UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ulkomaalaiset ovat kehuneet videoissaan ja kommenteissaan umk:n tasoa. Olkaamme siis ylpeitä kaikista osallistujista, ketään ei tarvisi täälläkään tai muualla somessa haukkua. Muutamat viime vuodet umk on ollut hyvällä tasolla.
Suomalaisilla on niin paska musiikkimaku ja huono itsetunto. Heti ollaan torilla huutamassa, jos joku kehuu tubessa. Sääliittävää. Käärijät ei jatkoon.
Samppanjaakin kaadetaan biisissä jo valmiiksi!
Niin tyhmä sanoitus, toimii ehkä suomeksi mutta ei käännettynä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullua, miten tulin tästä kappaleesta iloiseksi ja hyvälle tuulelle. Olen nimittäin keski-ikäinen täti, enkä genren suurin fani laisinkaan. Tällä Liverpooliin!
Täällä myös keski-ikäinen täti liputtaa käärijän puolesta!!! Ajattelin jopa äänestää, kun uhkaillaan, että keirat ja robinit menee äänestyksessä ohi.
Keski-ikäisten äänillä käärijä liverpooliin!!!!
Minkäs ikäisiä Käärinän hehkuttajia täällä on? Itse 46 v ja tämä on heittämällä Suomen paras viisuehdokas ikinä.
Mä oon 42 ja nainen.
Käärijät edustaa junttisuomimaaseutumusiikkia. Kapakkaruusut, joille viina maistuu tykkää... Ei euroviisuihin, kiitos
Käärijä oli hyvä! Tämä oli positiivinen yllätys!
Meillä on sanonta, joihin liittyy kärpäset ja p a s k a. Kärpäsethän eivät voi väärässä, eihän.
Vau, cha cha cha saanut 1.2 tuhatta kommenttia youtubessa.
Vierailija kirjoitti:
Käärijät edustaa junttisuomimaaseutumusiikkia. Kapakkaruusut, joille viina maistuu tykkää... Ei euroviisuihin, kiitos
Olen kaupunkilainen, korkeastikoulutettu, työssäkäyvä, ihan tavallinen kolmevitonen ja tykkään tästä. Niin, ja alkoholiongelmaakaan ei ole. Ulkomailla sanoitukset ei taida juuri kiinnostaa.
Käärijä meni heittämällä kaikkien ohi. Oli muutkin ihan hyviä, mutta tämä on tykki!
Vierailija kirjoitti:
Cha cha chaa on paska biisi ryyppäämisen ihannoimisesta
Onko tänne kerääntynyt kaikki maan uskis-lahkolaiset mollaamaan Käärijää ja jakamaan ylänuolta "puhtoiselle" enkeli-Robinille?
Tälleen opiskelijana ja opiskelujen takia useasti opiskelijabileissa/yökerhoissa käyvänä täytyy sanoo et toi Käärijän biisi on ihan helvetin nerokkaasti rakennettu bileillan kulkua muistuttavaksi. Ekat 30s symboloi selkeästi bileillan aloittelua mietojen kanssa frendien kanssa kivoista asioista jutellen. Sitten biisissä nouseekin tempo, ja ollaankin yökerhossa juomassa vähän vahvempia juomia ja drinkkejä, laulamassa karaokea, pelaamassa beer bongia ja ajatuksella vetää kunnon perseet. Puolentoista minuutin kohdalla biisin tempo muuttuu jälleen, drinkit on vaihtunu shotteihin ja humala alkaa olla niin kova että kaikki estot on hälvenny ja beer bongit sun muut on vaihtunu puolialastomaan villiin tanssiin. Hyvin pian tän jälkeen biisi rauhoittuu hetkeksi, symboloi hetkittäistä laskuhumalaa. Lopuksi biisin tempo taas nousee mikä tarkoittaa että laskuhumalasta on selvitty ja uusi nouseminen alkaa, bileet jatkuu.
Tordafo kirjoitti:
Niin tyhmä sanoitus, toimii ehkä suomeksi mutta ei käännettynä
Koskas viisuissa on ollut ns. nerokkaita sanoituksia? Aika kököiksi paljastuvat muittenkin maitten sanoitukset kun ne käännetään suomeksi.
Kuunnellut nyt useamman kerran kaikki tähänastiset biisit ja tullut entistä vakuuttunemmaksi, että Keiralla on paras ja kansainvälisin biisi näistä.
Vain Suomesta voi tulla tällästä junttimusiikkia. Ei mitään mahdollisuuksia Euroviisuissa.
bileopiskelija kirjoitti:
Tälleen opiskelijana ja opiskelujen takia useasti opiskelijabileissa/yökerhoissa käyvänä täytyy sanoo et toi Käärijän biisi on ihan helvetin nerokkaasti rakennettu bileillan kulkua muistuttavaksi. Ekat 30s symboloi selkeästi bileillan aloittelua mietojen kanssa frendien kanssa kivoista asioista jutellen. Sitten biisissä nouseekin tempo, ja ollaankin yökerhossa juomassa vähän vahvempia juomia ja drinkkejä, laulamassa karaokea, pelaamassa beer bongia ja ajatuksella vetää kunnon perseet. Puolentoista minuutin kohdalla biisin tempo muuttuu jälleen, drinkit on vaihtunu shotteihin ja humala alkaa olla niin kova että kaikki estot on hälvenny ja beer bongit sun muut on vaihtunu puolialastomaan villiin tanssiin. Hyvin pian tän jälkeen biisi rauhoittuu hetkeksi, symboloi hetkittäistä laskuhumalaa. Lopuksi biisin tempo taas nousee mikä tarkoittaa että laskuhumalasta on selvitty ja uusi nouseminen alkaa, bileet jatkuu.
Upeasti kiteytetty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt vain yksi kysymys:
Halutaanko me erottua ja jäädä mieleen ja jäädä mieleen? Niin hyvässä ja pahassa. Ottaa riski ja olla ylpeitä meidän ei-niin-täydellisestä kulttuurista ja kielestä.Se on nyt se kysymys. Safe vai special?
Kuule. Me ollaan jo niin monta kertaa erotuttu ja jääty mieleen, ettei suuri yleisö meitä enää jaksa, jos taas. Ja huomioi, että siellä on nyt koko maailma, joka ei tällaista kännijuntti-meininkiä ymmärrä, vaikka kuinka hokis Cha Cha chaa tai hoida mut. Sinänsä hauskoja meneviä biisejä, muttei niin taitavia ja hyviä, että euroviisuihin. Enää ja varsinkaan nyt. Amerikkalaisilta tulisi korkeintaan
säälipisteitä. On kulttuureja, joissa ei juominen ole hauska vitsi, kuten Suomessa. Biisi on melodisesti kuitenkin kökkö. Vaikka onki erikoinen. Hard rock hallelujassa oli yllättävän hyvä melodia kuitenkin. Samoin viime vuonna. Blind Channelilla oli ERINOMAINEN melodia ja musikaalinen ote, jota jotkut sanoitukset vähän himmensivät eli ei ollut kaiken sivistyneistön makuun.
Oletko edes koskaan seurannut euroviisuja? Tämä Käärijähän sopii sinne kuin nyrkki silmään.
Tästä seuraavasta Kuumaa ehdokkaasta tyhmä kysymys, että mikä ton bändin nimi siis on? Kun senhän voi ymmärtää kahdella tavalla.
bileopiskelija kirjoitti:
Ja tätä ymmärtää vain suomalaiset. Sillä ei viisuissa pitkälle pötkitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullua, miten tulin tästä kappaleesta iloiseksi ja hyvälle tuulelle. Olen nimittäin keski-ikäinen täti, enkä genren suurin fani laisinkaan. Tällä Liverpooliin!
Täällä myös keski-ikäinen täti liputtaa käärijän puolesta!!! Ajattelin jopa äänestää, kun uhkaillaan, että keirat ja robinit menee äänestyksessä ohi.
Keski-ikäisten äänillä käärijä liverpooliin!!!!
Minkäs ikäisiä Käärinän hehkuttajia täällä on? Itse 46 v ja tämä on heittämällä Suomen paras viisuehdokas ikinä.
Mä oon 42 ja nainen.
Viisuihin on tarkoituskin laittaa edustajaksi sitä maan ominta, esim. Italia on tästä hyvä esimerkki. Tää on nyt sitä, mistä suomalaiset tykkää.
Täällä nyt on kovasti arvosteltu Käärijän biisiä siitä, että siinä hypetetään kännäämistä. Minä ymmärsin biisin sanoman nimenomaan kännikulttuurin parodiana, ei sen ihailijana. Sanokaa jos olen väärässä. Olisi kiva saada Käärijältä itseltään tähän asian myös kommentti (ei varmasti lue tätä palstaa, mutta jossain vaiheessa varmaan laulun syntyhistoriasta tulee puhetta).
Ehdottomasti Käärijä Suomea edustamaan. Olipa päivän piristys kun aamukahvia juodessani "cha cha cha:ta" kuuntelin.