Nyt rehellisesti: minkätasoinen nainen/mies olet? Ja perustelut
Itse olin nuorena mukavan näköinen, mutta nykyisin olen auttamattomasti vanha (keski-ikäinen).
Olen yhä hoikka ja pärjään ilman meikkiä enkä ole vanhannäköinen, mutta sillä nyt ei paljoa väliä edes ole, koska olen varattu.
Tasosta en osaa sanoa, koska ikä tosiaan määrää sen jo aika alas. Muuten voisin olla varteenotettava.
Kommentit (564)
Vierailija kirjoitti:
"Mitä tulee parisuhteeseen, niin kyllähän se akateeminen ylemmän keskiluokan mies rinnalleen akateemisen naisen hakee, jotta saa lapsensa kasvatettua ylemmän keskiluokan tapaan ja ei tarvitse naisen juttuja hävetä illallisilla."
Josta seuraa se että jos korkeakoulutetulla on kaksi vaihtoehtoa, todella kaunis mutta räväkän työväenluokkainen nainen ja ihan ok-näköinen korkeakoulutettu hillitty nainen niin se mies valitsee jälkimmäisen. Ulkonäkö ei siis ratkaise vaan kaikenpuolininen sopivuus.
Ehkä jos laitat ne luonteet tuolla tavalla eriäviksi. Mutta jos kyseessä on todella kaunis työväenluokan hillity nainen ja ok-näköinen korkeasti koulutettu hillitty nainen niin mies valitsee ensimmäisen 99 kertaa 100:sta ellei sen vanhemmat tyyliin pakota sitä valitsemaan korkeasti koulutettua naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää tasoihmiset on henkisesti tyhjiä. Kuka tuollaisen kanssa haluaa seurustella kun tietää, että jos vaikka sairastuu tai vanhenee, niin taso laskee ja kumppani vaihdetaan lennosta uuteen? Parempi perustaa suhde muihin asioihin kuin tasoon.
Et nyt taida oikein tajuta. Kaikki ihmiset ovat "tasoihmisiä" jotkut vaan tiedostavat ja hyväksyvät näiden tasojen olemassaolon. Esim on erittäin yleistä että jos on reilusti ylipainoinen pariskunta ja toinen heistä hommaa kroppansa kuntoon niin tämä parempikroppainen(joka on todella usein nainen) jättää toisen osapuolen. "Blue pilled" eli ihminen joka ei usko tasoteorioihin selittää tämän asian itselleen ja muille jotenkin että rakkaus loppui jne vaikka todellisuudessa hänen tasonsa nousi ja nyt hänellä on enemmän valinnanvaraa toisesta sukupuolesta joten hänen ei tarvitse enää tyytyä nykyisen tasoiseen kumppaniin. Tasoteorian tiedo
Jotkut ajattelee sitä tasona, mä ajattelisin yhteensopivuutena. Ei täysin erilaista elämää viettävät (urheilullinen ja sohvaperuna) sovi välttämättä yhteen. Ei kummankaan taso ole toista parempi, ovat erilaisia. Toisten arvottaminen eri tasoisiksi on törkeää ja mitätöi ihmisarvon.
Vierailija kirjoitti:
"Samankaltaisuudella on merkitystä monessa asiassa paitsi maskuliinisuuden ja feminiinisyyden suhteen,jota tasoteoria pitkälti kuvaa (täydentävyyttä)."
Tosin ne käsitykset siitä kaikkein toivottavimmasta tavasta edustaa feminiinisyyttä tai maskuliinisuutta voivat sitten erota aika paljon eri luokissa. Esim. ylemmissä luokissa arvostetaan nykyään aika paljon tasa-arvoisuutta ja vaikkapa lastenhoidon tasaista jakoa (koska naisetkin haluavat luoda uraa) ja se vaikuttaa siihen minkälaista maskuliinisuutta naiset arvostavat.
Mielenkiintoinen tutkimustulos Suomesta oli se, että tasa-arvon lisäännyttyä ovat maskuliinisuuteen ja feminiinisyyteen liittyvät arvostukset tiukentuneet! Koetin googlata tuota lehtijuttua siinä onnistumatta. Muistaakseni kyse oli NYT-liitteestä Hesarissa eli jutun ilmestymisestä on jo jonkun verran aikaa.
Naisille ei kelpaaa tasoisensa/kaltaisensa seura vaan nainen haluaa aina että mies on vähintään samaa tasoa mitä nainen itse on, mielellään sen miehen on oltava parempi tasoisempi kuin mitä nainen itse on. Naiset pariutuu siis poikkeuksetta ylös päin ja miehet on alistettuja ja ne joutuu pariutumaan poikkeuksetta alas päin.
"Esim on erittäin yleistä että jos on reilusti ylipainoinen pariskunta ja toinen heistä hommaa kroppansa kuntoon niin tämä parempikroppainen(joka on todella usein nainen) jättää toisen osapuolen. "Blue pilled" eli ihminen joka ei usko tasoteorioihin selittää tämän asian itselleen ja muille jotenkin että rakkaus loppui jne vaikka todellisuudessa hänen tasonsa nousi ja nyt hänellä on enemmän valinnanvaraa toisesta sukupuolesta joten hänen ei tarvitse enää tyytyä nykyisen tasoiseen kumppaniin."
Tasoteoriitikkojen ongelman on halu selittää kaikki tasoteorialla. Yhtä hyvin syy jättämiseen voi olla se että se laihtunut on muutenkin laittanut elämänsä kuntoon eikä hänellä ole enää arjessa juurikaan yhteistä kumppaninsa kanssa joka haluaa edelleen elää laiskasti ja epäterveellisesti ja pahimmilalan on vielä kiukkuinen tälle kumppanille joka on onnistunut siinä mihin hän ei itse pysty. Kyse voi olla ihan normaalista psykologiasta eikä mistään tasoista.
"Monet jäävät silti yhteen vaikka olisi parempaankin tarjolla. Se rakkaus ja yhteinen jaettu elämä on siinä taustalla. Itsellä kumppani pysyi rinnalla vaikka sairastuin ja tasoni laski alemmas kuin hänen. Itse tekisin samoin. Sun teoriasi mukaan mieheni olisi jättänyt minut ja lähtenyt hakemaan tasoistaan, vaan eipä tehnyt niin :) "
Millä tavalla sairastuit? Vaikuttiko merkittävästi ulkonäköösi? Vieläkö olet sairas? Jos sairaus ei ole rumentanut sinua merkittävästi ja pysyvästi tasosi ei ole muuttunut mitenkään.
"Ehkä jos laitat ne luonteet tuolla tavalla eriäviksi. Mutta jos kyseessä on todella kaunis työväenluokan hillity nainen ja ok-näköinen korkeasti koulutettu hillitty nainen niin mies valitsee ensimmäisen 99 kertaa 100:sta ellei sen vanhemmat tyyliin pakota sitä valitsemaan korkeasti koulutettua naista."
Nämä ihmiset eivät edes tapaa missään eikä heillä olisi mitään puhuttavaa. Nuorempana saatetaan seurustella eri yhteiskuntaluokasta tulevan kanssa, mutta se loppuu aikanaan omaan mahdottomuuteensa.
Näin se vain menee, poikkeukset ovat harvinaisia. Pariutumisestahan on helppo saada väestötasolla tietoa miten asia on. Eri yhteiskuntaluokista tulevat eivät pariudu keskenään.
Tasoteorian mukaan jokainen komea ja kouluttautunut mies jättää raskaaksi tulleen vaimonsa koska raskaus rumentaa naisen kun tulee raskausarpia ja kiloja ja taso laskee. Näinhän se menee oikeassa elämässä, vai menikö sittenkään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä tulee parisuhteeseen, niin kyllähän se akateeminen ylemmän keskiluokan mies rinnalleen akateemisen naisen hakee, jotta saa lapsensa kasvatettua ylemmän keskiluokan tapaan ja ei tarvitse naisen juttuja hävetä illallisilla."
Josta seuraa se että jos korkeakoulutetulla on kaksi vaihtoehtoa, todella kaunis mutta räväkän työväenluokkainen nainen ja ihan ok-näköinen korkeakoulutettu hillitty nainen niin se mies valitsee jälkimmäisen. Ulkonäkö ei siis ratkaise vaan kaikenpuolininen sopivuus.
Ehkä jos laitat ne luonteet tuolla tavalla eriäviksi. Mutta jos kyseessä on todella kaunis työväenluokan hillity nainen ja ok-näköinen korkeasti koulutettu hillitty nainen niin mies valitsee ensimmäisen 99 kertaa 100:sta ellei sen vanhemmat tyyliin pakota sitä valitsemaan korkeasti koulutettua naista.
Tietenkin puutteita voi kompensoida olemalla mahdollisimman paljon sen kaltainen kun toinen haluaa. Sitähän tässä on juuri yritetty sanoa että vain ulkonäkö ei ratkaise vaan pitää olla myös riittävän sopiva myös muilla osa-alueilla. Sen työväenluokan naisen pitää olla hillitty, koulutustasoaan sivistyneempi ja sosiaalisesti hyvin mukautumiskykyinen. Silloin hän kelpaa.
Aivan samoin sen koulutetun naisen pitää olla riittävän nätti jotta kelpaa.
1/10 parisuhteessa, äitinä ehkä 2/10. Minulla on useita traumoja lapsuudesta ja epävakaa persoonallisuushäiriö. .Olen ylipainoinen ja on syömishäiriö, lihon ja laihdun vuorotellen. Nytkin on ahdistus päällä enkä saa mitään aikaiseksi. Mies aikoo lähteä ja hyvä niin hänelle ansaitsee paremman. Lasten puolesta surettaa mutta yritän jaksaa päivän kerrallaan.
Vauvakerhon äitien miehet voivat olla alkoholisoituneita, mielenterveysongelmaisia tai muuten syrjäytyneitä. He ovat siis kuin yksi lapsista, jota naisen täytyy hoitaa kaiken muun ohella. Jos nainen on esimerkiksi hyvässä ammatissa, sivistynyt, huumorintajuinen eli hänellä on paljon sosiaalista pääomaa, voi olla hankala ottaa kumppaniksi mies josta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Siksi monet naiset jotka ovat 0/10 tasoisia valitsevat elää yksin, koska vaihtoehtoja ei ole. Täytyy ottaa myös huomioon että vaikka olisi 9/10 niin yli 40-vuotias on vuosi vuodelta vähemmän haluttava miesten silmissä.
T. Tasotieteilijä
Rakastuminen muuttaa taviksenkin täydeksi kympiksi. <3 Uskon että kaikista onnellisimpia ovat ihan tavalliset ihmiset jotka löytää sen tavallisen kumppanin, johon sitten rakastuvat ja pysyvät aina yhdessä. Ei tarvitse miettiä tasoja :)
Menee vähän ohi mutta ei kokonaan: Aviomiehenä ja paremman tutustumisen jälkeen vaikka seksikumppanina lienen top 1-5%. Luonne, tunnetaidot, älykkyys, koulutus, varallisuus, asema, kroppa, kaikki kymppitasoa. Naama ja jotenkin ulosanti varmaan 7 tms. ja sen mukana menee kaipaamani "baaritiskikarismaattisuus" tasolle, jolla ei pärjää siten kuin itse haluaisin.
Eli suhteet onnistuvat todella fiksuihin ja näyttäviin, kauniisiin naisiin ajan kanssa kypsyttelemällä, mutta samanoloisille naisille olen baarissa ilmaa ja jos yritän lähestyä, alkaa vilkuilu muuhun suuntaan ja asiaa toisaalle.
No, kaikkea ei voi saada ja ehkä kuitenkin sitten mieluummin näin päin, että menestyn pitkässä juoksussa kuin, että flaksi kävisi baarissa, mutta sen jälkeen ei olisi enää kiinnostusta muuhun. En tiedä, nyt kun lapset on jo tehty, voisin kokeilla jälkimmäistäkin.
Olen 37v mies ja määrittelin jo vuosia sitten tasoni 1-10 asteikolla 4,5. Elikä hieman keskitason alapuolella. Tarkoitan geneettistä tasoa. Minulla on perimässä tullut huonohkot keuhkot ja nivelet, mutta ei niin huonot, etteikö salitreenillä + hyötyliikunnalla saisi niistä jo melko toimivat. Ulkonäköni, elikä keho + kallonmuodot ovat ihan ok, mutta hieman keskitasoa alempana, jonka kyllä huomaa kun tarkemmin katsoo, muttei ihan helposti kuitenkaan. Toisin kuin av-asukit väittävät, taso ei ole sitä mitä saa, vaan on olemassa ihan objektiivinen taso joka muuttuu oikeilla peliliikkeillä ehkä +1 tai +1,5 korkeintaan, mutta toiseen suuntaan voikin mennä sitten enemmänkin huonoilla elämänvalinnoilla. Koska miehiä on selkeästi naisia enemmän 54-vuotiaaksi asti ja koska miehillä on naisia suurempi seksuaalihalu, niin miehet sen takia pariutuvat alaspäin. Ja nykyaika on muutenkin niin huonoa, että 50 % 35v miehistä on lapsettomia. Ne 8/10 ja paremmat miehet siittävät suurimman osan naisista ja niitä ei riitä, joten yh-äitien määrä on räjähtänyt.
Olen kasin tasoa oleva mies, hyväkuntoinen - ja äiti sanoi kerran fiksuksi.
On se niin surullista, kun läskit ja rumat ja liian vanhat naiset jahtaavat minua, uikuti-uikuti.
heikkolahjainen palstamiesoletettu
"Vauvakerhon äitien miehet voivat olla alkoholisoituneita, mielenterveysongelmaisia tai muuten syrjäytyneitä. He ovat siis kuin yksi lapsista, jota naisen täytyy hoitaa kaiken muun ohella. Jos nainen on esimerkiksi hyvässä ammatissa, sivistynyt, huumorintajuinen eli hänellä on paljon sosiaalista pääomaa, voi olla hankala ottaa kumppaniksi mies josta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Siksi monet naiset jotka ovat 0/10 tasoisia valitsevat elää yksin, koska vaihtoehtoja ei ole."
Aika moni nainen valitsee nykyään elää sinkkuna ihan tasostaan riippumatta. Ei jokainen naisen unelma ole saada miestä vaikka tasotieteilijä niin kuvitteleekin. Ette te miehet nyt niin erikoisia ole.
Vierailija kirjoitti:
"Ehkä jos laitat ne luonteet tuolla tavalla eriäviksi. Mutta jos kyseessä on todella kaunis työväenluokan hillity nainen ja ok-näköinen korkeasti koulutettu hillitty nainen niin mies valitsee ensimmäisen 99 kertaa 100:sta ellei sen vanhemmat tyyliin pakota sitä valitsemaan korkeasti koulutettua naista."
Nämä ihmiset eivät edes tapaa missään eikä heillä olisi mitään puhuttavaa. Nuorempana saatetaan seurustella eri yhteiskuntaluokasta tulevan kanssa, mutta se loppuu aikanaan omaan mahdottomuuteensa.
Näin se vain menee, poikkeukset ovat harvinaisia. Pariutumisestahan on helppo saada väestötasolla tietoa miten asia on. Eri yhteiskuntaluokista tulevat eivät pariudu keskenään.
Nykyäänhän ne nimenomaan tapaa tinderien yms takia. Siinä olet oikeassa että naisella on usein koulutus ja työkriteerit tai ainakin preferenssit miehelle mutta miehiä nyt ei varsinaisesti kiinnosta naisen koulutus tai työ. Ja se että naisella ei ole muodollista korkeakoulutusta ei tarkoita että se on joku tyhmä kiroileva pubiruusu ja syljeskelee kaduille. Voi olla hyvinkin paljon enemmän puhuttavaa kuin jonkun naistutkimusta lukeneen nirppanokka maisterin kanssa.
PS. Itse olen korkeasti koulutettu mies.
Sille oikealle henkilölle olen 10/10 ja muilla ei ole väliä. Pyrin kehittämään ja parantamaan itseäni eri elämän osa-alueilla oman itseni vuoksi en muiden vuoksi.
Olen N35, sanoisin että 6/10 (kouluarvosanoin, 4 huonoin)
Naamasta olen nätti, mutta ylipaino pilaa olemukseni. Naamanikin olisi nätimpi ja tulisi esiin, jos laihtuisin, mutta en vaan saa aikaiseksi. Olen niin mukavuudenhaluinen, etten viitsi.
Kroppani on kuitenkin ihan nätin mallinen, rasva jakautunut tasaisesti ja on mallia tiimalasi. Tykkään kyllä itse, mutta miehet ei ole koskaan olleet musta kiinnostuneita. Ei tulla iskemään missään, ei tultu nuorempanakaan. Oon aina ollut sellainen pyöreähkö, niin olen vaan auttamattomasti liian läski, vaikka moni sanoo että tykkää muodokkaista. Se taitaa tarkoittaa, että voi panna läskiäkin kerran paremman puutteessa.
Hiukset ovat pitkät ja vahvat, siitä plussa. Iho hyvässä kunnossa, ei tatskoja.
Mielestäni kanssani pystyy keskustelemaan syvällisiä. Joihinkin aiheisiin minulla ei ole mielipiteitä enkä seuraa niitä, näitä ovat esimerkiksi politiikka, ilmastonmuutos ja urheilu. En ole korkeakoulutettu. Nämä ynnättynä olen varmaan joillekin liian tyhmä.
Olen kyllä naimisissa ja mielestäni minua parempitasoisen miehen kanssa, ei ehkä tajua markkina-arvoaan.
". Esim on erittäin yleistä että jos on reilusti ylipainoinen pariskunta ja toinen heistä hommaa kroppansa kuntoon niin tämä parempikroppainen(joka on todella usein nainen) jättää toisen osapuolen."
Tasoteoriaa perustellaan useimmiten juuri tällaisillä heitoilla jotka tarjotaan ikäänkuin faktoina vaikka missään ei kerrota mistä moinen fakta on peräisin ja mitä käytännössä tarkoittaa tämä "erittäin yleistä". 10% vai 80%?