Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasittaa kun hyvätuloiset selittää kuinka on oma valinta esim. rahojen riittäminen sähkölaskuun

Vierailija
04.01.2023 |

Oma valinta peseytyykö, saunooko joskus, tekeekö lapsille ruokaa...
Nämä valittajat ovat yksinäinen perhe ilman ystäviä koska ikinä ei voi tehdä mitään, ei peseydytä edes joka viikko, lapset syö eineksiä.
En kutsuisi omaksi valinnaksi peruselämää ja kohtuullisen hinnan toivomista perusasioille kuten sähkö.

Onko muilla tälläisiä ihania tuttuja?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. Teen paria työtä kun rahaa tarvitaan tänä talvena. Aina en jaksaisi. Ystäväni heitti että oma vika kun tuhlaan sähköä, siis peseydyn ja teen ruokaa sekä toki taloa lämmitettävä + ilmanvaihto. Olin hämmentynyt.

Vierailija
2/6 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaan eivät tajua todellisuutta ja oikeaa rahattomuutta.

Minua taas ärsyttävät nämä omalla toiminnallaan ilman riskikartoitusta ja swot-analyysejä sijoitusasuntotoiminnan aloittaneet keplottelijat, jotka valittavat kymmenen lainarahalla ostetun "omistusasuntonsa" kanssa, että voi voi kun rahat eivät nyt riitä ruokaan.

Se on oikeasti omaa hölmöyttä ja oma valinta, pitäisivät suunsa supussa .

Ensin kaikki omaisuus rahoiksi ja itse vuokralle ja jos sen jälkeen ei ole rahaa ruokaan, sitten voi jo vähän vinkaista nälissään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ärsyttävät nämä omalla toiminnallaan ilman riskikartoitusta ja swot-analyysejä sijoitusasuntotoiminnan aloittaneet keplottelijat, jotka valittavat kymmenen lainarahalla ostetun "omistusasuntonsa" kanssa, että voi voi kun rahat eivät nyt riitä ruokaan.

Ensin kaikki omaisuus rahoiksi ja itse vuokralle ja jos sen jälkeen ei ole rahaa ruokaan, sitten voi jo vähän vinkaista nälissään

Montako tallaista valittajaa tunnet? Niin just, et yhtään.

Oman asunnon myyminen on taas kinkkisempää, koska siitä pitää saada ainakin lähes kaikki lainat maksuun, tai pankki ei hyväksy myyntiä. Eli jos on vaikkapa 100 000€ velkaa, niin asuntoa ei voi myydä 70 000€ hintaan, vaikka se olisi nyt käypä arvo. Pankki ei myöskään anna seuraavalle ostajalle sitä vastaan, kuin ehkä 40000€ lainaa. Jos on vielä työpaikka, niin asuntolainasta voi muuttaa noin kymppitonnin kulutusluotoksi kulutusluoton koroin, mutta sekään ei auta.

Parhaiten asunnoista pääsee eroon jättämällä lainan maksamatta, jolloin tietysti tulee ulosottokierre, mutta siinä on se hyvä puoli, että joku maksaa asumisen ja sähkölaskun ja murhe on velkojalla.

Vierailija
4/6 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako tallaista valittajaa tunnet? Niin just, et yhtään.

Oman asunnon myyminen on taas kinkkisempää, koska siitä pitää saada ainakin lähes kaikki lainat maksuun, tai pankki ei hyväksy myyntiä. Eli jos on vaikkapa 100 000€ velkaa, niin asuntoa ei voi myydä 70 000€ hintaan, vaikka se olisi nyt käypä arvo. Pankki ei myöskään anna seuraavalle ostajalle sitä vastaan, kuin ehkä 40000€ lainaa. Jos on vielä työpaikka, niin asuntolainasta voi muuttaa noin kymppitonnin kulutusluotoksi kulutusluoton koroin, mutta sekään ei auta.

Parhaiten asunnoista pääsee eroon jättämällä lainan maksamatta, jolloin tietysti tulee ulosottokierre, mutta siinä on se hyvä puoli, että joku maksaa asumisen ja sähkölaskun ja murhe on velkojalla.

Muutama on hakeutunut typeryyksissään viime kuukausina lööppeihinkin. Henkilökohtaisesti tunnen kaksi henkilöä.

Arvonlaskut ja korkojen nousut pitää kartoittaa ennen vuokranantajayrittäjäksi ryhtymistä.

Vierailija
5/6 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneus johtaa vaikeuksiin. Haluaa näkyviin hirsipintaa, eikä ota huomioon, että tämmöinen hirsipinta vuotaa energiaa kuin seula ja tulee kalliiksi kun ilmastoa pitää suojella ohessa.

No, kannattiko? 

Vierailija
6/6 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäjinä ei ole hyvätuloiset, vaan pienituloiset jotka elää varojensa mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän