UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Täällä saa aina päivän naurut. Kalpea, aneeminen, rytmitajuton, motoriikkakyvytön, vaakkuva, tamppaava, laahustava, kesken esityksen väsähtävä Käärijä. Kissakin on ruma. Kiitos av-palsta 😄
Vierailija kirjoitti:
Täällä saa aina päivän naurut. Kalpea, aneeminen, rytmitajuton, motoriikkakyvytön, vaakkuva, tamppaava, laahustava, kesken esityksen väsähtävä Käärijä. Kissakin on ruma. Kiitos av-palsta 😄
Jep! Tästä se lähti viikonloppu hymähdellen ja naureskellen käyntiin! Pitäisköhän hakea pari Pina Coladaa, oli nimittäin rankka viikko ja paljon pitkii päiviä takana. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on teidän mielestä seksikkäin kohta Cha cha cha:ssa? Minun on vaikea sanoa mutta ehkä se kohta kun Käärijä ääntelehtii "yeah yeah yeah" :)
Mulle seksikkäin kohta on ekan kertsin ja tokan säkeistön välissä, kun valot himmenee ja Käärijä kattoo alaviistoon ja avaa kädet. Siis etenkin siinä se vaan huokuu karismaa, läsnäoloa ja sellaista ikonisuutta, että menee jalat alta. Rakastan kans sitä kohtaa just ennen ekaa kertsiä, kun Kärtsä nostaa yhden käden ja kaksi sormea ylös ja kävelee korokkeelle. Aivan totaalinen SLAY, kuten viisupiireissä sanotaan :D
Ja voidaanko hetki puhua siitä, miten hyvin Käärijä liikkuu musiikin tahdissa? Kaikki käsien, vartalon ja jalkojen liikkeet osuu just eikä melkein. Eikä toi jätkä edes hengästy esityksen aikana!
Tämän olen myös huomannut: Käärijä ei todellakaan hengästy esitysten aikana ja esitykset ovat fyysisesti kuitenkin raskaita. Täytyy olla hyvä kunto ja laulutekniikka hallussa.
Ööö..missä kohdassa Käärijän esitys vaati hyvää kuntoa? Sivutamppauksessa ja junan kuskina?
Chachatanssijat hoitivat sen kuntoiluosion?
No kyllä todellakin vaatii kuntoa, mieshän on liikkeessä koko ajan. Koitapa itse vaikka syväkyykätä pari kertaa ja laulaa samalla.
Kaikki eivät ymmärrä, että laulaminen itsessään on jo kova fyysinen suoritus. Sen päälle ihan mikä tahansa tanssi ja liikehdintä tuo vain lisäkuormitusta ja mitä enemmän sitä on, sitä kovempaa kuntoakin se vaatii. Kärtsä tosiaan ei vaikuta yhtään hengästyneeltä tuon suorituksen jälkeen (pelkästään laulaminenkin voi aiheuttaa tätä)
Mutta onhan se Käärijä aika uupuneen ja hengästyneen näköinen siinä viimeisessä kuvassa UMK-esityksen lopussa?
Niin on, kun tarkemmin muistelee. (On muuten aika hottis kohta)
Hän antoi kaikkensa. Ja ääniä tuli ovista ja ikkunoista!
Ääniä tuli marginaaliselta porukalta tyyliin 1x100.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on teidän mielestä seksikkäin kohta Cha cha cha:ssa? Minun on vaikea sanoa mutta ehkä se kohta kun Käärijä ääntelehtii "yeah yeah yeah" :)
Mulle seksikkäin kohta on ekan kertsin ja tokan säkeistön välissä, kun valot himmenee ja Käärijä kattoo alaviistoon ja avaa kädet. Siis etenkin siinä se vaan huokuu karismaa, läsnäoloa ja sellaista ikonisuutta, että menee jalat alta. Rakastan kans sitä kohtaa just ennen ekaa kertsiä, kun Kärtsä nostaa yhden käden ja kaksi sormea ylös ja kävelee korokkeelle. Aivan totaalinen SLAY, kuten viisupiireissä sanotaan :D
Ja voidaanko hetki puhua siitä, miten hyvin Käärijä liikkuu musiikin tahdissa? Kaikki käsien, vartalon ja jalkojen liikkeet osuu just eikä melkein. Eikä toi jätkä edes hengästy esityksen aikana!
Palautan sinun maanpinnalle.
En tiedä ketään muuta suomalaista artistia, jolla on noin julmetun huono rytmitaju ja kankea liikkuminen. Käärijän motoriset taidot eivät ole kehittyneet (kädet, jalat ja kroppa liikkuu eritahtiin, kun jalat liikkuu kädet ei tiedä mitä tehdä ja päinvastoin. Näyttää siltä että liikehtii musiikkiin nähden "myöhässä").
Rytmikkäästä tanssimisesta Käärijä yhteydessä ei voi puhua.
Laulaa ja liikkuu nuorin vierestä.
.
Käärijä osaa kyllä tanssia, vaikkei mikään ammattilainen olekaan (ja kukapa meistä on).
En tiedä huomaatko sinä, mutta tuossa on tekniikka tullut avuksi monessa kohtaa.
Lantion kankeus sekä liikkeiden "myöhästyminen" nähtävissä kuitenkin.
Jos haluaa olla biiseissään vakavasti otettava, kannattaisiko rajoittaa/miettiä mitä tanssiliikkeitä tekee.
(Ehkä saadaan jossain vaiheeessa tanssitaidosta näyte Tanssii tähtien kanssa -kisassa.)
Jokainen tanssikoon omalla tyylillään. Antaa kaikkien kukkien kukkia!
Tämähän on juuri koko kappaleen yksi perusajatuksista ja ideoista, että kaikkien tulisi rohkeasti omana itsenään ja mielellään ilman alkoholiakin uskaltautua vaikka sinne tanssilattialle pelkäämättä muiden arvostelua.
Kertokaapa miten biisi rohkaisee - vaikka ilman alkoa - tanssimaan?
Itse tulkitsen biisin sanoman siten, että se nimenomaan kannustaa vetämään pään niin täyteen "raskaan" viikon jälkeen ettei tuolilla pysy, ja sitten tanssimaan (jalkoihinsa kompuroiden). Minkä tietenkin näyttää hauskalta.
Otat sanat liian kirjaimellisesti unohtaen tulkinnan kannalta merkittäviä lauseita kuten:
Tää jäinen ulkokuori on aika tuhota
Haluun olla vapaa huolista
Parketti kutsuu mua kun en oo enää lukossa
Tää toinen puoli must vallan saa
En oo arkena tää mies laisinkaan,
mut tänään oon se mies
Enkä pelkäämään tätä maailmaaTottakai biisin voi ottaa pelkkänä juomalauluna, mutta ihan jo itsessään sanoja kuulematta ja ymmärtämättäkin se innostaa rentoutumaan ja tanssimaan ilman alkoholiakin ja onhan nuo sanat vahvasti tulkittavissa kannustuksena olemaan oma itsensä ja näyttämään jäisen ulkokuoren alle piilotettu toinen puolensakin ja vaikka uskaltautua tanssimaan pelkäämättä maailmaa. Etenkin videota katsoessa vahvistuu se ajatus, että parempi ilman alkoholia kuin alkoholin murjomana.
Kun tää toinen puoli must vallan saa.
Ihmisellä on on se eloisa ja villi puoli jota ei uskalla esittää arjessa muiden läsnäollessa.
Siinäpä se, kun ei ole mitään puolta jota olis tarvis pantata. Villi puoli näkyvissä arjessa tarpeen vaatiessa. En voisi elää siten, että tarvitsi arjessa esittää, jarrutella tai pantata jotain ominaisuuttaan.
Siksi biisin sanoissa ei ole itselleni sellaista, mihin voisin tarttua tai samaistua.
Mitä tarkoittaa tarpeen vaatiessa? Vaikka muuta väität, niin kuulostaa että sinullekin tekisi hyvää välillä tanssia Cha Cha Chaata ja nauttia elämästä pohtimatta asioiden tarpeellisuutta tai mitä muut ajattelee, saati yrittämättä esittää parempaa kuin muut.
Nautin elämästä,
nautin vapaudesta,
enkä paikalleni jää..
Tanssin, laulan, hypin yhdessä Portion Boysn kanssa, täysillä.
Niiden biisien sanoitukset, rytmit koskettaa ja kolahtaa meikäläiseen parhaiten. Samoin karhea räppi ja itseironia, huumori, yhteenkuuluvuuden tunne bändin sekä yleisön kanssa. Ja se kaikki muu.
Olikohan nuo valkoiset kulahtaneet tennissukat ja karvajalat stoorissa taktinen veto viilentåä AV-anskuliisoja 😂
Näin viime yönä s....unta Käärijästä. En ollut valveilla edes ajatellutkaan mitään sellaista. Oli hyvä uni. Olen ollut koko päivän hyvällä tuulella!
Vierailija kirjoitti:
Apua, lirahtaa!😂🤣😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Näin viime yönä s....unta Käärijästä. En ollut valveilla edes ajatellutkaan mitään sellaista. Oli hyvä uni. Olen ollut koko päivän hyvällä tuulella!
🤭🔥
Vierailija kirjoitti:
Olikohan nuo valkoiset kulahtaneet tennissukat ja karvajalat stoorissa taktinen veto viilentåä AV-anskuliisoja 😂
Viilentää??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, lirahtaa!😂🤣😂🤣
Hyi, pissa haisee :D
Sun lantiopohjalihakset on löysät. Nyt jumppaa..
Vierailija kirjoitti:
Unohdit kokonaan kaalinhajuisen tyttöystävän ja itänaapurin ideologian alitajuisen propagoinnin mm. slaavikyykkäämällä ja juomalla stolishnajaa. Nyt äkkiä Saara Aalto hätiin, hän voi laulaa Cha Cha Chan pianolla!
Vierailija kirjoitti:
Ei kun nämä kohdistuvat vielä annaliisojakin vanhempaan naissukupolveen a la Lenita. He vihaavat urheilusukkia ja karvajalkoja.
Vierailija kirjoitti:
Jere lurkkaatko täällä? ;) Voitko pitää Q&A:n instassa? Tai voiko joku palstalaisista kysyä siltä että voisiko hän pitää, itse en uskalla kirjottaa koska punastun jo ajatuksestakin
Apua tästä menee koko insta tukkoon. Millon tää on tulossa vai mikä homman nimi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun nämä kohdistuvat vielä annaliisojakin vanhempaan naissukupolveen a la Lenita. He vihaavat urheilusukkia ja karvajalkoja.
En usko, että karvajalkoja... Vain niitä sukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jere lurkkaatko täällä? ;) Voitko pitää Q&A:n instassa? Tai voiko joku palstalaisista kysyä siltä että voisiko hän pitää, itse en uskalla kirjottaa koska punastun jo ajatuksestakin
Ai question & answer?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, lirahtaa!😂🤣😂🤣
Hyi, pissa haisee :D
Sun lantiopohjalihakset on löysät. Nyt jumppaa..
C'moon en mä nyt oikeasti lirauttele 💦🚫, mun lantionpohjalihakset on ehtaa primaa ja A-luokkaa! 🔥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palautan sinun maanpinnalle.
En tiedä ketään muuta suomalaista artistia, jolla on noin julmetun huono rytmitaju ja kankea liikkuminen. Käärijän motoriset taidot eivät ole kehittyneet (kädet, jalat ja kroppa liikkuu eritahtiin, kun jalat liikkuu kädet ei tiedä mitä tehdä ja päinvastoin. Näyttää siltä että liikehtii musiikkiin nähden "myöhässä").
Rytmikkäästä tanssimisesta Käärijä yhteydessä ei voi puhua.
Laulaa ja liikkuu nuorin vierestä.
.
Käärijä osaa kyllä tanssia, vaikkei mikään ammattilainen olekaan (ja kukapa meistä on).
En tiedä huomaatko sinä, mutta tuossa on tekniikka tullut avuksi monessa kohtaa.
Lantion kankeus sekä liikkeiden "myöhästyminen" nähtävissä kuitenkin.
Jos haluaa olla biiseissään vakavasti otettava, kannattaisiko rajoittaa/miettiä mitä tanssiliikkeitä tekee.
(Ehkä saadaan jossain vaiheeessa tanssitaidosta näyte Tanssii tähtien kanssa -kisassa.)
Jokainen tanssikoon omalla tyylillään. Antaa kaikkien kukkien kukkia!
Tämähän on juuri koko kappaleen yksi perusajatuksista ja ideoista, että kaikkien tulisi rohkeasti omana itsenään ja mielellään ilman alkoholiakin uskaltautua vaikka sinne tanssilattialle pelkäämättä muiden arvostelua.
Kertokaapa miten biisi rohkaisee - vaikka ilman alkoa - tanssimaan?
Itse tulkitsen biisin sanoman siten, että se nimenomaan kannustaa vetämään pään niin täyteen "raskaan" viikon jälkeen ettei tuolilla pysy, ja sitten tanssimaan (jalkoihinsa kompuroiden). Minkä tietenkin näyttää hauskalta.
Otat sanat liian kirjaimellisesti unohtaen tulkinnan kannalta merkittäviä lauseita kuten:
Tää jäinen ulkokuori on aika tuhota
Haluun olla vapaa huolista
Parketti kutsuu mua kun en oo enää lukossa
Tää toinen puoli must vallan saa
En oo arkena tää mies laisinkaan,
mut tänään oon se mies
Enkä pelkäämään tätä maailmaaTottakai biisin voi ottaa pelkkänä juomalauluna, mutta ihan jo itsessään sanoja kuulematta ja ymmärtämättäkin se innostaa rentoutumaan ja tanssimaan ilman alkoholiakin ja onhan nuo sanat vahvasti tulkittavissa kannustuksena olemaan oma itsensä ja näyttämään jäisen ulkokuoren alle piilotettu toinen puolensakin ja vaikka uskaltautua tanssimaan pelkäämättä maailmaa. Etenkin videota katsoessa vahvistuu se ajatus, että parempi ilman alkoholia kuin alkoholin murjomana.
Kun tää toinen puoli must vallan saa.
Ihmisellä on on se eloisa ja villi puoli jota ei uskalla esittää arjessa muiden läsnäollessa.
Siinäpä se, kun ei ole mitään puolta jota olis tarvis pantata. Villi puoli näkyvissä arjessa tarpeen vaatiessa. En voisi elää siten, että tarvitsi arjessa esittää, jarrutella tai pantata jotain ominaisuuttaan.
Siksi biisin sanoissa ei ole itselleni sellaista, mihin voisin tarttua tai samaistua.
Mitä tarkoittaa tarpeen vaatiessa? Vaikka muuta väität, niin kuulostaa että sinullekin tekisi hyvää välillä tanssia Cha Cha Chaata ja nauttia elämästä pohtimatta asioiden tarpeellisuutta tai mitä muut ajattelee, saati yrittämättä esittää parempaa kuin muut.
Nautin elämästä,
nautin vapaudesta,
enkä paikalleni jää..
Tanssin, laulan, hypin yhdessä Portion Boysn kanssa, täysillä.
Niiden biisien sanoitukset, rytmit koskettaa ja kolahtaa meikäläiseen parhaiten. Samoin karhea räppi ja itseironia, huumori, yhteenkuuluvuuden tunne bändin sekä yleisön kanssa. Ja se kaikki muu.
Estääkö Portion Boys nauttimasta muiden musiikista, saati pakottaa haukkumaan muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit kokonaan kaalinhajuisen tyttöystävän ja itänaapurin ideologian alitajuisen propagoinnin mm. slaavikyykkäämällä ja juomalla stolishnajaa. Nyt äkkiä Saara Aalto hätiin, hän voi laulaa Cha Cha Chan pianolla!
Annaliisat unohtaa ja antaa anteeksi tämmöiset pikkuseikat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muka Kärtsän Q&A voisi tietää, mitä ei AV jo tietäisi .....;)
Hupsutes!🤗