Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehnommasta taustasta tulevat eivät hahmota muilla ei ole esim. omakotitaloa siksi että ei olisi varaa, vaan siksi että ei halua

Vierailija
02.01.2023 |

Olen itse presentoinut keskiluokkaa ihan tarpeeksi lapsuudessani. Uskon että monelle vaikeammista oloista tulevalle tms. tuo on sellaisen kunnon ihmisen ja menestyksen mitta, mutta kun sellaisen kokemuksesta ei ole ollut pulaa niin ei kuulu omiin haaveisiini.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerrostalosta katsottuna okt-asuminen näyttää harrastukselta.

Vierailija
22/39 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin tyylillään. Minäkään en pidä lumitöistä enkä oikein pihahommistakaan, mutta omakotitalossa on se hyvä puoli, että siellä saa mölytä melko rauhassa vaikka yöt läpeensä.

No tosiaan, kai joillakuilla sitten on tapana pitää älämölöä yöt läpeensä...

Ei joka yö, mutta eipä voi kerrostaloasunnossa järjestää illanistujaisia, varsinkaan jos talossa asuu ääniyliherkkiä. Siis koskaan,  nimimerkillä kokemusta on.

Kyllä voi järjestää illanistujaisia, kuunnella musiikkia, soittaa pianoa ym.

Ei meidän kerrostalossa. Alakerrassa asuu muriseva mölli, jolla hullun kiilto silmissä. Tulee ovelle klo 22 kiljumaan, että talossa on hiljaisuus! Koeta siinä sitten seurustella... Eli meillä ymmärrettävästi ei käy vieraita. Onneksi useimmilla kavereilla on ok-talot, joten voimme kyläillessämme laulaa karaokea aamukolmeen tai pitää oman kasariklubin.

Viihdyn muuten meidän kerrostaloasunnossa, jonka sijainti erittäin kätevä ja muuten ihan kiva asunto. Naapurit vaan hulluja.

Ikävä homma, mutta ei tosiaan päde kun teidän yhtiöön/rappuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin tyylillään. Minäkään en pidä lumitöistä enkä oikein pihahommistakaan, mutta omakotitalossa on se hyvä puoli, että siellä saa mölytä melko rauhassa vaikka yöt läpeensä.

Ei joka yö, mutta eipä voi kerrostaloasunnossa järjestää illanistujaisia, varsinkaan jos talossa asuu ääniyliherkkiä. Siis koskaan,  nimimerkillä kokemusta on.

Ei meidän kerrostalossa. Alakerrassa asuu muriseva mölli, jolla hullun kiilto silmissä. Tulee ovelle klo 22 kiljumaan, että talossa on hiljaisuus! Koeta siinä sitten seurustella... Eli meillä ymmärrettävästi ei käy vieraita. Onneksi useimmilla kavereilla on ok-talot, joten voimme kyläillessämme laulaa karaokea aamukolmeen tai pitää oman kasariklubin.

Viihdyn muuten meidän kerrostaloasunnossa, jonka sijainti erittäin kätevä ja muuten ihan kiva asunto. Naapurit vaan hulluja.

Normaaliin elämään kuuluu satunnaiset juhlat, isännöitsijään ja taloyhtiön hallitukseen yhteys ja mölli kuriin. Jos tulee oven taakse ulvomaan niin soitatte poliisin.

Vierailija
24/39 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aloitusta. Olen itse keskiluokkainen omakotitaloasuja, mutta pidän sitä sellaisena pikkukaupunkeininkinkinä. Isoissa kaupungeissa on täysin normaalia, että keskiluokka asuu kerrostaloissa. Niin normaalia, että en ymmärrä, missä aloittajan kuvaamaan ajatteluun törmää.

Vierailija
25/39 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin omakotitalossa messualueella koko lapsuuteni. Aikuisena en ole omaa taloa halunnut. Tykkään asua keskustassa.

Vierailija
26/39 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä homma, mutta ei tosiaan päde kun teidän yhtiöön/rappuun.

Mekin ollaan aiemmin asuttu normaalissa kerrostalossa, jossa monikin piti illanistujaisia ja oli lapsia ja ääniä kuului. Nyt vaan ollut tuo hullu alakerrassa jo useamman vuoden, ikävä kyllä vaimonsa on taloyhtiön hallituksen pj. :D Noh, muutamme kyllä pois lähivuosina joka tapauksessa, kun väki vähenee. Kiva päästä taas kuuntelemaan musiikkia muutenkin kuin luureilla. Toisaalta en pidä ok-asumisesta remonttien ja muun ylläpidon takia, mutta sosiaalisen elämän kannalta on aivan todella paljon parempi ratkaisu kuin kerrostalo.

Vierailija
27/39 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen duunatiperheen kasvatti jossa isä oli juoppo kaikki vapaapäivät.

Pidän kuitenkin lapsuuttani nyt keski-ikäisenä todella onnellisena, oli paras osa elämästäni, kaikkine kauhuineenkin, minua kuitenkin rakastettiin ja olin toivottu, ja vanhemmat oli hyviä, jos sitä kännistä isää ja äidin hakkausta ei muistella.

Niin ja itse en ole koskaan halunnut asua ok-talossa, ei ole koskaan ollut unelmani.

Kaikkein kotoisimmaksi asumismuodoksi koen kerrostalon. Saa olla rauhassa naapureilta, mutta tietää kuitenkin että seinien takana on elämää, jos tarvitsee apua.

Ja tarkoitan rauhallisia kerrostaloja, en ole missään rauhattomassa kerrostalossa edes asunut.

Lapsuuden vietin piharakennuksessa, paritalossa ja rivitalossa.

Vierailija
28/39 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittämäsi mukaan et omaa kehnompaa taustaa, mutta tietosi siitä miten he ajattelevat muiden valinnoista, on omaa luokkaansa.

Minulle omistusasuminen tuo turvaa, kuten rahalla on tapana tehdä.

Vierailija
29/39 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalon rauha: naapuri soitti tauotta musiikkia pihallaan varmaan vuosia. Yksi naapuri kaatoi luvatta puut välistämme. Yhden naapurin koko perhe (lapset ja aikuiset) huusi ja kiljui jatkuvasti. Uu jee

Vierailija
30/39 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittämäsi mukaan et omaa kehnompaa taustaa, mutta tietosi siitä miten he ajattelevat muiden valinnoista, on omaa luokkaansa.

Minulle omistusasuminen tuo turvaa, kuten rahalla on tapana tehdä.

Voin kertoa jännittävän tiedon; muitakin asuinmajojaan voi omistaa kuin omakotitalon. Se on itse asiassa aika yleistä omistaa vaikkapa rivitaloasunto tai kerrostaloasunto.

Vierailija
31/39 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tai sitten on muuten vain meluisia harrastuksia.

Minullekaan lumityöt tai nurmikonleikkuu ei aina maistu, mutta on ihanaa, että voin soittaa pianoa tuntikausia putkeen ja vaikka keskellä yötä, eikä ketään häiritse. Kerrostalossa tai rivarissa olisin varmaan jo saanut häädön, varsinkin kun lapsilla on myös musiikkiharrastuksia :D

Vierailija
32/39 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä aloitusta. Olen itse keskiluokkainen omakotitaloasuja, mutta pidän sitä sellaisena pikkukaupunkeininkinkinä. Isoissa kaupungeissa on täysin normaalia, että keskiluokka asuu kerrostaloissa. Niin normaalia, että en ymmärrä, missä aloittajan kuvaamaan ajatteluun törmää.

Tämä pk-seudulla

Vierailija
33/39 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta eikö olekin hyvä, että maailmassa on vaihtoehtoja? Olen itse keskiluokkaisesta taustasta, ja asunut elämäni aikana rivi-, kerros-, pari- ja luhtitalossa, Helsingin kantakaupungissa, lähiössä, pikkupaikkakunnalla ja ulkomailla miljoonakaupungin kupeessa. Tällä kokemuksella tiedän etten halua seinänaapureita mutten myöskään asua keskellä metsää, joten nyt minulla on omakotitalo lähiössä. Ymmärrän silti aivan hyvin, etteivät kaikki ole kiinnostuneita talon ylläpitoon liittyvästä puuhastelusta ja haluavat mieluummin asua kerrostalossa, tulotasosta riippumatta. Ei minuakaan parikymppisenä kiinnostanut puutarhanhoito, enkä olisi silloin missään tapauksessa halunnut asua näin.

Vierailija
34/39 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pk-seudulla

Missähän piireissä oikein liikut? Minun tuttavapiirissäni pk-seudulla moni asuu tyytyväisenä kerrostalossa sijainnin vuoksi eikä edes haaveile omakotitaloon muuttamisesta. Itselle taas on tärkeää päästä terassille ja puutarhaan suoraan olohuoneesta, joten olen muuttanut kauemmas keskustasta omakotilähiöön.

Vierailija
35/39 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tosiaan, ja kerrostalossa sitä muitten älämölön sitten kuuntelet.

Vierailija
36/39 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pk-seudulla

Missähän piireissä oikein liikut? Minun tuttavapiirissäni pk-seudulla moni asuu tyytyväisenä kerrostalossa sijainnin vuoksi eikä edes haaveile omakotitaloon muuttamisesta. Itselle taas on tärkeää päästä terassille ja puutarhaan suoraan olohuoneesta, joten olen muuttanut kauemmas keskustasta omakotilähiöön.

Piireissä? En ihan ymmärrä minkälaisia tarkennuksia kaipaat. Yliopiston käyneitä, paikallisia ja maalaisia, 25-45 vuotiaita, lapsiperheitä ja lapsettomia.

Pk-seudulla asuu noin puolitoista miljoonaa ihmistä, niin en ihmettele jos kaikki piirit eivät ole sinulle tuttuja.

Vierailija
37/39 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
38/39 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko luokkanousussa jotain pahaa?

Vierailija
39/39 |