Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko yhtään kynttilänvihaajaa?

Vierailija
03.01.2023 |

Pari tuttua ja muutama sukulainen pelkäävät kuin kuollaakseen kynttilöitä. He hermostuvat heti kun näkevät, että jossain palaa kynttilä. Ihmettelen heitä kovasti, sillä itse rakastan kynttilöitä ja ne tekevät talvi-illoista ihania.

Onko teidän lähipiirissä tällaisia ihmisiä, jotka vievät tyyliin haudoillekin ledikynttilät?

Kommentit (413)

Vierailija
21/413 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, isäni ja minä itse. Isä on palomies ja sitä mieltä, että kun ei ole tulta, ei ole asuntopaloakaan. Itse olen vähän samoilla linjoilla, ja lisäksi suojelen kissaani.

Ledikynttilöistä innostuin vasta tänä talvena, tosin niitäkin on nyt ja tulevaisuudessa tasan 1 kpl.

Vierailija
22/413 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi serkkuni pelkää sitä että jos huoneessa palaa kynttilä niin se kynttilä polttaa kaiken hapen pois siitä huoneesta :D Yritin selittää että saisi olla aikas iso liekki ja pieni huone sekä koko asunnon kaikki räppänät 100% tukittu, mutta hän pelkää silti :D En vaan ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/413 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen kynttilöiden rakastaja täällä! Etsin jotain hyviä tuoksukynttilöitä pimeneviin iltoihin, ei mielellääm mitään liian pisteleviä tuoksuja vaan ihanan pehmeän harmonisia. Vinkkejä? 

Parhaimmat tuoksut löytyy mun mielestä löytyy netin valikoimista. Tää on mun ehdoton lemppari: https://tinyurl.com/t8hhn34m tosta oon tykänny kovasti ja se on kiva, kun se on luonnonvalkoinen niin sopii moneen eri sisustukseen.

Komppaan tota. Because I’m HAPPY on ehdottomasti mun suosikki. Olen myös huomannut etten pidä noista halpiskynttilöistä. Kaikki joita olen kokeillut, on ollut aivan liian voimakkaita ja paha haju.

Vierailija
24/413 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kynttiläpelkoa myös itsekkään. Ihmeellisiä pelkoja eri ihmisillä.

On ihan terveellistä ja normaalia olla varuillaan avotulen kanssa.

Vierailija
25/413 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ HEITÄ ELÄVÄÄ KYNTTIILLÄÄ

Vartioimatta ! Sillä isäai on ne sammuttanut ,.

🚒

Moni tulipalo on tänäkik joulun aikanut kyntilöistä!

Vierailija
26/413 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää polttelen yhen kynttilän viikkoon 🔥 Toivon aina kynttilöitä lahjaksi ja polttelen niitä sitä mukaa. Nytkin pöydällä palaa tuoksukynttilä, joka luo ihanan rentouttavan tunnelman.

Vierailija
27/413 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa kynttilöitä, mutta niiden savu on terveysriski ja vielä ihan huomattava. Uskon tämän, kun tiede on asian todistanut, ei tarvitse siis kokeilla, sairastunko itse tai joku läheinen. Ymmärrän hyvin vanhempia, jotka pyytävät sammuttamista lasten takia, yhtä lailla vanhemman ihmisen sydänkohtausriskiä lisäävät toki myös.

Voin kuitenkin olla ravintolassa ja kylässä, jos kynttilöitä poltetaan. Minulla on myös kotona kynttilöitä ja joskus satunnaisesti voisin niitä polttaa. Enää ei ole kuitenkaan tehnyt mieli. Ei tee mieli polttaa tupakkaakaan tai syödä makkaraa ja syyt ovat ihan samat. Toisaalta urheilen, nukun riittävästi ja syön pääosin terveellisesti ja edelleen samoista syistä.

Ensimmäinen kommentti on aina, että toiset ei voi tehdä mitään. Toistan, että en voin, mutta en halua.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/4bc6b831-7802-4eb9-9014-71482…

Vierailija
28/413 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihaa kynttilöitä, mutta on isot läjät vanhoja ja uusia ei osteta, eikä ole ostettu kymmeneen vuoteen.

Eihän ne terveellisiä ole polttaa.

Ei se mitään epäterveellistäkään ole. Varmaan vuoden kynttilän poltto vastaa Helsingin keskustassa otettua henkäisyä.

Juu ei.. Kynttilöiden polttaminen vastaa passiivista tupakointia.

https://yle.fi/a/3-7693405

En usko tuohon. Tupakasta lähtee ihan tolkuttomasti savua ja todella paha haju, joka kantautuu naapureiden pihoille asti. Olen lukenut, että kynttilät on nimenomaan terveellisiä, koska niiden avulla keskittyy enemmän hengitykseen, jolloin syke laskee ja rentoutuu sekä aivot saa optimaalisen määrän happea.

Vierailija
29/413 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää kynttilöistä. Meillä on kissa ja pelottaa että kaatais kynttilän.

Meilläkin on kissa mutta ollaan opetettu että hännän kanssa ei mennä palavan kynttilän lähelle

Vierailija
30/413 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kynttilöiden vihaaja, mutta en itse polta kynttilöitä sisällä siitä syystä, koska se vastaa pienhiukkaspäästöiltään passiivista tupakointia. (Tämän voi halutessaan jokainen ihan vapaasti tarkistaa vaikka Googlella, ei tarvitse uskoa minun sanaani.)

Ennen kuin opin tämän, niin ihmettelin, että miksi mulle tulee aina tukkoinen olo, kun käyn syömässä ravintolassa, jossa palaa kynttilä pöydässä. Kyllähän ne kynttilät olisivat kauniita ja tunnelmallisia sisällä, mutta ainakin minun pakko tyytyä polttelemaan ulkona.

Vierailija
31/413 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikoille ja muille hengityselinsairauksista kärsiville kynttilä on todella vihollinen. Samaten kynttilät syövät hapen pienistä tiloista, aiheuttavat migreeniä ja tuottavat ilmaan pienhiukkasia. Eli sille, että ei kestä kynttilöitä, on ihan oikeat perusteet.

Itse rakastan kynttilöitä, mutta en enää polta niitä.

Vierailija
32/413 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä on liikaa palamassa samassa huoneessa, tulee raskas ilma hengittää, ainakin itselleni on tullut. Ihan kauniita sinänsä ovat.

Vierailija
33/413 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kynttilöiden vihaaja, mutta en itse polta kynttilöitä sisällä siitä syystä, koska se vastaa pienhiukkaspäästöiltään passiivista tupakointia. (Tämän voi halutessaan jokainen ihan vapaasti tarkistaa vaikka Googlella, ei tarvitse uskoa minun sanaani.)

Ennen kuin opin tämän, niin ihmettelin, että miksi mulle tulee aina tukkoinen olo, kun käyn syömässä ravintolassa, jossa palaa kynttilä pöydässä. Kyllähän ne kynttilät olisivat kauniita ja tunnelmallisia sisällä, mutta ainakin minun pakko tyytyä polttelemaan ulkona.

Valitettavasti maailma on ihan "pullollaan" pienhiukkasia. Ei tarvitse edes avata ikkunaa niin ilmanvaihtoräppänöiden kautta tulee sisään pienhiukkasia liikenteestä, teollisuudesta, metsäpaloista jne. Päästöjen ei edes tarvitse syntyä Suomessa vaan ne kantautuu esim tuulen mukana Venäjältä. 

Vierailija
34/413 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihaa kynttilöitä, mutta on isot läjät vanhoja ja uusia ei osteta, eikä ole ostettu kymmeneen vuoteen.

Ei se mitään epäterveellistäkään ole. Varmaan vuoden kynttilän poltto vastaa Helsingin keskustassa otettua henkäisyä.

En usko tuohon. Tupakasta lähtee ihan tolkuttomasti savua ja todella paha haju, joka kantautuu naapureiden pihoille asti. Olen lukenut, että kynttilät on nimenomaan terveellisiä, koska niiden avulla keskittyy enemmän hengitykseen, jolloin syke laskee ja rentoutuu sekä aivot saa optimaalisen määrän happea.

Olen sanaton enkä edes jaksa alkaa purkaa näitä väitteitä. Kyllähän nyt av-mamman tuntemukset aina tieteelliset tutkimukset päihittää :D

Vierailija
35/413 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihaan kynttilöitä mutta en vieraillessa kyllä pakottaisi ketään sammuttamaan kynttilöitä.

Mutta miten itse muistan, että ainakin on ollut uutisissa että kynttilöiden sisällä polttaminen on verrattavissa tupakointiin sisällä. Eli yhtä haitallista ihmisten keuhkoille. 

Vierailija
36/413 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa, mutta turhiahan ne on eikä meillä niitä polteta ikinä. Muiden kynttilänpoltto ei kiinnosta.

Vierailija
37/413 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilät on just hyvän tuoksuisia, punaiset, vlakoiset, ruskeat, keltaiset, kaikki hyviä!

Vierailija
38/413 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti maailma on ihan "pullollaan" pienhiukkasia. Ei tarvitse edes avata ikkunaa niin ilmanvaihtoräppänöiden kautta tulee sisään pienhiukkasia liikenteestä, teollisuudesta, metsäpaloista jne. Päästöjen ei edes tarvitse syntyä Suomessa vaan ne kantautuu esim tuulen mukana Venäjältä. 

Siksi elän 24/7 kaasunaamari päässä t. pienhiukkaspelkääjä

Vierailija
39/413 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro pliis mistä olet lukenut. :D Enkelikristallikynttiläkaupan mainoslehtisestä? 

Vierailija
40/413 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo unohdin kokonaan nää hajukynttilät. Ne herättää melkein vihantunteen.