Terveystalon työterveys:kokemuksia
Mitä mieltä olette Terveystalon työterveydestä?Omalla kohdallani se on näyttäytynyt silkkana maksavan yrityksen rahastuksena.Kokeita ja kuvauksia määrätään,vaikka ei olisi mitään vaivaakaan ja haluaa vain uusia resptin.Osa lääkäreistä voi olla ihan ok,mutta tuollainen rahastuspumppu pitäisi lopettaa ja laittaa rahat oikeaan terveydenhuoltoon.
Kommentit (150)
No ainakin kävin jalkapatin takia monta kertaa kalliilla erikoislääkärillä.Ja kun vihdoin sain kuukausien jälkeen lähetteen HUSsiin niin sielä tutkiva lääkäri puhkaisi patin saman tien ensiavuksi ennen leikkausta...TT lääkäri vain tutki ja kuvaili pari kuukautta...Eli vähän tehotonta minusta tuo toiminta.
Vierailija kirjoitti:
Käyn yksityisesta Terveystalolla.
Olen saanut ensiluokkaista hoitoa.
Minun omalääkäri on loistava.
Saa olla lompsa levällään😁Se on kallein asema.Silmälääkäreissä on hyviä vastaanottajia.Jouduin menemään Mehiläiseen viimeksi hinnan takia.136e versus 281.Mol erikoislääkärejä ja sama tutkimus eli laajennustipat ym.Miksi Terveystalo hinnoittelee itsensä ulos?
MOT herätys! Selvittäkää edellä mainittu lääkäreiden työterveyden bonusjärjestelmä: mistä saavat lisätuloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksava yritys on vakuutusyhtiö eikä työnantaja. Työnantaja tietysti maksaa vakuutusyhtiölle sairaskuluvakuutuksesta, mutta suorat kulut menevät vakuutusyhtiön piikkiin.
Vakuutus voi korvata osittain tapaturmia ja jopa sairastumisia, mutta ei varmasti korvaa mitään ikätarkastuksia ja työhöntulotarkastuksia, kyllä ne menee suoraan työnantajan maksettavaksi.
Nuo menevätkin, mutta niissä harvemmin määrätään mitään ylimääräisiä tutkimuksia, eikä niissä uusita reseptejä (niinkuin ap oli tekemässä). Laajempi kuin pakollinen työterveys menee aina sairaskuluvakuutukseen. Vai meinaatko oikeasti, että työterveydestä lähetellään jokaisesta käynnistä lasku työnantajalle?
Sairaskuluvakuutuksia työnantajat ottaa työntekijöiden vapaa-ajan tai ei- työterveydellisten sairauksien hoitamiseen.
Näistä juuri puhuinkin. Reseptin uusiminen ei ole työterveydellinen sairaus. Joskus toki voi olla, mutta harvoin.
Kokemukseni terveysasemasta oli niin negatiivinen että siirryin Terveystaloon.
Olen saanut loistavaa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin kävin jalkapatin takia monta kertaa kalliilla erikoislääkärillä.Ja kun vihdoin sain kuukausien jälkeen lähetteen HUSsiin niin sielä tutkiva lääkäri puhkaisi patin saman tien ensiavuksi ennen leikkausta...TT lääkäri vain tutki ja kuvaili pari kuukautta...Eli vähän tehotonta minusta tuo toiminta.
Työterveyslääkäri on pahnan pohjimmainen lääkäriränkingissä. He harvoin osaavat kovinkaan paljon. Olisin erittäin skeptinen suhteensa. Työkaverin 30v mies kuoli 8 päivässä syöpään, kun oireita oli tulkittu väärin. Vatsasyöpää tutkittiin helikobakteerina, mahatautina ja ties minä.Lopulta erikoispäivystykseen heikon kunnon takia ja jäljelle jäi 2 orpolasta.Sen jälkeen olen kääntynyt terveyskeskuksen puoleen enkä käytä ko.palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni terveysasemasta oli niin negatiivinen että siirryin Terveystaloon.
Olen saanut loistavaa palvelua.
Kyseessä ei ole Terveystalon työterveys. Onhan Terveystalossa hyviä lääkäreitä, joilla oikeaa osaamista ja virka julkisellakin. Työterveyslääkärit ovat erikseen. Koko systeemi pitäisi läpivalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän työterveyslääkäri Terveystalossa on todella hyvä ja myös empaattinen. Olen tähän asti luullut aina saaneeni sieltä loistopalvelua, mutta onkohan minua sittenkin vaan ylihoidettu lähettämällä erinäisiin kalliisiin tutkimuksiin. Oli miten oli, noin hyvää hoitoa en ole saanut missään. Olisin työkyvytön tällä hetkellä mikäli olisin joutunut julkisella puolella vaivani hoidattamaan. Mental issues.
Mulla oli myös lääkäri,jolta sai terapialähetteen. Oli empaattinen. Halusin kokeilla terapiaa, koska moni on kokenut sen hyväksi. Sain 6 kertaa, ja se oli jees. Lähinnä halusin keskustella stressistä.
Ja bisnes pyörii 😉
Terveystalo ainakin työpaikkana on ihan syvältä. Siellä katsotaan vain miten paljon tulosta teet firmalle.
Oon ollut aika lailla tauotta Terveystalon työterveysasiakas vuodesta 1989, toki alkuvuodet yritys oli eriniminen .
On ollut suppeita sopimuksia, melkein 15 vuoden ajan erittäin laaja sopimus, joka korvasi gynekologikäynninkin kerran vuodessa, hieronnat ja osan hammaslääkärikuluista. Olen myös jossain vaiheessa tarkistanut ja hyväksynyt ko. firman laskuja ja aina ovat olleet aiheellisia, asianmukaisia ja tehdyn sopimuksen mukaisia.
Potilaana olen saanut hyvän hoidon, sairauslomaa tarvittaessa, reseptien uusinnat sähköpostiviestiä laittamalla ja ajat varattua nopsaan. Silloin , kun on tarvinnut lähetteen sairaalan poliklinikalle, se on tehty. Kaiken kaikkiaan tosi laadukasta terveyshuoltotoimintaa .
Varmaan vaihtelee paikkakunnittain sitten ? Pohjoisen suunnalla ei ainakaan ongelmia
Ihan ok. Myös chat ja videoyhteys toimii hyvin. Ei todellakaan ole päässyt mihinkään turhiin tutkimiksiin. Saan ilmaiseksi rokotteitakin (ei korona) työterveyden kautta, kuten influenssapiikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveystalossa on ainakin kalliimmat hinnat kuin monissa muissa lääkäriasemissakatsokaa vaikka etäkonsultaation hintaa.Käännyin Reseptorin puoleen ja homma hoitui 1/10 hinnalla😂
Työnantajalle hinta määräytyy tarjouspyynnön, tarjouksen ja tehdyn sopimuksen mukaan. Ei vauva.fi sivulla kerrotun mukaan
Siksipä ainakaan Terveystalon moodilla kannata ottaa lakisääteistä laajempaa sopparia.Mahtaako päteä muihinkin?
Vierailija kirjoitti:
Oon ollut aika lailla tauotta Terveystalon työterveysasiakas vuodesta 1989, toki alkuvuodet yritys oli eriniminen .
On ollut suppeita sopimuksia, melkein 15 vuoden ajan erittäin laaja sopimus, joka korvasi gynekologikäynninkin kerran vuodessa, hieronnat ja osan hammaslääkärikuluista. Olen myös jossain vaiheessa tarkistanut ja hyväksynyt ko. firman laskuja ja aina ovat olleet aiheellisia, asianmukaisia ja tehdyn sopimuksen mukaisia.
Potilaana olen saanut hyvän hoidon, sairauslomaa tarvittaessa, reseptien uusinnat sähköpostiviestiä laittamalla ja ajat varattua nopsaan. Silloin , kun on tarvinnut lähetteen sairaalan poliklinikalle, se on tehty. Kaiken kaikkiaan tosi laadukasta terveyshuoltotoimintaa .
Varmaan vaihtelee paikkakunnittain sitten ? Pohjoisen suunnalla ei ainakaan ongelmia
Tämä on totta, että ongelma saattaa olla paikottunut tietylle alueelle Suomeen. Pienillä keskuksilla saattaa olla painettakin hoitaa asiat siten,että kestää päivänvalon. Pohjoisessa eri meno joka asiallista. Oma kokemus Oulusta.
Vierailija kirjoitti:
Terveystalo ainakin työpaikkana on ihan syvältä. Siellä katsotaan vain miten paljon tulosta teet firmalle.
Oho. Kerro lisää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta, että ongelma saattaa olla paikottunut tietylle alueelle Suomeen. Pienillä keskuksilla saattaa olla painettakin hoitaa asiat siten,että kestää päivänvalon. Pohjoisessa eri meno joka asiallista. Oma kokemus Oulusta.
Sama minulla, tuo 80-luvun loppu Kemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työterveyslääkäri on pahnan pohjimmainen lääkäriränkingissä. He harvoin osaavat kovinkaan paljon. Olisin erittäin skeptinen suhteensa. Työkaverin 30v mies kuoli 8 päivässä syöpään, kun oireita oli tulkittu väärin. Vatsasyöpää tutkittiin helikobakteerina, mahatautina ja ties minä.Lopulta erikoispäivystykseen heikon kunnon takia ja jäljelle jäi 2 orpolasta.Sen jälkeen olen kääntynyt terveyskeskuksen puoleen enkä käytä ko.palvelua.
Käännyn suoraan erikoislääkärille ja maksan itse, jos vakavaa vaivaa. Toki mulla on sairaskuluvakuutus, jolla tehty mm.2 gastroskopiaa, koska on refkuksi ja palleatyrä ollut pitkään. Ei onneksi löytynyt pahempaa! Mieluummin vaikka maksaa siis sen 400 e, kun makaa haudassa. Eikö niin? Julkiselle puolelle on hankala päästä gastroon nopeasti.
Siirretään työterveyshuolto kaupunkien hoidettavaksi ja jo loppuu rahastus.Eikös Hgin kaupungilla ole oma työterveys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käännyn suoraan erikoislääkärille ja maksan itse, jos vakavaa vaivaa. Toki mulla on sairaskuluvakuutus, jolla tehty mm.2 gastroskopiaa, koska on refkuksi ja palleatyrä ollut pitkään. Ei onneksi löytynyt pahempaa! Mieluummin vaikka maksaa siis sen 400 e, kun makaa haudassa. Eikö niin? Julkiselle puolelle on hankala päästä gastroon nopeasti.
Samalla kannalla.Mutta oikeasti Työterveyssysteemi työnantajan maksamana pitää lopettaa.Ammattitautitutkinta TTL:llä tarvitaan.Valtava rahamäärä voidaan antaa oikeaan terveydenhuoltoon!
Häikäilemätöntä liiketoimintaa. T. Terveydenhoitaja
Mulla oli myös lääkäri,jolta sai terapialähetteen. Oli empaattinen. Halusin kokeilla terapiaa, koska moni on kokenut sen hyväksi. Sain 6 kertaa, ja se oli jees. Lähinnä halusin keskustella stressistä.