UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Pitkästä aikaa sain kuulumisia Käärijästä kun katsoin uutisista sen pätkän, missä esiintyi brittiyleisölle ja oli haastateltavana. Väsymys ei näy tuossa tyypissä kovin hyvin, mutta täytyyhän tuollaisen rääkin miestä syödä (jos on tavallinen kuolevainen). Mutta tuo energia. Se on järjetön. Olen ollut hirveän nuutunut koko päivän, maannut sohvalla kuin apaattinen lehmä, mutta tuon kun katsoin niin lehmä lähti lentoon.
Hän pettyy jos ei voita (sanoi hän), minäkin petyn, mutta en Käärijään, hullukin sen tajuaa että K antaa parhaansa, kaikkensa ja vähän yli vielä. Jos ei tuo panostus riitä niin en kyllä ymmärrä mitä häneltä vielä voitaisiin vaatia.
P.S. Piisi on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Nuo agressiiviset Käärijäfanit, mitä heille tapahtuu jos Käärijä ei voita tai edes sijoitu hyvin? Romahdus? Täytyy olla valmistautunut sellaiseenkin mahdollisuuteen.
No, en tiedä, olenko aggressiivinen, koska tykkään monista muistakin tänä vuonna, vaikka Käärijää rakastankin, mutta kyllä mä voin ainakin rehellisesti myöntää, että olen pettynyt, jos Käärijä ei sijoitu hyvin. Kyllähän siitä selviää ja on tätä itse matkaakin ollut upeaa seurata ja elää, kun niin harvoin Suomen kohdalla on tämmöistä hypeä.
Mutta mä en myöskään jotenkaan jaksa tätä perisuomalaista asennetta, että "no pessimisti ei pety" ja "täytyy nyt olla valmis, ettei sitten taaskaan menestytä" ja "se, joka kuusen kurkottaa, katajaan kapsahtaa", kun Käärijäkin itse lähtee kisat voittamaan ja mä oon kans tällä asenteella liikkeellä. Jopa mun vanhemmat on valmiita lyömään Käärijän puolesta vetoa rahasta, vaikka eivät ole mitään viisufaneja. Mä siis oon todella positiivisin mielin nyt liikkeellä ja sillä asenteella, että nyt tulee tosi hyvä sijoitus. Ja jos ei tulekaan, niin sitten eletään sen asian kanssa ja mennään eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Pitkästä aikaa sain kuulumisia Käärijästä kun katsoin uutisista sen pätkän, missä esiintyi brittiyleisölle ja oli haastateltavana. Väsymys ei näy tuossa tyypissä kovin hyvin, mutta täytyyhän tuollaisen rääkin miestä syödä (jos on tavallinen kuolevainen). Mutta tuo energia. Se on järjetön. Olen ollut hirveän nuutunut koko päivän, maannut sohvalla kuin apaattinen lehmä, mutta tuon kun katsoin niin lehmä lähti lentoon.
Hän pettyy jos ei voita (sanoi hän), minäkin petyn, mutta en Käärijään, hullukin sen tajuaa että K antaa parhaansa, kaikkensa ja vähän yli vielä. Jos ei tuo panostus riitä niin en kyllä ymmärrä mitä häneltä vielä voitaisiin vaatia.
P.S. Piisi on hyvä.
ooohh minkä kanavan uutisissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo agressiiviset Käärijäfanit, mitä heille tapahtuu jos Käärijä ei voita tai edes sijoitu hyvin? Romahdus? Täytyy olla valmistautunut sellaiseenkin mahdollisuuteen.
No, en tiedä, olenko aggressiivinen, koska tykkään monista muistakin tänä vuonna, vaikka Käärijää rakastankin, mutta kyllä mä voin ainakin rehellisesti myöntää, että olen pettynyt, jos Käärijä ei sijoitu hyvin. Kyllähän siitä selviää ja on tätä itse matkaakin ollut upeaa seurata ja elää, kun niin harvoin Suomen kohdalla on tämmöistä hypeä.
Mutta mä en myöskään jotenkaan jaksa tätä perisuomalaista asennetta, että "no pessimisti ei pety" ja "täytyy nyt olla valmis, ettei sitten taaskaan menestytä" ja "se, joka kuusen kurkottaa, katajaan kapsahtaa", kun Käärijäkin itse lähtee kisat voittamaan ja mä oon kans tällä asenteella liikkeellä. Jopa mun vanhemmat on valmiita lyömään Käärijän puolesta vetoa rahasta, vaikka eivät ole mitään viisufaneja. Mä siis oon todella positiivisin mielin nyt liikkeellä ja sillä asenteella, että nyt tulee tosi hyvä sijoitus. Ja jos ei tulekaan, niin sitten eletään sen asian kanssa ja mennään eteenpäin.
Minua ärsyttää kans tuo latistaminen jo ennen kisoja. Minäkin olen sillä asenteella liikenteessä, että voittamaan mennään.
Jos ei voiteta, niin se on sitten sen ajan murhe, ei maailma siihenkään kaadu.
Mä en olisi niin varma tuosta Loreenin voitosta tai edes top kolme sijasta. Siis kyllä, Loreen on varmasti top 10 tai ehkä top 5, mutta kantsii muistaa, että Loreen ei voittanut Melloja ylivoimaisesti eikä ollut niin suuri yleisön suosikki kuin olisi voinut olettaa. Lisäksi tuolla on Tattoota paljon persoonnallisempia ja erottuvia biisejä ja kovia laulajia, kuten vaikka Ranska, Norja ja Espanja, jotka on muuten myös mun suosikkeja, joten en en menisi nyt ihan takuuseen siitä, että Loreen voittaisi tai olisi välttis edes top kolme. Mut onhan se siis mahdollista, mut näen, että tuossa vedonlyönnissä on myös sitä kuuluisaa Ruotsi-lisää ja tietty myös tuohon vaikuttaa Loreenin aiempi voitto. Lisäksi on ollut havaittavissa kyllästymistä Ruotsin ainaisiin hiottuihin radiopoppeihin, mutta viisufanien mielipiteille ei pidä antaa painoarvoa, koska viisuissa äänestää kuitenkin se porukka, joka kuulee ne siellä ihan ekoja kertoja.
Slovenian laulaja myöhästyi lennolta kotiin😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P.S. Piisi on hyvä.
Yle, tuossa juttukin https://yle.fi/a/74-20027406
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P.S. Piisi on hyvä.
Yle, tuossa juttukin https://yle.fi/a/74-20027406
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän noitten muitten kilpailijoitten päässä liikkuu, kun ne näkee ja on nähneet, mikä vaikutus Käärijällä on yleisöön joka paikassa, maasta ja yleisöstä riippumatta?
Vaikea myös noiden videoiden yms perusteella sanoa, mikä se todellinen hype sitten on ja onko sitä kyllähän kaikki muutkin artistit jakaa kuvia ja videoita joissa fanit roikkuvat kintereillä ja joissa halailevat toisiaan. Voi olla että katsellaan vähän sinivalkoisten lasien läpi tätä hommaa😅
Oon ihan samaa mieltä. Nyt Suomella on taas pitkästä aikaa edustaja joka viisuissa saa enemmän näkyvyyttä. Ei Käärijän suosio kuitenkaan sen kovempi ole kuin monen muunkaan osallistujan. Porukka hypettää jo vähän liikaa.
Lisäksi vähän harmittaa suomalaisfanien Käärijäpakotus Tubessa ja Redditissä. Ollaan saatu jo kommentteja siitä että muita viisufaneja ärsyttää Käärijäspämmäys. Eli nyt kannattaisi jo fanikunnankin vähän rauhoittua ja laittaa häitä hattuun.
Kuinkahan moni meikäläinen on tajunnut Redditissä, että ainakin siellä viisuketjussa asiasta ehkä näkyvimmin viime aikoina Käärijän faneista valittanut nimimerkki on aika varmasti sama Ruotsissa asuva suomalainen Loreen-fani, joka pilkkasi Käärijää YouTubessa mm. tekemällä sen itänaapuriin viittaavan videon... :-D Toinenkin vastaava tapaus on pistänyt itselle silmään siellä, hänkin yllättäen ihan asuu Suomessa nykyään (ilm. keskieurooppalainen),fanittaa ilm. Loreenia ja näyttää valittavan vähän kaikesta Suomessa... Aika samanoloinen tyyppi kuin tuo toinen ja hänellekin samat vähemmistöasiat tärkeitä, mikä hieman ihmetyttää, että ovatko todella kaksi eri ihmistä. ilmeisesti kuitenkin ovat?
Mielestäni enemmän Redditissä on valitettu Loreenin faneista, tosin osa noista Käärijä-viesteistä on poistunut op:n toimesta, kun ei tullut kovin positiivista palautetta muilta...
Mut joo, samaa mieltä olen, että Käärijä-aiheisten aloitusten tehtailu ainakin Redditin viisukanavalle voisi olla hieman vähäisempääkin.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Hakekaa se äkkiä Suomeen
Olipas kiva tuo Ylen uutinen.
Käärijän voittajasuosikiksi nostanut ammattimuusikko
Vierailija kirjoitti:
Voi kurja. Sattuu ja tapahtuu näköjään muillekin eikä vaan Käärijälle. Joker Out on kiertänyt koko pre-party-kiertueen tosi hyvällä otteella, vaikka Varsovassa Bojan oli kipeänäkin. Ei antanut sen kuitenkaan estää esiintymistä. Bändistä on tullut yksi suosikeistani. He ovat niin symppiksiä.
Musta on niin ihanaa, kun ulkomaalaiset opiskelee suomea tämän takia ja opettelee noita sanoja <3 Siis toihan on jo kulttuuriteko, josta pitäs saada jo palkinto :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa teidän top 5 ? Listatkaa!
1. Suomi ;-)
2. Tsekki (musavideo on ihana, jaksan vielä uskoa että saavat pakan kuntoon Liverpooliin, parantaneet ovat!)
3 Itävalta (toivotavasti liveshow yltää musavideon tasolle Liverpoolissa)
4. Ranska
5. Kroatia (tästä tuli guilty pleasure, kun kun alkushokin jälkeen jaksoi katsoa livevetoa uudestaan ja selvittää taustat, tässä jos missä on asenne kohdallaan ja kertsikin on ihan kiva, tahdon tämän finaaliin)
Kroatia on ihan sairaalla tavalla vangitseva ja hauska. Mielenkiintoista, miten sijoittuu.
Ei nappaa tuo kroatia ja se itsensäpaljastelu
Musta taas kaikissa viisuissa pitää olla jotain hieman provosoivaa kaikkein konservatiivisimmille ja ahdasmielisimmille katsojille vähintään. Kroatia hoitaa homman oikein mallikkaasti enkä osaa valittaa loppupään asuista, kun ennen kaikkea tarkoituksena on pilkata naapurimaamme johtoa ja sairasta politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa teidän top 5 ? Listatkaa!
1. Suomi ;-)
2. Tsekki (musavideo on ihana, jaksan vielä uskoa että saavat pakan kuntoon Liverpooliin, parantaneet ovat!)
3 Itävalta (toivotavasti liveshow yltää musavideon tasolle Liverpoolissa)
4. Ranska
5. Kroatia (tästä tuli guilty pleasure, kun kun alkushokin jälkeen jaksoi katsoa livevetoa uudestaan ja selvittää taustat, tässä jos missä on asenne kohdallaan ja kertsikin on ihan kiva, tahdon tämän finaaliin)
Kroatia on ihan sairaalla tavalla vangitseva ja hauska. Mielenkiintoista, miten sijoittuu.
Ei nappaa tuo kroatia ja se itsensäpaljastelu
Musta taas kaikissa viisuissa pitää olla jotain hieman provosoivaa kaikkein konservatiivisimmille ja ahdasmielisimmille katsojille vähintään. Kroatia hoitaa homman oikein mallikkaasti enkä osaa valittaa loppupään asuista, kun ennen kaikkea tarkoituksena on pilkata naapurimaamme johtoa ja sairasta politiikkaa.
Itse en jaksa tuota politiikkaa etenkään tänä vuonna viisuissa, koska viime viisut oli jo täynnä sitä. Mutta minusta on kivaa, että kaikille on jotakin ja myös niille konservatiivisimmille löytyy jotakin. Ei kaikkien tarvitse olla aina provosoivia ja kantaaottavia, vaan voi olla vaikka sellainen kuin Käärijä, hyvän mielen biisi ja esitys! <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fanitan itsekin Käärijää (vaikka on muitakin suosikkeja). Kyllä mä petyn jos ja kun Kärtsy häviää Loreenille joka on todennäköisintä oddsien valossa. Mutta ihan hyvin voi tulla vaikka 3-5 sija tai mitä lie. Varmaan yhden päivä vain arvostelen kakkossijan tullessa Loreenia kuinka tyhmä se voileipägrilli on ja kuinka Ruotsin laskelmoidun geneerisellä viisuhumpalla ja hiotuilla esityksillä tuntuu aina pärjäävän liian hyvin. Sitten diilaan asian kanssa ja olen iloinen siitä kuinka hieno viisukevät on ollut Suomelle eikä hopea ole häpeä.
Tämä on jo nyt ollut aivan legendaarinen ja yksi parhaista viisuvuosista ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten Slovenian Bojanilla ja Itävallan toisella naisella juuria Serbiassa? Escnews julkaisi instassa ihanan 😍 kuvan Bojanista ja Lukesta ja tekstinä on Finally 2 ja Serbian lippu. Mielestäni jossain kuvassa kerran oli puolestaan Bojan ja Itävallan toinen nainen ja siinä oli myös Serbian lippu maininnalla että vain Luke puuttuu.
Eikun vastaan itse itelleni 😀 escnewsin instassa onkin myös kuva Lukesta ja Itävallan Teyasta ja Serbian lippu alla. Eli Teyalla varmaan juuria siellä myös.
Wikipediassa lukee, että Teyalla on serbialaiset vanhemmat, itse on syntynyt Wienissä.
Ja apua, hän on ihan juuri täyttäyt 23 vuotta, Salenakin on 25 vuotta. Kuvittelin jostain syystä heidän olevan jo ainakin 30 vuotta. Ehkä se videon toimistomiljöö sitten luo sellaiset pienet tätivibat heille?
Vierailija kirjoitti:
Käärijä jalkapohjasta
Tuo oli hyvä juttu. "Amsterdamissa suomalaista jännitti viisituhatpäinen yleisö. Hän ei ole aiemmin esiintynyt niin suurelle joukolle livenä."
Jossain Käärijä/Luke -kuvan kommenteissa joku ulkomaalainen ihmettelikin miten Luke voi olla vanhempi Kärtsää, babyface tosiaan