Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka iso osa tuloistasi menee vuokraan?

Vierailija
03.01.2023 |

Joitain suosituksia näkee, että maksimi pitäisi olla 25% nettotuloista. Olen muuttamassa opiskelija-asunnosta pois, halpa kaksio ja nyt en oikein tiedä, että millaiseen muuttaisin ja paljonko käyttäisin siihen rahaa. Asuntoa en nyt halua ostaa vielä.

Mietin,että jaksaisinko oikeasti elää pienessä yksiökopperossa,jossa saa kuunnella jääkaapin hurinoita sängystä vai koitanko etsiä kaksiota vaikka se ehkä menisi sitten syrjemmälle.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ, harrastukset, läheiset, ystävät, jne. Se koti on vain paikka, jossa säilyttää välttämättömät tavarat ja nukkua. Turha siihen on sitoa pääomaa.

Kuutisen vuotta sitten luovuin ihmisasunnoista. Onhan tässä omat haittansa ja kulunsa muttei varsinaisia asumiskuluja.

Vierailija
22/65 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hölmö asuu vuokralla? Siinähän valuu rahat jonkun toisen kouraan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee noin kolmasosa. En ole vielä ns. asettunut aloilleni, joten vuokra-asuminen sopii minulle. Kaksiossa asun yksin.

Vierailija
24/65 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatulon netosta menee vuokraan 45%. Kaikki tuet mukaan laskettuna nettotuloista menee 30% vuokraan.

Olen useamman lapsen yh, joten ihan pieneen luukkuun ei sovita. Mutta ei tämä kivaakaan ole.

Vierailija
25/65 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke 1970€ netto

Yhtiövastike 500

Vierailija
26/65 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 100% sähkölaskuun

Vierailija
27/65 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet. Ja lainaa emme ota, kaksi 50v. Ehdittäisiin ehkä just maksaa takaisin pankille ennenkuin kuoli korjaa.

Vierailija
28/65 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 %, eikä edes riitä. Onneksi olin ennen opintoja hyvä palkkaisessa työssä ja sain säästettyä.

Vierailija
29/65 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50%

Vierailija
30/65 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokran hinta-katto olisi 25 % nettotuloista, minun pitäisi löytää asunto, jonka vuokra on 363 €/kk. Joo, saako tolla hinnalla enää edes opiskelija-asunnosta solua?

Nyt sitten menee 0 € vuokraan ja maksan omaa pikkuhiljaa pois. Onneksi ostin silloin, kun näillä tuloilla sai vielä jonkun verran lainaakin.

Vierailija
31/65 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot 1250/kk

Vuokra 860

Vierailija
32/65 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet.

Vierailija
33/65 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

40%.. Olenkin opiskelija, jolla pieni palkkatulo. Toki saan hieman asumistukea, niin luku on tuo O_o kuulostaan kyllä aika järkyttävältä. Vuokralla asuminen on kallista.. Pakko pian nostaa opintolainaa. 

34/65 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysytään kuinka iso tuloistasi menee vuokraan, niin miksi ihmeessä ne vastaavat, jotka eivät ole vuokralla, eihän tässä sitä kysytä! 

Vierailija
35/65 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavasti sitä menee. Olen takuueläkkeellä ja vuokrani on 690,66 euroa.

36/65 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain ääliöt asuu vuokralla. onneksi mun sijoitusasunnoissa asuu vain ääliöitä.

Minusta SINÄ kuulostat ääliöltä, rikkaalta sellaiselta. 

37/65 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokran hinta-katto olisi 25 % nettotuloista, minun pitäisi löytää asunto, jonka vuokra on 363 €/kk. Joo, saako tolla hinnalla enää edes opiskelija-asunnosta solua?

Nyt sitten menee 0 € vuokraan ja maksan omaa pikkuhiljaa pois. Onneksi ostin silloin, kun näillä tuloilla sai vielä jonkun verran lainaakin.

Johannyttoki, muttei Helsingistä 😃

Vierailija
38/65 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hölmö asuu vuokralla? Siinähän valuu rahat jonkun toisen kouraan!

Hälmömpää se olisi tässä kypsässä iässä ostaa oma tupa, jota ei omana elinaikana enää velattomaksi saisi ja jossa työtä riittäisi. Mä voin nyt vaan nojata taaksepäin ja katsoa, kun joku muu putsaa parkkipaikan ja rännit ja huoltaa hajonneet paikat.

Järkevää toki olisi ollut nuorena asua yksin ja tehdä töitä, eikä muuttaa miehen eli nykyisen exän luo, ja tehdä lapset sitten vanhana kauheella vaivalla ja hedelmöityshoidoilla. Silloin päätin toisin. Vaan eipä mun elämää vuokra kaada. Ulkomailla suurin osa asuu vuokralla. Eipähän tarvi olla naimisissa lainan kanssa. Ja helppo vaihtaa paikkaa.

Vierailija
39/65 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain ääliöt asuu vuokralla. onneksi mun sijoitusasunnoissa asuu vain ääliöitä.

Kuulostat hyvältä vuokraisännältä, asenne kunnossa:)

Vierailija
40/65 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suzyanne kirjoitti:

Jos kysytään kuinka iso tuloistasi menee vuokraan, niin miksi ihmeessä ne vastaavat, jotka eivät ole vuokralla, eihän tässä sitä kysytä! 

Ei myöskään sanota, että vain vuokralla asujilta kysytään. Joten 0% on relevantti vastaus kysymykseen.

Vähän sama jos kysyttäisiin että "kuinka usein olet räkäkännissä", eikä saisi vastata, että en koskaan, koska vain örveltäjiltä kysytään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan