Tunnetteko yhtään kynttilänvihaajaa?
Pari tuttua ja muutama sukulainen pelkäävät kuin kuollaakseen kynttilöitä. He hermostuvat heti kun näkevät, että jossain palaa kynttilä. Ihmettelen heitä kovasti, sillä itse rakastan kynttilöitä ja ne tekevät talvi-illoista ihania.
Onko teidän lähipiirissä tällaisia ihmisiä, jotka vievät tyyliin haudoillekin ledikynttilät?
Kommentit (413)
Ihmetyttää se, että jätetään kynttilä tai roihu palamaan ulos ovelle tai sen lähelle ja oleskellaan sitten itse asunnon toisella puolella ilman mitään näköyhteyttä etupihalle. Mitä iloa sitä siellä on edes polttaa kun ei kukaan katsele.
Vierailija kirjoitti:
No meille tuli jouluvieraita jotka kielsi kynttilöiden polttamisen ruokapöydässä koska heillä on lapsia.
Ymmärrän ettei kaikki pidä kynttilöistä, mutta on kyllä todella erikoista, että vieraat alkavat sanelemaan miten isäntäperheen pitää toimia. Ne lapset voi ja pitää opettaa käyttäytymään juhlapöydässä. En kutsuisi tuollaista porukkaa joulupöytään enää jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
mä koetan olla hyvä tyyppi.. ja mulla on työpaikka ja kämppä ja auto..silti ei kelpaa
Onko kynttilöitä? Vai oletko kynttilävihaaja?
Just eilen myllytin pari tuikkua ja jätkänkynttilän siinä sivussa. nyt hävettää
Ai että hävettää välillä olla suomalainen kun täällä uskotaan mieluummin jonkun mielikuvitusrikkaan luomiin mielikuviin kuin tutkittuun faktaan.
Minä rakastan kynttilöitä ja siksi poltan niitä joka päivä!
Poltan ihan päivittäin kynttilöitä, enkä koe että niissä on jotain ongelmaa.
En vihaa kynttilöitä. Mutta en ole vuosiin polttanut niitä pienhiukkasten vuoksi sisällä.
Keuhkot ei ole enää priimakunnossa, niin turha tietoisesti pilata niitä lisää.
Polta viikottain. En pelkää näkymättömiä asioita.
Tyyppi on ElävänElämänAnkeuttaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei huolestuta kynttilöiden "terveysriskit". Olen selvinnyt hengissä myös takan ja puulämmitteisen saunan käytöstä.
No tämä. Ei hitto näitä pienhiukkaspelkääjiä kun saunasta tulee joku 100 kertainen määrä verrattuna kynttilöihin. Hitto ihmiset pelkää tyhmiä ja turhia asioita kuten koronaa, vaikka on todennäköisempää kuolla kaatumiseen.
No, kynttilästä ne hiukkaset jää sisälle pieneen ilmatilavuuteen.
Saunasta ne menee pihalle ja hajaantuu suureen ilmatilavuuteen.
Sisällä saat joka hengenvedolla tuhatkertaa enemmän hiukkasia keuhkoihisi kuin pihalla. Ellet kiipeä katolle hengittämään suoraan piipun päästä.
Vierailija kirjoitti:
Poltan kynttilöitä, mutta en jätä niitä hetkeksikään yksin. On ollut muutama läheltä piti tilanne, joissa olisi käynyt huonosti, jos en olisi ollut parin metrin päässä.
Sama, tosin minulla ei satu vaaratilanteita koska en ole hömelö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vihaa kynttilöitä, mutta on isot läjät vanhoja ja uusia ei osteta, eikä ole ostettu kymmeneen vuoteen.
Eihän ne terveellisiä ole polttaa.
Ei se mitään epäterveellistäkään ole. Varmaan vuoden kynttilän poltto vastaa Helsingin keskustassa otettua henkäisyä.
Päin vastoin.
Huoneessa poltettava steariinikynttilä nostaa huoneilman hiukkaspitoisuuden muutamassa minuutissa 300 000 hiukkaseen kuutiosenttimetriä kohden, kun Tanskan vilkasliikenteisimmän kadun ilmassa on mitattu 40 000 hiukkasta kuutiosenttimetrissä.
Lähde: veli usko minua bro
Poltan aina työpöydälläni kynttilöitä. Keskityn paremmin hengittämiseen ja työskentelyyn.