Onko teillä ystävää joka on osoittautunut mielisairaaksi
Siis mielisairaaksi. Miten saitte hänet hoitoon?
Kommentit (10)
Jo tähän aikaan päihteissä?
Olettepa amatilaisia.
Joo. Se meni psykoosiin. Suolsi facessa aivan ihmeellistä tekstiä ja luultiin, että sen tili on hakkeroitu. Kavereiden kans asiaa ojitiin hetki ja minä soitin sille. Sanoi, että ei sitä ole hakkeroitu ja ihan se itse sinne postaa. Sitten soitin sen äidille, että käytkö kylässä tyttärelläsi, kun se on nyt tosi outo. Äitinsä pakotti sen hoitoon.
Joo. Eleli enemmän tai vähemmän psykoosissa vuosia.
Lopulta jutut olivat niin hulluja että itsekin jo pelkäsin. Soitin ihan 112 ja pitkän puhelun jälkeen ja ystävää haastateltuaan veivät pakkohoitoon. Eipä siellä kauaa pidetty ja sairaudentunnoton kun on niin ei halunnut jatkaa hoitoa vapaaehtoisesti. Ei olla onneksi enää tekemisissä. Tämä ystävä katkaisi itse välit ja hyvä niin. En olisi jaksanut olla tukena, tai siis en edes tukena kun sairaudentunnoton vaan en olisi jaksanut kuunnella hänen pimeitä luulojaan ja kuvitelmiaan yhtään enempää. Enkä olisi voinut päästää perheeni lähelle kun niin pahat salaliittoteroriat sun muut äänet niin tiedä mitä olisivat käskeneet meille tehdä.
Sukua, exiä. Ovat menneet hoitoon tai olleet menemättä, miten milloinkin.
Kannatan välien katkaisua. Omalla kohdalla tosin kyseinen henkilö aloitti tämän seurauksena stalkkaamaan ja ilmestyi "vahingossa" paikoille joissa kävin usein. Sairaudentunnetta näillä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Se meni psykoosiin. Suolsi facessa aivan ihmeellistä tekstiä ja luultiin, että sen tili on hakkeroitu. Kavereiden kans asiaa ojitiin hetki ja minä soitin sille. Sanoi, että ei sitä ole hakkeroitu ja ihan se itse sinne postaa. Sitten soitin sen äidille, että käytkö kylässä tyttärelläsi, kun se on nyt tosi outo. Äitinsä pakotti sen hoitoon.
Tämä tekstisi on kuule nyt tosi outo. Ojitiin? Kamalaa kun suomalaiset on alkoholisteja ja kirjoittelee mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan välien katkaisua. Omalla kohdalla tosin kyseinen henkilö aloitti tämän seurauksena stalkkaamaan ja ilmestyi "vahingossa" paikoille joissa kävin usein. Sairaudentunnetta näillä ei ole.
Mielestäsi henkilö siis vainosi juuri sinua?
🤭
Ei sinullakaan ole ystävää sen nyt näkee aloituksestasi.
Tuttavapiiriin sattui kuulumaan lääkäri, joka myös tunsi hänet. Ulkopuoliset pitivät vain lujovuutena ja tempperamentikkuutena hänen pahaa maniajaksoaan.