Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
28841/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellä juttu Loreenista:  "Euroviisujen ennakkosuosikki Loreen hehkuttaa Käärijän energiaa: ”Siitä tuntee olevansa elossa ja haluavansa hullutella” Loreen ja Käärijä ovat tutustuneet toisiinsa Euroviisujen ennakkobileissä. Loreen vitsailee Ylelle, että Käärijä ei ymmärtänyt hänen flirttiään."

https://yle.fi/a/74-20027658

Vierailija
28842/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä viisukuppilasta lainattu tilasto, miten eurojuryjen TOP10 ja virallisten juryjen tulosjärjestys osuivat yhteen suhteessa toisiinsa viime vuonna:

1. Britannia (kisassa oikeasti juryjen 1)

2. Italia (kisassa oikeasti juryjen 6)

3. Ruotsi (kisassa oikeasti juryjen 2)

4. Ukraina (kisassa oikeasti juryjen 4)

5. Espanja (kisassa oikeasti juryjen 3)

6. Australia (kisassa oikeasti juryjen 9)

7. Belgia (kisassa oikeasti juryjen 13)

8. Suomi (kisassa oikeasti juryjen 22)

9. Alankomaat (kisassa oikeasti juryjen 8)

10. Sveitsi (kisassa oikeasti juryjen 12)

Tuolta puuttuu oikeiden tulosten jury5 eli Portugali, jury7 eli Kreikka ja jury10 eli Azerbaijan. Näiden sijoitukset eurojuryssa olivat 16, 12 ja 22.

Eli kyllä aivan timanttisen kärjen pystyy löytämään eurojuryjen avulla yleensä raatiäänestykseen, mutta alemmat TOP10 sijat voivat heittää häränpyllyä selvästikin. Toki poikkeuksia on, mutta esimerkiksi Måneskinin raatisuosiosta oltiin hyvin skeptisiä kisaan asti vaikka eurojuryista pystyi näkemään, että raadeissakin se tulee pärjäämään. Viime vuoden raativoitto Britannialle oli eurojuryissa niin ylivoimainen, että sen pystyi näkemään helposti raativoittajaksi myös itse viisuissa. Ja esimerkiksi Sveitsin jatkoonmeno oli monelle yllätys, mutta eurojuryjen tuloksista pystyi näkemään, että mennee jo pelkillä raatiäänillä läpi

Mielenkiintoista, että Suomi oli viime vuonna eurojuryissa sijalla 8. Vedonlyönnissäkin sijalla 12. Live-esitykseen kaatui the Rasmuksen hyvä sijoitus.

Näissä sijoituksissa oli mukana Rasmus lisää. Ei vaan silti toiminut heidän esitys. Kappale ei myöskään ollut millään tasolla hyvä. Laurin ääni on liian omituinen.

Minusta kappale oli ihan hyvä, mutta Laurin ääni vain livenä liian heikko ja euroviisuesityksen aloitus oli outo, muuten esitys ok. Tykkäsin kuitenkin paljon enemmän the Rasmuksen tämän vuoden UMK:ssa esittämästä kappaleesta ja esityshän tosi tyylikäs.

Minustakin tuo oli huomattavasti parempi, vaikkakin noh aika kliseinen sekin. Mutta tuopa taitaakin olla playbäkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
28843/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja Turunen voisi kokeilla euroviisuja.

Vierailija
28844/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen että Saara Aalto tekee vielä paluun, biisin tekijänä ruotsalaiset.

Saara olisi huippu edustaja jollakin koskettavalla powerballadilla. V. 2018 tehtiin se virhe, ettei Euroviisuihin lähetetty Dominoa, jonka Saara teki yhdessä Loreenin hovisäveltäjän Thomas G:sonin kanssa.

Saara osaa laulaa, mutta ei persoonana erotu mitenkään joukosta eikä hänellä ole lavakarismaa. Kerran on jo kokeiltu, ja hännille jäätiin. Mielestäni hän ei ole myöskään vahva tulkitsija, vaan koskettavakin kappale kuulostaisi hänen laulamanaan tyhjälle, eikä sellaisella ole asiaa kuin korkeintaan finaalin häntäpäähän. Miltei joka vuosi on taitavia, mutta tylsiä voimakasäänisiä balladinaisia. Suomen olisi hyvin vaikea erottua sellaisella kappaleella, pitäisi olla huippubiisi ja erottuva esiintyjä.

Saaran euroviisumatkaa oli hauska seurata. Lopputulos oli niin valtava pettymys, etten ole ennen tätä vuotta katsonut kertaakaan UMK:n juttuja, vaan vaihdoin lennosta Ruotsiin ja Melloihin. Käärijän ansiosta mukana ollaan taas ja nyt jäi Mellot katsomatta.

Vierailija
28845/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saara olisi huippu edustaja jollakin koskettavalla powerballadilla. V. 2018 tehtiin se virhe, ettei Euroviisuihin lähetetty Dominoa, jonka Saara teki yhdessä Loreenin hovisäveltäjän Thomas G:sonin kanssa.

Saara osaa laulaa, mutta ei persoonana erotu mitenkään joukosta eikä hänellä ole lavakarismaa. Kerran on jo kokeiltu, ja hännille jäätiin. Mielestäni hän ei ole myöskään vahva tulkitsija, vaan koskettavakin kappale kuulostaisi hänen laulamanaan tyhjälle, eikä sellaisella ole asiaa kuin korkeintaan finaalin häntäpäähän. Miltei joka vuosi on taitavia, mutta tylsiä voimakasäänisiä balladinaisia. Suomen olisi hyvin vaikea erottua sellaisella kappaleella, pitäisi olla huippubiisi ja erottuva esiintyjä.

Saaran karismaa saatiin irti kun hän oli X Factor tiimin ohjauksessa.sittemmin en ole samaa samoissa määrin nähnyt

Parhaimman tulkinnan hän veti kun oli melkein putoamassa kisasta jolloin hetkeksi tuli jopa tunne että hän aidosti tulkitsee jotain. Monesti se tulkinta tuntuu enemmän kuin seuraisi jotain musikaalia ja vähän teennäiseltä.

Mutta en voi mitään sille tunteelle että Saaran karisma esiintyjänä on vähän kädenlämpöistä. Hän on vähänkuin olisi tangokuningatar joka vetää humppaa ilman aitoa tunnetta. Hän osaa laulaa tyylipuhtaasti mutta artistiminä ei ole minua puhutellut koskaan.

Vierailija
28846/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun se tulee yhdenneksitoista, niin bolerot viedään kirppikselle ja poika uudelleen parturiin. Ja vaimoväki heittää pienet vihreät sähkölaitteet yöpöydän laatikosta SER keräykseen.

Hitsi kun nauroin tälle viestille ja pääsi paukkukin samalla. Ei siinä mitään mutta kun olin bussissa.

Tää ketju on semmonen, että ei tiiä koskaan, mitä vastaan tulee ja mulla on pärskähtänyt useamman kerran vedet näytölle tämän ketjun parissa. XD Vaikka onhan täällä ajoittain rasittavaa vääntöäkin kuten nyt aina av:lla, mutta silti mä täällä käyn säännöllisesti. :D

Vierailija
28847/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarja Turunen voisi kokeilla euroviisuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/a0209f5e-8448-4ad7-9125-0bad0e…

Vierailija
28848/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saaran euroviisumatkaa oli hauska seurata. Lopputulos oli niin valtava pettymys, etten ole ennen tätä vuotta katsonut kertaakaan UMK:n juttuja, vaan vaihdoin lennosta Ruotsiin ja Melloihin. Käärijän ansiosta mukana ollaan taas ja nyt jäi Mellot katsomatta.

Pettymys oli joo. Oli vaan Eleniä sun muuta ketkä vei naisartistien spotlightin.

Saaran ev-vuotta oli kyllä kiva seurata. Brian Friedmannin koreografiat ja ne tanssijat näytti esityksessä tosi ammattimaisilta. Harmi kun esityksessä alettiin tunkea kaikki mahdollinen sinne ja sitten siitä tuli vähän hölmö rehellisesti sanottuna.

Aina toivon että samaa virhettä ei toisteta. Liikaa ideoita ja sälää lavalla on liikaa.

Vierailija
28849/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat stoorit etenkin tuo, missä soi toi Yksinäinen ja tuo silmien räpyttely ääw <3 

Vierailija
28850/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi mikä hymy Käärijältä vilahtaa tuossa Stoorissa missä soi taustalla Tuiskun "Yksinäinen"😙 Kirjoittaa, että moni on kyselly kuinka voit. Tilanteeseen nähden tosi hyvin ja että on ollu legendaarinen matka!

Voi ei, oliko se lähdössä heti tampereelle keikalle? Luulisi, että Käärijä on ainoa joutilas esiintyjä tässä maassa..

Vierailija
28851/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä ketä suomalaista artistia odottaisi UMK:hon koska muistan pitkään odottaneeni Robinia. Pitää varmaan katsoa euroviisukuplaa että saa ideoita kuka on seuraavana vuonna kun viimevuonna oli vissiin niin Robin kuin Benkku.😄

Tarja Turunen olisi kyllä ihan hyvä optio mutta toisaalta jännintä on jos tulee Käärijän kaltaisia "uusia" suurelle yleisölle tuntemattomampia artisteja jotka pääsee valokeilaan.

Vierailija
28852/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, jos Suomen keikkoja on peruttu ja keskittyy nyt viisuihin! Ja näytti stooreissa nyt paljon pirteämmältä ja ihan varmasti pöllästynyt olo tästä kaikesta. Alkuvuodesta oot vielä pieni artisti ja yhtäkkii oot kuuma nimi koko Euroopassa.  Haleja Kärtsälle! <3 T: Huolehtivainen Anna-Liisa

Vierailija
28853/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mun korvia muuten vaivaa, kun tuon Azerbaijanin laulu kuullostaa mielestäni huonolta? Onko se vain tuo biisi, tai oudot stemmat?

Vierailija
28854/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu, jos Suomen keikkoja on peruttu ja keskittyy nyt viisuihin! Ja näytti stooreissa nyt paljon pirteämmältä ja ihan varmasti pöllästynyt olo tästä kaikesta. Alkuvuodesta oot vielä pieni artisti ja yhtäkkii oot kuuma nimi koko Euroopassa.  Haleja Kärtsälle! <3 T: Huolehtivainen Anna-Liisa

Ja kuumat aallot.

Vierailija
28855/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mun korvia muuten vaivaa, kun tuon Azerbaijanin laulu kuullostaa mielestäni huonolta? Onko se vain tuo biisi, tai oudot stemmat?

Ei ole, heikko esitys se oli.

Vierailija
28856/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä ketä suomalaista artistia odottaisi UMK:hon koska muistan pitkään odottaneeni Robinia. Pitää varmaan katsoa euroviisukuplaa että saa ideoita kuka on seuraavana vuonna kun viimevuonna oli vissiin niin Robin kuin Benkku.😄

Tarja Turunen olisi kyllä ihan hyvä optio mutta toisaalta jännintä on jos tulee Käärijän kaltaisia "uusia" suurelle yleisölle tuntemattomampia artisteja jotka pääsee valokeilaan.

Ei ainakaan seuraavaksi rokkia, ei räppiä. Almaa olen miettinyt, mutta hänen käytös on huonoa.

Vierailija
28857/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä peruttu, jos tälläkin viikolla on ainakin kolme keikkaa? + harjoitukset päälle.

Vierailija
28858/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereelle se oli illalla jo lähdössä keikalle.....

Vierailija
28859/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoen tangomarkkinoilta ja iskelmää

Vierailija
28860/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomen keikkoja peruttu se on ehkä fiksuin päätös tässä vaiheessa ihan jo sitä ajatellen että energiaa riittää ja ääni kantaa viisuissa..

Ketju on lukittu.