaa suosiota ja sitä, että Suomen ennätyskorkea sijoitus vedonlyöjien ennustuksissa johtuu Käärijän biisistä? Miksi ihmeessä musavideon onnistunutta teemaa lähdetään muuttamaan? Minusta sen kuuluisi olla sama, mutta lisätään vielä kierroksia ja näyttävyyttä live-esitykseen sopivilla efekteillä. Eikä niin, että teemaksi muutetaan joku avaruusseikkailu, paljubileet, sirkus, tms.

Minä oon varmaan vähemmistössä kun en halua sitä nyrkkeilykehää lavalle vaan mahdollisimman vähän rekvisiittaa. Intensiivinen esitys, hyvä stailaus, tarkat kamerakulmat ja Käärijän karisma. Katsekontaktia kameraan läheltä. Show tehdään televisioon, ei liveyleisölle.

Kannattaa huomata sekin, että UMK:ssa ja ESC:ssä on viime vuosina menestytty erinomaisesti esityksillä, jotka tuntuvat siltä kuin oltaisiin artistin omalla keikalla eikä niinkään Euroviisuissa.

Vierailija
7025/34469 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta tuomitun voi julkaista. Ja tutkintaan ja tuomioon voi mennä monta vuotta. Oikeuslaitos on ihan jumissa. Ketä nämä kolmen vuoden jälkeen edes kiinnostaa? Jos aiemmin julkaisee, syyllistyy itse kunnianloukkaukseen.

Jaloviinan ristiretkelle on oma ketjunsa. Kaikki sitä käsittelevat jutut sinne kiitos. Yritetään saada umk uudelleen valoon jaloviinan varjosta. Alkaen tästä ketjusta.

Vierailija
7026/34469 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on Käärijän instassa pätkiä eiliseltä keikalta. Hyvältähän tuo kuulostaa, mitä nyt yleisön laulannan takaa kuulee.

Onko muualla kuin instassa?🍌 Toi banaani korostaa sitä, että Käärijä ei voi enää mennä alepaan ostamaan banaania, niin ettei joku tunnista. Kaikki tuntee apinan, mutta apina ei tunne ketään!

Vierailija
7027/34469 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa Areenalta koosteen missä kuuntelevat toistensa biisejä ja arvuuttelevat kenen kappale kyseessä. Olin yllättynyt miten hyvänmielen kokonaisuus oli saatu kilpailuun kasaan, mielenkiintoista porukkaa, nuoria ja välittömän suloisia ovat.

Kuuntelen ihan eri genreä enkä ole törmännyt näistä esittäjistä suureen osaan, mutta ei se nyt niin isoja tunteita pitäisi herättää että vaivautuu johonkin ajojahtiin kun ei tykkää jostain. Kukaanhan ei pakota kuuntelemaan.

Minä tosin kävin kuuntelemassa heidän muitakin biisejä ja nyt tiedän mistä ja keistä puhutaan.

Vierailija
7028/34469 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomitsen kaikki asiattomat pervoilu- ym. ala-arvoiset kommentit. Normaali, asiallisesti esitetty kritiikki itse biisistä ja bändistä sen sijaan on täysin ok.

Nyt vähän hirvittää kuinkahan paljon Portion Boys saa tämän kiusaamiskohun myötä tsemppi-, sympatia- ja tukiääniä...😑 Toivottavasti Käärijä voittaa silti.

Suurin osa ihmisistä kuulee kappaleet ensimmäistä kertaa katsoessaan UMK lähetyksen. He äänestävät ihan vain sen perusteella, mikä esityksistä nappaa eniten. Heitä ei kiinnosta lehtien kirjoittelut tai keskustelupalstat. Itse olen sitä mieltä, että Käärijän biisi iskee näistä ensimmäisenä tajuntaan, mutta onko hänellä lavashow hallinnassa vai kiilaako joku muu ohi, sen näkee sitten.

Vierailija
7029/34469 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

UMK-finaaliin on vielä läjes kuukausi aikaa. Vielä ehtisi muuttaa suunnitelmia live-esitysten ylospanosta. YLE on hullu, jos nyt sössii Käärijän lavashown kieltämällä häneltä nyrkkeilykehän ja Hulk-asun käytön ja laittamalla tilalle jotain pliisua/kökköä. Eivätkö yleläiset tajua Cha cha cha -musiikkivideon huimaa suosiota ja sitä, että Suomen ennätyskorkea sijoitus vedonlyöjien ennustuksissa johtuu Käärijän biisistä? Miksi ihmeessä musavideon onnistunutta teemaa lähdetään muuttamaan? Minusta sen kuuluisi olla sama, mutta lisätään vielä kierroksia ja näyttävyyttä live-esitykseen sopivilla efekteillä. Eikä niin, että teemaksi muutetaan joku avaruusseikkailu, paljubileet, sirkus, tms.

Minä oon varmaan vähemmistössä kun en halua sitä nyrkkeilykehää lavalle vaan mahdollisimman vähän rekvisiittaa. Intensiivinen esitys, hyvä stailaus, tarkat kamerakulmat ja Käärijän karisma. Katsekontaktia kameraan läheltä. Show tehdään televisioon, ei liveyleisölle.

Täysin samaa mieltä, että esitys tehdään televisioon eikä yleisölle. Videon nähtyään kuitenkin vaikea edes kuvitella mitään parempaa teemaa saati stailausta. Tosiasiahan on, että vaikka nyrkkeilyteema pidettäisiin kyllä sekin pitäisi miettiä täysin televisiota varten,

Millaista vaatetusta itse ajattelet? Videon nerokkuus piilee myös siinä, ettei esitys ole pelkkää huumoria, vaan alku antaa tosissaan ymmärtää, että kyseessä on jotain Progidy/Rammstein -tyylistä.

Vierailija
7030/34469 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä lähtien voitaisiin ollaa kuin pb:tä ei olisi olemassakaan. Se on varmaan heidän toivekin.

Eli ketäs tässä kilpailussa olikaan. Niin joo.

1 Cha Cha Cha 🚂 Boom!

2 Hoida mut Benkku, nyt etteissä

3 Mul ois businesseja tanssilattialla

4 Bruum bruum moottoritiellä 🚘

5 Jotain hävittävää, on joo

6 Tuollaiset tytöt on kivoi, mut sie oot vähä tylsä

Vierailija
7031/34469 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä, että esitys tehdään televisioon eikä yleisölle. Videon nähtyään kuitenkin vaikea edes kuvitella mitään parempaa teemaa saati stailausta. Tosiasiahan on, että vaikka nyrkkeilyteema pidettäisiin kyllä sekin pitäisi miettiä täysin televisiota varten,

Millaista vaatetusta itse ajattelet? Videon nerokkuus piilee myös siinä, ettei esitys ole pelkkää huumoria, vaan alku antaa tosissaan ymmärtää, että kyseessä on jotain Progidy/Rammstein -tyylistä.

Muuten ehdottaisin Käärijän keltaista pukua ilman paitaa, vaan kun The Roop ehti jo viedä keltaiset puvut 2021. Ehkäpä se Hulkin-vihreä väri?

Vierailija
7032/34469 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unibetin mukaan Käärijä on aika ylivoimainen umk-finalisteista :) Kertoimet tällä hetkellä:

Käärijä 1,15

Robin 7,0

PB 9,0

Benjamin 11,00

Keira 13,00

Lxandra 21,00

Kuumaa 34,00

Vierailija
7033/34469 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, kun Robin lähtee edustamaan, vaikka te sanoisitte mitä. Häntä ei tarvitse hävetä, varmaa suorittamista ja show tulee olemaan upea! Uusia faneja tiedossa. 🤩

Näemmä Amanda 12v on rantautunut jo koulusta kotiin. 

Eikö tuosta leimaamisesta kannattaisi jo luopua ja antaa artistille ja kuuntelijoille vapautta?

Vierailija
7034/34469 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä lähtien voitaisiin ollaa kuin pb:tä ei olisi olemassakaan. Se on varmaan heidän toivekin.

1 Cha Cha Cha 🚂 Boom!

😂

Vierailija
7035/34469 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se Robinin mainostama "vaara" on luultavasti akrobatia (voltti tms), mistä puhunut jo aiemmin. Minusta nuo Robinille tunnusomaiset voltit ei oikein sovi näihin elektrohenkisiin chillailubiiseihin, koska niissä lauluissa ei ole mitään räjähtävää energiaa. Tehkää nyt herranjumala Robinille joku tajunnanräjäyttävä rokkibiisi, jonka aikana voisi vetää kunnon triplavoltit lavalla.

Millähän äänellä se Robin rokkia laulaisi?

Robinin Drop dead -biisi

Vierailija
7036/34469 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄSSÄKÖ KOPIOSKANDAALI NRO 2?? Kuunnelkaapa ja kertokaa oma mielipiteenne:

Kuumaa: "Ylivoimainen"

Empire of the Sun: "We are the people" (2008)

Mielestäni Kuumaa on vain lisännyt tempoa ja oikonut mutkia

Vierailija
7037/34469 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 Cha Cha Cha 🚂 Boom!

Ai että, ootkohan se sama henkilö joka vuosi sitten käänsi Kuuman jäbän savoksi. Ihania helmiä täällä kaiken negistelyn joukossa. Ja ihan sama järjestys mullakin, se seitsemäs kilpailija diskautui kisasta omassa maailmassani.

Vierailija
7038/34469 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Sanoin heti biisin kuultuani että KUUMAA on Pariisin kevään ja Empire of the Sunin rakkauslapsi. Samanlaista musaa mutta eihän näissä kappaleissa ole mitään samaa?

Vierailija
7039/34469 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten ehdottaisin Käärijän keltaista pukua ilman paitaa, vaan kun The Roop ehti jo viedä keltaiset puvut 2021. Ehkäpä se Hulkin-vihreä väri?

Käärijän MicMac video oli vähäeleisyydessään onnistunut. Äijän olemus ja ilmeet on kyllä mielenkiinnon herättävät.

Vierailija
7040/34469 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Sanoin heti biisin kuultuani että KUUMAA on Pariisin kevään ja Empire of the Sunin rakkauslapsi. Samanlaista musaa mutta eihän näissä kappaleissa ole mitään samaa?

Mä kuulen kuumaassa myös Egotrippiä. Mantelin perijä niille.

Ketju on lukittu.