Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sairaslomalla saa tehdä?

Vierailija
04.01.2023 |

Saako mennä shoppailemaan? Teatteriin? Konserttiin? Ravintolaan syömään? Kahvilaan?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua. Pohdin juuri samoja asioita tässä käsi kipsissä. En tahtoisi koko kuukautta nyhjätä kotona, mutta jotenkin tuntuu väärältä mennä mihinkään.

Tämä. Mulla oli sormi poikki ja ajattelin lenkkeillä...Hitto että käsi oli kipee sen jälkeen, sattui niin pirusti. Mitella kädessä sitte kävelylle.

Vierailija
22/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kyllä ihmetyttää nämä "masennussaikut". Onpa helppo sanoa olevansa masentunut jotta oikein luvan kanssa saa olla käymättä töittä ja tehdä kaikkea kivaa. Tuskin oikeasti masentunut jaksaa pyöriä kivoissa paikoissa, ja sekö sen masennuksen sitten parantaa?

Ei jaksakaan, mutta siihen pitäisi pyrkiä. Joka päivä lähtemään johonkin ja saamaan arki kuntoon, se sen parantaa. Mutta se jaksaminen voi olla aluksi 5 min ja siitä sitten eteenpäin. Ja voisihan sitä tunniksi vaikka mennäkin töihin, mutta harva työpaikka ottaa vastaan vajaakuntoisia, vaan heti pitää pystyä paahtamaan täysillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri hitsaajana ja oli selän takia sairauslomalla. Viikonloppuna teki keikkaa ovimiehenä yökerhossa. Työnantaja riiteli siitä mutta hävisi käräjillä kun lääkäri ei ollut kieltänyt ovimiehen töitä.

Vierailija
24/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kyllä ihmetyttää nämä "masennussaikut". Onpa helppo sanoa olevansa masentunut jotta oikein luvan kanssa saa olla käymättä töittä ja tehdä kaikkea kivaa. Tuskin oikeasti masentunut jaksaa pyöriä kivoissa paikoissa, ja sekö sen masennuksen sitten parantaa?

Ja näitä kyllä riittää! Toiset jaksaa kaikkea muuta paitsi käydä töissä :D

Kyllä sinäkin mieluummin vapaalla olet kuin töissä. Laskepa vain monta poissaoloa sinulla on vuosien aikana kertynyt sen takia, että et ole halunnut/jaksanut mennä töihin. Niitä on yllättävän paljon vaikka luonnollisestikin yrität väittää vastaan.

Vierailija
25/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä sairauslomalla mennä vaikka toiselle paikkakunnalle "köhköh" sairastua siellä ja postata sitte faceen kuvia kun on vähän sukulaisissa vaikka on "köhköh" vähän yskää...Joopajoo. Sattuu usein pyhien välissä.

Vierailija
26/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lepo ja sopivasti jotain mielekästä tekemistä parantaa. Vakavasti masentunut ihminen ei jaksa, mutta kun paraneminen etenee, niin on hyvä lisätä sitä tekemisen määrää. Ihan loogista. Vähän samalla tavalla kuin että jos sulla on ollut jalka kipsattuna, niin ei sen kipsin irrotuksen jälkeen heti saa lähteä maratonia pinkomaan, vaan pitää alottaa hitaasti. Niin että kun masennus alkaa olla siinä pisteessä että jaksaa poistua kotoa, niin kannattaa aloittaa se tekemällä jotain mukavaa lyhyitä aikoja kerrallaan, eikä heti paukasta töihin.

Mulla ei ole masennusta, mutta mä luulisin että siitä toipumiseen pätee ihan samat lainalaisuudet kuin muihinkin sairauksiin ja toipumiseen.

Vierailija
27/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu ihan sairasloman syystä. Jos on ilmoittanut työpaikalle, että on vatsataudissa, niin eihän silloin kannata ravintolaan mennä. Omalla työpaikalla saa tehdä mitä voi, mutta jos jaksaa juhlia ja juoda alkoholia baarissa aamuun asti, jaksaa tulla töihinkin.

Entä jos on vaikka käsi tai jalka kipsissä eikä pysty tekemään töitä? Juomista nuo eivät estä..

Silloin henkilöllä on alkoholiongelma, jos ei tuon aikaa jaksa olla ilman baareilua.

Kyllä minäkin olen saikulla juopotellut vaikka alkoholisti en olekaan. Tai jos muutama känni vuodessa on alkoholistin merkki niin sitten olen sellainen.

Lähdet sairaslomalla baariin ryyppäämään? Luulisi olevan vaarallistakin kipulääkkeiden kanssa.

Vierailija
28/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu ihan sairasloman syystä. Jos on ilmoittanut työpaikalle, että on vatsataudissa, niin eihän silloin kannata ravintolaan mennä. Omalla työpaikalla saa tehdä mitä voi, mutta jos jaksaa juhlia ja juoda alkoholia baarissa aamuun asti, jaksaa tulla töihinkin.

Entä jos on vaikka käsi tai jalka kipsissä eikä pysty tekemään töitä? Juomista nuo eivät estä..

Silloin henkilöllä on alkoholiongelma, jos ei tuon aikaa jaksa olla ilman baareilua.

Kyllä minäkin olen saikulla juopotellut vaikka alkoholisti en olekaan. Tai jos muutama känni vuodessa on alkoholistin merkki niin sitten olen sellainen.

Lähdet sairaslomalla baariin ryyppäämään? Luulisi olevan vaarallistakin kipulääkkeiden kanssa.

Ai sairaslomalla on pakko syödä kipulääkkeitä vaikka ei edes sattuisi mihinkään?

Vierailija
29/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tehdä mitä vaan, mikä ei vaaranna/hidasta parantumista. Mutta mielestäni on siitä huolimatta järkevää vähän myös miettiä sitä, miltä homma näyttää työnantajan suuntaan (tähän ei toki mikään velvoita). 

Vierailija
30/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla murtuu jalka niin en voi töihin mennä mutta lauantaina menen baariin kainalosauvoilla. Naisilta saa säälipillua 😉

M36

Vierailija
31/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa tehdä mitä vaan, mikä ei vaaranna/hidasta parantumista. Mutta mielestäni on siitä huolimatta järkevää vähän myös miettiä sitä, miltä homma näyttää työnantajan suuntaan (tähän ei toki mikään velvoita). 

Miksi pitäisi miettiä tuollaista? Jos lääkärin mielestä työntekijä ei ole TYÖKUNTOINEN, niin silloin asia on näin. Vai työnantajako paremmin osaa arvioida työntekijän terveydentilaa? Miksi työnantaja ei sitten itse toimi lääkärinä?

Vierailija
32/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baareissa käyminen on vanhanaikaista. Kalsarikännit on loistava suomalainen keksintö joka sopii saikullekkin kuin nenä naamaan.

Vierailija
33/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sairaslomalla on pakko syödä kipulääkkeitä vaikka ei edes sattuisi mihinkään?

Aika hurja kipukynnys sitten on, jos käden tai jalan murtumista selviää ilman kipulääkkeitä.

Vierailija
34/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla murtuu jalka niin en voi töihin mennä mutta lauantaina menen baariin kainalosauvoilla. Naisilta saa säälipillua 😉

M36

Ei toimi. Vaikka jonkun saisit mukaasi, se häipyy ennen kuin saat vaatteet päältäsi.

Vierailija
35/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hurja kipukynnys sitten on, jos käden tai jalan murtumista selviää ilman kipulääkkeitä.

Ei niitä tarvita kuin alkuvaiheessa. Kipsi saattaa olla paikallaan parikin kuukautta.

Vierailija
36/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi miettiä tuollaista? Jos lääkärin mielestä työntekijä ei ole TYÖKUNTOINEN, niin silloin asia on näin. Vai työnantajako paremmin osaa arvioida työntekijän terveydentilaa? Miksi työnantaja ei sitten itse toimi lääkärinä?

Valitettavasti näitä esimiehiä tuntuu olevan paljon liikkeellä jotka luulevat olevansa jotain oman elämänsä tohtori Kiminkisiä ja siten muka tietävät oikeaa lääkäriä paremmin milloin työntekijän vaiva olisi saikkua vaativa.

Useilla esimiehillä muutenkin tuntuu olevan sellainen asenne saikkuihin ylipäätään tyyliin että jos työntekijä jaksaa/pystyy kaupassa käymään, niin pystyy hän käymään töissä, viis siitä mistä syystä on lääkäri määrännyt hänet saikulle.

Vierailija
37/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus saa esim.lääkäriltä ja fysioterapeutilta ohjeen käydä kävelyllä ,jotta joku paikka parantuisi, niin voi sen tehdä.myös kauppa, apteekki ja muut asioinnit hoitaa. koska varsinkin yksinasuja, joutuu ne tekeen, koska ei ole perhettä.

tärkeää varmaan on että lepää eikä telo itseänsä.nykyäään on kaikkia vakuutusetsiviä ja kännykkä kyttääjiä että kannattaa olla kiltisti sairaslomalla tai jos on sairauspäiväraha tai eläke. lomamatkat ja jotkut benji hypyt on mediassa olleissa jutuissa ,on joskus johtanut riitoihin työpaikalla ja potkuihin, suomessa ja ulkomailla. eivät ole reilun kuuloisia työkavereita kohtaan tai työnantajaa.

Vierailija
38/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli käsi murtunut ja ei se kyllä ollut edes mitenkään kauhean kipeä, tosin siinä nyt ei ollut paha murtuma. Heti kun sai kipsin ja käsi ei päässyt liikkumaan ei siihen enää sattunut.

Vierailija
39/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos lääkäri on antanut sairaslomaa niin työnantajalla ei ole siihen mitään sanomista! Vaikka itse tulisi vastaan missä tahansa. Toki voi irtisanoa sinut tuotannollisista ja taloudellisista syistä mutta hankkii itselleen samalla eston palkata uuden tilallesi pitkään aikaan. Ainakaan samalla nimikkeellä ja työnkuvalla. Käytännössä hän palkkaa jonkun tekemään työsi. Suomessa on ihmeellinen pelko työnantajia kohtaan. Ihan samanlaisia lökäpöksyjä ne ovat kuin muutkin mitä nyt usein laiskempia kun puhutaan muista kuin pienyrityksistä. Mutta siis kyllä se lääkärin määräämä sairasloma on se joka määrittää statuksesi työnteon suhteen.

Vierailija
40/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vet inte då det är en bra bit över ett kvartssekel sedan man har varit på sådant.

På basen av vad man läser, behöver man inte nuförtiden vara sjuk för att vara på sjukledigt, så man kan säkert hålla på med allehanda aktiviteter i stil med allt man enligt TV reklam kan göra, bara man har köpt ett paket bindor.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi