Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
4341/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäsi Robinin biisi ja Robin on paras edustamaan Suomea. Enkä ole koskaan ollut Robin-fani (väärää ikäluokkaa), vaikka aina olen tykännyt hänestä.

Käärijän biisi on huisa, muttei euroviisuihin. Se olisi moka. Oikein tyypillinen suomalainen moka.

Olen samaa mieltä. Ei vaan jaksa sanoa, kun on ikävää keskustelua. Jotkut on niin hyökkääviä, ettei mahdu kuin yhdenlainen mielipide.

Juurihan tuossa mollattiin Käärijän biisiä ihan rankalla kädellä ja hyökkäävästi. Sinä kerroit olevasi samaa mieltä. Eiköhän tämä Käärijän mollaus tullut selväksi.

Vierailija
4342/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus tykätä kenestä tahansa ja tykkään Käärijästä. Mun makuun muut vaan liian tavanomaisia tai jopa tylsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4343/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäsi Robinin biisi ja Robin on paras edustamaan Suomea. Enkä ole koskaan ollut Robin-fani (väärää ikäluokkaa), vaikka aina olen tykännyt hänestä.

Käärijän biisi on huisa, muttei euroviisuihin. Se olisi moka. Oikein tyypillinen suomalainen moka.

Olet aina tykännyt Robinista, mutta et ole fani? Mitähän ne fanit sitten tekevät? Kenties tykkäävät Robinista?

No siinä mielessä varmaan sitten on. Mutta faneilla tässä yhteydessä ymmärretään keikoilla käymistä, julisteen kuolaamista seinällä, sydän postin ja fanilahjojen lähettämistä, kulumista jos idoli näkyy lähistöllä, sosiaalisessa mediassa ahkerasti päivystämistä. Dingo-faneilla oli se huivikin ;)

Vierailija
4344/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junttisuomi täällä puhuu puhuu ja kehuu Käärijää... ja vain Käärijää saa kehua. Nähdään jo euroviisuvoitto silmissä. KETÄÄN MUUTA EI SAA KEHUA TAI TULEE ALAPEUKKUJA! Ja räävitöntä pilkkaa silmille! Etenkin Robinin kohdalla. Onko säännöt ymmärretty?

Mutta on kuitenkin ok mainita junttisuomalaisest, jos pitävät eri laulusta kuin sinä ?

Eri lauluista on täysin ok ja ymmärrettävää pitää, mutta se ei ole ok ja ymmärrettevää, että muiden mielipiteitä lytätään ja pilkataan. Lyttääminen ja pilkkaaminen on huonoa käytöstä, jota voi myös junttiudeksi sanoa.

Vierailija
4345/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Benjaminin kappale voisi pärjätä. Cha cha cha on todella juntti ja sivistymätön, ei vaan iske.

Jos haluat sivistystä tokkopa tykkäisit portion boysista. Maantiedon oppitunti samaan hintaan.

Vierailija
4346/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tosi ihanaa olla hullun aggressiivisen rakastunut Käärijään, mutta pitäis tajuta, että toisenlaisiakin mielipiteitä on bändistä ja on laaja kirjo musiikkimakuja.

Vierailija
4347/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Ei vaan jaksa sanoa, kun on ikävää keskustelua. Jotkut on niin hyökkääviä, ettei mahdu kuin yhdenlainen mielipide.

Juurihan tuossa mollattiin Käärijän biisiä ihan rankalla kädellä ja hyökkäävästi. Sinä kerroit olevasi samaa mieltä. Eiköhän tämä Käärijän mollaus tullut selväksi.

Häh? Minä sanoin olevani samaa mieltä Robinista. Siitä ekasta ja merkittävimmistä lauseesta ja jaksosta viestissä. En tarkoittanut ottaa mitään kantaa Käärijään. Mutta on se kumma jos täällä saa haukkua kaikkien a muita rumasti, mutta Käärijän biisistä ei saa sanoa edes, ettei tykkää. Tuossahan muuten tykättiin Käärijöstä, muttei biisistä edustamaan. Biisistä voi silti tykätä muussa mielessä.

Vierailija
4348/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junttisuomi täällä puhuu puhuu ja kehuu Käärijää... ja vain Käärijää saa kehua. Nähdään jo euroviisuvoitto silmissä. KETÄÄN MUUTA EI SAA KEHUA TAI TULEE ALAPEUKKUJA! Ja räävitöntä pilkkaa silmille! Etenkin Robinin kohdalla. Onko säännöt ymmärretty?

Mutta on kuitenkin ok mainita junttisuomalaisest, jos pitävät eri laulusta kuin sinä ?

Eri lauluista on täysin ok ja ymmärrettävää pitää, mutta se ei ole ok ja ymmärrettevää, että muiden mielipiteitä lytätään ja pilkataan. Lyttääminen ja pilkkaaminen on huonoa käytöstä, jota voi myös junttiudeksi sanoa.

Kyllä, mutta täällä Käärijää kehuu moni meistäkin, jotka emme pilkkaa myöskään muita lauluja/ esiintyjiä, siksi on ikävää laittaa meidät kaikki samaa junttisakkiin

Vierailija
4349/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Benjaminin kappale voisi pärjätä. Cha cha cha on todella juntti ja sivistymätön, ei vaan iske.

Joo kaikki muut biisithän ovatkin ylevää korkeakulttuuria parhaimmillaan.

Vierailija
4350/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aina tykännyt Robinista, mutta et ole fani? Mitähän ne fanit sitten tekevät? Kenties tykkäävät Robinista?

No siinä mielessä varmaan sitten on. Mutta faneilla tässä yhteydessä ymmärretään keikoilla käymistä, julisteen kuolaamista seinällä, sydän postin ja fanilahjojen lähettämistä, kulumista jos idoli näkyy lähistöllä, sosiaalisessa mediassa ahkerasti päivystämistä. Dingo-faneilla oli se huivikin ;)

Niin jossakin nää Käärijä fanit on harjoitellut riitelyä ja silmille sylkemistä. Minä minun... vain minun mielipiteellä on merkitystä.

Vierailija
4351/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäsi siis Käärijän biisiä mollattiin rankasti ja hyökkäävästi, kun kehuttiin sen olevan huisa, muttei viisuihin??? Ja kehuttiin Käärijää kivaksi tyypiksi myös! Itse olet varmasti mollannut paljon pahemmin muita mielipiteitä ja edustajia. Robinia varmaan eniten voisin arvata.

Vierailija
4352/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas viisas kolli sulla. 

T. cha cha Misu-Kisu

Vierailija
4353/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta täällä Käärijää kehuu moni meistäkin, jotka emme pilkkaa myöskään muita lauluja/ esiintyjiä, siksi on ikävää laittaa meidät kaikki samaa junttisakkiin

Yksi ai kaksi Käärijä-fania vaikuttaa silti kirjoittelevan useimmat ikävät viestit.

Vierailija
4354/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikkei Käärijä menestyisi viisuissa, lähteepä vaikut katsojien korvista kun tulee jotain muuta väliin kun sitä perinteistä diibadaabaa. Tässäkin Suomi miettii ihan liikaa mitä muut meistä ajattelee ja hui kamala.

Eikä mieti, kyllähän veisukansa Käärijän sinne haluaa

Edellinen kommentti oli suunnattu hänelle, jonka mielestä Käärijän lähettäminen olisi "moka" ja pitäisi lähettää Robin. (Oletin että syy oli se, että Robin olisi "kuulijaystävällisempi".)

Vierailija
4355/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinin ja Keiran duetto voisi olla OK. En tiedä mikä biisi mutta vaikka joku Robinin vanhoista suomenkielisistä englanniksi. Euroviisujen ulkopuolella tänä vuonna

Vierailija
4356/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikää näistä ehdokkaista ei tule pärjäämään

Vierailija
4357/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäsi siis Käärijän biisiä mollattiin rankasti ja hyökkäävästi, kun kehuttiin sen olevan huisa, muttei viisuihin??? Ja kehuttiin Käärijää kivaksi tyypiksi myös! Itse olet varmasti mollannut paljon pahemmin muita mielipiteitä ja edustajia. Robinia varmaan eniten voisin arvata.

Sinähän se vasta huonosti käyttäydytkin. Et puhu asiasta, vaan teet asiattomia oletuksia toisista kirjoittajista. Tuollaisella tyylillä ei ole varaa arvostella yhtään ketään.

Vierailija
4358/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin 8-vuotiaalta kollikissaltani mielipidettä. Hän siis ei ollut nähnyt yhtään esitystä aiemmin tai lukenut keskusteluja.

Järjestys oli seuraava:

1. Käärijä (hyvä hepulibiisi)

2. Lxandra (päiväunibiisi)

3. Benjamin (kiima-aika)

4. Kuumaa (linnunkyttäys)

5. Keira (kynsienteroitusbiisi)

6. Robin (seinäntuijotusbiisi)

7. Portion Boys (pyllynnuolentabiisi)

Ainoa listaus koko ketjussa jolle annan mitään painoarvoa.

Kyllä, kiitos tästä! Kissani ei ole kommentoinut UMK:ta mitenkään ja pelkään mitä se minusta ajattelee jos pidän jostain biisistä. Varmaan että olen joku nolo juntti. Hän itse ei ole mikään maatiainenvaan hienoa sukupuuta.

Vierailija
4359/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Se ainoa oikea mielipide ja rata

Vierailija
4360/34469 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysin armeijasta eilen lomalle tullutta 19-vuotiasta poikaani kuuntelemaan ja katsomaan UMK-videot sekä laittamaan ne paremmuusjärjestykseen. Hän ei ollut kuullut mitään biiseistä eikä niiden ympärillä käydystä keskustelusta aiemmin. Omia mieltymyksiäni en myöskään kertonut. Järjestys oli seuraava:

1. Keira

2. Robin

3. Portion Boys

4. Kuumaa

5. Käärijä

6. Benjamin

7. Lxandra

Kysyin sitten perusteluita, miksi hän ajatteli näin:

Keira ja Robin: Hyviä pop-biisejä, joissa on hyvät melodiat ja biitti. Selkeästi näistä kaksi parasta. Voisi kuunnella jatkossakin.

Portion Boys ja Kuumaa: Vähän meh suomalaisia pop-biisejä.

Käärijä: Alkuun tykiltä kuulostava, mutta sitten: Mitä hittoa tämä oikein on? Joo, ei.

Benjamin ja Lxandra: Ei ollenkaan oma juttu.

Ymmärrän poikaasi hyvin, koska Keiran ja varsinkin Robinin genret on minulle ominta. Tykkäsin heti myös Benkusta ja Kuumaasta.

Sulla on tosi huono musiikkimaku! Minä tykkäsin heti Käärijästä ja tiedän että nyt tulee JYTKY Suomi voittaa euroviisut suomen kielellä!!!

Voi ollakin, että Käärijä voittaa Euroviisut suomen kielellä, mutta hyvään musiikimakuun se ei kuitenkaan perustuisi vaan shokeeramiseen. Olisihan se hauskaa, että Suomeen tulisi Euroviisuvoitto, mutta vielä hienompaa olisi, jos hyvää suomalaista musiikkia ja artisteja saataisiin breikkaamaan ulkomailla, muitakin kuin rockbändejä.

Ei Euroviisuihin nyt varsinaisesti lähdetä breikkaamaan 99% artistien osalta.

No, mitkä ovat mielestäsi syyt, että karsintoihin ja niistä mahdolisesti seuraaviin euroviisuihin 99% artistit osallistuvat?

Kansallisiin karsintoihin varmasti osallistutaan näkyvyyden saamiseksi. Se Euroviisuihin pääsy on sitten plussaa, mutta eiköhän näiden suomenkielisten artistien pääkohderyhmä jatkossakin ole Suomi. Mietin vain tuota ajattelua, mikä joillain tuntuu olevan, ettei kannata lähettää artistia joka ei voisi menestyä Euroopassa. Miksi ei? Itse äänestän kiinnostavinta esiintyjää ja biisiä, enkä mieti jotain mahdollisuuksia musabisneksessä.

Ketju on lukittu.