Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
28461/34469 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartsariin instatili oli muuttunut yksityiseksi! Täytyy alkaa kohta seuraamaan, koska nyt en pääse katsomaan kielikurssin ekan kurssin videota uudelleen, uudelleen.🤭

Vierailija
28462/34469 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en olisi niin varma tuosta Loreenin voitosta tai edes top kolme sijasta. Siis kyllä, Loreen on varmasti top 10 tai ehkä top 5, mutta kantsii muistaa, että Loreen ei voittanut Melloja ylivoimaisesti eikä ollut niin suuri yleisön suosikki kuin olisi voinut olettaa. Lisäksi tuolla on Tattoota paljon persoonnallisempia ja erottuvia biisejä ja kovia laulajia, kuten vaikka Ranska, Norja ja Espanja, jotka on muuten myös mun suosikkeja, joten en en menisi nyt ihan takuuseen siitä, että Loreen voittaisi tai olisi välttis edes top kolme. Mut onhan se siis mahdollista, mut näen, että tuossa vedonlyönnissä on myös sitä kuuluisaa Ruotsi-lisää ja tietty myös tuohon vaikuttaa Loreenin aiempi voitto. Lisäksi on ollut havaittavissa kyllästymistä Ruotsin ainaisiin hiottuihin radiopoppeihin, mutta viisufanien mielipiteille ei pidä antaa painoarvoa, koska viisuissa äänestää kuitenkin se porukka, joka kuulee ne siellä ihan ekoja kertoja.

Voittaja on joku näistä: ranska, norja, espanja,ukraina, suomi, itävalta, ruotsi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
28463/34469 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on niin ihanaa, kun ulkomaalaiset opiskelee suomea tämän takia ja opettelee noita sanoja <3 Siis toihan on jo kulttuuriteko, josta pitäs saada jo palkinto :D 

Nähdäänkö Käärijä Linnan juhlissa joulukuussa? Saapuisikohan yksin paikalle? ;-)

Annaliisoista vois valita? 😂

Vierailija
28464/34469 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa teidän top 5 ? Listatkaa!

1. Suomi ;-)

2. Tsekki (musavideo on ihana, jaksan vielä uskoa että saavat pakan kuntoon Liverpooliin, parantaneet ovat!)

3 Itävalta (toivotavasti liveshow yltää musavideon tasolle Liverpoolissa)

4. Ranska

5. Kroatia (tästä tuli guilty pleasure, kun kun alkushokin jälkeen jaksoi katsoa livevetoa uudestaan ja selvittää taustat, tässä jos missä on asenne kohdallaan ja kertsikin on ihan kiva, tahdon tämän finaaliin)

Kroatia on ihan sairaalla tavalla vangitseva ja hauska. Mielenkiintoista, miten sijoittuu.

Ei nappaa tuo kroatia ja se itsensäpaljastelu

Musta taas kaikissa viisuissa pitää olla jotain hieman provosoivaa kaikkein konservatiivisimmille ja ahdasmielisimmille katsojille vähintään. Kroatia hoitaa homman oikein mallikkaasti enkä osaa valittaa loppupään asuista, kun ennen kaikkea tarkoituksena on pilkata naapurimaamme johtoa ja sairasta politiikkaa.

Itse en jaksa tuota politiikkaa etenkään tänä vuonna viisuissa, koska viime viisut oli jo täynnä sitä. Mutta minusta on kivaa, että kaikille on jotakin ja myös niille konservatiivisimmille löytyy jotakin. Ei kaikkien tarvitse olla aina provosoivia ja kantaaottavia, vaan voi olla vaikka sellainen kuin Käärijä, hyvän mielen biisi ja esitys! <3

Minusta Let 3 mahtuu mukaan joukkoon oikein hyvin, ei ole niin törkeän provosoiva tai vakavahenkisen poliittinen kuitenkaan, ettenkö ainakin itse saisi siitä irti myös viihdettä. Muusta massasta poikkeava avant garde -henkinen esitys kelpaa mulle aina.

Hyvä muistaa sekin, että kaikesta ei aina tarvitse itse pitää, sekin on ihan ok. ;-)

Vierailija
28465/34469 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me haluamme nähdä viisulavalla sen energisen ja alkuvoimaisen Käärijän, emme turvonnutta ja totaalisesti uupunutta miestä, jolla ääni hajoilee. Tämä ihan oikeasti vähän pelottaa mua, koska meillä on nyt ihan oikeasti mahdollisuus voittaa euroviisut ja olisi niin sääli, että meidän mahikset kaatuisi siihen, että Käärijä poltti itsensä loppuun ennen The Momentia.

Olen kanssasi samaa mieltä siitä että kaikki toivovat Käärijän olevan täysissä voimissa. Uupumuksen ja siihen (mahdollisesti) liittyvien oireiden arvostelu on minusta kuitenkin väärä lähestymistapa. Toinen yrittää parhaansa kelvatakseen, uupuu ja lakkaa sitten kelpaamasta - tämä on ihan klassinen työuupumuksen noidankehä, jonka saa katkaistuksi van sillä että vähempi alkaa aidosti riittää. Viisut ovat kova prässi, mutta on loppujen lopuks sivuseikka, miten ne menevät. Tärkeintä on, että Käärijästä jää jotain jäljelle itselleen ja läheisilleen.

Luin nyt aamun viestejä ja olen se, jolle vastasit. Käärijä on itse sanonut, että menee voittamaan kisat ja hän on pettynyt, jos niin ei käy. Ja se voitto on mahdollinen, jos ääni on kuosissa, energia välittyy kunnolla ruudun läpi (joka on nyt välittynyt) ja mieli on skarppi. Tämmöistä hypeä on niin harvoin Suomen viisuedustajan kohdalla, että musta on oikeasti tosi sääli, että Suomen viisuhistorian mahdollinen toinen voitto kaatuisi siihen, että esiintyjä on niin väsynyt, että se vaikuttaa esitykseen. Ollaan niin usein lähdetty kisoihin sillä asenteella, että jos nyt finaaliin päästään ja hakemaan sitä hyvää kokemusta, joten musta on raikasta, että kerrankin edustaja uskaltaa sanoa, että lähtee voittamaan. 

Olen myös uupumuksen kokenut ja kyllä se näkyi mulla myös mulla lavalla ja ohjaaja näki mun silmistä, että olen aivan loppu. Uupumuksien oireiden näkyminen negatiivisesti näkyi muuallakin ja silloin olikin aika ottaa sairasloma. Ei se ole mun mielestä oireiden arvostelua, vaan tosiasioiden toteamista ja sitä, että nyt on oikeasti aika pysähtyä ja levätä. Harva haluaa nähdä nuutunutta ja hajoilevaa esiintyjää lavalla. Ja sen takia mut pistettiinkin hyllylle muutamista muista jutuista, mikä oli erittäin hyvä asia.

Vierailija
28466/34469 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on niin ihanaa, kun ulkomaalaiset opiskelee suomea tämän takia ja opettelee noita sanoja <3 Siis toihan on jo kulttuuriteko, josta pitäs saada jo palkinto :D 

Nähdäänkö Käärijä Linnan juhlissa joulukuussa? Saapuisikohan yksin paikalle? ;-)

Annaliisoista vois valita? 😂

Juu 8 annaliisaa vuorottelee ja Käärijää ei näy kamerassa koko iltana.......😁

Vierailija
28467/34469 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kun oli että Käärijän kappaletta on opeteltu suomeksi niin Joker Out kertoo samaa että ihmiset on opetelleet laulamaan heidän kappaletta sloveniaksi. Että kyllä tuota muutkin kokee. 😊

Vierailija
28468/34469 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Suomi ;-)

2. Tsekki (musavideo on ihana, jaksan vielä uskoa että saavat pakan kuntoon Liverpooliin, parantaneet ovat!)

4. Ranska

5. Kroatia (tästä tuli guilty pleasure, kun kun alkushokin jälkeen jaksoi katsoa livevetoa uudestaan ja selvittää taustat, tässä jos missä on asenne kohdallaan ja kertsikin on ihan kiva, tahdon tämän finaaliin)

Kroatia on ihan sairaalla tavalla vangitseva ja hauska. Mielenkiintoista, miten sijoittuu.

Musta taas kaikissa viisuissa pitää olla jotain hieman provosoivaa kaikkein konservatiivisimmille ja ahdasmielisimmille katsojille vähintään. Kroatia hoitaa homman oikein mallikkaasti enkä osaa valittaa loppupään asuista, kun ennen kaikkea tarkoituksena on pilkata naapurimaamme johtoa ja sairasta politiikkaa.

Itse en jaksa tuota politiikkaa etenkään tänä vuonna viisuissa, koska viime viisut oli jo täynnä sitä. Mutta minusta on kivaa, että kaikille on jotakin ja myös niille konservatiivisimmille löytyy jotakin. Ei kaikkien tarvitse olla aina provosoivia ja kantaaottavia, vaan voi olla vaikka sellainen kuin Käärijä, hyvän mielen biisi ja esitys! <3

Minusta Let 3 mahtuu mukaan joukkoon oikein hyvin, ei ole niin törkeän provosoiva tai vakavahenkisen poliittinen kuitenkaan, ettenkö ainakin itse saisi siitä irti myös viihdettä. Muusta massasta poikkeava avant garde -henkinen esitys kelpaa mulle aina.

Hyvä muistaa sekin, että kaikesta ei aina tarvitse itse pitää, sekin on ihan ok. ;-)

Lisäyksenä vielä, että itse en välitä Sveitsin poliittisesta balladista taas ollenkaan (enkä ylipäänsä siis kyllä välitä politiikasta viisuissa), mulle se on lähinnä sitä pelkkää politiikkaa. Kroatia kuitenkin tarjoaa mulle myös viihdettä ja hämmentävän taidepläjäyksen, se noissa on itselleni se radikaali ero.

Vierailija
28469/34469 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärtsä taitaa olla kohta Ylen uutisissa telkussa :)

Vierailija
28470/34469 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo agressiiviset Käärijäfanit, mitä heille tapahtuu jos Käärijä ei voita tai edes sijoitu hyvin? Romahdus? Täytyy olla valmistautunut sellaiseenkin mahdollisuuteen.

Fanitan itsekin Käärijää (vaikka on muitakin suosikkeja). Kyllä mä petyn jos ja kun Kärtsy häviää Loreenille joka on todennäköisintä oddsien valossa. Mutta ihan hyvin voi tulla vaikka 3-5 sija tai mitä lie. Varmaan yhden päivä vain arvostelen kakkossijan tullessa Loreenia kuinka tyhmä se voileipägrilli on ja kuinka Ruotsin laskelmoidun geneerisellä viisuhumpalla ja hiotuilla esityksillä tuntuu aina pärjäävän liian hyvin. Sitten diilaan asian kanssa ja olen iloinen siitä kuinka hieno viisukevät on ollut Suomelle eikä hopea ole häpeä.

Tämä on jo nyt ollut aivan legendaarinen ja yksi parhaista viisuvuosista ikinä.

Mä en oo moneen vuoteen edes jaksanut seurata viisuja enää, vaikka lapsesta asti on se tapa ollut Suomen surkeasta menestyksestä huolimatta. Tämä vuonna tuli Käärijän myötä poikkeus ja tosiaan on mahtavaa huomata, että mukana on todella paljon hyviä ehdokkaita, tai ainakin ihan mukiinmeneviä. En taida varsinaisesti inhota ensimmäistäkään biisiä, vaan kaikissa on jotain hyvää, enpä muista lähellekään vastaavaa tapahtuneen ikinä aiemmin. Olisi tosi puisevaa seurata skeneä, jos valtaosa biiseistä olisi lähinnä blaah-tasoa tai sitä yhtä ja samaa.

Vierailija
28471/34469 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se uutisissa?

Vierailija
28472/34469 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se uutisissa?

Oli!

Vierailija
28473/34469 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Suomi ;-)

4. Ranska

Ruusut paljaissa persuksissa alkaa olla siinä ja siinä. Muutenkin tuon ikäisten pappojen paljastelut on vähän outoja.

Bändi teki kuitenkin hyvän esityksen tähän A Little Bit More -yhteisvideoon.

Ymmärrän pointin, mutta toisaalta eihän se olisi ollenkaan niin provosoivaa, jos bändi koostuisi nuorista ja komeista miehistä. Paljaat pakarat lavalla sinänsä ei provosoi enää samalla tavalla kuin joskus vielä 20 vuotta sitten, vaan naisetkin niitä antaumuksella viisulavalla esittelee... Ja provosoiva esiintyminen kuitenkin on tuon bändin juttu ylipäänsä ollut kai aina.

Vierailija
28474/34469 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

– Mun mielestä eurolavat on mahtavat ja ne lähtee Liverpooliin messiin. Mutta missä muodossa, niin sitähän jengi ei vielä tiedä, Käärijä sanoo mystisesti.

OLisikohan eurolavoja aseteltu jotenkin erilailla tai maalattu tms.?

Hologrammeina? :-D

Vierailija
28475/34469 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärtsä sanoi uutisissa,että haluaa kansan torille ja todellakin voitto tähtäimessä. Uutisten nainen sanoi,että euroviisuista on tulossa ruotsi-suomi ottelu.

Vierailija
28476/34469 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylen jutusta: "Käärijä myöntää, että väsyttää ja paljon."

Noniin, viisuihin on enää kolme viikkoa, joten nyt on oikeesti viimein aika ottaa lepoa ja palautumista. Me halutaan nähdä energinen, hyvinvoiva ja hyvin ääntään käyttävä Käärijä viisulavalla, joka hurmaa koko Euroopan! <3 

Taitaa olla turha toivo

Veikkaan että ihmiset ymmärtäisi ihan hyvin jos K peruisi loput keikat ennen viisuja ja jatkaisi siitä sitten viisujen jälkeen. Peruihan se zarrakin menonsa Lontoon prepartyihin. Väsymys on oikea syy perua etenkin jos on esim perussairauksia alla. Kaikki haluaisi mielummin viisuihin pirteämmän Käärijän.

La Zarran perumisen syystä ei taida olla mitään faktaa kuitenkaan, pelkkää spekulaatiota ainoastaan. Eli ei voida tietää, onko nämä keissit nyt mitenkään verrattavissa.

Vierailija
28477/34469 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me haluamme nähdä viisulavalla sen energisen ja alkuvoimaisen Käärijän, emme turvonnutta ja totaalisesti uupunutta miestä, jolla ääni hajoilee. Tämä ihan oikeasti vähän pelottaa mua, koska meillä on nyt ihan oikeasti mahdollisuus voittaa euroviisut ja olisi niin sääli, että meidän mahikset kaatuisi siihen, että Käärijä poltti itsensä loppuun ennen The Momentia.

Olen kanssasi samaa mieltä siitä että kaikki toivovat Käärijän olevan täysissä voimissa. Uupumuksen ja siihen (mahdollisesti) liittyvien oireiden arvostelu on minusta kuitenkin väärä lähestymistapa. Toinen yrittää parhaansa kelvatakseen, uupuu ja lakkaa sitten kelpaamasta - tämä on ihan klassinen työuupumuksen noidankehä, jonka saa katkaistuksi van sillä että vähempi alkaa aidosti riittää. Viisut ovat kova prässi, mutta on loppujen lopuks sivuseikka, miten ne menevät. Tärkeintä on, että Käärijästä jää jotain jäljelle itselleen ja läheisilleen.

Luin nyt aamun viestejä ja olen se, jolle vastasit. Käärijä on itse sanonut, että menee voittamaan kisat ja hän on pettynyt, jos niin ei käy. Ja se voitto on mahdollinen, jos ääni on kuosissa, energia välittyy kunnolla ruudun läpi (joka on nyt välittynyt) ja mieli on skarppi. Tämmöistä hypeä on niin harvoin Suomen viisuedustajan kohdalla, että musta on oikeasti tosi sääli, että Suomen viisuhistorian mahdollinen toinen voitto kaatuisi siihen, että esiintyjä on niin väsynyt, että se vaikuttaa esitykseen. Ollaan niin usein lähdetty kisoihin sillä asenteella, että jos nyt finaaliin päästään ja hakemaan sitä hyvää kokemusta, joten musta on raikasta, että kerrankin edustaja uskaltaa sanoa, että lähtee voittamaan. 

Olen myös uupumuksen kokenut ja kyllä se näkyi mulla myös mulla lavalla ja ohjaaja näki mun silmistä, että olen aivan loppu. Uupumuksien oireiden näkyminen negatiivisesti näkyi muuallakin ja silloin olikin aika ottaa sairasloma. Ei se ole mun mielestä oireiden arvostelua, vaan tosiasioiden toteamista ja sitä, että nyt on oikeasti aika pysähtyä ja levätä. Harva haluaa nähdä nuutunutta ja hajoilevaa esiintyjää lavalla. Ja sen takia mut pistettiinkin hyllylle muutamista muista jutuista, mikä oli erittäin hyvä asia.

Mä taas olen katsonut yhden ihmisen loppuunpalamisen vierestä ja aina hälytyskellot soi jos joku toistelee kuinka väsynyt on toistuvasti tai kuinka väsyttää. Silloin voi aina kysyä, mitä sille kannattaa tehdä ja olosuhteille voi ja pitääkin aina tehdä jotain vaikka kuinka tuntuisi muka mahdottomalta tehdä muutoksia jotka parantaisi olotilaa. Parhaimmassa tapauksessa estää tällä pahempia seurauksia. Tästä voi sitten jatkossa ottaa oppia aikataulutukseen, ymmärtää paremmin mikä on sopiva raja itselle.

Harmittavan moni ei vedä jarrua jyrkänteen reunalla vaan ajaa vaan suoraan rotkoon eikä ymmärrä tavallaan sitä mitä loppuunpalaminen voi merkitä kaikkine oireineen kun vasta kun se tulee. Siitä voikin mennä aikansa toipua. Jälkikäteen voi sitten miettiä että olinpas hölmö kun luulin ettei muka voi perua sitä ja sitä menoa.

Terveys on ykkönen, muu tuleekin sitten kakkosena

Vierailija
28478/34469 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni Käärijäkooste Amsterdamin-reissulta:

Vierailija
28479/34469 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas olen katsonut yhden ihmisen loppuunpalamisen vierestä ja aina hälytyskellot soi jos joku toistelee kuinka väsynyt on toistuvasti tai kuinka väsyttää. Silloin voi aina kysyä, mitä sille kannattaa tehdä ja olosuhteille voi ja pitääkin aina tehdä jotain vaikka kuinka tuntuisi muka mahdottomalta tehdä muutoksia jotka parantaisi olotilaa. Parhaimmassa tapauksessa estää tällä pahempia seurauksia. Tästä voi sitten jatkossa ottaa oppia aikataulutukseen, ymmärtää paremmin mikä on sopiva raja itselle.

Harmittavan moni ei vedä jarrua jyrkänteen reunalla vaan ajaa vaan suoraan rotkoon eikä ymmärrä tavallaan sitä mitä loppuunpalaminen voi merkitä kaikkine oireineen kun vasta kun se tulee. Siitä voikin mennä aikansa toipua. Jälkikäteen voi sitten miettiä että olinpas hölmö kun luulin ettei muka voi perua sitä ja sitä menoa.

Jep ja siksi tuo väsymyksen hokeminen, vähäiset yöunet, se "kyllä mä jaksan, kyllä mä pärjään", piristeiden liikakäyttö (itehän poltin tupakkaa liikaa, kun olin uupunut) ja sit vielä ne ulkoiset merkit, joista täälläkin on puhuttu, soittaa mullakin hälytykelloja, kun on itse nuo ihan omissa nahoissaan kokenut. Oon nähnyt joidenkin artistien haastiksia uupumisesta ja yks on just se, että ääni alkaa hajota ja kadota ja sen takia sitä pelkää, että se näkyy viisuesityksessä. Eihän se maailmanloppu ole ja siitäkin selviää, mutta se on vaan ainakin  mun mielestä tosi harmi, jos Suomen voittomahikset (kun kerrankin sellaisista oikeasti voidaan puhua) kaatuu siihen, kun ennen viisuja edustaja ei osannut ottaa tarpeeksi palautumista ja lepoa. Ei me fanit olla ainakaan vaadittu tuollaista tahtia Käärijältä. Toki voi olla, että näin ei käy, kaikki menee loistavasti ja sitähän me kaikki toivomme! 

Vierailija
28480/34469 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin oon burnoutin kokenut, mutta silti itseäni hieman häiritsee tällainen ylitsepursuava analysointi ja holhoamisvietti Käärijän jaksamisen suhteen. Tämä pahin viisurumba kestää kuitenkin nyt vain pari kuukautta, sen jälkeen voi sitten itse vaikuttaa enemmän haastatteluihin yms. Keikkailuakaan ei ole ihan joka päivälle kuitenkaan tiedossa, ja sehän kuitenkin on se Käärijän työ viisujen jälkeen. Haluaisin uskoa, että huomaa kyllä Viisujen jälkeen, että levätäkin pitää. Joka tapauksessa en ymmärrä ihmisten tarvetta ulihuolehtia ja neuvoa häntä täällä vähän joka asiassa. Kuka tahansa olisi Käärijän tilanteessa väsynyt, se tosiaan (kuten osa onneksi ymmärtääkin) ei kuitenkaan välttämättä tarkoita, että olisi jo tässä kohtaa palamassa aivan kokonaan loppuun.

Ketju on lukittu.