Tunnetteko yhtään kynttilänvihaajaa?
Pari tuttua ja muutama sukulainen pelkäävät kuin kuollaakseen kynttilöitä. He hermostuvat heti kun näkevät, että jossain palaa kynttilä. Ihmettelen heitä kovasti, sillä itse rakastan kynttilöitä ja ne tekevät talvi-illoista ihania.
Onko teidän lähipiirissä tällaisia ihmisiä, jotka vievät tyyliin haudoillekin ledikynttilät?
Kommentit (413)
Vierailija kirjoitti:
"Silti ne ovat jotenkin stressaaviakin. Varsinkin ne pitkät "kruunukynttilät" joille on ole vieläkään löytänyt jalkaa johon uskaltaisin sellaisen palamaan laittaa."
Ostin tämän kynttilänjalan. Oli erittäin hyvä. Tukevaa tekoa. Kruunukynttilät loksahtavat paikoilleen täydellisesti ja tukevasti. Niitä ei tarvitse survoa jalkoihin tai pyörittää paperia tms kantoihin kuten yleensä. Kruunukynttilässä on siis se uritettu kanta.
https://laatukoru.fi/products/kynttilanjalka-tummumaton-hopeointi-26cm
Hopeointi tarkoittaa, että siinä on sisällä jotain halvempaa metallia, ja pinnassa ohut hopeakerros. Kun siihen hopeakerrokseen tulee naarmu/särö, alkaa alla oleva metalli hapettumaan, ja kyntteliköstä tulee ruma.
Mutta kyllä se varmaan muutaman joulun ihan siistinä pysyy, kun säilyttää pakkaa sen hyvin ennen säilytykseen laittoa.
Vierailija kirjoitti:
Mää polttelen yhen kynttilän viikkoon 🔥 Toivon aina kynttilöitä lahjaksi ja polttelen niitä sitä mukaa. Nytkin pöydällä palaa tuoksukynttilä, joka luo ihanan rentouttavan tunnelman.
Onko se niitä tavallisa suunnilleen kärpänraadolta haisevia, jotka tuo päänsäryn alta aikayksikön?
Ihmisellä on monta kättä mutta ei koskaan tarpeeksi.
Kukaan ei ole niin vanha ettei voisi oppia uutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen kynttilöiden rakastaja täällä! Etsin jotain hyviä tuoksukynttilöitä pimeneviin iltoihin, ei mielellääm mitään liian pisteleviä tuoksuja vaan ihanan pehmeän harmonisia. Vinkkejä?
Parhaimmat tuoksut löytyy mun mielestä löytyy netin valikoimista. Tää on mun ehdoton lemppari: https://tinyurl.com/t8hhn34m tosta oon tykänny kovasti ja se on kiva, kun se on luonnonvalkoinen niin sopii moneen eri sisustukseen.
Me poltetaan myös tuoksukynttilöitä aina pimeneviin iltoihin, koska ne luo ihanan tunnelman :) Katsotaan samalla netflixiä ja juodaan viiniä :3
Siis onko kynttiläviha ja pelko joku ihan oikea juttu? :D
En käytä muita kuin LED kynttilöitä... lepattavalla LED liekillä on kuin kynttilä mutta 100 kertaa turvallisempi ja syttyy missä vaan lumituiskussa haudallakin...
Vierailija kirjoitti:
Mua ei huolestuta kynttilöiden "terveysriskit". Olen selvinnyt hengissä myös takan ja puulämmitteisen saunan käytöstä.
No tämä. Ei hitto näitä pienhiukkaspelkääjiä kun saunasta tulee joku 100 kertainen määrä verrattuna kynttilöihin. Hitto ihmiset pelkää tyhmiä ja turhia asioita kuten koronaa, vaikka on todennäköisempää kuolla kaatumiseen.
En vihaa enkä rakasta. En saa mitään mielihyvää kynttilöiden sytyttämisestä, niiden liekkien lepatuksesta, hämärässä/puolipimeässä olemisesta tai niiden tuoksusta. Käteen jää (lähinnä teoreettinen) terveysriski piehiukkasten muodossa, jonkin asteinen turvallisuusriski ja kyllähän seinä ja katto ajan kanssa nokeentuu jos sisällä työkseen polttaisi. Ei ole kynttilöitä meillä.
Vierailija kirjoitti:
Enpä muita kun Joulupukin.
"Joulupukki pökki innoissaan
Korvatunturilla muoriaan,
mutta muori katala,pukin poissa ollessa käytti kynttilöitä....
Me poltetaan kynttilöitä myös ihan ilman joulupukkia
En tunne. Me poltetaan aina iltaisin kynttilöitä.
Kynttilät on kuin joku romu dieselauto sisällä. Jos on astmaa, allergiaa jne, niin helposti aiheuttaa hengenahdistusta. Tämä usein isoin syy.
Pilaavat huoneilmaa, en tykkää.
Takkaan sijoitettuna ok.
"Silti ne ovat jotenkin stressaaviakin. Varsinkin ne pitkät "kruunukynttilät" joille on ole vieläkään löytänyt jalkaa johon uskaltaisin sellaisen palamaan laittaa."
Ostin tämän kynttilänjalan. Oli erittäin hyvä. Tukevaa tekoa. Kruunukynttilät loksahtavat paikoilleen täydellisesti ja tukevasti. Niitä ei tarvitse survoa jalkoihin tai pyörittää paperia tms kantoihin kuten yleensä. Kruunukynttilässä on siis se uritettu kanta.
https://laatukoru.fi/products/kynttilanjalka-tummumaton-hopeointi-26cm