Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
4521/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lxandran kohdalla on jotain hassusti. Tykkään balladeista, tykkään hänen äänestään ja tykkään kappaleen sanomasta. Silti en oikein tykkää kappaleesta. En tykkää myöskään hänen tanssistaan, liian modernia minulle. Ehkä persoonana vaikuttaa vähän liian taiteelliselta minulle. Kenties se on se mikä vaivaa.

Mulla on sympatiaa ja arvostusta häntä kohtaan, selkeästi lahjakas tyyppi. Mutta biisi ei lähde kunnolla käyntiin ja henk.koht tympii toi Adelea ja Billie Eilishiä lainaava laulumaneeri, joka tuntuu olevan nykyään kaikilla indie/pop-naisartisteilla. Huoh. Kuulostaa ihan samalta kuin viime vuoden Olivera. Samalla oon kuitenkin sad hänen puolestaan, koska tulee jäämään taakse äänissä verrattuna paljon paskempiin biiseihin.

Tällaisia analyyseja lisää! Kun kuuntelee vain vähän tämäntyyppistä musiikkia, ei osaa yhdistää, mistä laulutapa on peräisin. Viron ehdokkaista Inger laulaa samalla tavalla. Oli hauska seurata reaktiovideolta, kun Wiwibloggsin lontoolainen Deban ei tunnistanut heti, millä kielellä Inger laulaa.

Something to Lose on tervetullut tuulahdus biisien tyyliikirjon laventajana näiden muiden joukossa.

Vierailija
4522/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kuunnellut Benjaminin kappaleen pari kertaa Spotifysta ja se ei ole kuulostanut niin hyvältä. Omalla kohdallani taitaa siis olla niin, että videon visuaalinen puoli vetosi minuun enemmän. Tykkään siitä kappaleen kasaritunnelmasta ja video taitaa tukea sitä erittäin hyvin. Kappale itsessään ei tunnu enää niin ihmeelliseltä.

Ylivoimainen puolestaan on kuulostanut mukavalta Spotifysta kuunneltuna, siinä sanat ja sanoma ovat tärkeässä roolissa. Tyylissä kuitenkin jotain hieman samantyylistä kuin Benjaminilla, mutta ei tarvitse visuaalisuutta tuekseen.

Robinin biisi kuulostaa myös hyvältä Spotifystä ja radiosta. Kun ei mieti, millaista biisiä Robinilta odotti. Hyvänmielen biisi, soljuva. Voi vedota eri maiden äänestäjiin. Varsinkin, jos sopii hyvin muiden kilpailukauden biisien sekaan. Esim. jonkun kuolettavan balladi jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4523/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko transyhteisöltä kysytty onko Käärijän biisi korrekti? Minusta se heilauttaa videolla peruukin tukkaa ironisesti, eli ei aidosti samastu naisiin, saati transsukupuolisiin tai transvestiitteihin. 

Kuule: he toivovat lähinnä, että kaikki saisivat olla mitä tuntevat olevansa ja kaikilla olisi hyvä ja turvallinen olo. En ymmärrä sitä, että miten vuonna 2023 osaa ihmisiä toisten seksuaalisuus niin kauheasti kiinnostaa kun mitään lakien vastaista ei tapahdu.

Eikö se ole jokaisen artistin kohdalla tärkeintä, että tuntee olonsa lavalla mahtavasti ja show etenee kuin tanssi? Ei kukaan lähde kisaan piruuttaan tuottamaan kansalle pettymystä tai sössi tahallaan UMK-showta kun siihen joutuu itsekin tai oma levy-yhtiöksi panostamaan.

Suomalaisten kannattaisi kasvaa ihmisinä ja mennä eteenpäin Euroviisuissa ja ajatella niitä maailman suurimpina musiikkimessuina eikä minään seksimessuina. Jos seksimessuille haluaa niin nehän pidetään joka vuosi Helsingissä. Sinne voi mennä jokainen omalla koreografiallaan ja varoillaan.

Vierailija
4524/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko transyhteisöltä kysytty onko Käärijän biisi korrekti? Minusta se heilauttaa videolla peruukin tukkaa ironisesti, eli ei aidosti samastu naisiin, saati transsukupuolisiin tai transvestiitteihin. 

Onko siis pakko samaistua naisiin jos laittaa peruukin päähän? Eikö mies saa laittaa pitkää peruukkia päähän?

Nyt äkkiä pitää lätkäkatsomoissa kerätä miehiltä sinivalkeat peruukit pois ja Mauri Pekkariselta viimeistään Helsinki-Vantaan lentokentällä.

Vierailija
4525/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijällä miljoona katselukertaa rikki ja sija #1 Spotifyssa, Suomi noussut vedonlyöntitilastoissa lähelle kärkeä, mitä ihmettä täällä tapahtuu

Se on hyvä kappale 😁

Vierailija
4526/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi skotti katseli Suomen edustajia, ja Käärijän nähtyään sanoi mietteliäänä: en välttämättä pidä tästä, mutta tämä on juuri sellainen kappale jonka Suomi lähettäisi.

Kyllä ne jo tietää meidän mielenlaadun ja huumorin.

Mutta kun juuri niiden ulkomaalaisten pitäisi tykätä, jos voittaa halutaan.

Kuinka paljon yksi reaktiovideon tekijä muka pistää ääniä menemään? Toki heidän uskolliset seuraajansa voivat äänestää kuten esikuuntelija neuvoo.

Vierailija
4527/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikää näistä ehdokkaista ei tule pärjäämään

Millä perusteella väität näin?

Vierailija
4528/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kuunnellut Benjaminin kappaleen pari kertaa Spotifysta ja se ei ole kuulostanut niin hyvältä. Omalla kohdallani taitaa siis olla niin, että videon visuaalinen puoli vetosi minuun enemmän. Tykkään siitä kappaleen kasaritunnelmasta ja video taitaa tukea sitä erittäin hyvin. Kappale itsessään ei tunnu enää niin ihmeelliseltä.

Ylivoimainen puolestaan on kuulostanut mukavalta Spotifysta kuunneltuna, siinä sanat ja sanoma ovat tärkeässä roolissa. Tyylissä kuitenkin jotain hieman samantyylistä kuin Benjaminilla, mutta ei tarvitse visuaalisuutta tuekseen.

Robinin biisi kuulostaa myös hyvältä Spotifystä ja radiosta. Kun ei mieti, millaista biisiä Robinilta odotti. Hyvänmielen biisi, soljuva. Voi vedota eri maiden äänestäjiin. Varsinkin, jos sopii hyvin muiden kilpailukauden biisien sekaan. Esim. jonkun kuolettavan balladi jälkeen.

Ei vetoa kehenkään, kun ei jää kenenkään mieleen. Melodiaa ei ole, ja sanat ovat sattumanvaraisesti peräkkäin laitettuja pop-kliseitä.

Vierailija
4529/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on menossa melodi grand pix semi

Vierailija
4530/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt on pakko äänestää sitä omaa suosikkia, ettei tule suru puseroon, kun ei pääse viisuihin. Äänestäkää siis käärijää umk.ssa

Vierailija
4531/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lxandran kohdalla on jotain hassusti. Tykkään balladeista, tykkään hänen äänestään ja tykkään kappaleen sanomasta. Silti en oikein tykkää kappaleesta. En tykkää myöskään hänen tanssistaan, liian modernia minulle. Ehkä persoonana vaikuttaa vähän liian taiteelliselta minulle. Kenties se on se mikä vaivaa.

Mulla on sympatiaa ja arvostusta häntä kohtaan, selkeästi lahjakas tyyppi. Mutta biisi ei lähde kunnolla käyntiin ja henk.koht tympii toi Adelea ja Billie Eilishiä lainaava laulumaneeri, joka tuntuu olevan nykyään kaikilla indie/pop-naisartisteilla. Huoh. Kuulostaa ihan samalta kuin viime vuoden Olivera. Samalla oon kuitenkin sad hänen puolestaan, koska tulee jäämään taakse äänissä verrattuna paljon paskempiin biiseihin.

Tällaisia analyyseja lisää! Kun kuuntelee vain vähän tämäntyyppistä musiikkia, ei osaa yhdistää, mistä laulutapa on peräisin. Viron ehdokkaista Inger laulaa samalla tavalla. Oli hauska seurata reaktiovideolta, kun Wiwibloggsin lontoolainen Deban ei tunnistanut heti, millä kielellä Inger laulaa.

Something to Lose on tervetullut tuulahdus biisien tyyliikirjon laventajana näiden muiden joukossa.

Minua on ärsyttänyt muutaman vuoden ajan nämä naisartisteille pakotetut trendikkäät hönkimiset, sössöttämiset ja välillä melkein kuuma peruna suussa laulamiset. Kuuntelin Sian viimeisimmän joku aika sitten ja ajattelin, että on hyvä kun on yksi vastavirtaan uiva.

Nuo trendikilinät ja -kolinat ja miesartistien ähinät ärsyttävät myös yhtä lailla. Se minua risoo eniten, ettei meitä ole täällä miljoonia ja ne vähätkin laulutaitoiset pitää muokata trendiäänisiksi levy-yhtiöissä. Yhtenä vuonna oli balladilla Tika laulamassa todella hyvällä äänellä. No, levy-yhtiö ei nähnyt mitään vikaa omassa biisinlaadussaan ja siinä tuli yksi nuori lahjakkuus sitten kertakäytettyä levy-yhtiössä.

Tikalla olisi ollut rahkeita nostaa sitä kilpailubiisiään uudelle tasolle, mutta ei kun piti olla sellainen tasapaksu balladi etteivät äänestäjät ihan liikaa musiikkiin eläytyväksi luule. Sanoitus englanniksi oli huono. Yksikään äidinkielenään englantia puhuva ei ilmaise itseään kuten siinä laulussa lyriikat olivat kirjoitettu. Ihmetyttää, ettei tuollaista asiaa tarkasteta levy-yhtiössä (Warner muistaakseni). Jotenkin levy-yhtiöillä ollut sellainen vasemmalla kädellä tekemisen meininki kun ollut UMK kyseessä.

Vierailija
4532/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viddu ulkomaalaiset tykkäätte käärijästä tai puen nyrkkeilyhanskat a lätty lätisee.. t. akressio

Vierailija
4533/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soljuu ikävä kyllä liiankin huomaamatta ohi. BTS teki Dynamiten 2020. Siitä on jo kolme vuotta.

Vierailija
4534/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on selkeesti yksi tai kaksi aggressiivista Käärijäfanaatikkoa, jotka trollaa ja hyökkää heti jos jossain on etäisestikään kritiikiksi tulkittavia reaktioita, ton videon tapauksessa täysin kuviteltuja. <3 käärijä

Itseppä aloititte kun K:n biisi julkistettiin ja ymmärsitte itsekin miten paljon parempi sen on kuin teidän perseenkeikuttaja kiiranne ja homoilija benjamininne ja kiiruhditte tänne haukkumaan että "iha paskaa, vain juntit ja hullut voi tykätä tämmösestä, suomalaiset saa hävetä itseään.. jne.

Rauhoittukaa! Tässä on yli kuukausi UMK-iltaan. Itse pirukaan ei jaksa jos jengi alkaa rähjäämään täällä toisilleen. Itse kukin kannustaa ketä kannustaa, mutta omaa suosikkiaan painaa alas jos ei keksi muista mitään muuta kuin haukuttavaa. Yksikään artisti ei ole hakemassa näissä kisoissa junteimpien fanien omaa artistia.

Jäitä hattuun nyt!

Missä sen ballaadin fanit ovat vai tihruttavatko itkua jossakin nurkassa?

t. Danny fani

Ne on niin rauhallisia ja taiteellisia, ettei ne jaksa täällä räyhätä.

Vierailija
4535/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta nyt on pakko äänestää sitä omaa suosikkia, ettei tule suru puseroon, kun ei pääse viisuihin. Äänestäkää siis käärijää umk.ssa

Kääristäjästä pitäisi tehdä ilmiö täällä kotimaassa. Käärijän keikalle yleisöksi, että oppii esiintymään vaativamman yleisön edessä luontevasti. Vaikka Käärijä €viisuihin-paita päälle jos ei viitsi paidatta riehua.

Paras tapa on toki kerätä ulkomaalaisten huomiota omaan maahansa tekemällä muiden maiden ehdokkaista reaktiovideoita, jossa löytää jotain hyvääkin vaikkei biisistä tykkää ja muistaa olla myös huumorintajuinen ja kohtelias eikä ala tapella muiden kanssa.

Vierailija
4536/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on selkeesti yksi tai kaksi aggressiivista Käärijäfanaatikkoa, jotka trollaa ja hyökkää heti jos jossain on etäisestikään kritiikiksi tulkittavia reaktioita, ton videon tapauksessa täysin kuviteltuja. <3 käärijä

Itseppä aloititte kun K:n biisi julkistettiin ja ymmärsitte itsekin miten paljon parempi sen on kuin teidän perseenkeikuttaja kiiranne ja homoilija benjamininne ja kiiruhditte tänne haukkumaan että "iha paskaa, vain juntit ja hullut voi tykätä tämmösestä, suomalaiset saa hävetä itseään.. jne.

Rauhoittukaa! Tässä on yli kuukausi UMK-iltaan. Itse pirukaan ei jaksa jos jengi alkaa rähjäämään täällä toisilleen. Itse kukin kannustaa ketä kannustaa, mutta omaa suosikkiaan painaa alas jos ei keksi muista mitään muuta kuin haukuttavaa. Yksikään artisti ei ole hakemassa näissä kisoissa junteimpien fanien omaa artistia.

Jäitä hattuun nyt!

Missä sen ballaadin fanit ovat vai tihruttavatko itkua jossakin nurkassa?

t. Danny fani

Ne on niin rauhallisia ja taiteellisia, ettei ne jaksa täällä räyhätä.

Niin joo luulevat olevansa hienompia. pyh, mitä teeskentelyä

Vierailija
4537/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on menossa melodi grand pix semi

Mistä näkee/kuulee?

Vierailija
4538/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä suomalaisia tekee reaktiovideoita?

Vierailija
4539/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tuolle yhdelle kirjoittelijalle ei tarvitse antaa niin paljon huomiota kuin nyt saa. Kysytäänpä näin: jos ykkössuosikkisi puuttuisi skabasta kokonaan, mikä viisu saisi sinun äänesi?

Vastaan itse, että jos Käärijä ei olisi päässyt yllättämään, kasariretro Benjamin saisi ääneni. Odottaisin kuitenkin miten live lähtee. Jos sekin puuttuisi kisasta ja mitään korvaavaa ei olisi tilalla, jättäisin ehkä UMK:n seuraamisen siihen. Ei ole mitään kolmossuosikkia.

Täällä toinen jonka Käärijä yllätti. Jos Käärijä ei olisi päässyt yllättämään, äänestäisin varmaan Keiraa tai Robinia. Kuumaan biisi on hyvä, mutta en sitä viisuihin laittaisi. 

Vierailija
4540/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä suomalaisia tekee reaktiovideoita?

En tiedä ketään suomalaista.

Ketju on lukittu.