UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin täällä valitettiin Robinin ja Robin-fanien lyttäämisestä. En kyllä hyväksyvällä katseella seuraa fanien dissaamista, mutta näen tässä myös täysin ymmärrettävän ja luonnollisen ilmiön. Robin oli ainakin ennen Käärijää fanikuntansa laajuuden takia aidosti potentiaalinen voittaja - ja siksi samankaltainen uhkakuva monien mielessä kuin viimevuotinen fiasko. Ei me haluta samaa virhettä tehdä uudestaan, ja tuntuu, että se ehkäpä pitää takoa joidenkin päähän.
Lisäksi tässä on kyse nimenomaan julkiseen kiertoon laitetusta ja ARVIOITAVAKSI asetetusta kilpailukappaleesta, ei Robin kiusaamisesta yksityishenkilönä. Mulla ei ole mitään Robinia vastaan, oikeastaan tykkään hänestä paljon, ja siitäkin syystä hänen biisinsä oli pettymys.
Oliko viimevuotinen fiasko? Minusta finaaliin pääseminen on jo hyvä saavutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luotan suureen massaan, että tätä roskaa ei laiteta Liverpooliin. 😁
Ai robinia? aika ilkeesti sanottu, mutta samaa mieltä.
Robin on laatutavaraa verrattuna tähän kamapäissä tehtyyn lähiöräppiin.
Joo, ehkä liiankin laadukasta. Tämä uppoaa suureen ei-niin-laadukkaaseen massaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin täällä valitettiin Robinin ja Robin-fanien lyttäämisestä. En kyllä hyväksyvällä katseella seuraa fanien dissaamista, mutta näen tässä myös täysin ymmärrettävän ja luonnollisen ilmiön. Robin oli ainakin ennen Käärijää fanikuntansa laajuuden takia aidosti potentiaalinen voittaja - ja siksi samankaltainen uhkakuva monien mielessä kuin viimevuotinen fiasko. Ei me haluta samaa virhettä tehdä uudestaan, ja tuntuu, että se ehkäpä pitää takoa joidenkin päähän.
Lisäksi tässä on kyse nimenomaan julkiseen kiertoon laitetusta ja ARVIOITAVAKSI asetetusta kilpailukappaleesta, ei Robin kiusaamisesta yksityishenkilönä. Mulla ei ole mitään Robinia vastaan, oikeastaan tykkään hänestä paljon, ja siitäkin syystä hänen biisinsä oli pettymys.
Suhteellista. Pidän fiaskona, koska useampi biisinä parempi ja potentiaalisempi jäi nostalgisten fanien äänivyöryn alle.
Tänään heräsi viisuinnostus! Mistäköhän syystä?! Käärijä nimenäkin on jo niin mahtavan suomalainen ja vitsikäs.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä saa ihan just UMK:n kaikkien aikojen eniten näyttökertoja YouTubessa 24h sisään julkaisusta, nyt jo 122k kun BC ennätys oli 123k!
Oletpa ollut ahkera ja kekseliäs..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullua, miten tulin tästä kappaleesta iloiseksi ja hyvälle tuulelle. Olen nimittäin keski-ikäinen täti, enkä genren suurin fani laisinkaan. Tällä Liverpooliin!
Täällä myös keski-ikäinen täti liputtaa käärijän puolesta!!! Ajattelin jopa äänestää, kun uhkaillaan, että keirat ja robinit menee äänestyksessä ohi.
Keski-ikäisten äänillä käärijä liverpooliin!!!!
Minkäs ikäisiä Käärinän hehkuttajia täällä on? Itse 46 v ja tämä on heittämällä Suomen paras viisuehdokas ikinä.
Tässä on nyt vain yksi kysymys:
Halutaanko me erottua ja jäädä mieleen ja jäädä mieleen? Niin hyvässä ja pahassa. Ottaa riski ja olla ylpeitä meidän ei-niin-täydellisestä kulttuurista ja kielestä.
Se on nyt se kysymys. Safe vai special?
Vierailija kirjoitti:
Robinin kanssa samaan tahtiin aikuistuneet naisoletetut itkee nyt täällä kun heidän idolinsa UMK-veto olikin vähän pliisu. Geneeristä huttua vailla minkäänlaista omaperäisyyttä. Onneksi KÄÄRIJÄ tuli ja RÄJÄYTTI PANKIN! Tampereella nähdään 2024!
Junttien bileet, siis. Kuten niin usein ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robinista tuli mieleen Benjamin Ingrosso. Joka pärjäsi joskus hyvin.
Pärjäsi hyvin? eikö se saanut yleisöltä todella surkeat pisteet ja oli melkeen viiminen vain niillä. Nyt semmassa ei ole jurya joten ei pääsisi edes finaaliin...
Olisi päässyt kuudentena semifinaalista finaaliin pelkillä yleisöäänillä. Finaalissa oli seitsemäs lähinnä juryäänillä.
Katsoin Ruotsin menestyksen kymmenessä viimeisessä euroviisukilpailussa: 2 x 1., 1 x 3., 1 x 4., 3 x 5., 1 x 7. ja 2 x 14.
Ei Robin missään huonossa seurassa ole, kun häntä verrataan Benjamin Ingrossoon ja biisiä ylipäänsä mellobiiseihin.
Jätetään Ruotsille niiden Ruotsi-biisien lähettäminen. Meiltä se genre ei vaan oikein onnistu kuulostamatta teennäiseltä. Ollaan rehellisesti mitä ollaan, cha-cha-chaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullua, miten tulin tästä kappaleesta iloiseksi ja hyvälle tuulelle. Olen nimittäin keski-ikäinen täti, enkä genren suurin fani laisinkaan. Tällä Liverpooliin!
Täällä myös keski-ikäinen täti liputtaa käärijän puolesta!!! Ajattelin jopa äänestää, kun uhkaillaan, että keirat ja robinit menee äänestyksessä ohi.
Keski-ikäisten äänillä käärijä liverpooliin!!!!
Minkäs ikäisiä Käärinän hehkuttajia täällä on? Itse 46 v ja tämä on heittämällä Suomen paras viisuehdokas ikinä.
Mä oon 42 ja nainen.
Vierailija kirjoitti:
Benkun biisiä paheksuttiin täällä seksin vuoksi, itse luukutin sitä. No minä paheksun överiryyppäystä, josta kertovaa biisiä täällä hehkutetaan. 😂 Seksi ja ihastuksistaan fantasiointi on ihanaa toisin kuin päihdeongelmainen sekoilu.
En tiedä tylsempää tsi inhottavsmpaa kuin panoista ja lemmestä laulaminen. Mitä 99% kaikesta nykymusiikista tietysti on. Viina taas on ihanan elämänmakuinen aihe. 🖕
Video on hyvä ja Käärijällä näyttää kunto riittävän, hyvä kroppa saa lisäpisteitä. Ja lopun vaalea peruukki -osuus.
Vierailija kirjoitti:
Olihan se aika lame lähettää joku kulahtanut pumppu sinne ja odottaa menestystä jollain tusinarockbiisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robinista tuli mieleen Benjamin Ingrosso. Joka pärjäsi joskus hyvin.
Pärjäsi hyvin? eikö se saanut yleisöltä todella surkeat pisteet ja oli melkeen viiminen vain niillä. Nyt semmassa ei ole jurya joten ei pääsisi edes finaaliin...
Olisi päässyt kuudentena semifinaalista finaaliin pelkillä yleisöäänillä. Finaalissa oli seitsemäs lähinnä juryäänillä.
Katsoin Ruotsin menestyksen kymmenessä viimeisessä euroviisukilpailussa: 2 x 1., 1 x 3., 1 x 4., 3 x 5., 1 x 7. ja 2 x 14.
Ei Robin missään huonossa seurassa ole, kun häntä verrataan Benjamin Ingrossoon ja biisiä ylipäänsä mellobiiseihin.Jätetään Ruotsille niiden Ruotsi-biisien lähettäminen. Meiltä se genre ei vaan oikein onnistu kuulostamatta teennäiseltä. Ollaan rehellisesti mitä ollaan, cha-cha-chaa!
Ei Robin kyllä teennäiseltä kuulosta, päinvastoin, esittää musiikkia, joka on eniten häntä itseään.
Fresh! Fresh! Ei lähetetä pooliin mitään väsynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt vain yksi kysymys:
Halutaanko me erottua ja jäädä mieleen ja jäädä mieleen? Niin hyvässä ja pahassa. Ottaa riski ja olla ylpeitä meidän ei-niin-täydellisestä kulttuurista ja kielestä.Se on nyt se kysymys. Safe vai special?
Kuule. Me ollaan jo niin monta kertaa erotuttu ja jääty mieleen, ettei suuri yleisö meitä enää jaksa, jos taas. Ja huomioi, että siellä on nyt koko maailma, joka ei tällaista kännijuntti-meininkiä ymmärrä, vaikka kuinka hokis Cha Cha chaa tai hoida mut. Sinänsä hauskoja meneviä biisejä, muttei niin taitavia ja hyviä, että euroviisuihin. Enää ja varsinkaan nyt. Amerikkalaisilta tulisi korkeintaan
säälipisteitä. On kulttuureja, joissa ei juominen ole hauska vitsi, kuten Suomessa. Biisi on melodisesti kuitenkin kökkö. Vaikka onki erikoinen. Hard rock hallelujassa oli yllättävän hyvä melodia kuitenkin. Samoin viime vuonna. Blind Channelilla oli ERINOMAINEN melodia ja musikaalinen ote, jota jotkut sanoitukset vähän himmensivät eli ei ollut kaiken sivistyneistön makuun.
Robin-fanien katkeruus täällä haisee kilometrien päähän. Sallikaa mun nauraa. Teidän idolinne tie Liverpoolin viisulavalle on erittäin vahvasti uhattuna, sanoisin jopa mahdotonta. Eurooppalaiset viisufanitkin tuntuu löytäneen nyt suosikkinsa vaikka pari artistia vielä julkaisematta.
Nainen, 38, täällä. Vihaan kännäysbiisejä (siis jo sillä tasolla että Keiran biisissä mainitaan kerran bottles - minä: ei jatkoon)
SILTI Käärijästä tuli ihan heti mun suosikki. Dokaamissanoitus on täydessä synkassa biisin energioiden kanssa. Koko alku on sellasta ttu, pakko saada viinaa -junnausta. Sit se viimein pääsee nousuun ja biisi muuttuu todella lennokkaan melodiseksi.
Ja sit se hiljainen osa jossa silmät harittaa.
Sold
Kaikki ulkomaalaiset ovat kehuneet videoissaan ja kommenteissaan umk:n tasoa. Olkaamme siis ylpeitä kaikista osallistujista, ketään ei tarvisi täälläkään tai muualla somessa haukkua. Muutamat viime vuodet umk on ollut hyvällä tasolla.
Olen näköjään onnellisesti unohtanut :D