Nyt rehellisesti: minkätasoinen nainen/mies olet? Ja perustelut
Itse olin nuorena mukavan näköinen, mutta nykyisin olen auttamattomasti vanha (keski-ikäinen).
Olen yhä hoikka ja pärjään ilman meikkiä enkä ole vanhannäköinen, mutta sillä nyt ei paljoa väliä edes ole, koska olen varattu.
Tasosta en osaa sanoa, koska ikä tosiaan määrää sen jo aika alas. Muuten voisin olla varteenotettava.
Kommentit (564)
Nää tasoihmiset on henkisesti tyhjiä. Kuka tuollaisen kanssa haluaa seurustella kun tietää, että jos vaikka sairastuu tai vanhenee, niin taso laskee ja kumppani vaihdetaan lennosta uuteen? Parempi perustaa suhde muihin asioihin kuin tasoon.
"Väärin. Minulla on ollut useita seurustelusuhteita ja useita kymmeniä pelkkiä panoja. Alotin nämä seikkailuni jo varhaisteininä pari vuosikymmentä sitten. Nämä asiat meni tälleen jo silloin aikoinaan, tinder on kuitenkin pahentanut tilannetta huomattavasti"
Et nyt tajua että et sinä mitään koko Suomen naispopulaatiota deittaile vaan niitä naisia jotka sinä kohtaat. Et sinä ole kohdannut niitä kotona viihtyviä kotihiiriä, aikansa urheiluun tai opiskeluun käyttäviä tai niitä jotka eivät ole joka viikko baaristiskillä iskettävänä. Sinä kohtaan vain sen osan naisista jotka ovat siellä kaikkein aktiivisimmissa piireissä ja jotka ovat alttiita lähtemään baarista tai muualta mukaasi. Ne edustavat aika pientä osaa kaikista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Et kirjoittamastasi päätellen ole ymmärtänyt tasoteoriasta yhtään mitään. "
Ilmeisesti en koska olen kyllä kuvitellut tasoteorian kertovan että minun pitäisi olla aina kiinnostunut enemmän tasoteorian luokituksella kauniimmasta naisesta eikä siitä vähemmän kauniista. Mutta jos niin ei ole niin hyvä niin. Sen jälkeen se teoria ei vaan enää oikein ennustakaan mitään.
Asetatko sinä itsesi mittariksi kaikessa muussakin? Lähes kaikki pariutuvat suurin piirtein samanikäisten ja samaa yhteiskuntaluokkaa olevan ihmisen kanssa, mutta jos sinä et ole näin toiminut, niin tilastot valehtelevat?
+ Ulkonäöllisen tason. Eli tästä muodostuu ihmisen markkina-arvo. Tinder tietää tämän myös varsin hyvin.
Ulkonäöllä ei p
Ei se ulkonäkö kovin pitkälle auta, jos luonne ei miellytä. Nämä Tinderit ja muut on huijausta. Lähipiirissä on ihminen, joka on deittisivustoilla pyörinyt ainakin 5 vuotta. Hyviä kuvia, mutta hän tapaa täysin vääränlaisia ihmisiä siellä. Yksikin oli kehuskellut rahoillaan ja sukunsa omaisuudella, mutta totuushan oli se, että asui vuokralla vähän huonomaineisessa lähiössä. Eipä silti, ei se omaisuus ihmistä määritä, mutta miksi pitää valehdella ja kehuskella asioilla, jotka eivät ole totta?
"Tunnen nuoresta asti yhden tällaisen geenikaunottaren ja hän ei ole koskaan kelpuuttanut muita kuin älykkäitä miehiä. Taviksen näköisiä ovat olleet ja tulotkin joillain jopa pienet, mutta järjestäen kaikki ovat vaikuttaneet keskivertoa älykkäämmiltä. Päätyi sitten naimisiin tutkijan kanssa joka on ihan kivannäköinen, ei komea, olivat aika pienituloisia tuolloin. Nyt ovat olleet pitkään naimisissa ja elävät ns. normielämää. "
Aiemmassa vaiheessa kirjoitin älykkyydestä eli korkea äo nostaa miehen tasoa huimasti. Se korreloi myös hyvien sosiaalisten taitojen kanssa. Tulotaso miehessä riippuu naisen yhteiskunnallisesta taustasta. Esimerkiksi ns. kulttuurisuvusta tuleva nainen voi arvostaa miehessä enemmän saavutuksia tutkijana tai taiteellista uraa kuin korkeita tuloja. Olennaista on molempien taustat eli duunaripiireissä ja alemmassa keskiluokassa arvostetaan materiaa, ylemmässä keskiluokassa enemmän älyllisiä saavutuksia ja siihen liittyvää statusta. Ne kyllä usein tuottavat myös keskivertoa paremmat tulot ajan mittaan. Mitä korkeampi äo, sitä korkeampi koulutus- ja tulotaso, jos asiaa tarkastellaan väestötasolla.
Em. mainittu menee jo paljon ohi siitä mitä tasoteoria on. Se on luurankomalli asioista ja jättää huomiotta yhteiskuntaluokan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei, vaan hän valitsi kumppanin ulkonäön perusteella. Kuten hän olisi toiminut kenen tahansa muunkin miehen kohdalla. Sen jälkeen tämän valintakorin miehen kanssa aloitettiin pohtimaan parisuhdetta, johon luonnollisesti liittyvät nuorilla ihmisillä lapsihaaveet/haaveettomuus."
Sinä ja tasoteoriasi unohdatte koko ajan sen että ihmisten valikoivuudsessa on todella iso ero. Yhdelle pitää olla juuri se ihan tietyn lainen ihminen niin ulkoisesti kuin sisäisestikin jotta kelpaa mutta jollekin muulle kelpaa todella monenlainen kumppani ja hän voi viehättyä silti heistä kaikista. Nämä tekevät todella paljon isomman eron siinä miten helppo yksilön on pariutua kuin se mikä on hänen tasonsa. Koska laaja skaala vaatimuksissa lisää todella paljon potentiaalisten tarjokkaiden määrää.
Hyvännäköisillä naisilla ei ole koskaan mitään laajaa skaalaa. Mitä paremman näköinen nai
Tuo kyllä pätee miehiinkin. Hyvän näköisillä miehillä tuntuu aina olevan samanlaiset missi/malli naiset. Ei mitään tavistylleröitä.
"Em. mainittu menee jo paljon ohi siitä mitä tasoteoria on. Se on luurankomalli asioista ja jättää huomiotta yhteiskuntaluokan."
Kyllä ja lisäksi se unohtaa että ihminen ei valitse kumppaneitaan koko populaatiosta vaan niiden ihmisten joukosta jotka hän tapaa. Ja eri yhteiskuntaluokat liikkuvat vähän eri paikoissa ja kohtaavat useammin omiaan kuin omistaan poikkeavia. Esim. korkeakouluopiskelijat tapaavat usein muita korkeakouluopiskelijoita eivätkä amiksia koska kummatkin käyvät omissa bileissään.
Tinderissä valinta ei näy niin suoraan mutta sitä omaa yhteiskunnallista asemaa viestitetään myös visuaalisesti vaikkapa pukeutumisella ja miekkauksella. Viiden senttin ripset ja esiin työnnetyt rinnat viestivät erilaista yhteiskunnallista luokkaa kun hillitymmät kuvat.
Vierailija kirjoitti:
"Väärin. Minulla on ollut useita seurustelusuhteita ja useita kymmeniä pelkkiä panoja. Alotin nämä seikkailuni jo varhaisteininä pari vuosikymmentä sitten. Nämä asiat meni tälleen jo silloin aikoinaan, tinder on kuitenkin pahentanut tilannetta huomattavasti"
Et nyt tajua että et sinä mitään koko Suomen naispopulaatiota deittaile vaan niitä naisia jotka sinä kohtaat. Et sinä ole kohdannut niitä kotona viihtyviä kotihiiriä, aikansa urheiluun tai opiskeluun käyttäviä tai niitä jotka eivät ole joka viikko baaristiskillä iskettävänä. Sinä kohtaan vain sen osan naisista jotka ovat siellä kaikkein aktiivisimmissa piireissä ja jotka ovat alttiita lähtemään baarista tai muualta mukaasi. Ne edustavat aika pientä osaa kaikista naisista.
Väärin taas. Olen kohdannut. Bussipysäkillä, facebookissa, ja myös tinderissä yms. Olen seurustellut absolutisti urheilevien neitsyiden kotihiirien kanssa ja niin teen tälläkin hetkellä. Ja hekin ovat olleet sulaa vahaa aika nopeasti käytännössä vain ulkonäön takia. Tai sitten olen oppinut ns naisten nauratus taitoja vuosien varrella mutta silti sanoisin että reilusti suurin asia mistä ovat kiinnostuneet on ollut ulkonäkö. Tämmöiset naiset ovat vielä tavallaan helpompia iskeä koska heille ei niitä iskuyrityksiä satele samaan tahtiin kun jollekkin baareissa juoksevalle. He ovat paljon otetumpia siitä että komea mies lähestyy heitä flirttailevasti. Täytyy myös saada kyseinen nainen vakuuttuneeksi ettet ole pelkästään seksin perässä. En olekkaan mutta todellisuudessa teen mahdollisen parisuhde päätöksen vasta muutaman seksikerran jälkeen. Tätä nyt ei tietenkään sille naiselle sanota. Tai muutakaan tasoteoria höpötyksiä. Ei nykyisellä naisellanikaan ole mitään hajua siitä miten vahvasti uskon näihin tasoteorioihin ja red/black pill asioihin.
"Tuo kyllä pätee miehiinkin. Hyvän näköisillä miehillä tuntuu aina olevan samanlaiset missi/malli naiset. Ei mitään tavistylleröitä. "
Missejä ja malleja on väestöstä niin pieni osa että he tai heidän miehensä eivät edusta mitään oikeasti oleellista osaa ihmisistä.
Juu juu, mä olen joskus mennyt sänkyyn hyvän näköisten miesten kanssa. Hei eivät ole kelvanneet suhteeseen mun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen mies panee kännissä vaikka lampaita. Siitä voi päätellä millaisissa piireissä hän liikkuu ja että hän ei ole 9-10 mies missään tapauksessa. 9-10 miehet ovat aika kranttuja, muuten he eivät olisikaan 9-10 sillä 9-10 tasolla ei kukaan ole helppo. Toisin sanoen heille parisuhteen löytäminen on yhtä vaikeaa kuin muillekin mm. siksi, että tarjontaa siinä luokassa on vähemmän (jokainen pariutuu oman tasonsa mukaisesti).
"Väärin taas. Olen kohdannut. Bussipysäkillä, facebookissa, ja myös tinderissä yms. Olen seurustellut absolutisti urheilevien neitsyiden kotihiirien kanssa ja niin teen tälläkin hetkellä. Ja hekin ovat olleet sulaa vahaa aika nopeasti käytännössä vain ulkonäön takia."
No jos noin käy niin olet kyllä todella harvinainen mies. En nyt ihan heti usko että sinä ja sinun laisesi ehtisivät panna 80% Suomen naisväestöstä vaikka taatusti olettekin ahkeria.
Pointtihan on se että väite että 80% naisista juoksisi koko ajan vain teidän alfojen perässä ja pantavana on silkkaa roskaa. Hassua on että kun kysytään että ovatko tämän 80% joukossa myös teidän siskonne, kaverienne siskot, sukulaistyttönne, naispuoliset työkaverinne jne. niin tulee aika hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
"Em. mainittu menee jo paljon ohi siitä mitä tasoteoria on. Se on luurankomalli asioista ja jättää huomiotta yhteiskuntaluokan."
Kyllä ja lisäksi se unohtaa että ihminen ei valitse kumppaneitaan koko populaatiosta vaan niiden ihmisten joukosta jotka hän tapaa. Ja eri yhteiskuntaluokat liikkuvat vähän eri paikoissa ja kohtaavat useammin omiaan kuin omistaan poikkeavia. Esim. korkeakouluopiskelijat tapaavat usein muita korkeakouluopiskelijoita eivätkä amiksia koska kummatkin käyvät omissa bileissään.
Tinderissä valinta ei näy niin suoraan mutta sitä omaa yhteiskunnallista asemaa viestitetään myös visuaalisesti vaikkapa pukeutumisella ja miekkauksella. Viiden senttin ripset ja esiin työnnetyt rinnat viestivät erilaista yhteiskunnallista luokkaa kun hillitymmät kuvat.
Totta, on olemassa paljonkin yhteiskuntaluokasta viestiviä hiljaisia signaaleja. Oikeinkirjoitussäännöt, tapa puhutella muita, alatyylinen kielenkäyttö, sivistyssanojen oikea käyttö, pukeutuminen jne.
Toisaalta parisuhdemarkkinan teoriaa ei kumoa se, että kaikki pariutumisen ympäristöt eivät ole mukana. Kauppoja kuitenkin syntyy markkina-arvon mukaisesti, vaikka preferenssit hieman vaihtelevat yhteiskuntaluokkien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
"Väärin taas. Olen kohdannut. Bussipysäkillä, facebookissa, ja myös tinderissä yms. Olen seurustellut absolutisti urheilevien neitsyiden kotihiirien kanssa ja niin teen tälläkin hetkellä. Ja hekin ovat olleet sulaa vahaa aika nopeasti käytännössä vain ulkonäön takia."
No jos noin käy niin olet kyllä todella harvinainen mies. En nyt ihan heti usko että sinä ja sinun laisesi ehtisivät panna 80% Suomen naisväestöstä vaikka taatusti olettekin ahkeria.
Pointtihan on se että väite että 80% naisista juoksisi koko ajan vain teidän alfojen perässä ja pantavana on silkkaa roskaa. Hassua on että kun kysytään että ovatko tämän 80% joukossa myös teidän siskonne, kaverienne siskot, sukulaistyttönne, naispuoliset työkaverinne jne. niin tulee aika hiljaista.
Noita naistenmiehiä on jonkun verran. Heillä on rautainen itseluottamus ja yleensä ylimitoitettu käsitys omasta ulkonäöstään, en esimerkiksi tunne yhtään todella komeaa naistenmiestä. Naistenmieshän joutuu iskemään naisensa, mitä komean miehen ei oikeastaan tarvitse tehdä. Naisten mies on hionut taitonsa äärimmilleen, ennen kaikkea hän on naisten suhteen pyrkyri, mihin hänen menestyksensä perustuu (kovaa treeeniä). Siinä mielessä palstan tasomiesten pitäisi kyllä ottaa hänestä oppia. Tasomiehethän yleensä luovuttavat heti ja koettavat iskeä aivan liian hyvännäköisiä naisia. Naisten mies yrittää huvikseen lähes kaikkia eikä koskaan lannistu pakeista. Hän on kuin kiimainen RanTanPlan :)
"Toisaalta parisuhdemarkkinan teoriaa ei kumoa se, että kaikki pariutumisen ympäristöt eivät ole mukana."
Ei kumoa mutta monipuolistaa sitä valtavasti. Eri yhteiskuntaluokissa eri asiat nostavat tasoa tai laskevat sitä eri verran. Ylemmissä luokissa on tärkeämpää että se kumppani on sellainen että sen kehtaa esitellä kavereille, perheelle ja suvulle ja silloin sellainen kiltteys ja kunnollisuus on arvostetumpaa kuin taas alemmissa luokissa jossa jännittävyys voi olla isompi meriitti. Myös se millaista kauneutta arvostetaan voi erota paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kaikkien tasojen ulkopuolella, koska en pelaa tuota peliä. Ette usko kuinka kivaa tämä on.
MInä kans. Täys kymppi. Ihan vaan siksi, että olen aivan mahtava. Jos joku ei tykkää, ei ole mun ongelma. Ei kenenkään ongelma.
Ei tämä tasoteoria päde oikeassa elämässä. Ne tavikset jotka tavoittelevat jotain missejä ja malleja ovat todella pieni joukko. Yleensä se menee niin, että samanlaiset tykkää toisistaan. Tavikset toisista taviksista. Hollywood julkkikset toisistaan. Urheilijat toisistaan. Introvertti kotihiiri viihtyy toisen samanlaisen kanssa. Jne. Ei ihmisillä ole mitään tasoja, kaikki on samanarvoisia. Ei tää maailma pyörisi jos kaikki olisi näyttelijä missejä. Jonkun pitää siivotakin. Antaa kaikkien kukkien kukkia ja jokaisen vakan valita kantensa ilman että ihmisiä tarvitsee arvioida tasoina.
Minä taidan olla kasi. Keski-ikäinen, liikunnallinen, korkeasti koulutettu ja hyvässä asemassa töissä. Lapset muuttaneet jo omilleen ja on vakiintunut suhde kumppanin kanssa. Minua pidetään yleisesti mukavana ihmisenä ja sosiaalinen piiri on laaja.
Miinusta iästä ja siitä, että en ole nykyisen kauneusihanteen mukainen, vaan enemmänkin komea nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin taas. Olen kohdannut. Bussipysäkillä, facebookissa, ja myös tinderissä yms. Olen seurustellut absolutisti urheilevien neitsy
Tässä on monia hyviä pointteja, joista tasomiesten kannattaisi ottaa opikseen. Ei naisia opi iskemään, ellei harjoittele ja vasta sen jälkeen oman tason määrittely on mahdollista. Taso ei määrity Tinderissä.
"Noita naistenmiehiä on jonkun verran. Heillä on rautainen itseluottamus ja yleensä ylimitoitettu käsitys omasta ulkonäöstään"
Lisäksi he iskevät yleensä kaikkea joka heidän näköpiirissään liikkuu. Eli ovat valtavan aktiivisia koko ajan. Kun he yrittävät illan aikana 30 naista ja onnistuvat yhden kanssa niin sen jälkeen kehuskelevat saavansa kenet vain.
Tunnen nuoresta asti yhden tällaisen geenikaunottaren ja hän ei ole koskaan kelpuuttanut muita kuin älykkäitä miehiä. Taviksen näköisiä ovat olleet ja tulotkin joillain jopa pienet, mutta järjestäen kaikki ovat vaikuttaneet keskivertoa älykkäämmiltä. Päätyi sitten naimisiin tutkijan kanssa joka on ihan kivannäköinen, ei komea, olivat aika pienituloisia tuolloin. Nyt ovat olleet pitkään naimisissa ja elävät ns. normielämää.