Ylen sarja: Kaipuu maalle - kyläkoulusta koti
Rappasiko tuo nainen hirsiseinän savella? 😱. Mies kovin kireä, jonka tunteita nainen joutuu tulkitsemaan koko ajan. Kuin olisi varuillaan. Vähän ahdistavaa katsoa.
Kommentit (66)
Talo maksoi huutokaupasta 214 000€ ja sanoivat ohjelmassa että remonttiin taisi olla budjetoitu 250 00€. Korjatkaa joku jos olin väärässä tuon remppabudun suhteen!
Vierailija kirjoitti:
Nepovauva.
Mikä on nepovauva?????
Joo, luin jostain että kyläkoulun remppa maksaa parisataa tuhatta ja risat. Kaikillahan meillä tommonen taskuraha on. Ei muuta kuin remppaamaan ja tv-porukka paikalle!
Se katto jäi tosiaan mysteeriksi. Ehkä sen korjasi joku firma niin siksi sitä ei kuvattu. Selvästihän työmaalla pyöri ammattilaisia mutta haluttiin antaa kuvaa että pariskunta itse teki kaiken.
Mies vaikutti välillä aika uupuneelta. Hirveän homman teki eikä saanut minkäänlaista sanavaltaa sisustukseen. Nainen vähän maalaili, rappaili ja juoksenteli miehen perässä värikarttojen ja tehtävälistojen kanssa. Miehellä ennen ollut uupumusta ja masennusta ja nainen vaan kikatteli tehtävälistansa kanssa. Korjasiko nainen ne ikkunat vai teetättikö ne kansalaisopiston väellä?
Sitä jäin myös miettimään että kävivätkö he töissä samaan aikaan? Nainen oli ilmeisesti työtön koska kertoi että oli työskennellyt huutokaupassa. Mies oli irtisanoutunut kirjoittajan töistä uupumuksen takia. Nainen oli opiskellut kondiittoriksi mutta ei ilmeisesti niitä töitä tehnyt. Mies oli opiskellut puutarhuriksi mutta hänkään ei töitä tehnyt. Taloudellisesti asiat olivat ilmeisesti hyvällä mallilla koska missään vaiheessa se ei tuntunut aiheuttavan ongelmia.
Kiva pariskunta ja onhan tuossa ollut urakkaa ja sitä varmaan on jatkossakin. Toivottavasti mies muistaa levätä ettei väsy uudelleen. Vauva tuo lisähaasteita elämään.
Olen kanssasi samaa mieltä. Toivottavasti toiveemme toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upea sarja myös se ruotsalainen "Talot huokuvat historiaa". Mukana kertomus talon entisistä asukkaista, remontista, nykyasukkaista, paikallishistoriasta, asuinympäristöstä. Ihanat asiantuntijat, asukkaat ja naispuolinen "remonttireiska"!
Kunpa saataisiin myös suomalainen versio sarjasta. Mutta tämäkin oli oikein hyvä, huippulaatua Yleltä.
Eikö tuo liene suomalainen.
Halusivat panostaa täysillä omaan ideaansa. Tottakai stressi huipussaan, kun kaikki muuttuu, on uutta ja kaikki suunnitellaan itse. Paljon tutkimista ja miettimistä, ajatustyöhän on sitä vaativinta ja tarvittaisiin sillekin hiljaisuutta ja rauhaa. Mutta tuloskin on sitten sen mukainen eli itselle tehty eli oikein hyvä. Ja kuvaaminenkin stressaa, varsinkin, jos on aikatauluja ja dead lineja tai joudutaan ottamaan uudestaan. Laadukas, esimerkkejä antava, opettava ja positiivinen. Kateelliset, tehkää itse perässä, remontoikaa vaikka pikku mummonmökki näin aluksi. Senhän voi vaikka myydä tai vuokrata, jos ei sitten itse tarvitsekaan.
Mies 758ei saa valita mitään värejä eikä mitään muutakaan. Vauvan tulon olisi myös voinut 'ajoittaa' niin olisi ollut 4 kättä tekemässä niitä töitä.
Hyvä sarja! Rafael vaikuttaa olevan täysijärkinen, eikä isänsä kaltainen itsekeskeinen narsisti. Vaikkakin vaikuttaa olevan jonkinlaiseen ahdistukseen ja masennukseen taipuvainen. Vaimo on kaunis ja iloinen, hän varmasti tasoittaa. Hyvä pari. Mutta tämän sarjan katsottuani oma into mihinkään vanhoihin taloihin ja niiden remppaamisiin kyllä tippui pakkaselle. Ei pää kestäisi sitä duunia.
Rupesin seuraamaan instassa, siellä on tilalla omat sivut. Kivalta näyttää: kaunis vaimo, kaunis lapsi ja komea isä ja päälle upea talo. Kyllä kelpaa.
Huomasi, että kumpikin ovat wanhan rahan sukujen Pappa betalareita; töitä ei huvita tehdä kun ei tarvitse, mukavampi puuhastella maalla kummankin suvun rahoilla. Tilataan Ruotsista erikoismittatilauskeittiötä ja 40t€ maalampöä tuosta vaan, välillä iskee "stressi" vaikka kaikki raskaat työt tilataan ulkopuolelta ja sitten paetaan naisen isän Espanjan taloihin lomailemaan. Pelkästään talon remppan kului satoja tonneja, mikäs siinä kun voi ottaa suvun tililtä rahaa sitä tahtia kun mieli tekee.
Nyt on tullut Yle Areenaan "Kuinkas sitten kävikään"-jakso, eli pariskunnan päivitetyt kuulumiset projektin osalta. Jakso kestää melkein tunnin.
Hehheh näitä vauvapalstan tunne-elämän eksperttejä, jotka näkevät jotain kireyttä ja pelokkuutta :DD
Vierailija kirjoitti:
Huomasi, että kumpikin ovat wanhan rahan sukujen Pappa betalareita; töitä ei huvita tehdä kun ei tarvitse, mukavampi puuhastella maalla kummankin suvun rahoilla. Tilataan Ruotsista erikoismittatilauskeittiötä ja 40t€ maalampöä tuosta vaan, välillä iskee "stressi" vaikka kaikki raskaat työt tilataan ulkopuolelta ja sitten paetaan naisen isän Espanjan taloihin lomailemaan. Pelkästään talon remppan kului satoja tonneja, mikäs siinä kun voi ottaa suvun tililtä rahaa sitä tahtia kun mieli tekee.
Niin tai näin, mielestäni sympaattinen pariskunta joka tekee eikä vain puhu. Tekee nimenomaan itse eikä valita. Tottakai heillä on perintörahaa taustalla, mutta en minä heitä sen perusteella lähtisi tuomitsemaan tai vähättelemään.
Hyvin virkistävä ohjelma pitkästä aikaa. Erittäin normaali ja perinteinen: isä, äiti ja pieni lapsi, jotka remontoivat itselleen kotia. Ei ylitunteellista itkua, ei mitään dramatisoitua höttöä, vaan mukavaa, rauhallista kuvausta ja täysijärkisiä ihmisiä. Jos heillä nyt sattuu olemaan vähän kultalusikkaa, niin mitenkään negatiivisesti se ei heistä kyllä näkynyt. Joten turha olla kateellinen.
Rafael möi niitä kotipellolla viljeltyjä tuotteita kylämarkkinoilla. Kai niistä jonkun sentin saa, mutta harrasteluahan tuo on. Rafaelin leipätyö on kuitenkin Helsingissä. hänhän on Donner productionsin toimitusjohtaja.
Oikein ihastuttava pariskunta. Mukava katsoa tällaista. Rafael on kyllä päämäärätietoinen, hän ei tunteja laske ja työmoraali on kohdallaan. Vaimo samanlainen. Varmasti opettava kokemus tuo remontointi, kuten totesikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai näin, mielestäni sympaattinen pariskunta joka tekee eikä vain puhu. Tekee nimenomaan itse eikä valita. Tottakai heillä on perintörahaa taustalla, mutta en minä heitä sen perusteella lähtisi tuomitsemaan tai vähättelemään.
Hyvin virkistävä ohjelma pitkästä aikaa. Erittäin normaali ja perinteinen: isä, äiti ja pieni lapsi, jotka remontoivat itselleen kotia.
Tämä. Mukava katsoa ohjelmaa jossa ei ole ainaisia päihde- tai mielenterveysongelmia, tatuointeja, sossun asiakkuuksia tai neuropsykiatriasta oireilua. Ovat peräti naimisissakin ja ilmeisesti omaavat normaalin seksielämänkin, jota eivät toki levittele koko kansalle. Vaihteeksi näin. Joo, sori kun vähän kärjistin.
Ihana sarja, ja harvinaisen täysipäisiä ihmisiä. Täällä kateelliset taas näkee kaikkea negatiivista.
Hieno pariskunta. Rafael on yksi Jörnin perijöistä. Inte brist på pengar...
Ihana ohjelma, katsoin varsinaisen sarjan silloin aiemmin ja nyt päätösjakson. Ahkeria ja päämäärätietoisia nuoria ihmisiä, jotka eivät työtä pelkää. Ja niin kaunis koti, vaikka kesken vielä olikin. Toivon heille kaikkea hyvää!
Minäkin tykkäsin tosi paljon.