Mikä avuksi erittäin kuiviin huuliin?
Siis huulet ja niitä ympäröivä iho on kuiva, hilseilevää, kirvelevä ja kiristävä.
Olen kokeillut mm. vaseliinia, Dr Paw Paw-salvaa, Blistexiä (valkoinen tuubi), Oriflamen protecting balmia, Pixin ja Lushin huulivoidetta, Burts Beesin huulirasvaa, sekä viimeisimpänä Avenen Cicalfate-huulivoidetta, jota suositeltiin apteekissa. Mistään näistä ei ole ollut apua. Olen myös yrittänyt kuoria huulia ja laittaa sen jälkeen paksun kerroksen rasvaa, mutta ei auttanut.
Nyt vinkkejä jakoon!
Kommentit (44)
Mulla ei Bebanthen kyllä auttanut kuiviin huuliin eikä suupielen halkeamiin. JOtenkin muuten löysin ratkaisun, en tarkkaan tiedä, miten. Otin pitkän rautakuurin ainakin, sitten käytin ereilaisia sieni- ja bakteerivoiteita aikani. Nykyään ovat huulet ja suupielet kunnossa.
mäkin tarttisin jonkun voiteen kun pussasin niin paljon uutena vuotena että huulet on iha rikki
Carmex autto mulla.
Ei välttämättä se kaikkein ihanteellisin valinta, mutta joillekin voi olla se toimivin.
ei ole hunajan voittanutta ,viikon ajan hunajaa, jos ei vähempi riitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei Bebanthen kyllä auttanut kuiviin huuliin eikä suupielen halkeamiin. JOtenkin muuten löysin ratkaisun, en tarkkaan tiedä, miten. Otin pitkän rautakuurin ainakin, sitten käytin ereilaisia sieni- ja bakteerivoiteita aikani. Nykyään ovat huulet ja suupielet kunnossa.
Käytitkö sieni- ja bakteerivoiteita ihan kokeilumielessä ja totesit auttavan vai määräsikö lääkäri?
Nyt tulee vähän yllättävä vinkki mutta auttoi mulla: hydrocortison. Huulet ärtyy helposti huulipunasta, kosteusvoiteista ja ihan niistä huulivoiteista. Se ärtyminen tuntuu ja näyttää samalta kuin erittäin kuivat huulet.
Aamuin illoin ohut kerros muutaman päivän ajan, ja kaikki huuliongelmani poistuivat. Suosittelen kokeilemaan jos on tosi kuivat huulet.
Ja kyllä, hydrocortisonia voi täysin turvallisin mielin laittaa huuliin. Voi halutessaan googlata lisää.
Vierailija kirjoitti:
Eucerin Skin Balm,lähinnä kasvoille tarkoitettu,ihana myös huulilla.
Käytät samaa kuin minä :) Terv. 2
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee vähän yllättävä vinkki mutta auttoi mulla: hydrocortison. Huulet ärtyy helposti huulipunasta, kosteusvoiteista ja ihan niistä huulivoiteista. Se ärtyminen tuntuu ja näyttää samalta kuin erittäin kuivat huulet.
Aamuin illoin ohut kerros muutaman päivän ajan, ja kaikki huuliongelmani poistuivat. Suosittelen kokeilemaan jos on tosi kuivat huulet.
Ja kyllä, hydrocortisonia voi täysin turvallisin mielin laittaa huuliin. Voi halutessaan googlata lisää.
Eikö se ohenna huulien suojakerrosta?
Vierailija kirjoitti:
Voi, mutta viikset kasvaa pidemmässä käytössä. Kokemusta on, onneksi ei enää tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytitkö sieni- ja bakteerivoiteita ihan kokeilumielessä ja totesit auttavan vai määräsikö lääkäri?
käytin kokeilumielessä. Kävin lääkärilläkin ja hän määräsi jonkin reseptivoiteen suunympärysihottumaan. Se ei auttanut eikä vaivani mielestäni tyypillisesti edes sitä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin menisin lääkärille ennen kuin alkaisin lutrata.
Eri
Eiköhän puhdas vaseliini Klöver ole kaikkein paras. Huuliin ei saa laittaa mitään ylimääräistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bepanthen rasvaisempi voide ja Aco huulirasva parhaat.
Tarkoitatko sitä Acon vaaleansinistä puikkoa? Olen kokeillut sitä vaaleanpunaisissa tuubissa olevaa vähän öljymäistä voidetta, mutta siitä ei ollut apua. Se jätti ikäänkuin kalvon huulten pinnalle, muttei kosteuttanut tai pehmentänyt.
Ap
Mulla ainakin on juuri se sininen auttanut. Ei toki tee ihmeitä, mutta parempi kuin muut kokeilemani rasvat.
Vierailija kirjoitti:
Bepanthenin hehkuttajat kulkee jatkuvasti huulet valkosina ja jatkuvasti hölväävät sitä lisää. Oikeasti hyvää tuotetta ei tarvi parhaimmillaan kuin aamuin, illoin.
Aijaa en oo huomannu. Ite laitan ehkä jokatoinen ilta ja se riittää. Toki flunssassa laitan myös aamulla ja joka ilta mutta kyllä muuten kuulostaa, että joudut vähän liikaa lotraamaan omilla tuotteillasi.
Minä käytän Acon vaaleansinistä huulirasvaa ja se on hyvä. Mutta jos sinulla on päässeet huulet tosi rohtuneeksi, niin esim. Locobase Repair voide (apteekista) on todella hyvä ensiapu kuiviin huuliin. Sitten kun saat huulet aika normaaleiksi, niin huulirasvaa pitää käyttää monta kertaa päivässä talvella, niin eivät pääse kurjaan kuntoon. Ja tuo vaaleansininen Aco on osoittautunut parhaaksi ainakin minulla ja todellakin rasvaan huulia ehkä n. 5 kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bepanthenin hehkuttajat kulkee jatkuvasti huulet valkosina ja jatkuvasti hölväävät sitä lisää. Oikeasti hyvää tuotetta ei tarvi parhaimmillaan kuin aamuin, illoin.
Aijaa en oo huomannu. Ite laitan ehkä jokatoinen ilta ja se riittää. Toki flunssassa laitan myös aamulla ja joka ilta mutta kyllä muuten kuulostaa, että joudut vähän liikaa lotraamaan omilla tuotteillasi.
Ei kyllä todella kuiviin huuliin auta, jos laittaa vain joka toinen ilta. Muutamassa tunnissa on huulet ihan korput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä todella kuiviin huuliin auta, jos laittaa vain joka toinen ilta. Muutamassa tunnissa on huulet ihan korput.
Sitten kun sen alun kuivuuden on saanut hoidettua niin, että iho on kunnossa niin varmasti harvempikin riittää kuivuvampiinkin huuliin. Ehkä joka ilta? Aamusin ei kannata laittaa mitään näin kylmällä kun se rasva sitten vaan "jäätyy".
Tää on muuten totta.