Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppani ei suostu puhumaan lapsiluvusta

Vierailija
02.01.2023 |

Kuinka edetä ilman, että toinen tuntee painostusta.

Odotimme neljättä lasta ja keskenmeno tuli rv 11 tienoilla . Myös kumppani oli surun murtama, mutta ilmoitti , että hän ei ole valmis uuteen yritykseen ja mikäli uutta yritettäisi, asia pitää jutella perin pohjin miten asia tulisi vaikuttamaan meihin kaikkiin. Hän itse puhui tuolloin pienestä aikalisästä. Viimeksi kun asiasta keskusteltiin, hän sanoi työstävänsä asiaa pala kerrallaan. Silloin hän sanoi, että "emme ole vielä päättäneet asiasta" . Olen itse ilmaissut , että olen valmis yrittämään uudelleen. Huomaan kuitenkin, että asiasta ei puhuta ja se hiertää ainakin itseäni.

Lisäksi, en oikeasti painosta vaan olen halunnut kuulla hänen ajatuksiaan, usein ottaa ne painostuksena.

Koen, että jos asia jää vain leijumaan ilmaan, alan katkeroitumaan.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää suremaan sitä, mitä et saanut. Sinulla on jo 3 ihanaa lasta. Haavekuvissa se vauva on ihanaa, mutta kuvittele oikeasti se vauva siihen. Luulen, että kolmen kanssakin on välillä hässäkkää.

Vierailija
62/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on muutakin kuin ihanaa.

Valvomiset, kuinka paljon se on huomiosta isommilta pois... Talous.. auto, makuuhuoneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos miehesi sanoisi tänään että ei halua lisää lapsia ja pohtii vasektomian teettämistä, pystyisitkö sitten rauhoittumaan tän asian kanssa ja olemaan tyytyväinen päätökseen?

Tämäkin olisi askel tämän asian kanssa.

Vierailija
64/64 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt vähän painostavalta kuulostaa, jos haluat 'kuulla hänen ajatuksiaan' vaikka hänellä ei selvästikään ole mitään sinulle mieluista sanottavaa aiheesta. Kyllä hän varmaankin kertoo sinulle, jos joskus päätyy sille kannalle, että on vielä valmis uuteen yritykseen.

Oli sitten mieluisaa tai ei, asioista on kyettävä puhumaan asiallisella tasolla.

Toisen roikottaminen epävarmuudessa on henkistä väkivaltaa.  Kun mies tietää että sinun toiveesi on yksi lapsi lisää, ja hän ei suostu asiasta rehellisesti puhumaan, on hänen kantansa sitten mikä tahansa, rikkoo taatusti välejänne. 

Neuvoa en osaa, mutta mies on pelkuri ja raukka kun ei uskalla olla rehellinen.

Näin itsekin ajattelen. En vain tunnu löytävän ratkaisua. Koko asian puheeksi ottaminen on hyvin hankalaa. Huomaan jo nyt, että jollakin tapaa etäännyn miehestä, ja mietin, että onko meillä sittenkään sama suunta elämässä.

Eli etäännyt miehestäsi jos hän ei halua neljättä lasta. Eli ei sillä miehen ajatuksella sit ollutkaan mitään väliä. Tee palvelus hänelle ja hanki neljäs lapsesi jonkun muun kanssa.

Jos parisuhteessa on mikä tahansa asia josta ei voida keskustella, niin on siinä mahdollisuudet erkaantua.

Mitä sen keskustelun pitäisi tässä kohtaa siis olla? Hän on pyytänyt aikaa, eikö se nyt sit ole ihan riittävä keskustelu tässä kohtaa? Ap kuvittelee että mies keskustelee lapsen hankinnasta vaikka hän ei selvästi siihen vielä kykene. Sekö ei ole henkistä väkivaltaa että pakottaa sanomaan joo tai ei?

Jollakin tasolla se keskusteluyhteys pitäisi olla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi