Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko yhtään kynttilänvihaajaa?

Vierailija
03.01.2023 |

Pari tuttua ja muutama sukulainen pelkäävät kuin kuollaakseen kynttilöitä. He hermostuvat heti kun näkevät, että jossain palaa kynttilä. Ihmettelen heitä kovasti, sillä itse rakastan kynttilöitä ja ne tekevät talvi-illoista ihania.

Onko teidän lähipiirissä tällaisia ihmisiä, jotka vievät tyyliin haudoillekin ledikynttilät?

Kommentit (413)

Vierailija
261/413 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan..

Vierailija
262/413 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä suihku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/413 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei ei jäbäl ois mitään mitään ihan akuuttii jeesii joku ihan skidi kulma vaan mä jeesaan sit takas kyl sä tiiät et mä heitän sit bäkkii muistaksä ku mä jeesasin sillon joku iha akuutti pala vaa

Vierailija
264/413 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko opettajilla muka oikeus käskeä ottamaan pipo pois tunnilla? Eihän laki kiellä pitämästä pipoa sisätiloissa?

Vierailija
265/413 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Vierailija
266/413 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan niitä niin kovasti että tuhoan niitä polttamalla hitaasti pikku liekillä kunnes ne on täysin palaneet ja sulaneet. Edellisten loputtua ostan lisää poltettavaksi. 

Vierailija
267/413 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko totta?

Vierailija
268/413 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytytän aina sikarini kynttilän liekillä

Vierailija
269/413 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennää bärtsii skruudaa lätyt!

Vierailija
270/413 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo isovanhemmat tähän edes liittyvät?

Vierailija
271/413 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni rakastaa kynttilöitä. Poltti niitä ennen jokapäivä. Kunnes yhtenä päivänä taas tapansa mukaan laittoi roikkuvaan kynttilätelineeseen tuikun palamaan ja meni viereiseen huoneeseen ompelemaan. Tuli hetken päästä hakemaan keittiöstä jotain ja tuikku paloikin 20-30 cm roihuna siellä ja oli juuri putoamassa lattialle. Siskoni oli tätä ennen polttanut satoja tai tuhansia kynttilöitä ongelmitta. Nykyään ei jätä kynttilää yksin palamaan eri huoneeseen.

Toinen sukulainen laittoi kynttilän (lasipurkkiin valetun) palamaan olohuoneen pöydälle kun rupesi poikaystävän kanssa katsomaan leffaa telkusta. Molemmat nuoret nukahtivat. Kun heräsivät niin huoneessa oli kitkerä haju. Kynttilä oli sulattanut lasipöydällä olleet muovisen liinan ja television kaukosäätimen. Onneksi ei ollut muuta palavaa mutta hengittivät kyllä myrkyllistä savua nukkuessaan.

Eli kannattaa oikeasti valvoa niitä kynttilöitä jos sellaisen sytyttää. Sitten kun sattuu viallinen kynttilä, tai vaikka kotieläin kaataa valvomatta olevan kynttilän niin tuloksena voi olla talon palaminen ja kuolemia.

Itse poltan kynttilää ehkä kerran vuodessa. En juuri koskaan kun minulla astma ja myös lapsellani joten turha huonontaa ilman laatua kynttilöillä. Takassa on kyllä nytkin valkea ja nautin siitä. Siinä savut ym menee piipusta ulos ja lisänä saan lämpöä ja tehtyä ruuan haudutusuunissa.

Vierailija
272/413 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

plaa plaa plaa

Vierailija
273/413 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN

Vierailija
274/413 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhyy ä-äitiii joku sytytti kynttilän n-nyyh n-nyyh, mitä nyt m-minun kissan hännälle käy?? ja apua p-pienhiukkasia a-apuaa ä-äitiii

Vierailija
275/413 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla juurikaan polttaa kynttilöitä. Joskus laitan vessaan tai kylppäriin tuoksukynttilän, koska niissä huoneissa ei oleskella. Mutta ajattelen että kynttilät on kuitenkin aika epäterveellisiä, enkä haluaisi hengittää niitä savuja, joten en esim keittiön pöydälle ole laittanut.

Tulipaloa en oikeastaan niissä kauheasti pelkää, koska katson tarkasti, ettei kynttilä voi kaatua (vain tuikkutyylisiä/kipoissa olevia), eikä mitään voi tippua päälle, eikä ole minkään asian lähellä. Eikä tietenkään niitä silti jätetä vartioimatta palamaan pitkäksi aikaa (kyllä uskallan jättää vessan tasolle tuikun puoleksi tunniksi, jos olen varmistanut ensin että kaikki on ok).

Vierailija
276/413 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hiivatin huono itsetunto teillä on

Vierailija
277/413 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla juurikaan polttaa kynttilöitä. Joskus laitan vessaan tai kylppäriin tuoksukynttilän, koska niissä huoneissa ei oleskella. Mutta ajattelen että kynttilät on kuitenkin aika epäterveellisiä, enkä haluaisi hengittää niitä savuja, joten en esim keittiön pöydälle ole laittanut.

Tulipaloa en oikeastaan niissä kauheasti pelkää, koska katson tarkasti, ettei kynttilä voi kaatua (vain tuikkutyylisiä/kipoissa olevia), eikä mitään voi tippua päälle, eikä ole minkään asian lähellä. Eikä tietenkään niitä silti jätetä vartioimatta palamaan pitkäksi aikaa (kyllä uskallan jättää vessan tasolle tuikun puoleksi tunniksi, jos olen varmistanut ensin että kaikki on ok).

nössö

Vierailija
278/413 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

haloo te olette aikuisia ihmisiä ratkokaa itse ongelmanne

Vierailija
279/413 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pelkää jotain kynttilöitä? :D

Vierailija