Nyt rehellisesti: minkätasoinen nainen/mies olet? Ja perustelut
Itse olin nuorena mukavan näköinen, mutta nykyisin olen auttamattomasti vanha (keski-ikäinen).
Olen yhä hoikka ja pärjään ilman meikkiä enkä ole vanhannäköinen, mutta sillä nyt ei paljoa väliä edes ole, koska olen varattu.
Tasosta en osaa sanoa, koska ikä tosiaan määrää sen jo aika alas. Muuten voisin olla varteenotettava.
Kommentit (564)
"Ylipainoinen nainen voi löytää parisuhteen, mutta mikä on miehen laatu?"
Useimmiten täysin riittävä siihen että nainen voi elää hyvän onnellisen elämän. Jopa todennäköisemmin kuin se joka valitsee miehen niiden komeimpien ja halutuimpien joukosta. Ne kun eivät mitenkään ennusta parisuhteen onnellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
"Nuo muut asiat liittyvät pääasiassa yhteiskuntaluokkaan ja kiintymyssuhdeteoriaan. Niitä tasoteoria ei käsittele, mutta ihan vain tasoteoriaankin spekseillä homma näyttää luonnistuvan melko hyvin siinä ikäluokassa missä pariutuminen pääasiassa tapahtuu eli alle kolmekymppisten luokassa."
No tasoteoria onnistuu jälkikäteen kertomaan että näiden ihmisten pitikin mennä yhteen kun ovat samantasoisia. Mutta sillä ei ole mitään vastausta siihen miksi valittiin juuri tämä samantasoinen henkilö eikä jotain toista saman tasoista yksilöä. Eli se on hyvin heikko teoria koska sen pätevyys voidaan havaita vasta jälkikäteen mutta sen ennustusvoima on hyvin heikko.
Kyseessä ei ole mikään tieteellinen teoria, vaan enemmänkin viihde, ei kuitenkaan horoskooppien tasoa, sillä monet tasoteorian väittämät on todistettu myös tieteellisesti.
Pariutumisesta ei ole mahdollista tehdä tieteellisesti pätevää teoriaa, koska kyse on niin monista muuttujista. Minusta tasoteoria on ihan hauska yritys ja ihmetelen kovasti, miksi siitä kerta toisensa jälkeeen onnistutaan huudattamaan naisia niin huolella.
"Nainen valitsi kumppanin ulkoisen tason perusteella. Mies siis oletettavasti suostui monogamiseen suhteeseen naisen kanssa ja päätös parisuhteesta tehtiin sen vuoksi, että mies piti naista kauniina ja nainen taas katsoi tulevaisuuden tavoitteiden olevan suurin piirtein samankaltaiset saman tasoisen miehen kanssa (mahdolliset lapset, asuinpaikkakunta, avioliitto/avoliitto, yhteinen saliharrastus tms...)"
Onnistut tuossa kertomaan kaksi ihan vastakkaista asiaa. Ensin nainen valitsee kumppanin nimenomaan ulkoisen tason perusteella mutta sitten kuitenkin lapsihaaveiden ja tulevaisuuden suunnitelmien ja yhteisten harrastusten perusteella. Siis kumman vai molempien?
"Minusta tasoteoria on ihan hauska yritys ja ihmetelen kovasti, miksi siitä kerta toisensa jälkeeen onnistutaan huudattamaan naisia niin huolella."
Koska niin moni mies haluaa uskoa siihen yhtä vahvasti kuin jotkut toiset horoskooppeihin.
Vierailija kirjoitti:
"Minusta tasoteoria on ihan hauska yritys ja ihmetelen kovasti, miksi siitä kerta toisensa jälkeeen onnistutaan huudattamaan naisia niin huolella."
Koska niin moni mies haluaa uskoa siihen yhtä vahvasti kuin jotkut toiset horoskooppeihin.
Millä tavalla se sinua haittaa, että joku uskoo siihen? Kyseessähän ovat täysin tuntemattomat miehet? Jostain syystä horoskoopeista ei synny näitä tuhansien kommenttien ketjuja :)
Vierailija kirjoitti:
Lainaukset eivät toimi, joten kommentoin ylipainoa. Jos ylipainoinen nainen on geenikaunis, hän voi olla tasoa 8. Ts. hänellä on tiimalasivartalo, paksut hiukset, kauniit kasvot ja hyvät vartalon mittasuhteet.
Hänellä on siis paljon kysyntää sekä seksiin että parisuhteeseen ja hän voi sitouttaa korkeatasoisen miehen, joka pitää muodokkaista naisista. Mutta hänellä ei ole isoa valikoimaa korkeatasoisia miehiä valittavanaan niin kuin olisi, jos hän olisi hoikka.
No onhan kauniissakin ihmisissä aina valtava variaatio eri lailla kauniita ihmisiä eikä jokainen kauniskaan ihminen mielytä kaikkia. Voin pitää hyvin monia naisia varsin kauniina mutta he eivät silti ole minun tyyppiäni lainkaan. Minun tyyppiäni oleva tavisnainen voi olla minulle paljon houkuttelevampi kuin kaunis joka ei ole tyyppiäni.
Tätä ei tasoteoria käsittele koskaa vaan puhuu vain kauniista ja ei kauniista.
"Millä tavalla se sinua haittaa, että joku uskoo siihen? "
Ei haittaisi lainkaan jos he vain pitäisivät sen uskonsa itsellään. Mutta kun heillä on kova halu käännyttää muitakin miehiä samaan uskoon niin se aiheuttaa kyllä tuhoa yhteiskunnassa ihan kuten monet oikeat uskonnotkin jotka levittävät epäterveitä ajatuksia ihmisten mieliin.
Palsta täynnä rumia luusereita. Ei yllätä!
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaisi lainkaan jos he vain pitäisivät sen uskonsa itsellään. Mutta kun heillä on kova halu käännyttää muitakin miehiä samaan uskoon niin se aiheuttaa kyllä tuhoa yhteiskunnassa ihan kuten monet oikeat uskonnotkin jotka levittävät epäterveitä ajatuksia ihmisten mieliin.
Eiköhän meistä miehistä suurin osa tiedä oman tasonsa. Jos ei tiedä, niin sen voi käydä testaamassa Tinderissä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko se uskon asia, kun katsoo ympärilleen ja huomaa, että ihmiset pariutuvat ulkoisen tason mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän meistä miehistä suurin osa tiedä oman tasonsa. Jos ei tiedä, niin sen voi käydä testaamassa Tinderissä.
Aika pelottavaa jos ihmiset todella kuvittelevat yhden kaupallisen deittisovelluksen kertovan heidän tasonsa. Juuri siksi nämä tasouskovat ovat todella vaarallisia ajatuksineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena tasoon vaikuttavat ainoastaan vartalo (paino), kasvot ja hiukset. Jos vartalo on 0/10, silloin ei tasoa nosta kasvot eikä hiukset. Jos taas kroppa on timmi, mutta naama mitäänsanomaton, voi taso laskea mutta paksuilla pitkillä hiuksilla pystyy hieman asiaan vaikuttamaan. Esimerkiksi 9/10 -> 7/10 (ilman kauniita hiuksia 6/10). Ylipainoisena olet automaattisesti nolla, näin karkeasti arvioituna. Ystävyyteen tarvitaan muutakin kun ylläolevat, vaikka niissäkin suhteissa ulkonäkö merkitsee yllättävän paljon.
T. Tasotieteilijä
Kyllä tasoteoriassa on myös luonnepuoli mukana. Et tunne tasoteoriaa kunnolla.
Kommentoin yllä myös luonteen merkitystä ("muutakin") muissa kuin romanttisissa suhteissa.
Minusta tasoteoriaa voi testata ihan katselemalla ympärilleen. Lähes ka
Et vissiin ole liiemmälti nähnyt nuoria äitejä tai vain hyvin valikoivalla silmällä? Nimittäin tuolla vauvakerhoissa kun olen käynyt niin kyllä siellä on ihan kaiken näköisiä ja ikäisiä äitejä, monet on varsin pullukoita mutta ei tietty kaikki, kasvonpiirteitä joka lähtöön, hiukset on suomalaistyypillisesti ennemmin ohuet kuin paksut, löytyy tatuointeja ja lävistyksiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ujot ja ei-pinnalliset ihmiset ei pyöritä tuolla tinderissä. Mä en saisi siellä tykkäyksiä ja vaikka saisin en uskaltaisi tuntemattoman kanssa treffeille. Mutta oikeassa elämässä on löytynyt hyviä kumppaniehdokkaita ja yksi mulle täydellisen sopiva avioliittoon asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pelottavaa jos ihmiset todella kuvittelevat yhden kaupallisen deittisovelluksen kertovan heidän tasonsa. Juuri siksi nämä tasouskovat ovat todella vaarallisia ajatuksineen.
No jos tässä nyt puhutaan pariutumisen tasoista, niin en tiedä parempaakaan testiä tähän, kuin Tinder. Minä saan 1-5 mätsiä kuukaudessa / mies, joka saa 600 mätsiä kuukaudessa. Näissä kahdessa on minun mielestäni selkeä tasoero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko se uskon asia, kun katsoo ympärilleen ja huomaa, että ihmiset pariutuvat ulkoisen tason mukaisesti.
No ongelmahan on juuri se että niin moni mies kuvittelee että ei kelpaa kenellekään jos ei kelpaa niille kaikkein kauneimmille. Todellisuus on se että suurin osa pariutuvista on taviksia jotka pariutuvat toisten tavisten kanssa. Jos olet itse tavis niin kannattaisi keskittyä siihen miten löytää niiden muiden tavisten joukosta se juuri itselle sopiva kumppani ja miten viehättää juuri häntä. Siis sen sijaan että itkee sitä omaa alhaista tasoaan ja kuvittelee ettei voi olla onnellinen kuin vain niiden tasokkaimpien kumppanien kanssa tai että naiset syrjisivät miehiä.
Vierailija kirjoitti:
"Nainen valitsi kumppanin ulkoisen tason perusteella. Mies siis oletettavasti suostui monogamiseen suhteeseen naisen kanssa ja päätös parisuhteesta tehtiin sen vuoksi, että mies piti naista kauniina ja nainen taas katsoi tulevaisuuden tavoitteiden olevan suurin piirtein samankaltaiset saman tasoisen miehen kanssa (mahdolliset lapset, asuinpaikkakunta, avioliitto/avoliitto, yhteinen saliharrastus tms...)"
Onnistut tuossa kertomaan kaksi ihan vastakkaista asiaa. Ensin nainen valitsee kumppanin nimenomaan ulkoisen tason perusteella mutta sitten kuitenkin lapsihaaveiden ja tulevaisuuden suunnitelmien ja yhteisten harrastusten perusteella. Siis kumman vai molempien?
Ei, vaan hän valitsi kumppanin ulkonäön perusteella. Kuten hän olisi toiminut kenen tahansa muunkin miehen kohdalla. Sen jälkeen tämän valintakorin miehen kanssa aloitettiin pohtimaan parisuhdetta, johon luonnollisesti liittyvät nuorilla ihmisillä lapsihaaveet/haaveettomuus.
Olen aika liki täyden kympin mies, mutta multa puuttuu akka joten tuon pienen puutteen tähden olen kai 8/10 .
Sitten kun löytyy se 171 senttinen ruskeaverikkö jolla on siniset silmät ja nätti hymy niin oltaisiin yhdessä täyskymppi , eli 5/5 pari =))
Nainen valitsi kumppanin ulkoisen tason perusteella. Mies siis oletettavasti suostui monogamiseen suhteeseen naisen kanssa ja päätös parisuhteesta tehtiin sen vuoksi, että mies piti naista kauniina ja nainen taas katsoi tulevaisuuden tavoitteiden olevan suurin piirtein samankaltaiset saman tasoisen miehen kanssa (mahdolliset lapset, asuinpaikkakunta, avioliitto/avoliitto, yhteinen saliharrastus tms...)