Nyt rehellisesti: minkätasoinen nainen/mies olet? Ja perustelut
Itse olin nuorena mukavan näköinen, mutta nykyisin olen auttamattomasti vanha (keski-ikäinen).
Olen yhä hoikka ja pärjään ilman meikkiä enkä ole vanhannäköinen, mutta sillä nyt ei paljoa väliä edes ole, koska olen varattu.
Tasosta en osaa sanoa, koska ikä tosiaan määrää sen jo aika alas. Muuten voisin olla varteenotettava.
Kommentit (564)
Vierailija kirjoitti:
Tuohon ikäasiaan, eikös sitä "tasoa" pidä kuitenkin verrata omaan ikäluokkaan? Tai siis, potentiaalisessa parinhaussa kai nyt suurin osa hakee suunnilleen itsensä ikäistä eikä nelikymppinen ja parikymppinen käytännössä "kilpaile samassa sarjassa". Tietysti jos haikailee reippaasti itseään nuorempaa kumppania niin voi verrata itseään niitten nuorempien "tasoon".
Se on totta, että pariutuminen ja tasoteoria riippuu myös kontekstista eli ei ole universaali. Jossain pienessä kylässä on vain yksi todella komea ja varakas mies tai ei yhtään todella kaunista naista, kun taas isoilla paikkakunnilla on enemmän valinnanvaraa.
Taviksia on eniten, joten tässäkin ketjussa suurin osa on taviksia eli kaseja.
Hoikka, pitkähiuksinen, keskinkertaisesti koulutettu ja "naisellisella" alalla, tienaan riittävästi mutta en älyttömän paljon enkä elä työlleni. Tulen toimeen ihmisten kanssa, en ole mustasukkainen tai taipuvainen ylianalysointiin tms., en myöskään halua rajoittaa toisen menoja. Tykkään seksistä mutta mieluummin parisuhteessa, joten seksikumppaneita ei ole monia. Siinä plussapuolia kuvittelisin.
Mahdollisia miinuksia sitten: pari lasta, kouluikäisiä jo. Olen vähän semmoinen vihervassarifeministi, tykkään eläimistä, en syö juurikaan lihaa, matkustelu on mieleen mutta teen sitä harkiten ja mieluusti ihan tässä kotimaassa/lähialueilla. En jaksa aina sheivata sääriä ja kotona kuljen mahdollisimman lämpimissä eli ei kovin seksikkäissä vaatteissa.
Että mitä näistä sit tulee. Jollekin nuo miinukset voinee olla ylitsepääsemättömiä, mutta toisaalta enpä sellaista kumppania haluaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää tasojankkaajat on lapsellisia koska ihmiset pitää eri asioista. Jonkun 0 on toisen 10. Tietysti missit ja mallit on useamman mielestä hyvännäköisiä mutta harva tavallinen edes haluaa oikeasti sellaista puolisokseen. Parhaiten yhdessä viihtyy keskenään samanlaiset.
Huvittava tämä ilmiö, että ihminen joka ilmoittaa vastustavansa tasoteoriaa samanaikaisesti sanoo asian, joka on tasoteorian mukainen. Eli sen, että pariutuminen onnistuu, kun tasot kohtaavat.
Esimerkkinä: olen korkeasti kouluttautunut nainen ja minulle on matalasti kouluttautuneet antaneet tutustumisvaiheessa pakkeja ja tuoneet esiin sen että koulutukseni ja nörttiyteni on heille turn off. Korkeasti kouluttautuneet miehet sen sijaan ovat nähneet fiksuuden ja kouluttautuneisuuden plussana. Eri ihmiset pitää eri asioista, eikä se tarkoita että jonkun taso olisi toista alempana.
Toinen asia mitä jotkut ei huomioi on se, että kaikki miehet ei ole niin ulkonäkökeskeisiä. Se että teille naisen ulkonäkö on tärkeintä ei tarkoita että kaikille olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun tasokkaampaan 1 %. Olen laskenut tähän varallisuuden, ulkonäön, henkiset ominaisuudet, rohkeuden ja kyvyn käyttää hyväksi olemassa olevia resursseja. Olen empaattinen ja menestyvä yrittäjä. Joustava ja luovin arjessa. Toimin omaishoitajana, pääomatulot yrityksestäni lähes 60 000 € viime vuonna. Olen yksinhuoltaja.
Tässä on hyvin oleellista oletko mies vai nainen. Varallisuutesi nostaa tasoasi miehenä, ei naisena. Empaattisuus taas nostaa tasoasi naisena muttei miehenä. Yksinhuoltaja statuksesi tiputtaa tasoasi naisena aivan helve*in paljon, miehenä kohtalaisesti.
Empaattisuus on yksi tärkeimpiä ominaisuuksia miehessä, etenkin lapsen isää valitessa.
Nainehan on miesten mielestä alatasoinen, jos on yli 20- vuotias
Lisäksi naisen tasoon miesten mielestä vaikuttaa muutenkin vain ulkonäkö: taokas nainen on max 20- vuotias, hoikka ja kaunis ja pitkähiuksinen.
Tasoteoriajankuttajia parempi ilman muuta. Ei nuo teidän tasohorinat muusta kerro kuin uskomattomasta punnallisuudestanne ja mua on aina ihastuttanut äly ja sivistys.
Niinpä mun kumppanit on kaikki olleet älykkäitä ja ihania. Myös se, jonka tapasin vuosi sitten ja jonka kanssa olen yhdessä asunut ja elänyt sittemmin.
On ilmeisesti harvinainen onni löytää uusi loppuelämänsä rakkaus 58-vuotiaana, kun te ette onnistu 20-40-vuotiaana löytämään ensimmäistäkään.
Piikittelen, koska olette lapsellisia ja älyttömiä. Oppikaa tunnistamaan ja käsittelemään ongelmanne älkääkä kuvitelko lapsen lailla, että ne ovat nenässä, leuassa, pituudessa tai tiliotteessa. Ne ovat aivoissa ja aivot oppivat asioita, ihminen kehittyy. Myöskin te.
Olen maksimissaan keskitasoa, ehkä 1-10 asteikolla olen tasoa 3 tai 4.
Perustelut tälle on se että en ole miesmallin näköinen vaan harteikas,karvainen ja muuta lisäkilo löytyy eli on lihaa luiden ympärillä.
En pukeudu muodikkaasti ja en seuraa edes muotia vaan vaatteet on aika "tavalliset" aina mutta puhtaat ne on eli en ole haisuli.
Alkoholia en käytä vaan olen raitis joten se laskee myös tasoani koska naiset välttelee raittiita miehiä.
Koulutustasoni on amis ja teet ihan hyvä palkkaista duunarin työtä.
Olen iksinkku enkä ole harrastanut kertapanoja juurikaan joten melko kokematon seksissä olen.
Siinä omat perustelut alhaiselle tasolleni.
M33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää tasojankkaajat on lapsellisia koska ihmiset pitää eri asioista. Jonkun 0 on toisen 10. Tietysti missit ja mallit on useamman mielestä hyvännäköisiä mutta harva tavallinen edes haluaa oikeasti sellaista puolisokseen. Parhaiten yhdessä viihtyy keskenään samanlaiset.
Huvittava tämä ilmiö, että ihminen joka ilmoittaa vastustavansa tasoteoriaa samanaikaisesti sanoo asian, joka on tasoteorian mukainen. Eli sen, että pariutuminen onnistuu, kun tasot kohtaavat.
Esimerkkinä: olen korkeasti kouluttautunut nainen ja minulle on matalasti kouluttautuneet antaneet tutustumisvaiheessa pakkeja ja tuoneet esiin sen että koulutukseni ja nörttiyteni on heille turn off. Korkeasti kouluttautuneet miehet sen sijaan ovat nähneet fiksuuden ja kouluttautuneisuuden plussana. Eri ihmiset pitää eri asioista, eikä se tarkoita
Ei kannata puhua minulle miehenä, koska olen nainen.
Se että joku mies on antanut sinulle pakit ei kerro sinun tasostasi mitään. Sinun tasosi on se mies, jonka olet sitouttanut parisuhteeseen.
Tasoteoria on oikeasti tosi simppeli juttu, mutta ilmeisesti monet triggeröityvät sanasta taso, vaikka kyse on kysynnän tasoa kuvaavasta asiasta. Markkina-arvoteoria olisi kuvaavampi termi ja sitä täällä silloin käytettiinkin, kun asiasta ekaa kertaa kuulin. Jokainen ymmärtää, ettei markkina-arvo kuvasta tunnearvoa. On paljon ihmisiä, jotka eivät haluaisi asua modernissa ok-talossa Stadissa, vaikka saisivat sen ilmaiseksi ja talon arvo on useita miljoonia. Samoin on olemassa ihmisiä, jotka eivät halua missin näköistä naista, jolla on juristin koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Tasoteoriajankuttajia parempi ilman muuta. Ei nuo teidän tasohorinat muusta kerro kuin uskomattomasta punnallisuudestanne ja mua on aina ihastuttanut äly ja sivistys.
Niinpä mun kumppanit on kaikki olleet älykkäitä ja ihania. Myös se, jonka tapasin vuosi sitten ja jonka kanssa olen yhdessä asunut ja elänyt sittemmin.
On ilmeisesti harvinainen onni löytää uusi loppuelämänsä rakkaus 58-vuotiaana, kun te ette onnistu 20-40-vuotiaana löytämään ensimmäistäkään.
Piikittelen, koska olette lapsellisia ja älyttömiä. Oppikaa tunnistamaan ja käsittelemään ongelmanne älkääkä kuvitelko lapsen lailla, että ne ovat nenässä, leuassa, pituudessa tai tiliotteessa. Ne ovat aivoissa ja aivot oppivat asioita, ihminen kehittyy. Myöskin te.
Älä lyttää kaikkia ketjuun vastanneita henkilöitä. Ap. on typerä tasojankkaaja. Tuskin moni on tosissaan ottanut tätä ketjua. Minä en ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun tasokkaampaan 1 %. Olen laskenut tähän varallisuuden, ulkonäön, henkiset ominaisuudet, rohkeuden ja kyvyn käyttää hyväksi olemassa olevia resursseja. Olen empaattinen ja menestyvä yrittäjä. Joustava ja luovin arjessa. Toimin omaishoitajana, pääomatulot yrityksestäni lähes 60 000 € viime vuonna. Olen yksinhuoltaja.
Tässä on hyvin oleellista oletko mies vai nainen. Varallisuutesi nostaa tasoasi miehenä, ei naisena. Empaattisuus taas nostaa tasoasi naisena muttei miehenä. Yksinhuoltaja statuksesi tiputtaa tasoasi naisena aivan helve*in paljon, miehenä kohtalaisesti.
Empaattisuus on yksi tärkeimpiä ominaisuuksia miehessä, etenkin lapsen isää valitessa.
Kyllä, se on totta. Jos mies ei ole empaattinen, hän ei voi mitenkään olla tasoa 9-10. Menestyminen myös työelämässä edellyttää monenlaisia tunnetaitoja, jota empaattisella on. Jos miehellä ei ole kykyä asettua muiden ihmisten asemaa, se laskee hänen tasoaan, koska kyse on alhaisesta ÄO:sta. Viime viikolla loppuviikosta oli Hesarin tiedesivuilla tästä juttua eli siinä todettiin, että mielikuva siitä, että korkea ÄO tarkoittaisi omiin oloihinsa vetäytyvää nörttiä on mahdollisismman kaukana totuudesta.
Voin omaltakin osalta tämän allekirjoittaa eli tuntemani kaksi neroa (molemmat miehiä) ovat erittäin taitavia sosiaalisesti, empaattisia, mutta myös jämäköitä. Älykäs on tietenkin älykäs myös ratkaisemaan erilaisia sosiaalisen kanssakäymiseen liittyviä ongelmia ja pulmia.
Naisen tasoon vaikuttaa ulkonäkö,luonne,ikä ja se että onko mt ongelmia vai ei.
Miehen tasoon vaikuttaa ulkonäkö,raha,status työelämässä ja koulutustaso.
Olen täysin tasoteorioiden ulkopuolella, sillä en kaipaa parisuhdetta tai seksiä, eikä minun siis tarvitse yrittää miellyttää yhtään ketään. Riittää kun kelpaan itselleni, eivätkä esim. mahdolliset "kehityskohteeni" ole linjassa yleisten ihanteiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nauran koska oon ruma mt-ongelmainen nainen jolla on komea, fiksu korkeasti kouluttautunut ja hyvässä työssä oleva mies. Miehelläni on kuitenkin ns sydämen sivistystä ja hänelle ei ole tärkeintä pinnalliset arvot. Mä olen luonteeltani mahtava tyyppi. Meillä on vahva keskinäinen kemia, huumorintaju ja rakkaus. Mutta sellaisesta sä et ymmärräkään mitään.
Vierailija kirjoitti:
MIelestäni tasoteorian merkittävin puute on se, ettei se huomioi yhteiskuntaluokkia mitenkään. Siinä näkyy, että teorian tausta on alaluokkainen/alemman keskiluokan, missä sukupuoliroolit ovat konservatiiviset. Totuus kuitenkin on, että korkeasti koulutettu, akateemisesta suvusta tuleva varakas mies ei käytännössä koskaan pariudu kouluttamattoman naisen kanssa. Sen sijaan duunaritaustainen varakas mies saattaa pariutua, koska heidän taustansa ovat samanlaiset.
Tämänkaltainen samanlaisuus taustoissa on pariutumisen merkittävin taustatekijä. Se näkyy tilastoissa ja vähän kaikessa. Ilman yhteiskuntaluokan (sukutaustan) samanlaisuutta paria ei synny.
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin tasoteorioiden ulkopuolella, sillä en kaipaa parisuhdetta tai seksiä, eikä minun siis tarvitse yrittää miellyttää yhtään ketään. Riittää kun kelpaan itselleni, eivätkä esim. mahdolliset "kehityskohteeni" ole linjassa yleisten ihanteiden kanssa.
Niin oletkin kuten ovat kaikki parisuhteessa olijatkin. Taso määritetään vain markkinoilla. Aloitus siis on lähtökohdaltaan virheellinen, sillä kukaan ei määritä tasoaan itse, vaan markkinat tekevät sen.
Vierailija kirjoitti:
Nainehan on miesten mielestä alatasoinen, jos on yli 20- vuotias
Lisäksi naisen tasoon miesten mielestä vaikuttaa muutenkin vain ulkonäkö: taokas nainen on max 20- vuotias, hoikka ja kaunis ja pitkähiuksinen.
Niin että tasokas nainen olisi tämän mukaan teinityttö?
Jätä tuollaiset klopit laskemaan keskenään. Reaalimaailmassa on eri meno.
Tasoteoria on vähäjärkisten ja tunnevammaisten tapa selitellä omaa kelpaamattomuuttaan.
Vuorovaikutuksessa saat mitä annat. Vittuilijat torjutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä lyttää kaikkia ketjuun vastanneita henkilöitä. Ap. on typerä tasojankkaaja. Tuskin moni on tosissaan ottanut
Älä älähdä ellei kalikka kalahda. Kritiikki oli tasohulluille.
Vierailija kirjoitti:
Et havaitse tuossa lainkaan toksisuutta ja kaksinaismoraalia?
Oletko sitä mieltä, ettei miesten mielenterveysongelmat häiritse ketään (naisia) vaikka lähes kaikki väkivaltaisuus ja muu rikollisuus sekä vastenmielinen käytös kumpuaa juuri niistä?
Nainen
------------------------------
Sosiaalinen
täsmällinen
kiltti
hauska
mukava
järjestelmällinen
-------------------------------
Amiksen käynyt pienipalkkainen
n. 15 kg ylipainoa
taviksen näköinen