Hei kaikki terveysintoilijat! Onko tällä ruokavaliolla mahdollista laihtua alle 2 kuukaudessa 15kg?
Eli siis minun on pakko olla niin laiha kun mahdollista alle kahden kuukauden päästä. Nyt mitat 162cm/80kg (toki paino voi olla vähemmänkin...). Päivässä 2 keitettyä kananmunaa, kanaa, kurkkua ja tomaattia. Plus 3l vettä
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Pari tuntia kuoksua joka päivä niin voi laihtua. 10 kg Sitten saunot myös joka toinen päivä ja hikoilet paljon. Hikoilemalla laihtuu eli treenaamalla.
Itseasiassa hikoileminen ei ole niin tärkeää laihdutuksen kannalta kuin monet luulee. Rasva lähtee kehosta virtsan ja hengittämisen kautta. Sen takia esimerkiksi veden juonti on erittäin tärkeää jos haluaa laihduttaa
Ap
Tuollaisella kitudieetillä ei laihdu, sillä elimistö menee säästöliekille koska se luulee nälänhädän olevan käsillä ja pitää tiukasti kiinni jokaisesta mahdollisesta kalorista. Vaikka laihtuisitkin, kilot tulevat tuplasti takaisin ja nopeasti. Järkevämmällä ruokavaliolla laihdut.
Jos on aivan pakko käydä kikkailemaan niin pidä vaikka pätkäpaastoa, syö noin joka toinen päivä tai muuta. Ensin voi lähteä nopeastikin, mutta kun keho tajuaa että ruokaa ei ole tulossa niin se vetää luukut kiinni. Plus kyllästyt tuohon varmasti ja mieliteot haittaa, ja sit harmittaa kun repsahtaa.
Varsinkin kun sullakin syömishäiriötaustaa niin kehottaisin todellakin, että et lähde tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Mies46 kirjoitti:
Et tule onnistumaan sen voin luvata tuolla ruualla. Sun pitää treenata samalla aika paljon jos oikeesti haluat että laihdut. 10 kg on 70 000 kaloria eli kuukaudessa pitäisi kuluttaa yli 2000 kaloria enemmän mitä syöt normaalisti. Tunnin juoksu kuluttaa 800 kaloria, tunnin kuntopyörällä polkeminen kuluttaa 800-1000 kaloria riippuu kuinka kovaa poljet.. Parin tunnin puntti treeni kuluttaa 1200 kaloria. Olen itse kuntosalilla käynyt vuosia ja olen myös valmentaja. Niin että tossua toisen eteen jos oikeesti on hätä laihtua niin äkkiä.
Eli jos uin noin 4x viikossa, käyn lenkillä 3-5x viikossa (n. 15km), tanssin, joogaan ja käytän kuntopyörää noin 4x viikossa, voin laihtua tuon määrän mitä haluan?
Ap
Suunnilleen niin. Onnea vaan yritykseen. Paino tippuu kuntoilemalla ja ruualla. Pitää kuitenkin syödä että jaksaa treenata. Ei kukaan jaksa syödä kanaa joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari tuntia kuoksua joka päivä niin voi laihtua. 10 kg Sitten saunot myös joka toinen päivä ja hikoilet paljon. Hikoilemalla laihtuu eli treenaamalla.
Itseasiassa hikoileminen ei ole niin tärkeää laihdutuksen kannalta kuin monet luulee. Rasva lähtee kehosta virtsan ja hengittämisen kautta. Sen takia esimerkiksi veden juonti on erittäin tärkeää jos haluaa laihduttaa
Ap
Että mitenkä oli...?
Pitää syödä sopivasti niin että jaksaa myös treenata. Levossa kuitenkin se paino putoo joten nuku riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Mutta laita nyt edes oliiviöljyä rehujesi päälle tal syö pähkinöitä.
Käytän oliiviöljyä ja syön pähkinöitä (kohtuudella). Hyvät rasvat on erittäin tärkeitä, sen olen ymmärtänyt.
Ap
Hyviin rasvoihin kuuluu myös eläinrasvat. Oikeasti nimenomaan juurikin ne.
Hikoilu just on erittäin tärkeää jotta laihtuu.
Liiku joka päivä, vuorotellen aerobista ja unaerobista, syö proteiineja, vain vähän hiilareita. Pidä neljän viikon kuluttua tankkauspäivä, se buustaa painonpudotusta. Tuolla tavalla lähtee se 10kg.
Vierailija kirjoitti:
Liiku joka päivä, vuorotellen aerobista ja unaerobista, syö proteiineja, vain vähän hiilareita. Pidä neljän viikon kuluttua tankkauspäivä, se buustaa painonpudotusta. Tuolla tavalla lähtee se 10kg.
*anaerobista
MItä tapahtuu 2 kuukauden päästä ?
se kiinnostaa eniten
Vierailija kirjoitti:
Mies46 kirjoitti:
Et tule onnistumaan sen voin luvata tuolla ruualla. Sun pitää treenata samalla aika paljon jos oikeesti haluat että laihdut. 10 kg on 70 000 kaloria eli kuukaudessa pitäisi kuluttaa yli 2000 kaloria enemmän mitä syöt normaalisti. Tunnin juoksu kuluttaa 800 kaloria, tunnin kuntopyörällä polkeminen kuluttaa 800-1000 kaloria riippuu kuinka kovaa poljet.. Parin tunnin puntti treeni kuluttaa 1200 kaloria. Olen itse kuntosalilla käynyt vuosia ja olen myös valmentaja. Niin että tossua toisen eteen jos oikeesti on hätä laihtua niin äkkiä.
Eli jos uin noin 4x viikossa, käyn lenkillä 3-5x viikossa (n. 15km), tanssin, joogaan ja käytän kuntopyörää noin 4x viikossa, voin laihtua tuon määrän mitä haluan?
Ap
Treenaatko sä siis jo nyt näin vai onko tämä vain suunnitelma? Jos et treenaa, niin tuon ensimmäisen 15 km lenkin jälkeen olet niin kipeä, ettet moneen päivään tee mitään. Ei ihminen voi alkaa tyhjästä treenata kuin joku täysmatkan triathlonisti. Elimistö ei vaan kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Mutta laita nyt edes oliiviöljyä rehujesi päälle tal syö pähkinöitä.
Käytän oliiviöljyä ja syön pähkinöitä (kohtuudella). Hyvät rasvat on erittäin tärkeitä, sen olen ymmärtänyt.
Ap
Hyviin rasvoihin kuuluu myös eläinrasvat. Oikeasti nimenomaan juurikin ne.
Mammat tykkää margariinista ja rypsiöljystä. Sit ne ihmettelee kun voivat huonosti eikä painokaan putoo.
Laihduin 7kg kuukaudessa käyttäen slanka pirtelöitä. Join niitä 3 kpl päivässä.
En kyllä 2 kk jaksaisi sitä rääkkiä.
Ehkä 10kg voisit saada pois siinä ajassa. Ihan hyvä saavutus sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Lisää ravintoon riisiä. Ilman pientä määrää hiilihydraattia kehosi mennee sekaisin.
Riisissä on aivan liikaa hiilareita. Mieluummin syön kasviksia
Ap
Syö sitten edes paprikaa ja parsakaalia eikä jotain ravinteista tyhjää kurkkua.
Mä laihdutin 16kg kahdessa kuukaudessa. Söin tasan kerran päivässä pienen aterian, ihan tavallista kotiruokaa, mutta vain sen kerran ja annoskoko oli vähemmän kuin maltillinen. Lisäksi juoksin kilometritolkulla joka päivä. Kyllä lähti. Mitään v tun säästöliekkiä ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos on aivan pakko käydä kikkailemaan niin pidä vaikka pätkäpaastoa, syö noin joka toinen päivä tai muuta. Ensin voi lähteä nopeastikin, mutta kun keho tajuaa että ruokaa ei ole tulossa niin se vetää luukut kiinni. Plus kyllästyt tuohon varmasti ja mieliteot haittaa, ja sit harmittaa kun repsahtaa.
Varsinkin kun sullakin syömishäiriötaustaa niin kehottaisin todellakin, että et lähde tuohon.
Minä olen aloittanut myös pätkäpaaston (4h aikaikkuna)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies46 kirjoitti:
Ap
Treenaatko sä siis jo nyt näin vai onko tämä vain suunnitelma? Jos et treenaa, niin tuon ensimmäisen 15 km lenkin jälkeen olet niin kipeä, ettet moneen päivään tee mitään. Ei ihminen voi alkaa tyhjästä treenata kuin joku täysmatkan triathlonisti. Elimistö ei vaan kestä.
En ole vielä aloittanut uintia tai salilla käymistä, mutta lenkkeilyn olen jo aloittanut. Yleensä lenkkini ovat 10-20km joten siihen olen jo tottunut 😊
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä voi laihtua, mutta kitudieetin jälkeen kilot tulevat kahta kauheammin takaisin.
Ei se aina menee näin vaikka ihmiset luulevatkin...
Komppaan, ei todellakaan mene. Itse laihdutin vajaassa vuodessa 100 kg -> 75 kg (mies, 177 cm), eikä ole kilot tulleet takaisin, kun en anna niiden tulla.
Ap:lle sanoisin, että kilo viikossa on nopein realistinen laihdutustahti. Itselläni alku meni sitä vauhtia, sitten annoin loiventua. Ja nyt keskityn vain painon vakaana pitämiseen. Pyhinä tuli kilo lisää, eli taas pannaan ruuvia tiukemmalle vähäksi aikaa.
Ap