Poika lähti tänään 2.1.2023 inttiin
Olen jotenkin liikuttuneessa mielentilassa kun lapsuudenkodissaan edelleen kanssani asuva lapsoseni aloitti varusmiespalveluksensa tänään.
Poika jo viestittelikin päässeensä perille varuskuntaan, jotta mutsi voi lakata murehtimasta :)
Ohjeistin lähtiessä vain tekemään mukisematta kuten käsketään, sen sijaan että kyseenalaistaisi annettuja ohjeita, kuten monesti toimii.
Oletteko te muut inttiin lähteneiden poikien tai tyttöjen kotijoukot olleet miten "herkillä", tai ehkäpä sellaisella ajatuksella (heh), että nytpä saan itse olla hetken rauhassa?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Ai miten ihanaa. Tänä iltana poikasi kokee sen kauneimman, kiihkeän poikarakkauden.
Noh noh, ei siellä nyt ihan ensimmäisenä iltana kunnon pojat anna.
Mikäli kaikkialla olisi kommunismi, niin silloin ei tarvitsisi sotia, sanoi eräs aikoinaan.
Onneksi jos/kun se tulee täydelliseen valtaan maailmanlaajuisesti, se kestää vain 3.5 vuotta.
Pojasta tehdään mies. Korpin natsat jos vielä hankkii, niin polku on auki moniin positiohin.
m39
Pääsee tutustumaan poikarakkauden saloihin.
Ellei ole jo tuttua .
Vierailija kirjoitti:
Avauksen on pakko olla trolli. Että viestikin piti laittaa turvallisesta saapumisesta. Ihme kun et kirjoittanut lähteneesi mukaan puhumaan hyvää lapsesi puolesta.
Avaus ei ole trolli.
Pyysin laittamaan viestin, koska tietää että olen hermoilijatyyppi ja relaan viestin saatuani :)
Nyt tiedän päässeen perille, vaikka en "turvallista saapumistaan" epäillytkään.
Tarvetta ei ole minulla olla mukana "hyvää puhumassa", puhukoon itse tai näyttäköön omilla teoillaan.
Nyt kun tiedän olevan palveluspaikassaan niin en viestejä tämän koommin alokasaikana lähettele tai odottele.
Anteeksi nyt kovasti paljon jos Sinulla tämä aloitukseni meni tunteisiin. Kertoo tosin enemmän sinusta kuin minusta.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ei ole kovin fiksu ohje tehdä kyseenalaistamatta kaikki, mitä toiset teinipojat keksivät käskeä. Kyllä oikeusvaltiossa on ihan hyvä käyttää sitä omaakin järkeään myös armeijassa.
Annettujen ohjeiden noudattamiskehotuksella ei tässä nyt ehkä kuitenkaan tarkoitettu niiden infantiilien tupakavereiden käskyjä.
No se infantiili tupakaveri, eli ryhmänjohtaja, niitä käskyjä kuitenkin pääasiassa antaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ei ole kovin fiksu ohje tehdä kyseenalaistamatta kaikki, mitä toiset teinipojat keksivät käskeä. Kyllä oikeusvaltiossa on ihan hyvä käyttää sitä omaakin järkeään myös armeijassa.
Oikeusvaltiossa nimeltä Suomi, tulee käskyn noudattamattomuudesta rangaistus. Ei se ole mikään leikkikoulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeusvaltiossa nimeltä Suomi, tulee käskyn noudattamattomuudesta rangaistus. Ei se ole mikään leikkikoulu.
No ne käskyt ovat aika usein lainvastaista simputusta, ja rangaistukset tulevat käskijälle.
Aloin jo valistamaan hyvissä ajoin poikaa , pelasi sotapelejä niin sanoin että mikä jänispöksy on sellainen joka ei armeijaa jäy.
Yluopistopaikka odotti Hki. Ruoka oli valmiuna kun poika tuli lomille jälkiruokinern. Leivoin korvapuusteja koska poika tykkäsi.
Hyvin oli ampunut kun sai kultaisen rönikän ja toinen olu huti kun näytti olevan ronssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne käskyt ovat aika usein lainvastaista simputusta, ja rangaistukset tulevat käskijälle.
Ei tule. Tv. alikersantti kuivalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annettujen ohjeiden noudattamiskehotuksella ei tässä nyt ehkä kuitenkaan tarkoitettu niiden infantiilien tupakavereiden käskyjä.
No se infantiili tupakaveri, eli ryhmänjohtaja, niitä käskyjä kuitenkin pääasiassa antaa.
Ryhmänjohtajat ovat edellistä saapumiserää ja asuvat omassa alikersanttien tuvassa.
Laitoithan liukkarit mukaan, pojan sulkijalihas on kovilla :)
Poika kirjoittelee paniikkiviestejä y lik selle ja kyselee, miten täältä pääsee pois.
Aah nuorta ja tiukkaa!
T. Army-Setä
Sielläpä suattaa olla naisenpuoliakkii samassa tuvassa. Mahtaa olla jonniinlaista hekotusta nukkummaan käyvessä, kukapa sitte kenneennii ahteria käypi kopeloihtelemmaan....
Mun poika aloitti jo heinäkuussa, mutta jatkaa vielä. Oli siellä ottamassa sun lasta vastaan :) olihan se lähtö haikeaa.
Mulle isä sano että ei oo kotia takas tulemista ilman vänrikin nappuloita.
Kiitos! Äidit ja isätkin saattaa olla toisinaan tämmöisiä herkkäsieluja kun sitä napanuoraa venytetään ja sitten se väistämättä jossain vaiheessa katkeaakin. Niinhän sen pitääkin mennä, luovutaan "lasten lainasta" vaikka se haikeutta sieluun tuottaakin :-)
t. Ap