Mikä ihme avuksi hirvittävän kuivaan talvi-ihoon?
Iho hilseilee ja kutiaa kauheasti sekä silmien avaaminen ja sulkeminen sattuu. Naama on ihan kuiva ja tuntuu kuin hiekkapaperilta. Silmänympäryksetkin on ihan mustat ja ryppyiset kuivuudesta. Mikä on teidän hyvän ihon salaisuus?
Vinkit jakoon pliis!!
Kommentit (1815)
Ai että hävettää välillä olla suomalainen kun täällä uskotaan mieluummin jonkun mielikuvitusrikkaan luomiin mielikuviin kuin tutkittuun faktaan.
Vierailija kirjoitti:
Green Peed voide. Siis se paksu. Ei mulla ole noin kuiha iho, kun sulla, mutta tuohon se menisi, jos en rasvaisi sitä huolella. Mulla meni iho ihan kuivaksi heti kun lämpömittari kääntyi pakkasen puolelle. Kuorin ihoni tuolla https://tinyurl.com/2hu2ze2f ja mulla auttaa huomattavasti kuivuuteen, juonteisiin ja ihonsävyn tasoittumiseen. Toi on mun ehdoton lemppari ja hakkaa monet hoitola-hoidot.
Green peed on hyvä, mutta pidän silti enemmän tuosta Desert Lime Flawlessista.
Im sorry I dont understand Scandihoovian. Maybe its better if you speak Finnish.
Sossupummi ja ilmasta rahaa 960€ laskujen jälkeen 0% työkokemusta onko liian vähän palkkaa teist. Miten saan ostettuu isot kertaostokset ja ykkösluokan lentomatkat yms?
Tuolla joku sanoi heti alussa, että liikaa rasvaa. Tämä ei ole ihan täysin väärä kommentti, koska ihohan tottuu tiettyyn käsittelyyn ja jos on aina rasvattu, niin iho myös sitä vaatii.
Itselläni on ollut vauvasta!asti atooppinen iho eli yli 50v. On ollut välillä paha, vielä pahempi ja kauhea ja välillä taas ei mitään. Nuorempana varsinkin käsivarret, jalat ja kasvot oli tosi kuivat ja niitä sitten rasvailin ja rasvailin. Lopulta kyllästyin ja ajattelin, että en jaksa läträtä niiden voiteitten kanssa koko ajan. Lopetin ihon rasvaamisen, hetken piti kärvistellä ja sitten iho alkoi toipumaan ja "rasvoitti" itse itseään, kuten pitääkin.
Varmaan pariinkymmeneen vuoteen en ole käyttänyt voiteita, en edes kasvoissa. Ainoa, missä käytän, kädet. Sormet kuivaa varsinkin töissä ja talvisin, nii käsirasvaa tulee käytettyä.
Sama juttu oli muuten huulissa. Aina tosi kuivat ja rohtuneet ja huulirasvaa meni. Lopetin senkin käytön enkä ole vuosikausiin kärsinyt kuivista huulista.
Ei tämä tienkään varmasti kaikkiin päde, mutta minulla toimi.
Ei kissa osaa painaa kahvaa hiljaisesti.
Mulla kasvojen iho muuttui rahisevan kuivaksi. Eikä.kyse ole ravinnosta tai vedenjuonnin vähyydestä. Olen käyttänyt suht kalliita voiteita ja seerumia, niitten teho ei ole riittänyt. Sain seuraavan vinkin ja kokeilin, kuivuus hävisi.
Illalla kasvoille vaseliinia paksu kerros.
Aamulla pehmeä iho. Sama toimii kuiviin käsiin.
Kysy apteekista kosmetologilta, tai farmaseutilta ketkä täällä on. Ehkä he neuvovat? Ajattelisin itse täyteläistä yövoidetta päiväsaikaankin jos todella kuiva iho, sekä seerumia alle. Myös vettä joisin joka kosteuttaa ihoa sisältä päin.
Onko tää teistä enää normaalia?
Vierailija kirjoitti:
Green Peed voide. Siis se paksu. Ei mulla ole noin kuiha iho, kun sulla, mutta tuohon se menisi, jos en rasvaisi sitä huolella. Mulla meni iho ihan kuivaksi heti kun lämpömittari kääntyi pakkasen puolelle. Kuorin ihoni tuolla https://tinyurl.com/2hu2ze2f ja mulla auttaa huomattavasti kuivuuteen, juonteisiin ja ihonsävyn tasoittumiseen. Toi on mun ehdoton lemppari ja hakkaa monet hoitola-hoidot.
Kiitos!
On kyllä naama aivan näpyillä, kun kuivat kasvot tarvitsevat niin paljon kosteutusta ja öljyjä, ettei enää iho hengitä. Vaikka nämä aineeni muina kausina ovatkin just sopivat iholleni ja rutiineihini. Argh!
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kuivan ihon pesuun ihan suolasaippuaa. Sillä puhdistat ja hoidat ihon luonnollisesti. Ne suolan mineraalit ravitsee ihon ja ylläpitää kosteustasapainon.
...eli mulla ollut MeineBase suola, todella hyvä kuivan ihon kesyttäjä. Suolaa kannattaa liottaa pikkiriikkiseen tilkkaan vettä esim. kämmenellä ja tämä sitten levittää kasvoihin, antaa vaikuttaa jonkin aikaa ja huuhdella.
Jäkedonkkki