Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei niin tavallinen parisuhdejärjestely

Vierailija
04.01.2023 |

Olisi kiva kuulla, minkälaisia tavallisuudesta poikkeavia järjestelyjä teillä on parisuhteessa? Avoin suhde, naimisissa mutta eri asunnot, erottu mutta asutaan yhdessä, moniavioisuus... ja varmaan vaikka kuinka monta muutakin tapaa ja järjestelyä. Mikä toimii, mikä ei, miten päädyitte tuohon?

Olen näin nelikymppisenä ja aviokriisissä painiskellessa ruvennut yhä enemmän kyseenalaistamaan tätä länsimaista ajatusta palavasta rakastumisesta, yhteen muutosta, perheellistymisestä jne kaikkine kliseineen. Mitä jos se ei kaikilla toimikaan noin? Ylipäätään ajatus ihastumiseen ja rakastumiseen perustuvasta avioliitosta ja ydinperheestä on hyvin uusi ja suurelle osalle maapallon asukkaista outo.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen eronnut sinkku, joten siinä ei mitään outoa, mutta olen töissä erittäin kansainvälisessä yrityksessä ja sivusta olen seurannut näiden lähinnä Intiasta, Japanista ja Kiinasta tulevien työkavereiden perhekuvioita, kun avioliitot ovat suurelta osin järjestettyjä. Ei pakkoavioliitto, vaan ihan vapaaehtoinen ja parit kyllä tutustuvat toisiinsa ennen häitä jne, mutta vanhemmat ja suvut esittelevät puolisoehdokkaat toisilleen ja avioliittoa pohditaan monesta näkökulmasta, mistään nopeasta rakastumisesta ei ole kyse, vaan kiintymyksestä ja kunnioituksesta. Rakkaus kuulemma kasvaa vähitellen hitaasti avioliiton myötä.

Systeemi ei vaikuta yhtään hullummalta. Onnellisemmilta nuo vaikuttavat kuin monet muut parit.

Vierailija
2/3 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan erottu, mutta pysytty hyvinä kavereina ja lasten & monimutkaisten talousasioiden takia asutaan yhä yhdessä. Ei ongelmaa, arki sujuu hyvin. Tilanne tietysti muuttuu, jos jompikumpi rakastuu johonkin toiseen, mutta toistaiseksi se ei ole ollut ajankohtaista. Lähimmät ystävät tietävät tilanteen, mutta useimmille en ole jaksanut avata tätä kuvioa, luulkoon mitä tykkäävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen eronnut sinkku, joten siinä ei mitään outoa, mutta olen töissä erittäin kansainvälisessä yrityksessä ja sivusta olen seurannut näiden lähinnä Intiasta, Japanista ja Kiinasta tulevien työkavereiden perhekuvioita, kun avioliitot ovat suurelta osin järjestettyjä. Ei pakkoavioliitto, vaan ihan vapaaehtoinen ja parit kyllä tutustuvat toisiinsa ennen häitä jne, mutta vanhemmat ja suvut esittelevät puolisoehdokkaat toisilleen ja avioliittoa pohditaan monesta näkökulmasta, mistään nopeasta rakastumisesta ei ole kyse, vaan kiintymyksestä ja kunnioituksesta. Rakkaus kuulemma kasvaa vähitellen hitaasti avioliiton myötä.

Systeemi ei vaikuta yhtään hullummalta. Onnellisemmilta nuo vaikuttavat kuin monet muut parit.

Tämä on asia joka yllätti minut aikoinaan täysin, kun pääsin tähän tutustumaan.

Uskon että näin menetellen liitoista tulee paljon onnellisempia ja kestäviä.

Kummallekin osapuolelle esitellään se valittu puolisoehdokas.  Usein näytetään ensin kuva.  He saavat tavata ja tutustua, ja jos sille tuntuu kumpikin osapuoli voi kieltäytyä avioliitosta. Tästä käytännöstä on erilaisia variaatioita, mutta systeemi kokolailla sama.

Puolisoehdokas valitaan huolella, kuka tahansa ei kelpaa. Myös sukujen on sovittava yhteen, koska näissä kulttuureissa perhe ja suku ovat tärkeitä. 

Kun katselee näitä "rakkausavioliittoja" täytyy sanoa että kyllä siinä vain niin surullisen usein on se rakkaus kaukana kun ensihuuma haihtuu. Katsokaa avioerolukuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme